Coulthard: Prędkość maksymalna powinna być wyrównana
Wypadek Webbera i Kovalainena, który miał miejsce podczas GP Europy, prawdopodobnie jeszcze długo nie przestanie być tematem dyskusji. Tym razem głos w sprawie narastającego niebezpieczeństwa zabrał David Coulthard, były kierowca F1.“Oczywiście Red Bull dysponuje ogromną prędkością maksymalną w porównaniu z Lotusem i właśnie to zaskakuje kierowców”- mówił były partner Marka Webbera.
„Różnica pomiędzy najszybszym a najwolniejszym samochodem w stawce nie powinna być większa, niż sześć, siedem, czy osiem kilometrów na godzinę. Myślę, że FIA, kierowcy i konstruktorzy podejmą dyskusję na temat tego straszliwego wypadku”.
Coulthard przyznał również, że charakterystyka przyszłorocznych bolidów, które zostaną wyposażone w regulowaną karoserię oraz być może również KERS, przyczyni się tylko do pogłębienia tego problemu.
komentarze
1. Kojag
Powinna być wolność, a nie... Kiedyś to nawet jak bolid miał 6 kół, to nikomu nie przeszkadzało!
2. smuzes
co za bzdury!!!!!! David.... nie brnij w to bo to...
3. grzes12
Coulthard bredzi ... Nie można po jednym pechowych wypadku zmieniać przepisów , zwłaszcza że ten przepis całkowicie by zabił jakiekolwiek wyprzedzanie ;/
Problemem w tym przypadku , raczej jest selekcja zespołów do F1 ....
4. marioblondi
Ma chłopina racje. Niech ustalą prędkość max na 20 km/h . Oczywiście żartuję. Im więcej ograniczeń tym bardziej ten sport traci na widowiskowości.
5. Wiater
Wszystko w F1 jest porażką ;D Jak im jest za szybko to niech ograniczą jednostki do 1,5 litra bez turbo i dadzą swobode we wszystkim, zarowno ilosci silnikow, aerodynamiki itd ;) Może tylko niech podadzą wagę bolidu minimalny prześwit i względy bezpieczenstwa, a z resztą niech robia co chą ;) Wtedy bedzie sie działo ;)
A może sami założymy taką serie ;D Formula VE*VA ;]
6. wikktor
Akurat prędkość maksymalna ma tu dużo do powiedzenia...
I gada tak jakby ona nie zależała od ustawień bolidu i j aerodynamiki. A to głównie od tego zależy.
7. mpkaras
a Potem znowu będzie gadał, że F1 jest nieatrakcyjna i nudna i, że trzeba coś z tym zrobić
8. sliwa007
Może jeszcze wprowadzić światła STOP w bolidach...
9. atomic
8@ a to akurat według mnie dobry pomysł
10. egonF1
Jakby ujednolicić prędkość max. to ciekawe, jak by wyprzedzali, po kwalifikacjach wiedzielibyśmy jaka będzie kolejnosc na mecie wyścigu ;)
11. Ananas
David Coulthard w formule 1:
Ilość wyścigów: 247
Ilość mistrzostw: 0
Ilość wygranych wyścigów: 13
Ilość podium: 62
Ilość pole position: 12
Ilość najszybszych okrążeń: 18
12. kosanr1
Ananas a co Ty za statystyki się wziołeś? W kazdym temacie innego kierowcy staty podajesz :D
13. nowyziomal
Coulthard SOCJALISTA będzie wyrównywał. Co do wypadku to Webber powinien sie zdecydowac wczesniej z której strony wyprzedzać, do wypadku doszło na dohamowaniu LOtus widocznie potrzebuje dłuższej drogi pomimo niższej prędkości maksymalnej, z Vettelem też miał takie durnowate zdarzenie, Webber wg mnie jest mało ostrożny i czasami przegina
14. stoper76
Ciekawe co by było gdyby robert w Kanadzie nie wyprzedził Sutila przed pit stopem? Podejrzewam że on by wtedy fruwał a sędziowie dali mu reprymendę za niebezpieczeństwo na torze. To była prawie identyczna sytuacja ja z Weberem i Koval... Po wyścigu mówił Robert że nie był w stanie wyhamować
15. pawel123
pieprzy David od rzeczy... chyba zamiast spowalniać szybszych lepiej będzie wykluczyć wolniejszych; jestem ZA regułą nawet 105% :)
16. Piotre_k
Bzdury gada. Sztuczne administrowanie czymś, co powinno być wynikiem rywalizacji to prosta droga do przerobienia F1 na wrestling - bo a nuż komuś przyjdzie do głowy pomajstrować przy wynikach wyścigów w jakimś nudniejszym sezonie? A wypadek był skutkiem wyłącznie błędu Webbera - koniec, kropka. Od tego kierowcy F1 są kierowcami F1, żeby sobie w takich sytuacjach radzili.
17. leo_
No to mamy zgryz. Bo jeśli wyrównać prędkości, to nici z łatwości wyprzedzania.
18. arek2k
bzdury, bzdury, jeszcze raz bzdury, w dupie mu sie poprzewracalo.
19. maniuty
13. nowyziomal - dobrze to ująłeś. Lotus mimo mniejszej prędkości wcześniej musi rozpoczynać hamowanie i to zaskoczyło Webera. David chyba się trochę zagalopował, tylko dziwi, że taki doświadczony kierowca takie farmazony opowiada
20. darecky3
14. ty dalej wierzysz w te bajki. Powiedzial cos co musialo jakos brzmiec. Przeciez wszyscy tutaj wiedza ze to byl wykalkulowany manewr. Planowany zjazd do pit lane i to w dodatku po prostej, gdzie na hamowanie mial mnostwo czasu a przed zakretem Sutil musial hamowac wiec Kubica nie zdjal nogi z gazu i pojechal tempem wyscihowym prosto gdy ten zredukowal przedkosc do zakretu. Spektakularnie i zarazem fajnie to wygladalo ale tylko z czystego wyrachowania wiec nie gadaj ze musial i takie tam.....
21. darecky3
A ja uwazam ze jednak powinni sie organizatorzy trochew wziasc za te predkosci. Ostatnio bardzo mnie wkurzaja wlasnie maruderzy, ktorych trzeba dublowac po piec albo szesc razy podczas wyscigu. Ktos zdublowany dwukrotnie powinien widziec czarna flage i do boksu bo nie ma i tak szansy na odrobienie jakichkolwiek strat a tak to testuja sobie co wyscig i za przeproszeniem go....no to daje. W przypadku Kovala to juz nie raz Webber go wyprzedzal, sadze ze Koval sobie jechal zeby ukonczyc wyscig a nie zeby cisnac maksa i to zaskoczylo Webera bo zazwyczaj Koval byl szybszy. Nie usprawiedliwiam australijczyka bo to jego wina za wypadek. Trzeba trzezwo myslec i kalkulowac na zimno wszystkie ewentualnosci, o ktorych ostatnio zapomina zbyt czesto. Lubie go od kilku lat ale ostatnio jego postawa zaczyna mi powoli dzialac na nerwy
22. karlito
Nie ma prędkości , nie ma wyprzedzania. gdzie tu logika David?
23. norman42
Po co inżynierowie i ich dążenie do wyciskania z bolidu maxa...czyżby dejw pracował jako krytyk mocnych trunków i brał nadgodziny?
24. white
ale to jest wkurzające jak po każdym wypadku, czy jakimś innym "nadzwyczajnym" zdarzeniu fia zaczyna mieszać w przepisach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz