Ferrari przedłużyło kontrakt z Massą do 2012 roku
Ferrari ogłosiło dziś przedłużenie współpracy z Felipe Massą, którego kontrakt wygasał po sezonie 2010. Brazylijczyk pozostanie we włoskiej stajni przynajmniej do końca 2012 roku. Podpisana umowa zakończyła jednocześnie plotki na temat przejścia Roberta Kubicy do ekipy z Maranello po trwającym obecnie sezonie.„Felipe jest częścią Ferrari prawie od dekady i razem z nami rozwijał się jako kierowca i jako człowiek, przechodząc przez ciężkie okresy i dostarczając momentów wielkiego szczęścia” – komentował kontrakt szef zespołu, Stefano Domenicali.
“Chcieliśmy pokazać dowód stabilności na przyszłość, wierząc w wartość pary kierowców, która w kwestii talentu, szybkości i zdolności do wspólnej pracy dla zespołu nie ma sobie równych”.
komentarze
1. Gumis_81
No to Robert zostaje w Renówce i bardzo dobrze bo zbudują bolid wokół niego i dzięki szybkiemu rozwojowi może powalczy tytuł Mistrza.
2. Gurin
No i wszystko jasne. Felipe był ostatnio krytykowany, ale to naprawdę dobry kierowca. Może i ma gorszy sezon chociaż biorąc pod uwagę formę Ferrari to być może nie jest tak źle. Po drugie wrócił do ścigania po naprawdę groźnym wypadku i tak naprawdę nie wiemy jaki wpływ miał (i ma) na Masse.
Co kwestii Roba, jestem zadowolona, bo raczej nie widzę innej opcji jak zostanie ta gdzie jest. Wolę go w Renault, gdzie wszyscy wokół niego skaczą i uznają prawię za Boga kierownicy ;]
3. dar_ek
Ja nie wiem czy to dobra decyzja (pomijam sprawę RK), wydaje mi się że Massa ma tendencje spadkową i nie wiadomo czy się to odwróci. Trochę to bez sera żeby mając takie ambicje zatrudniać kierowce "za zasługi".
4. ebbpp
No i kończą się jakiekolwiek opcje. Ferrari zajęte. W Red Bullu Webber kolejny rok,zresztą Vettel+Kubica niezbyt to pasuje, McLaren-Robert+Hamilton to też będzie masakra, Mercedes-przy Schumacherze podobnie jak w McLarenie. Hmm chyba zaczyna brakować zespołów-cała reszta wolniejsza więc chyba Robert skazany na Renówkę na najbliższe lata, bo raczej nie przejdzie do Saubera czy Wiliamsa. Chyba,że Lotus nagle wybije się do przodu-podobno historia pokazuje,że to jest realne.
5. Olfaz
To potwierdza że wina złych wyników nie leży po stronie kierowców. Zdają sobie z tego sprawę. A Renówka chce kolejnego mistrza i Robert im to umożliwi!!!! Jest w stanie tego dokonać. Nie raz widzieliśmy jak kierowca smiga po kolejne zwyciestwa bez większego wysiłku jeśli tylko samochód mu to umożliwia...
6. yxzabc
4. ebbpp..........a ty jakąś wróźką jesteś? na jakiej podstawie wnioskujesz który kierowca z którym pasują do dango zespołu?
to interesujące bardzo, możesz zdradzić mi tę tajemnicę?
7. skubie
no i bardzo dobrze :D
Robert jest lepszy od Massy i w Reno bedzie zawsze rzadzil :)
zbuduje sobie z nimi bolid do wygrywania i "czerwoni" beda wahac jego spaliny :D
dobrze,ze zostaje w Renault :)
8. Olfaz
I tak jakoś ten żółty kolor bardzo mi się podoba.. Ale wolałbym dla siebie F433 od Clio hihihii
9. Olfaz
Pomyliłem się niech będzie Ferrari 612
10. Olfaz
A Clio dla żony :)
11. fan massy
no i dobrze Felipe do 2012 roku tak jak Fernando
12. Siffredi
no i dokąd miałby wrócić Kimi gdyby taki powrót planował... ciekawe, ciekawe :)
13. Gosu
Na ocenę tej decyzji zespołu Ferrari trzeba trochę poczekać. Zobaczymy czy Felipe będzie błyszczał czy może będzie jeździł bezbarwnie.
14. ebbpp
yxzabc. Dobrze obserwując widać, że zarówno Hamilton jak i Vettel są kierowcami nr 1 w swoich zespołach. Co do Mercedesa nie znam opinii zespołu, ale znam Schumachera z przeszłości i jak zacznie się walka o pozycję to się nie zdziwię jak zaczną się wypychania Roberta na trawnik itp.
15. dawidusk
No i gitara żeby jeszcze się poprawił to ten kontrakt będzie miał sens...
16. Janosoprano
Ja się cieszę bo to znaczy że KUB na bank w Renault zostanie-a z nimi coś prędzej zwojuje niż z SF...
17. pjc
Koniec spekulacji.
18. pjc
Może w ten sposób Ferrari osiągnie określony dochód z powodu zatrzymania Alonso i Massy w zespole.
Tego im życzę.
19. D4ViD
Problem Ferrari to złe zarządzanie zespołem.
20. Renault R30 F1
No bardzo sie ciesze bo Renault to przyszłość dla Roberta.
21. matito
heh to miło ale po 2012 może być różnie
22. Porky2
troche szkoda, ze o robercie to byly tylko plotki, ale patrzac na rozwoj renault, to moze i na lepsze wyjdzie...
23. PiotrasLc
Po 2012 napewno wszystko moze byc inne , zwłaszcza jesli wejda te dziwne silniki 1.6 z turbo , to na bank wiele kierowców poucieka do innych seri , niech jeszcze jakis kosmiczny regulamin wymyslą to na 100% tak bedzie. Robert wtedy na bank pójdzie do WRC tak jak Raikkonen
24. Tempter
Słabe tempo rozwojowe F10 jest następstwem min. słabego wkładu Massy w ulepszanie bolidu.Ferrari strzela sobie w stopę tym kontraktem.Z drugiej strony patrząc na 2 ostatnie wyścigi Kubica nie powinien przechodzić do Maranello,bo na tą chwilę Scuderia jest po prostu słabsza od Renault.Todt WRÓĆ bo Domenicali nie dość,że nie umie ogarnąć czarnych koni,to jeszcze trzyma przeciętnego Massę.
25. fezuj
I całe szczęście bo Roberta by coś kusiło a w dodatku rozpraszało jego uwagę. Do końca sezonu jeszcze daleko, a przez rok to Robert żabojadom od początku do końca wytłumaczy jak dokładnie ma wyglądać bolid, którym można co wyścig rządzić na torze.
26. kristo
Do 23 jak już to 1.5 turbo,a przy okazji czasy 1.5 litrówek (lata 80)były najlepszymi dla f1
z mocą dochodzącą do 1,5k km toteż ,albo gówno się znasz na f1,albo się z onetu urwałeś.A na bank to mogą cie w onecie powitać z otwartymi ramionami
27. wafel
26. kristo z tego co słyszałem to te jednostki 1,5 turbo, które robiło renault to nawet nie dojeżdżały do końca wyścigów. Ale fakt, że były najszybsze. Ja tych czasów to nie pamiętam, bo wtedy się jeszcze f1 nie interesowałem, bo nie mogłem:)
28. Greg-bap
Fajnie. W zeszłym roku emocjonowałem się opcją przejścia Roberta do Ferrari, jednak od tamtego czasu wiele się zmieniło. Nie tylko na torze Renault zaczyna się spisywać coraz lepiej, ale jest również opcja budowy bolidu pod Roberta i wizja kolejnego, lepszego sezonu. Dodając do tego nienajlepszą formę Ferrari, które, jak czytamy, chce budować swoją siłę na stabilności na przyszłość, a nie na prędkości :) mamy odpowiedź na pytanie, czy Robert dobrze wybrał przechodząc do Diamentu. Zastanawiam się tylko, dlaczego Ferrari tak wcześnie w sezonie podpisało kontrakt. Skąd ten pośpiech? Jedyne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to danie Massie komfortu, który zaowocuje lepszymi wynikami. Pożyjemy, zobaczymy.
29. kam39
i lepiej że już wszystko wiadomo. moim zdaniem to i lepiej że Robert zostanie(chodź jeszcze nie wiadomo ale ale raczej na 100 % pozostanie) Renault zaczyna odbudowywać swoja dawną formę jaką miało gdy jeszcze jeździł dla nich Fernando. Ostatnio przeczytałem gazecie cytując Fernando Alonso "To przyszła gwiazda F1 powiedział o Robercie" obecny zespół Sauber też powiedział "Robert jeszcze wszystkich zaskoczy. Jest wybitnym kierowcą na poziomie Kimiego Raikkonena. Tylko ma większą wiedzę techniczna od Fina" a natomiast Niki Lauda powiedział "Ten chłopak ma jaja. Przebojem wdarł się do grona najlepszych kierowców. Jeździ bez kompleksów-odważnie, z głową. Jeszcze nie raz pokaże co potrafi"
30. marioblondi
Pisałem niedawno, ze jeśli podpiszą kontrakt z Massą to tylko udowodnią, że team jest fatalnie zarządzany i wymaga wymiany kierownictwa. W tej sytuacji krzyżyk im na drogę. Ferrari przez najbliższe 3 sezony będzie się powoli staczać . NIe wierzę, że Massa wniesie zbyt wiele do poprawek bolidu, a co do Alonso... .
Widać już teraz, że są konflikty w zespole i skoro Massa pozostał na kolejne 2 lata to konflikty się tylko nasilą.
31. vesperlynd1
nie wiem czy się cieszę z tego powodu, że Kubica zostaje w Renault
32. sk0k
i dobrze sie stało, przynajmniej sytuacja jest jasna, robert zostanie w renault, a widac ze chlopaki poczuli wiatr i lecą w dobra strone
33. cyk
2012 koniec świata więc Massa do konca z Ferrari. Mówicie że to zła decyzja dla Ferrari ale jak wyobrażacie sobie np duet Alonso-Kubica??? Ja sobie nie wyobrażam. Massa to dobry średniaczek ktorego stac na fenomenalny występ. Alonso nie zaszkodzi, duzo punktow przywiezie a czasami o wygraną powalczy jak bedzie miał dzień :)
34. zbkie1
Być może wiele osób się ze mna nie zgodzi, ale uważam że duży wpyw na tę decyzję mial Alonso. Przereklamowany Fernando nie chce wąchać spalin z bolidu Roberta, woli średniaka Massę. Zarządzanie Ferrari jest kiepskie nie wróżę im skukcesów w ciągu kilku następnych lat.
35. 6q47
ta decyzja jest wynikiem filozofi "wielkiej rodziny". Tu zmiana kierowcy ( za Massę) nic nie zmieni. Alonso nic nie pomoże jak nie będą mieli czegoś takiego co ma RBR czy McL. Mam na myśli rozwiązania techniczne. Tu widzę do wymiany element w puzlach pod nazwą - Sukces Ferrari - ...
Pozdr.
36. elin
Bardzo wcześnie zespoły ogłaszają swój skład kierowców na przyszły sezon ... - czyli " ogórków " w tym roku prawdopodobnie nie będzie ;-)).
Przedłużenie kontraktu z Massą, chyba dużym zaskoczeniem nie jest. Felipe już nieraz udowodnił swoją lojalność względem Ferrari, zawsze podkreślając przywiązanie do Rodzinki z Maranello. Domenicali znacznie łatwiej będzie zapanować nad duetem Alonso - Massa, niż np. Alonso - Kubica ( Felipe dostosuje się do " poleceń " zespołu i w razie potrzeby zostanie kierowcą nr 2, a z Roberem już tak łatwo by nie było ).
37. Ataru
Za szybko to oglaszaja, tak by sie ploteczki krecily i mielibysmy o czym debatowac ;-)
38. romero
Wiemy na ile Filipe podpisał kontrakt ale nie wiemy na jakich warunkach.
Może są jakieś dodatkowe punkty tak jak w przypadku Pietrowa.
Całkiem możliwe że Alonso nie chciał Kubicy obok siebie.
39. redlum
nie wiadomo jaki to jest kontrakt - możliwe że są punkty w których Ferrari może po sezonie rozwiązać umowę z Massa jeśli nie zdobędzie określonej ilości punktów
40. fabian
No i kolejny znak zapytania wyjaśniony. Teraz jeszcze kwestia czy Schumacher zostanie w mercu? Jeśli tak to "szybki" Nick na emeryturę, albo do HRT.... :D
41. Orlo
O ile dobrze pamiętam to Kimiemu "podziękowali" mimo że miał ważny kontrakt na następny sezon, więc Massa może chyba tylko chwilowo odetchnąć z ulgą.
42. Ataru
40. fabian, Quick Nicka lacza dzis z Sauberem.
43. east
Stefano Domenicali - Massa zostaje! A Ty "mięękka bułko"!
Ferrari schodzi na psy, przez takich ludzi jak ten pożal się boże.. co to tam pełni..!
44. wham16
siema heniu
45. wham16
kubica jest najlepszy i jestem przekonany ze gdyby jezdzil z alonso nie dawal by mu zadnych szans
46. Arjasz
Mimo wszystko wydaje się, że przyszłość Massy i Roberta zależeć będzie od rozwoju tego sezonu. Jeśli Massa zawiedzie (założe się, że jest klauzula w umowie) - sprawa obsady w Ferrari będzie otwarta. Jak zauważył szanowny Orlo:" Kimiemu podziękowali mimo że miał ważny kontrakt..."
47. Blaz
@36. elin
Tak dla przypomnienia to Massa już od bardzo dawna jest kierowcą nr 2 Nic mu nie musza mówić. Od kiedy przyszedł do ferrari to był nr 2. Najpierw jeździł z MSC, potem z RAI a teraz z ALO.
Felipe brak pazura. Te wczesne podpisanie kontraktu z Massą to jak wywieszenie białej flagi. Oj nie dobrze się dzieje w Ferrari. Alonso nie jest cudotwórcom a mam wrażenie ,że tak sie wielu osobom w Ferrari wydawało. Jesteś lekiem na całe zło.
48. krystianxp
a nie pomysleliscie ze alonso moze blokowac ewentualne przenosiny kubicy do ferarii. wiedzac jaki to kierowca i znajac go osobiscie moze sie obawiac ze kubica nie zgodzi sie z mysla bycia drugim kierowca. wogole to ani charakter ani umiejetnosci mu na to nie pozwola. prywatnie to czytalem ze alonso zastrzegl sobie ze bedzie mial wplyw na decyzje dotyczace swoich partnerow. co sadzicie o takim toku rozumowania
49. east
@48 Myślę, że gdyby Twoje sugestie dotyczące wyboru partnera przez Alonso, według jego uznania, okazały się być zgodne z prawdą, to byłby to strzał w kolano teamu z Maranello. Tylko kretyn albo niepoprawny optymista by się na coś takiego mógł zgodzić.
Alonso jest dobrym kierowcą. A jakby wypadł w konfrontacji z Robertem? Może jak Pudzian.. Może jak Kubica vs Pietrov.. Kto wie..
50. Punksnotdead
co do Roberta to nie wiem czy to dobrze czy źle. Renault rozwija się w bardzo dobrym tempie. Zobaczymy jak to będzie dalej. Co do ferrari to myślę, że jest to wybór taki sobie. Massa nie zachwyca w tym sezonie...
51. aaro9
Massa słaby, średniak, bez pazura, Massa to biała flaga ferrari. Co wy to piszecie... idąc waszym tokiem myślenia to Kubica też jest średniak, Weber i wielu innych. Już zapomnieliście sezon 2008 kiedy Massa prawie został mistrzem, tylko przez błędy zespołu się nie udało. W tamtym roku Kubica praktycznie nie istniał na torach F1, ale wszyscy winili bolid. Niestety nie poznamy kto w F1 jest najlepszy, kto średniak a kto słaby, najwięcej zależy od auta, choć myśle że w F1 nie ma słabych. A zresztą myślcie co chcecie, ale bądzcie obiektywni a nie dla każdego inne kryteria, bo ktoś jest fanem Roberta czy Alonso a inni są źli.
52. radek_g
Śmieszą mnie te posty o tym jak to Kubica każdego zmiecie z powierzchni ziemi. Walka z Alonso byłaby conajmniej wyrównana i ciężko wskazać lepszego. Alonso ma narazie 2 tytuły i myślę, że przydałoby się trochę pokory. Robert swoją klasę udowadnia na torze i nie potrzeba mu do tego internetowych krzykaczy, Tak przy okazji sądzę, że walka z Massą w jednym teamie też byłaby wyrówana bo w F1 jest obecnie 10 świetnych kierowców na bardzo zbliżonym poziomie.
53. mark.kmk
Jeszcze za wcześnie aby Ferrari spisywać na porażkę. A Massa nie został mistrzem przedewszystkim przez własne błędy w 2 pierwszych wyścigach. Gdyby nie wypadł na piach w Malezji i przyjechal na 2 miejscu miałby o 8 pkt wiecej i wtedy to on byłby mistrzem a nie Hamilton.
54. elin
47. Blaz - na pewno zwolennikie podziału na nr 1 i nr 2 w Ferrari był Todt, jednak co do Domenicali, to już tak pewna nie jestem. Stefano wielokrotnie zapewniał, iż trzyma się zasady równego traktowania obu kierowców. A jego niezdecydowanie, kogo wspierać ( moim zdaniem ) doskonale widać od kiedy został szefem zespołu.
W 2008 - Ferrari miało swojego mistrza Kimiego ( więc, teoretycznie na niego powinni stawiać ) , jednak do bolidu zostały wprowadzone rozwiązania, które odpowiadały jedynie Felipe - przyznał to Schumacher ( ówczesny konsultant zespołu ) w wywiadzie dla BBC.
W 2009 - na początku sezonu, brak z góry wyznaczonego lidera ( co wyraźnie było widać w wyścigach ). I dopiero po wypadku Massy, kiedy Ferrari musiało polegać jedynie na Kimim, Fin słabym F60 ( nie rozwijanym od GP Węgier ) sam zdobył więcej punktów dla zespołu, niż inne teamy z dwoma kierowcami.
A, w obecnym sezonie ... - Felipe zdecydowanie prezentuje gorszą formę niż Alonso, ale na razie zbytniego faworyzowania Hiszpana również nie widać ...
55. Jaro75
“Chcieliśmy pokazać dowód stabilności na przyszłość, wierząc w wartość pary kierowców, która w kwestii talentu, szybkości i zdolności do wspólnej pracy dla zespołu nie ma sobie równych”.
Ogólnie mnie rozjebał tym tekstem ale tak się mówi w F1.Jak dla mnie to już pisałem nie raz że nie chcę aby Robert szedł już teraz do Ferrari ale oczywiście ja mogę sobie chcieć.To Roberta życie.Ale się cieszę i mam nadzieję że Robert skorzysta na tym.Mistrzem będzie na pewno.Prędzej czy pózniej.Po drugie to jak dla mnie to Ferrari nie zasługuje na Roberta bo to bufony zapatrzone w siebie i ociekające forsą od lat a po trzecie to wierzyć mi się nie chce aby Alonso chciał i pozwolił na to aby Robert był jego partnerem.To tyle w tym temacie.
A teraz czas na KANADĘ :) !
56. karlito
Sami pewnie puszczali ploty że może Kubicę zatrudnią żeby Massa zszedł z zarobków. Mógłby zawołać ze 20 mln euro lub niewiele mniej. Kimi miał 25 za sezon.
57. gobl
już nie gadajcie że to Alonso wybiera sobie partnera do jazdy... Ferrari nie pozwoli na to bo nie chodzi tylko o majstra kierowcy, ale bardziej o majstra konstruktorów!
58. 6q47
czy widzicie w Alonso gościa, który ustawia L di M po kątach?
- ja jestem najlepszy, bez mojej kasy nic wam się nie uda, tylko ja mogę wam zapewnić mistrzostwo -
Nie wierzę w taką siłę Alonso, jaką jeden z drugim usiłuje mi wmówić. Najpierw kierowca o nazwisku Alonso musi, powtarzam M U S I , przypomnieć wszystkim, że dalej ma mistrzowskie stopy, umysł i dłonie, które potrafią dokonywać cudów. A tu jakoś nie widać cudotwórczych talentów tego kierowcy... czyżby Robson był cudotwórcą? A może po prosty te "świetne" bycie w rodzinie jest nie do końca takie świetne...
Kryzys w Ferrari jest faktem. Czy będą jakieś działania przywracające dawną świetność zespołu? Na razie nie widać takich zmian, które mogły by sygnalizować nadchodzące uzdrowienie Skuderii. Samo zatrudnienie utalentowanego kierowcy, 2 krotnego mistrza, nie gwarantuje sukcesów w obecnym stanie zaawansowania pakietu ich bolidu. Co więcej, czytamy o fustracji Alonso, a to wróży nagły zwrot in-plus? Ciekawe, ale mnie to nie nie przekonuje, że jego słowa mogą coś zmienić w najbliższym GP. Raczej będzie niemoc, radości się nie spodziewam.
Pozdr.
59. Tutankhamun
uwazam ze Felipe cos nie moze sie podniesc po tym wypadku i po sezonie 2008 gdzie sedziowie odebrali mu majstra (wyciagniecie ham z piaskownicy itp na kozysc mc) facet ma ogolnie poprostu pecha.
60. jenks
dajcie spokój z tym kubicą i ferrari,gdyby ferrari chciało kubice to by go zatrudnili,i nie porównujcie kubicy do alonso,bo alonso to cwaniak którego nie lubie,ale według mnie jest obecnie najlepszym kierowcą w stawce.
61. wham16
a nie pamietasz jenks falstartu alonso z chin nieawansu do q2 w malezji podczas deszczu ,rozbicia bolidu w monako nieawansowanie do q3 w turcji zajecie 12 miejsca dos sporo tego nieprawdaz?
62. Marti
Z "czerwonego" punktu widzenia to bardzo dobra decyzja.
Rola Massy w Ferrari była i nadal jest klarowna i on sam juz dawno temu się z nią pogodził - przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie.
Po wypadku ewidentnie coś z niego "uszło" i wydaje mi się, że Scuderia będzie jego ostatnim zespołem w karierze - mogę się oczywiście mylić.
36. elin - racja, w tym roku wysyp ogórków będzie marny :)
58. 6q47 - popieram i jeszcze raz popieram.
Ja należę do grona tych osób, które twierdzą, że Alonso daje zespołowi te słynne +/- 0.5 sekundy. Zaliczam go do tych kierowców, którzy nawet ze słabego bolidu potrafią coś wyciosać i Alonso bez wątpienia jest w stanie coś zdziałać w Ferrari. Do większych działań potrzebuje już dobrego bolidu i odpowiednich ludzi u boku. Jednak tych po odejściu Todta, Brawna i Byrne'a już tam nie ma. I tutaj mają problem, jak się okazuje całkiem niemały.
Niezmiernie mnie ciekawi co wyniknie ze współpracy Hiszpana z Scuderią. Kardynalny błąd w "obcowaniu" z tym zespołem już popełnił - powinien tylko i wyłącznie motywować swój zespół, tymczasem nie ukrywa swojej frustracji z obecnej sytuacji i niezadowolenia z braku konkretnych wyników. Z taką postawą z pewnością nie zmotywuje Scuderii do działania, prędzej doprowadzi ich do takiej "cajmerowatości" jaka cechowała ich w latach 90-tych, zanim przyszedł do nich Schumacher.
Uprzejmie proszę, aby nikt z moich alonsowych oponentów nie doszukiwał się w powyższym tekście jakichkolwiek ukrytych insynuacji, gdyż ich tam zwyczajnie nie ma :) z góry dziękuję :)
63. 6q47
@62
Marti
Co do Twojego wstępu.
Mam taką swoją teorię, raczej pozytywną dla Felipe, mianowicie On nie jest uległym, pogodził się z obecną sytuacją, ale nie można mówić że coś z niego uszło. To "uszło" jest wynikiem zatrudnienia Alonso i odejściem Michaela do Mercedesa.
Z tego co wiem:) masz większą wiedzę odemnie, ale będę stał murem przy swoim zdaniu co do "kondycji" Felipe. Mogli w białych rękawiczkach pozbyć się Go w odpowiednim czasie po wypadku w Węgrzech, nie zrobiono tego - pamięta o tym. Przedłużono z nim kontrakt, bo wiedzą że na Niego można liczyć - pamięta o tym. Uległość i to ujście wynika z co najmniej tych dwóch wymienionych rzeczy. Przecież nie może być lepszy od Alosno po tak "wykwintnym" przywitaniu Go przez L di M... bo nowa nadzieja dla Skuderii się pojawiła w osobie Alonso. To co wynegocjował Alonso jest "ciemną materią", jednak po sposobie wypowiadania się można pewne wnioski wysnuć co do Jego pozycji. Nie mniej jednak nie uważam, że ma pozycję "killera" w zespole. Ludzie przychodzą i odchodzą - standardowe zabezpieczenia na pewno ma i On, i Skuderia.
Co do drugiej części - zgadzam sie z Twoja opinią.
Pozdr.
64. jenks
61-pamiętam,wpadki zdarzają się i najlepszym,ale startując w monaco z alei przedarł się do czołówki,pokazał że w monaco można wyprzedzać,podobnie jeżdzi hamilton i za to ich cenie.
65. Ataru
A ja mam swoja spiskowa teorie. Todt senior jako byly szef Ferrari, dzis szef FIA i Todt jr jako manager niejakiego Felipe Massy. Ale chyba zbyt naciagane, choc sa gnieniegdzie glosy, ze Jean Todt nadal ma cos do powiedzenia w Ferrari, a z cala pewnoscia sa takie, duzo rozsadniejsze i glosniejsze, ze Stefano Domenicali nie ma takiej wladzy decyzyjnej jak jego poprzednik ;-)
Dla mnie Alonso to najlepszy kierowca w stawce.
Swoja droga... czytam komentarze i poprawiacie mi humor niemilosiernie. Jak pisal, ze jest dobrze niedawno to kazdy marudzil, ze on sie wypowiada z taka buta, choc wszyscy widza, ze jest zle, zaczal delikatnie zaznaczac, ze nie jest dobrze to nasza zacna interlekutorka - Marti - zwrocila uwage, ze to zdecydowanie zle podejscie ;-)
Ja ciagle stoje przy swoim - Fernando bedzie u siebie niemilosiernie mocny i w mojej opinii wygra ten wyscig, o.
66. dick777
64.jenks; Nie zapominaj, że Alonso pomogły w tym wyjazdy SC. Bez nich nie przebiłby się tak wysoko. Od dłuższego czasu uważnie przyglądam się poczynaniom Alonso i moim zdaniem nie jest on obecnie najlepszym kierowcą w stawce, mimo iż większość uważa, że jest. Tym, co mnie najbardziej zdumiewa, to żywotność mitu na jego temat, że jest najlepszy, że znakomicie współpracuje z inżynierami (od czasu przejścia do McLarena jakoś nie zaobserwowałem, aby coś takiego miało miejsce, zarówno w McLarenie, ponownie w Renault i obecnie w Scuderii) i że jego geniusz daje zespołowi dodatkowe 0,5 sekundy. Jak widać, iluzje są bardziej żywotne od faktów. Porównajcie to teraz z bezbłędną jak dotąd w tym sezonie jazdą Kubicy i postępami Renault będącymi następstwem jego sugestii. Sądzę, że Scuderia byłaby dużo bardziej z przodu, gdyby jej kierowcą był Kubica a nie Alonso, co nie znaczy, że zależy mi na tym, aby Kubica teraz dla nich jeździł. Uważam, że dobrze się stało, iż Kubica zostaje w Renault, ponieważ pozwoli to nam bardziej obiektywnie ocenić jego wartość. Scuderii życzę, aby znowu zaczęła robić postępy, ale nie wierzę, że zdobędzie w tym roku któryś z mistrzowskich tytułów, ponieważ McLarena już nie dogoni (z Red Bullem może być jeszcze różnie).
67. Ataru
66. dick777, badz obiektywny. Robert jezdzi bezblednie bo zwyczajnie nie ryzykuje. Nie pokazuje pazura. On sie nie sciga poki co, on "dowozi punkty". Roznica jednak jest diametralna w momencie, gdy Alonso jedzie naprawde na granicy.
W zadnym wypadku nie chce uwlaczac naszemu rodakowi, ale jednak skoro mowisz o faktach... ;-)
68. 6q47
@67
Ataru
a w jaki sposób odróżnić, że dany kierowca jedzie "na granicy"?
Ładnie brzmi i nawet zachęca do obserwowania zarówno Alonso jaki innych... ale według mnie, tego terminu określajacego determinację i "posadowieniu" sobie na kolanach wariata o imieniu Ryzyko, nie da się określić w każdym przypadku - czy Ryzyko siedział czy też nie siedział na kolanach.
Bo chyba każdy uczestnik GP jedzie w taki sposób, tylko czasami bolid nie pozwala na jazdę na granicy. Bo dlaczego Alonso miałby odpuszczać sobie i oddawać cenne punkty? W brew pozorom nie ma czasu na zabawę, wypracowana przewaga na początku sezonu zawsze daje uspokojenie nerwów i samego zespołu.
Cóż, gdyby wszystko układało się zarówno Alonso jak i Mass-ie, nie było by jakiegos wielkiego probl;emu. Każdy odbierał by ich np. dwie pierwsze lokaty w rankingu za coś naturalnego, a tak...
Niestety mamy RBR, usterkowy lecz sakramencko szybki w prawie kazdej sytuacji. Wszelkie próby nawiązania z nimi walki są mile widziane, jednak różnie jest z próbami ich pokonania - przważnie po ich błędzie, tak ogólnikowo mówiąc.
Druga nie mniej groźna siła - McLaren, jest po prostu rewelacyjny zarówno technicznie jak i w mozliwosci "wystrugania" dobrego wyniku. A widać to było po minie Hamiltona po wygranym wyścigu - chłopcy z RBR pojechali destrukcyjnie zarówno dla siebie osobiście jak i dla zespołu. Nie skakał, nie usmiechał się, nie wyklepywał wszystkich po kolei. Wniosek - czują się silni i mają chrapkę na pierwsze lokaty.
No a co by było gdyby Kubica próbował jechać na granicy? Ciekawe pytanie. Taka próbką według mnie było Q w Monako. Bo sam wyścig nie pozwalał na pokazanie dalszej części możliwości zarówno kierowcy jak i bolidu. Kubica zaczyna dochodzic w stonowany sposób do czołówki. Czy istnieje granica, taki punkt, który niejako przełoży "hebel zasilania" w pozycję POWER? Według mnie będzie to wtedy, gdy pakiet Renault dojdzie do takiego stanu, że nie będa ostawali od szybkości Mercedesa. To moze byc ten punkt.
A co z Ferrari?
Nie dali rady podciągnąć projektu w sezonie 2010 tak jak to zrobił McL. Mozna się sugerować niezłymi wyskokami Raikonena w poprzednim sezonie, ale to były niestety tylko wyskoki. Jak by szło Felipe? Prawdopodobnie podobnie, nie chce mi się wyliczać teoretycznych punktów, być moze byli by nieco wyzej w generalce. Tylko dlaczego w tym sezonie nie zbudowali szybkiej maszyny, dającej się w dodatku łatwo usprawniać w trakcie sezonu? Sugestie o zajęciu drogocennego intelektu przez zainteresoiwanie się F-kanałem jest tego powodem? Jakos nie wierzę w cos takiego. Przecież nie mają tylko kalkulatora Casio i wentylatora na biurku... Czyżby był to pakiet o cechach nie dających się modyfikować w małych kroczkach tylko w dużych, i też nie do końca dających oczekiwane przyspieszenie w szybkości?
W takim razie nawet Massa nie bedzie w trudnym położeniu ze względu na wyniki takie a nie inne. Na razie różnica pomiędzy kierowcami Ferrari nie jest powalająca. Czyli nie taki straszny Alonso jak "go malują". A co w kontekście pakietu bolidu ma powiedzieć Alonso? Czy on już teraz nie jedzie na granicy?
Wyżej piosałem o konieczności pokazania przez Alonso wszystkich swoich najlepszych cech wyścigowo-mistrzowskich - tylko tak rozważając w tym poście dochodzę do wniosku, że takie słowa są chyba zbyt optymistyczne i możliwe, że niewykonalne w tym sezonie. Ale nie wybiegam w przyszłość tak tylko sobie gdybając, może bedzie jeszcze inaczej niż mi się teraz wydaje?
Pozdr.
69. dick777
67. Ataru; bądź obiektywny. Jak się jeździ na ryzyku, Kubica pokazał w Monako. W chwili obecnej Kubica jest lepszym kierowcą od Alonso. Mam nadzieję, że nie zaliczasz się do tej najgłupszej części tego forum, która ocenia kierowców po ilości wyprzedzeń, zwłaszcza kierowców w słabszych bolidach.
70. Ataru
Kubica mogl w Turcji wielokrotnie probowac polknac Rosberga - nie zrobil tego, bo obawial sie, ze go zlapia ci z tylu gdy popelni blad. Niestety - na dluzsza dyskusje nie mam czasu, a zignorowac tez Was tak calkiem nie chce ;-) Nie obiecuje, ze bedzie dluzej, ale mozna sie tego spodziewac.
71. 6q47
słowa Ataru dały mi impuls...
Czy my przypadkiem nie zapominamy o decyzjach szefa zespołu i tego co nakazuje, a kiedy daje wolną rękę kierowcy?
Nie wiemy tak do końca co się dzieje podczas rozmowy z kierowcą, jakie dostaje komunikaty, ostrzeżenia i zalecenia.
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz