komentarze
  • 19. Vysogota
    • 2010-04-18 20:44:08
    • *.sggw.waw.pl

    Reno ustawiło spory docisk na dzisiaj, F duct pracuje u maca jak należy, a tutaj jeszcze widzimy że w jednym teamie każdy kierowca sobie ustawia bolid (HAM/BUT) I widać że Robert nie miał nic do powiedzenia przy wyprzedzaniu go przez Ham, przepaść na prostej

  • 20. major.
    • 2010-04-18 20:48:53
    • *.206.114.34.static.telsat.wroc.pl

    łał niesmowice duża różnica miedzy Ham'em a Batton'em, oni maja zupełnie inaczej ustawione maszyny. Ciekawa będzie rywalizacja między nimi dwoma.

  • 21. Daimon_Frey
    • 2010-04-18 20:52:29
    • *.opera-mini.net

    Petersam25 idąc Twoim tropem można powiedziec że HRT ma lepszy bolid od Reno.. Pamiętacie kto w Spa mial najwieksza prędkość w kwalifikacjach? Luca Badoer. Nie o prędkość tu chodzi..

  • 22. Szybszy
    • 2010-04-18 21:03:12
    • *.swiecie.vectranet.pl

    10. dominator jak byś był doinformowany to byś wiedział że na ten wyścig części nie doleciały...Gówno a na 5 dojedzie, ciekawe jak nazwać auta nowych zespołów.
    13. ignol44 to chyba słabo oglądasz F1. Ham potrafi się rozbić przed końcem wyścigu, jak byś to wiedział to byś głupot nie pisał.

  • 23. piotrek74
    • 2010-04-18 21:05:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    21. Daimon_Frey a jak by zwiększył się docisk Luisa gdyby zmniejszył V prędkość ?-przecież to na tym polega coś kosztem czegoś
    dlatego prosiłem o dane na którym kółko zostały osiągnięte ,Przecież Button nie musiał cisnąć bo oszczędzał oponki i nikt mu nie zagrażał

  • 24. Daimon_Frey
    • 2010-04-18 21:09:45
    • *.opera-mini.net

    Właśnie! A propos docisku. McL ma potężny docisk na zakrętach. Hamilton jak już wyprzedzał to po zewnętrznej.. Oby Ferrari szybko to skopiowało:)

  • 25. matito
    • 2010-04-18 21:13:23
    • *.adsl.inetia.pl

    wow HRT jaki odjazd

  • 26. piotrek74
    • 2010-04-18 21:13:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Byczki zawaliły to i ucichło o ich zawieszeniu ??? ..... dziwne

  • 27. dar_ek
    • 2010-04-18 21:33:53
    • *.adsl.inetia.pl

    Po prostu pod koniec wyścigu HAM dalej cisnął aż do przedostatniego okrążenia gdy miał już mało paliwa, i dlatego taki Vmax, a BUT wtedy raczej starał się dowieś do mety i tyle.

    (a propo 26. o zawieszeniu, coś kurna musi być, Q1, Q2 RB słabo, nagle Q3 i dwa pierwsze, a potem wyścig średnio.. dziwne to)

  • 28. nomadwcm
    • 2010-04-18 21:41:00
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    prędkości możecie porównać w walce zawodników np jak dzisiaj Petrov walczył z Schumacherem i Webberem widać że Renault jest bardzo szybkie na prostych

  • 29. PetronasLytke
    • 2010-04-18 21:41:09
    • *.254.133.1

    Różnica wynika nie z tego powodu że HAM ma innowacyjny system ale z tego powodu że pewnie przy tym pomiarze prędkości V był za innym bolidem najprawdopodobniej kogoś wyprzedzał. Dodam że McLaren miał ustawiony bolid bardziej na mokry tor czyli to graniczy z cudem żeby miał taką prędkość nie jadąc za kimś. Jeżeli chodzi o HRT to wynika z tego że ich aerodynamika jest na poziomie nieco lepszym od GP2 czyli mają dobre prędkość na prostej ale gówna na technicznych i krętych sektorach gdzie potrzeba dużo docisku. Robert wykonał dziś świetną robotę zwłaszcza że jak sam przyznaje jego bolid nie jest wymarzonym ale na takich wyścigach da się zdobywać punkty i atmosfera w RENAULT jest lepsza niż w BMW. A co do komentarzu nr. 10 to tylko dziecko "neo" lub jakieś niedojrzałe dziecko potrafi takie coś napisać co ma dopiero internet lub wpada w kompleksy. Jak by myślał to by poszedł to Automobil Club i spytał o wyścigi kartingowe - od czegoś trzeba zacząć, a nie pisać jakieś durne komentarze. POZDRAWIAM PRAWDZIWYCH KIBICÓW ROBERTA!!!

  • 30. vesperlynd1
    • 2010-04-18 21:47:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Kubica "tylko" 300,9km/h he he teraz wiemy dlaczego Lewis zawsze najbardziej zdziera opony

  • 31. BraV
    • 2010-04-18 21:48:58
    • *.ssp.dialog.net.pl


    McLaren dobrał świetną taktykę i kierowców na ten sezon. System punktacji premiuje takich kierowców jak Hamilton a ich zadaniem jest wygrać 3-4 wyścigi a resztę dojechać w ogonie punktowym lub nie skończyć. Drugim wariantem jest spokój i rozwaga prezentowana przez Buttona (jeżeli Hamiltonowi się nie wiedzie to On mając równie szybki bolid aczkolwiek mniejsze tempo wyścigowe jest w stanie kończyć na 1 miejscach). Hamiltonowi jak dotąd zbyt dużo się nie udaje a Button na tym tylko korzysta dzieki swojej perfekcyjnej i monotonnej jeździe. Myślę że jeszcze 1 lub 2 wyscigi w tym scenariuszu i Button bedzie mógł się cieszyć z obronionego tytułu. Gdyby w bolidzie zamiast Hamiltona siedział Alonso sprawa była by otwarta (Hiszpan prezentuje równie agresywny styl lecz zdecydowanie mniej się myli). RedBulle są fantastyczne ale jeżdżą nierówno i to chyba będzie ich zguba w ogólnej punktacji. Natomiast Renówce brakuje nie 3 skoków technologicznych lecz 1 i to sporego... 1 Kierowca jest przedni a drugi się uczy i jest szybki jak na nowicjusza, team doświadczony i jak dotąd nieomylny i oby tak dalej.
    Jednak największe szanse ma Maclaren ze względu na 2 kierowców.... Jednego perfekcyjnego a Drugiego prawie...
    Sprawę ocen sędziowskich po dzisiejszym wyścigu pominę, bo były żałosne i nie warte komentarza

  • 32. a31
    • 2010-04-18 21:49:59
    • *.gecon.com.pl

    Hamilton -Kubica- bez komentarza...

  • 33. melo
    • 2010-04-18 22:04:51
    • *.adsl.inetia.pl

    Prędkość maksymalna to nie wszystko i defakto nic nie mówi o formie bolidu, Barichello zapierniczał 13 km/h szybciej od Kubka i co? jak póżniej w zakręcie musiał bardzo zwalniać bo aero nie trzyma, a ta duza prędkość do prostej właśnie dlatego ze AERO NIE TRZYMA więc nie hamuje a na zakrętach jest lipa. Chdzi o to zeby zlaleść bodry kompromis pomiędzy dociskiem w zakrętach a oporem aero na prostej. Mc Laren dlatego pracował nad f-duck. Szybki bolid na prostej nie równa sie dobry.

  • 34. melo
    • 2010-04-18 22:08:38
    • *.adsl.inetia.pl

    12@ Więc nie sądze ze Kubica jeżdzi gównem, nara

  • 35. Maxy
    • 2010-04-18 23:04:14
    • *.236.0.10

    chyba macie literówke w nazwisku partnera Kubicy :P

  • 36. 21focus
    • 2010-04-18 23:05:59
    • *.133.205.158

    10. dominator twój nick podchodzi trochę pod gówno...

  • 37. 21focus
    • 2010-04-18 23:08:49
    • *.133.205.158

    31. BraV prawie robi wielką różnicę :)

  • 38. Amadeo
    • 2010-04-19 01:39:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tego co Robert mówił, miał problem cały wyścig z niedogrzanymi hamulcami i musiał hamować dość wcześnie, to może być częściowa przyczyna aż tak niskiej vmax

  • 39. lechart
    • 2010-04-19 06:11:45
    • *.olsztyn.mm.pl

    33. melo. Trafne spostrzażenia.............. Vmax nie jest najbardziej istotnym czynnikiem wpływającym na wynik. Kierowca może zyskać na prostej, a stracić na zakrętach. Dlatego ustawienie samochodu jest wykonywane pod cały tor. Trzeba również oszczędzać opony i silnik. Silników jest tylko 8 na sezon. Co z tego, że Kubica był 15 w Vmax. Na mecie był 5. Rosberg był 16 w Vmax, a na mecie trzeci. Trzeba jednak przyznać, że Hamilton robi świetne widowisko. Bez niego wyścigi byłyby bardzo nudne. Jednak jeżeli ktoś jeździ cały czas na granicy możliwości, to w końcu zemści się to na nim. Dlatego MŚ raczej nie będzie.

  • 40. Shiver.F1
    • 2010-04-19 09:48:12
    • *.euro-net.pl

    Łatwo z grubsza oszacować zysk czasowy przy takich różnicach prędkości. Rozpoczynając kilometrową prostą z prędkością 100km/h a kończąć z Vmax, różnica między HAM a BUT to aż 0,63s. Oczywiście osiągając Vmax wcześniej i jadąc z nią do końca prostej różnica będzie jeszcze większa.

  • 41. jackmos
    • 2010-04-19 10:10:41
    • *.26.211.7

    przecież to jest prędkość max zmierzona jednorazowo w konkretnym momencie wyścigu powinni dla orientacji podawać średnią prędkość z całego wyścigu
    Hamilton rzeczywiście jechał pięknie mimo że agresywnie zobaczymy co będzie dalej

  • 42. jackmos
    • 2010-04-19 10:13:20
    • *.26.211.7

    39 masz rację jeszcze lepiej widać to na przykładzie Barrichello vmax 2 na mecie 12

  • 43. pqo
    • 2010-04-19 10:19:55
    • *.multimo.pl

    41 "powinni dla orientacji podawać średnią prędkość" masz czas w jakim dany kierowca przejechał dany dystans, sam to oblicz ;]

  • 44. Anteaus
    • 2010-04-19 12:20:42
    • *.lodz.msk.pl

    Niektórzy pisą z,ę prędkość max to nie wszystko. Tylko ,ze ona daję niesamowitą przewagę przy wyprzedaniu. Oczywiście aby wyprzedzać na prostej trzeba sie wcześniej zbliżyć i dlatego docisk na zakrętach musi być odpowiedni. ale różnica 10-20km/h na prostej to jest przepaść.Nikt nie jest w stanie się obronić

  • 45. matt89bp
    • 2010-04-19 12:54:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W sumie to można przypuszczać, że w Hiszpanii dla Reno nie bedzie za wesoło, bo na tej prostej startowej też pewnie ok 320 km/h beda McLareny śmigać a jak Red Bulle zastosują swój system i zadziała pewnie też. Zapewne suchy wuścig bedzie wiec ciezko bedzie o pozycje wyzsza nic 7-8

  • 46. marcin20
    • 2010-04-19 20:24:06
    • *.static.sitel.net.pl

    Ten system "F-Duck" powinien pomóc Renault w prędkościach max.

  • 47. fabian
    • 2010-04-20 07:20:18
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    HRT szybsze od Schumachera? :))) Dobrze, że go żaden na tej prostej nie wyprzedził bo chłopina strzeliłby sobie chyba w łeb:))

  • 48. nowyziomal
    • 2010-04-20 12:44:29
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    co składa się na V-max moc silnika,ustawienia docisku,ustawienia skrzyni biegów,waga,temperatura i masa innych drobniejszych czynników

  • 49. ravbmw
    • 2010-04-21 21:57:29
    • Blokada
    • *.ip.telfort.nl

    48. nowyziomal zapomniałeś o jednym bardzo ważnym czynniku- najlepsze wyjście z ostatniego zakrętu przed prostą


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo