Bridgestone zwraca uwagę na zakręt numer 8
Oprócz zespołów, do GP Turcji przygotowuje się także firma Bridgestone, jedyny dostawca ogumienia dla ekip F1 w sezonie 2010. Z technicznego punktu widzenia tor Istambul Park stawia spore wyzwania przed ogumieniem, zwłaszcza szybki i długi zakręt numer 8, który zdaniem specjalistów z Bridgestone jest najbardziej wymagający w całym kalendarzu F1.„Zakręt numer osiem jest najcięższym zakrętem dla opon w całym kalendarzu, niemniej nie jest to jedyna część toru, która stawia takie wyzwanie. Kombinacja lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14 jest najwolniejszą częścią toru i następuje zaraz po szybkiej prostej. Taka kombinacja powoduje powstawanie grainingu, więc zespoły będą musiały zwrócić szczególną uwagę na jego minimalizację, zwłaszcza we wstępnej fazie weekendu, gdy tor jest bardziej zanieczyszczony i mniej nagumowany.”
komentarze
1. atomic
chyba to jest podpowiedz dla jednego z kierowców mcl?
2. przemoziom99
dobra guma nie jest zła
3. scud
dlatego powinni dac wolna rękę przynajmniej kilku firmą na dostarczanie ogumienia i szukanie nowych kierunków np. niski profil na większej feldze
4. hotshots
".....lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14"...... to dopiero labirynt na 2 i 3-ce !
5. fezuj
2. przemoziom99 - Jak się cytuje @ walerus - wypadało by użyć - " ....."
Niechce mi się grzebać w historii, ale ten tekst jest co roku powielany przez Bridgestona.
6. Tunio1
Moim zdaniem opony powinny być tak zrobione aby były przynajmniej 2 pits stopy, wtedy było by więcej strategii itp. Ale jak wiadomo, F1 to już nie wyscigi tylko biznes i Bridgestone chce utrzymac sie w świecie F1 i nie wpuścić Michealina i innych firm dlatego robia takie wytrzymałe i szybkie opony, na których nawet da się cały wyscig przejechąc.
7. franko
Może w przyszłym roku opony będzie dostarczał ... Durex ? Oni wytrzymują wszystkie "zakręty" ;-)
8. Budyn_F1
Button oszczedza opony on moze dominowac na tym torze.
9. Renault R30 F1
8. to że ktoś dba o opony to nie znaczy że odrazu bedzie dominował bo nie tylko button umie zadbać o opony i gadanie o buttonie że bedzie dominował jest żenujące.No ale oszczedzanie opon na tym torze przy pełnych zbiornikach jest kluczowe...
10. Renault R30 F1
7. haha dobre!
11. lukasz1
8. Może tak, pytanie brzmi czy jest w stanie na tyle nie zniszczyc, by bez problemu jechac na 1 pit stop. Ciekawe jak inni sobie poradzą. Może wreszcie będą 2 pit stopy!
Wielkie przygotowania Bridgestone do wekendu :) Jeszcze takiej bredni nie słyszałem, wybiorą 2 mieszanki + standardowo 2 deszczówki i wyprodukują.Też mogli by rozwijac opony, a nie raz do roku troche zmienią skład i sie cieszą z wykonanej pracy.
12. piotrek74
2. przemoziom99---a wykupiłeś prawa autorskie????
13. matito
Button umie jeździć oszczędzając opony on tu może wygrać
14. Vysogota
Ciekawe, przez dziury na ósemce RB będzie miało jeszcze łatwiej w qual bo inni będą musieli wyjątkowo wysoko zawiesić bolid żeby z pełnym bakiem nie dobijać na początku wyścigu. Jeśli RB będzie miał wyjątkową przewagę to znaczy że mają magiczne zawieszenie :)
15. conrad30
7. franko-yyy,króciutko -niestety nie wszystkie;)Choć nie wiem czy emotka z uśmieszkiem jest tu na miejscu.
16. Konik_mekr
Tilke musi lubić czytać wypowiedzi przed GP Turcji. Wszyscy mówią o 'jego' ósemce.
17. dyfuzor
przestancie mowic ze baton wygra bo umie dbac o opony on tylko umie to robic
18. dyfuzor
kierowca mosi regolowac temperature i obroty w silniku dbac o opony itd dla mnie to sa pierdoly kierowca ma zapier narzekacie na hamiltona odnosnie opon on jest poprostu szybkim kierowcą ktory widowiskowo jezdzi a to znaczy wyprzedza a wtedy wiadomo ze bardziej sie niszcza opony dziekuje
19. MontyF!F!
9. Renault R30 F1 Jak zwylke się czepiasz. A gość jasno napisał ,, może"
20. koal007
@11 Hamilton może spokojnie pojechać na 2 pit stopy. Na tym torze da się wyprzedzać i jak ktoś ma małą przyczepność, to będzie objeżdżany tak szybkim wózkiem jak Srebrna Strzała. Zresztą sporo zależy od tego jak się wyścig ułoży. Jak Vetel będzie znów miał, z 40 sec przewagi nad kolejnym zawodnikiem, to spokojnie pojedzie na 1 pita.
21. pz0
7. franko - obyś się nie zdziwił
22. jaroadam
I bardzo dobrze że są wyścigi które są wymagające dla opon. Zakładam że główną strategią dla zespołów będą 2 stopy. Myślę że Renault ruszy do wyścigu na miękkich gumach co w połączeniu z mniejszym dociskiem powinno dać niezłe tempo. Potem można zaryzykować jeden stop gdy tor się nagumuje i okoliczności będą sprzyjały i może będzie pudło znowu...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz