komentarze
  • 5. bill79
    • 2010-07-01 16:12:02
    • *.79.197.96.dasoft.com.pl

    tere fere... bolidy LMP1 z LeMans24 bliżej im do F1 niż do samochodów produkcyjnych czy DTM, może jak będą diesle w F1 to Audi wystartuje ;)

  • 6. T0X1C
    • 2010-07-01 16:38:39
    • *.adsl.inetia.pl

    Kiedyś Audi było w F1 z tego co pamiętam, tylko nazywało się Auto Union chyba. :P. Ale jak to, w F1 nie ma nowoczesnych rozwiązań? A jakby taki F-Duct zamontować w jakiejś A6-ce ? ;)

  • 7. Ataru
    • 2010-07-01 16:42:25
    • *.chello.pl

    Tez mysle, ze to nie tak,. Bo wybudowanie bolidu to nie jest taki banal, ale przeciez F1 to prestiz, a Audi w takich klientow chce celowac. Nie byloby wielkim problemem te kilkadziesiat milionow, ale brak testow oznacza to, ze gdyby Audi weszlo dzis do F1 to ta marka bylaby osmieszana przez wszystkich konkurentow, z Mercedesem na czele. Bo dzis nowe teamy jak nie ukradna technologii od konkurencji to beda potrzebowac co najmniej kilku sezonow by sie zblizyc do czolowki. W ten sposob odstrasza sie wlasnie takie marki do wejscia do Formuly 1.

    Uwazam, ze oni sa po prostu nauczeni przykladem BMW :)

  • 8. Rzeszut
    • 2010-07-01 16:58:39
    • *.zaw4.1000lecie.pl

    Szkoda. F1 była by o wiele ciekawsza gdyby jeździły w niej fabryczne zespoły jak np. Audi, Volkswagen, BMW, Peugeot(jak w Le Mans 24h). Szkoda, że Audi nie wejdzie do F1

  • 9. Kornik
    • 2010-07-01 17:21:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To nie tylko o technologie chodzi. Chociaż poszła plotka że KERS mógłbybyć w samochodach seryjnych. F1 to przede wszystkim ogromna reklama marki. Przecież ten sport oglądają miliony na całym świecie. Największym problemem byłoby to że prawdopodobnie jeździliby w ogonie stawki.

  • 10. lingzero2
    • 2010-07-01 17:43:07
    • *.107.215.225

    5. bill79 audi przez wlasnie le mans series i DTM duzo wrowadzlo technologi na publiczne drogi AUTO UNION ten samochud to jest legenda motosportu :D moin zadaniem nowe team bez normalnych testo bende bardzo dlugo nadrabiac do dluszych stazem bez testow to jest juz nuda :D

  • 11. Vysogota
    • 2010-07-01 18:15:44
    • *.sggw.waw.pl

    Gdyby kupili Saubera mogli by się szybko rozwinąć, chodzi raczej o oszczędność kasy, F1 to spory wydatek.

  • 12. lingzero2
    • 2010-07-01 18:18:59
    • *.107.215.225

    mogli by tez kupic Williama albo TORO ROSSO ale czeba czekac do 2013 :D

  • 13. owadd
    • 2010-07-01 18:33:42
    • *.159.162.102

    7. Ataru Masz rację - zbudowanie zespołu od podstaw nie jest proste, ale zawsze można jakiś kupić i nie robić wszystkiego od początku, tylko korzystając z doświadczeń istniejącej ekipy rozwijać się dalej.

  • 14. CIGAM
    • 2010-07-01 18:47:27
    • *.mia.three.co.uk

    Albo trzeba miec farta jak Brown i kupic gotowy udany projekt i tylko wygrac a potem sprzedac za 100% wiecej ....

  • 15. mazur81
    • 2010-07-01 19:29:15
    • *.gemini.net.pl

    14 - Brawn kupił zespół za symbolicznego 1 (słownie: jednego) dolara, nie sądzę żeby go sprzedał za 100% więcej czyli za 2 dolary :P

  • 16. Adam1209
    • 2010-07-01 19:42:47
    • *.xdsl.centertel.pl

    Z tego co się oriętuje to Audi jeżdzi w wyścigach 24h Le Mans Series z modelem Audi R15.

  • 17. petrov
    • 2010-07-01 19:43:03
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    Fajnie by było gdyby pojawiło się więcej fabrycznych teamów, VW mogłoby wprowadzić porsche, wykupując których z istniejących zespołów, oczywiście na początku nie byłoby najlepiej, ale mając odpowiedni budżet mogliby szybko nadrobić ;]

  • 18. skidmarks
    • 2010-07-01 19:53:21
    • *.play-internet.pl

    Auto Union było za czasów Hitlera. Uzywał sukcesów Merca i Uniona do propagandy IIII Rzeszy.

  • 19. patelka3
    • 2010-07-01 19:55:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Audi na torze F1? Może z silnikiem 1.9 TDI?

  • 20. norman42
    • 2010-07-01 20:11:38
    • *.a.glogowek.net

    Audi ma pietra i tyle,to mogła by być kompromitacja.Na pewno budżet byłby potężny,a jak nię będzie wyników to co-mercowi w to graj-wielkie ryzyko.Jest wiele innych szybkich marek,nawet należących do tego samego właściciela,a nie podejmują walki w f1.

  • 21. roko
    • 2010-07-01 21:43:18
    • *.limes.com.pl

    20 - @norman42 - Jakiś dowodzik że p. Ullrich i firma Audi ma pietra !!!.
    Jeśli coś wiesz w temacie to się z Nami podziel, oprócz ogólnikowego stwierdzenia nie popartego żadnym konkretem.

    Co do AUDI i jej sportowego działu, to jest tak jak mówi Dr Wolfgang.
    W serii DTM, Audi najczęściej przegrywają z Mercedesami ale tu jest inne postrzeganie sprawy. Mimo iż Audi kojarzone jest z samochodem wysokiej półki nie oznacza to wcale że jest producentem aut luksusowych tak jak Mercedes. Zatem wniosek jest taki, posiadanie Audi, auta do szerokiego zastosowania i nieznacznie uległego Mercedesowi, aucie z zupełnie innej kategorii, nie powoduje powodu do ujmy a wręcz daje dumę że mimo iż to wysokiej klasy ale kobyła nie ustępuje wiele rasowej klaczy. Jeśli Ktoś ma wątpliwości to niech prześledzi karierę Phaetona ze stajni VW i jak postrzegano tę luksusową brykę z firmy powszechnie uznawanej za POPULARNĄ.

    Po drugie, wyścigi LM.
    W ubiegłorocznym wyścigu 24H, zespołowi Audi bardzo nie szło, po trzech latach dominacji musieli uznać wyższość Peugeota a w dodatku po 2/3 wyścigu mieli już tylko jeden pojazd na torze. Wyciągnęli wnioski i w tym roku wystartowali z inną koncepcją, liczy się dojechanie do mety i jak wiemy dojechali na ... 3 pierwszych miejscach.
    Jasne że zaraz Ktoś powie, no ale 908-ki zapindalały niesamowicie szybko. Jasne, jasne ale ile tych 908-ek dojechało do mety ??? ANI JEDNA !!!.
    Wniosek, Audi robi może nie najszybsze samochody ale niewiele mniej, zaś są trwałe i zawsze można na nie liczyć.

    To tylko taki przykład marketingowego podejścia do produktu.
    Wniosek końcowy.
    Z kim AUDI miało by się ścigać w F1 ?, z Mercedesem !?, nie ma potrzeby już ściga się w DTM-ach, z Ferrari czy McLarenem ?!, nie !!!, bo nie robi aut WYBITNIE sportowych klasy GT, z Renault, nie musi, bo to kategoria jak VW a poza tym ściga się z inną francuską stajnią Peugeotem.
    Zatem nie tyle się boi co nie ma powodu do startu.

    Pozdrawiam uważnych czytelników

  • 22. bill79
    • 2010-07-01 21:46:26
    • *.79.197.96.dasoft.com.pl

    10. lingzero2 niezaprzeczalny jest fakt że Audi bardzo dużo wniosło do świata sportu a później przełożyli to samochodów seryjnych [rajdy samochodowe - napęd QUATTRO]. Tylko że, aby osiągnąć sukces F1, trzeba cierpliwości (worek kasy i szczęście). Tu bardziej gra marketing i wizerunek marki niż korzyści z nowych technologi (pozycja w środku lub końcu stawki,... za Mercedesem)

  • 23. rabus30
    • 2010-07-01 22:08:00
    • *.54.33.4

    Jakby na to nie patrzeć po prostu im się to nie biznesuje. Sukcesów nie będzie natychmiast, a stracić można bardzo dużo ( jako marka ).
    W sumie jeśli do tej pory nie mieli takich ambicji, a udzielają się w innych seriach i jakoś dają radę to naprawdę wejście do F1 to byłoby dla nich wielkim ryzykiem
    tak jak pisał
    @ 7. Ataru
    przykład BMW jest dla nich nauką i przestrogą: nie można się bawić w F1 tym trzeba żyć i to na bank dłużej niż 3 - 4 sezony.

  • 24. Kojag
    • 2010-07-01 22:22:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mi brakuje w F1 Forda i jakiejś japońskiej marki, Suzuki, lub Mitsubishi.

  • 25. karlito
    • 2010-07-01 22:23:10
    • *.adsl.inetia.pl

    święte słowa dobrych ludzi na tym forum , BMW pokazało co się może stać. Do F1 nie wchodzi się na chwilę . Im dłużej tam jesteś tym więcej wiesz i więcej potrafisz.

  • 26. roko
    • 2010-07-01 22:58:24
    • *.limes.com.pl

    23 - rabus30 - BMW jest raczej przykładem rozstrzelonej strategi i niekonsekwencji.
    Obecnie w F1 ich nie ma, zaś w WTCC zamiast odzyskać pole po "fabrycznym" odpuszczeniu przez SEAT'a to jeszcze je tracą na rzecz Chevy.
    Próba startu w LM 24 H, oprócz ślicznie pomalowanego samochodu to raczej spory zawód ale właśnie w LM widzę dla nich duże możliwości tym bardziej że się dość mocno radykalizują przepisy i tam także wejdzie KERS.
    Tu może jeszcze uwaga i powrót do wątku AUDI, bo może nie wszyscy wiedzą że nastąpi spora rewolucja w serii LeMans i że auta będą musiały być z napędem hybrydowym ale żeby ten napęd był na pewno i aby na pewno był uruchamiany, przepisy będą wymagały iż samochód podczas zjazdu-wyjazdu na pit lane oraz jazdy po nim, będzie musiał mieć wyłączony silnik spalinowy i korzystać z drugiego hybrydowego.
    Piszę o tym bo skoro w Audi uznali że gdzieś mają mieć pole do badań, to chyba wiedzą że tam będzie im łatwiej wdrożyć nowe technologie niż w F1. Po prostu, F1 nie jest już (chyba???) poligonem doświadczalnym dla samochodów "cywilnych".

  • 27. czupakabaret
    • 2010-07-02 07:53:38
    • *.wi.net.pl

    TAK TRACĄ? amoże sami mają fabryczny team,., nie pogrążaj sie

  • 28. roko
    • 2010-07-02 09:14:44
    • *.limes.com.pl

    27 - czupakabaret - Drogi kolego, przeczytaj uważniej co napisałem a potem komentuj i ... nie pogrążaj się.

  • 29. groll
    • 2010-07-02 10:02:32
    • *.um.mielec.pl

    F1 to prestiż - bez wątpienia prawda, ale F1 to też ogromne koszty - można je ponieść, jeśli się to przełoży na korzyści czy to technologiczne czy marketingowe.
    Marketingowe będą jeśli będą wyniki - na pewno nie od razu.
    A technologiczne? Tu niestety szef Audi Motorsport ma całkowitą rację - F1 przestała być motorem technologii motoryzacyjnej - owszem nadal technologia jest na najwyższym poziomie ale .... chyba lotniczym. Zwróćcie uwagę o co i jak się walczy - walczy się o aerodynamikę ale nie w rozumieniu samochodu - wcale nie chodzi o to aby samochód stawiał jak najmniejszy opór ale o to aby zapewniał przyczepność, aby były doskonałe skrzydła najlepiej takie, które zapewniają jednocześnie duży docisk (akurat to jest odwrotnie niż w samolocie) i mały opór na prostej.
    A to co interesuje branżę motoryzacyjną jest zamrożone albo zabronione.
    Silniki - całkowity brak rozwoju - wolnossące V8 - zupełna porażka.
    Opony 13'' - brak komentarza - już chyba nawet auta miejskie używają większych obręczy i niższych profili.
    Zakaz używania ABS, kontroli trakcji - to też zaprzeczenie dzisiejszej motoryzacji.
    I dlatego w F1 nie ma Audi i innych firm stricte motoryzacyjnych, nie ma niestety też już Hondy, Toyoty, BMW. Są ci którzy w F1 chcą się bawić nie będąc powiązanymi wprost z motoryzacją.

  • 30. Orlo
    • 2010-07-02 10:37:27
    • *.jawor.vectranet.pl

    Że też wielki "Folkswagen" się nie pohańbi F1...

  • 31. Anteaus
    • 2010-07-02 12:01:04
    • *.lodz.msk.pl

    Jeżeli FIA nie zmieni podejścia do rozwoju w F1 to tak będzie to wyglądało. Z udziału w F1 Teamy fabryczne mogą jedynie walczyć o reklamę i prestiż a rozwój i technologie...
    Nie oszukujmy się ale ostatnio poza może KERS nic super nowego się nie pojawiło. Rozwój silników zamrożony, testów brak. Jedyne co teamy rozwijają to aerodynamika z ta w cywilnych autach powiedzmy ,że jest szczątkowa w porównaniu z F1
    Także jak tak dalej pójdzie to kto wie czy F1 przerwa

  • 32. dziarmol@biss
    • 2010-07-03 18:58:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. petrov- akurat w F1 jest odwrotna tendencja. Było trochę tych fabrycznych teamów ale dziwna polityka FIA wespół z FOM skutecznie wyeliminowała fabryczne zespoły na rzecz takiego np. HRT czy innego Wirgina że o Lotusie nie wspomnę, choć ten ostatni radzi sobie najlepiej z wyżej wymienionych ;-)) Dlatego nie liczyłbym na masowe zainteresowanie .;-))

  • 33. kaniuss
    • 2010-07-03 22:15:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    9 nie plotka a fakt, produkt podobny do KERS jest montowany w Tesli...

  • 34. hotshots
    • 2010-07-04 18:59:57
    • *.chello.pl

    33. kaniuss
    mówisz o tym g....e co ładuje się z kabla ok 12h?
    ...ciekawostka teraz...z opcją rozwoju........teraz ............SYF !
    Każde info o tym produkcie teraz.....[dopisuj co chesz chcesz]

  • 35. norman42
    • 2010-07-05 21:42:47
    • *.a.glogowek.net

    ILU ludków ogląda LM? No i ile razy w roku,media też nie za bardzo hołubią zwycięzców,no a f1 jednak prawie co tydzień przez pół roku.Nazwy marek mimochodem wpadają w ucho,to potrafi wiele zrobić.Roko jaką pastę do zębów byś kupił -COLGATE,czy np CIURLAKS? W DTM Audi nie odstaje,a co by było,gdyby plasowało się za HRT?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo