GP Chin: największe prędkości
Poniżej prezentujemy największe prędkości uzyskiwane przez kierowców w dzisiejszym wyścigu o Grand Prix Chin.Nr | Kierowca | Zespół | Prędkość [km/h] |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | McLaren | 318,0 |
2 | Rubens Barrichello | Williams | 313,2 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | 310,9 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 310,3 |
5 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 308,9 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 307,0 |
7 | Mark Webber | Red Bull | 306,9 |
8 | Karun Chandkok | HRT | 306,6 |
9 | Bruno Senna | HRT | 306,2 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 305,5 |
11 | Adrian Sutil | Force India | 305,4 |
12 | Nico Hulkenberg | Williams | 304,3 |
13 | Witalij Pietrow | Renault | 303,4 |
14 | Jenson Button | McLaren | 303,3 |
15 | Robert Kubica | Renault | 300,9 |
16 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 299,5 |
17 | Heikki Kovalainen | Lotus | 298,5 |
18 | Jarno Trulli | Lotus | 294,1 |
19 | Lucas di Grassi | Virgin | 293,6 |
20 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 287,0 |
komentarze
1. Luk141
niesamowicie duża różnica między HAM a BUT
2. petersam25
Teraz widać dowody na to że Renault ma minimalnie zbyt słabe osiągi, niestety
3. szewczenko
Hamilton był z innej ligi .Niesamowity syste f-duck ma Mclaren....
4. dominof1
HRT i Barrichello bardzo wysoko, co oznacza że silniki Cosworth'a nie są złe.
Vitek chyba już schudł, bo prędkość miał większą od Roberta. :)
5. mokry
@ 2. petersam25 ta tabele nijak się mam do ogólnych osiągów, spójrz na Buttona...
6. impostor1981
Widac ze sezon wre bo znafcuf tu co nie miara. Chyba proste ze V max zalezy od ustawien i wiekszy docisk szybciej na lukach ale mniejsze predkosc na prostej.
7. kopałłajnem
5. racja bo w poprzednich GP renault był w czołówce.
8. lechu55
Ach ten Hamilton. On jest szalony na kazdym wyscigu ale własnie to w nim podziwiam. Walczy jak lew o jak najwyzszą lokatę i jestem pewien ze ta prośba szefostwa zespolu o zachowanie rozsądku w koncowce wyscigu nieco go rozsloscila. On wyciska 110% ze swego bolidu. Zresztą, jak go znam to on i bez bolidu by sie tak na torze rozpędził :)
9. riqoor
Nic z tej tabeli wywnioskować nie można. Wystarczy spojrzeć na Buttona, Rosberga albo kierowców HRT :D
10. dominator
Renault to gówno, i taka jest prawda , te ich poprawki co wyścig nic nie daja, a konkurencja nieśpi.Kubica mial dziś gorszy dzień ale nie było zle!!!
11. lechu55
Inna sprawa ze dzis nalezała mu sie kara za i to nie jedna. Zepchnął Webbera z toru po restarcie to jedno a drugie to szaleństwo na pit-lane. Upiekło sie mu dzis niesamowicie.
12. kopałłajnem
10. ???
w takim razie Kubica to geniusz, jedzic w czołówce gównem
13. ignol44
nie wiem jak można jechać tak na Ham ja go podziwiam co najmniej trzech takich nich powinno być.Piszecie ze sie rozbije ale jak na razie się nie rozbił on ma to we krwi i umil opanować bolid.Np Robert jeździ spokojnie a jaki poważny wypadek miał w Kanadzie w 2007 Hamilton takiego nie miał.Nie twierdze ze robert jest gorszy od ham,ale on takich przygód nie miał poważnych dla zycia
14. franko
@8 nie wiedziałem, że znasz Lewisa.... Jest się tak czym zachwycać?
15. chlebekf1
10 zastanow sie co piszesz jezeli dzis niebylo zle to chyba bolid nie jest gownem
16. piotrek74
a nie można dodać na którym okrążeniu ??
może by trochę wyjaśniło by te rozbieżności ?
17. piotrek74
jedno ,,,by ,,, wywalić
18. kempa007
9. riqoor mozna, np. to ze Button i Rosberg mieli ustawienia na kreta czesc toru i moze nieco pod deszcz, a Hamilton mial na prosta czyli mniejszy docisk, duzo mniejszy dziwne tylko ze tak latwo wyprzedzal wszystkich...
19. Vysogota
Reno ustawiło spory docisk na dzisiaj, F duct pracuje u maca jak należy, a tutaj jeszcze widzimy że w jednym teamie każdy kierowca sobie ustawia bolid (HAM/BUT) I widać że Robert nie miał nic do powiedzenia przy wyprzedzaniu go przez Ham, przepaść na prostej
20. major.
łał niesmowice duża różnica miedzy Ham'em a Batton'em, oni maja zupełnie inaczej ustawione maszyny. Ciekawa będzie rywalizacja między nimi dwoma.
21. Daimon_Frey
Petersam25 idąc Twoim tropem można powiedziec że HRT ma lepszy bolid od Reno.. Pamiętacie kto w Spa mial najwieksza prędkość w kwalifikacjach? Luca Badoer. Nie o prędkość tu chodzi..
22. Szybszy
10. dominator jak byś był doinformowany to byś wiedział że na ten wyścig części nie doleciały...Gówno a na 5 dojedzie, ciekawe jak nazwać auta nowych zespołów.
13. ignol44 to chyba słabo oglądasz F1. Ham potrafi się rozbić przed końcem wyścigu, jak byś to wiedział to byś głupot nie pisał.
23. piotrek74
21. Daimon_Frey a jak by zwiększył się docisk Luisa gdyby zmniejszył V prędkość ?-przecież to na tym polega coś kosztem czegoś
dlatego prosiłem o dane na którym kółko zostały osiągnięte ,Przecież Button nie musiał cisnąć bo oszczędzał oponki i nikt mu nie zagrażał
24. Daimon_Frey
Właśnie! A propos docisku. McL ma potężny docisk na zakrętach. Hamilton jak już wyprzedzał to po zewnętrznej.. Oby Ferrari szybko to skopiowało:)
25. matito
wow HRT jaki odjazd
26. piotrek74
Byczki zawaliły to i ucichło o ich zawieszeniu ??? ..... dziwne
27. dar_ek
Po prostu pod koniec wyścigu HAM dalej cisnął aż do przedostatniego okrążenia gdy miał już mało paliwa, i dlatego taki Vmax, a BUT wtedy raczej starał się dowieś do mety i tyle.
(a propo 26. o zawieszeniu, coś kurna musi być, Q1, Q2 RB słabo, nagle Q3 i dwa pierwsze, a potem wyścig średnio.. dziwne to)
28. nomadwcm
prędkości możecie porównać w walce zawodników np jak dzisiaj Petrov walczył z Schumacherem i Webberem widać że Renault jest bardzo szybkie na prostych
29. PetronasLytke
Różnica wynika nie z tego powodu że HAM ma innowacyjny system ale z tego powodu że pewnie przy tym pomiarze prędkości V był za innym bolidem najprawdopodobniej kogoś wyprzedzał. Dodam że McLaren miał ustawiony bolid bardziej na mokry tor czyli to graniczy z cudem żeby miał taką prędkość nie jadąc za kimś. Jeżeli chodzi o HRT to wynika z tego że ich aerodynamika jest na poziomie nieco lepszym od GP2 czyli mają dobre prędkość na prostej ale gówna na technicznych i krętych sektorach gdzie potrzeba dużo docisku. Robert wykonał dziś świetną robotę zwłaszcza że jak sam przyznaje jego bolid nie jest wymarzonym ale na takich wyścigach da się zdobywać punkty i atmosfera w RENAULT jest lepsza niż w BMW. A co do komentarzu nr. 10 to tylko dziecko "neo" lub jakieś niedojrzałe dziecko potrafi takie coś napisać co ma dopiero internet lub wpada w kompleksy. Jak by myślał to by poszedł to Automobil Club i spytał o wyścigi kartingowe - od czegoś trzeba zacząć, a nie pisać jakieś durne komentarze. POZDRAWIAM PRAWDZIWYCH KIBICÓW ROBERTA!!!
30. vesperlynd1
Kubica "tylko" 300,9km/h he he teraz wiemy dlaczego Lewis zawsze najbardziej zdziera opony
31. BraV
McLaren dobrał świetną taktykę i kierowców na ten sezon. System punktacji premiuje takich kierowców jak Hamilton a ich zadaniem jest wygrać 3-4 wyścigi a resztę dojechać w ogonie punktowym lub nie skończyć. Drugim wariantem jest spokój i rozwaga prezentowana przez Buttona (jeżeli Hamiltonowi się nie wiedzie to On mając równie szybki bolid aczkolwiek mniejsze tempo wyścigowe jest w stanie kończyć na 1 miejscach). Hamiltonowi jak dotąd zbyt dużo się nie udaje a Button na tym tylko korzysta dzieki swojej perfekcyjnej i monotonnej jeździe. Myślę że jeszcze 1 lub 2 wyscigi w tym scenariuszu i Button bedzie mógł się cieszyć z obronionego tytułu. Gdyby w bolidzie zamiast Hamiltona siedział Alonso sprawa była by otwarta (Hiszpan prezentuje równie agresywny styl lecz zdecydowanie mniej się myli). RedBulle są fantastyczne ale jeżdżą nierówno i to chyba będzie ich zguba w ogólnej punktacji. Natomiast Renówce brakuje nie 3 skoków technologicznych lecz 1 i to sporego... 1 Kierowca jest przedni a drugi się uczy i jest szybki jak na nowicjusza, team doświadczony i jak dotąd nieomylny i oby tak dalej.
Jednak największe szanse ma Maclaren ze względu na 2 kierowców.... Jednego perfekcyjnego a Drugiego prawie...
Sprawę ocen sędziowskich po dzisiejszym wyścigu pominę, bo były żałosne i nie warte komentarza
32. a31
Hamilton -Kubica- bez komentarza...
33. melo
Prędkość maksymalna to nie wszystko i defakto nic nie mówi o formie bolidu, Barichello zapierniczał 13 km/h szybciej od Kubka i co? jak póżniej w zakręcie musiał bardzo zwalniać bo aero nie trzyma, a ta duza prędkość do prostej właśnie dlatego ze AERO NIE TRZYMA więc nie hamuje a na zakrętach jest lipa. Chdzi o to zeby zlaleść bodry kompromis pomiędzy dociskiem w zakrętach a oporem aero na prostej. Mc Laren dlatego pracował nad f-duck. Szybki bolid na prostej nie równa sie dobry.
34. melo
12@ Więc nie sądze ze Kubica jeżdzi gównem, nara
35. Maxy
chyba macie literówke w nazwisku partnera Kubicy :P
36. 21focus
10. dominator twój nick podchodzi trochę pod gówno...
37. 21focus
31. BraV prawie robi wielką różnicę :)
38. Amadeo
Z tego co Robert mówił, miał problem cały wyścig z niedogrzanymi hamulcami i musiał hamować dość wcześnie, to może być częściowa przyczyna aż tak niskiej vmax
39. lechart
33. melo. Trafne spostrzażenia.............. Vmax nie jest najbardziej istotnym czynnikiem wpływającym na wynik. Kierowca może zyskać na prostej, a stracić na zakrętach. Dlatego ustawienie samochodu jest wykonywane pod cały tor. Trzeba również oszczędzać opony i silnik. Silników jest tylko 8 na sezon. Co z tego, że Kubica był 15 w Vmax. Na mecie był 5. Rosberg był 16 w Vmax, a na mecie trzeci. Trzeba jednak przyznać, że Hamilton robi świetne widowisko. Bez niego wyścigi byłyby bardzo nudne. Jednak jeżeli ktoś jeździ cały czas na granicy możliwości, to w końcu zemści się to na nim. Dlatego MŚ raczej nie będzie.
40. Shiver.F1
Łatwo z grubsza oszacować zysk czasowy przy takich różnicach prędkości. Rozpoczynając kilometrową prostą z prędkością 100km/h a kończąć z Vmax, różnica między HAM a BUT to aż 0,63s. Oczywiście osiągając Vmax wcześniej i jadąc z nią do końca prostej różnica będzie jeszcze większa.
41. jackmos
przecież to jest prędkość max zmierzona jednorazowo w konkretnym momencie wyścigu powinni dla orientacji podawać średnią prędkość z całego wyścigu
Hamilton rzeczywiście jechał pięknie mimo że agresywnie zobaczymy co będzie dalej
42. jackmos
39 masz rację jeszcze lepiej widać to na przykładzie Barrichello vmax 2 na mecie 12
43. pqo
41 "powinni dla orientacji podawać średnią prędkość" masz czas w jakim dany kierowca przejechał dany dystans, sam to oblicz ;]
44. Anteaus
Niektórzy pisą z,ę prędkość max to nie wszystko. Tylko ,ze ona daję niesamowitą przewagę przy wyprzedaniu. Oczywiście aby wyprzedzać na prostej trzeba sie wcześniej zbliżyć i dlatego docisk na zakrętach musi być odpowiedni. ale różnica 10-20km/h na prostej to jest przepaść.Nikt nie jest w stanie się obronić
45. matt89bp
W sumie to można przypuszczać, że w Hiszpanii dla Reno nie bedzie za wesoło, bo na tej prostej startowej też pewnie ok 320 km/h beda McLareny śmigać a jak Red Bulle zastosują swój system i zadziała pewnie też. Zapewne suchy wuścig bedzie wiec ciezko bedzie o pozycje wyzsza nic 7-8
46. marcin20
Ten system "F-Duck" powinien pomóc Renault w prędkościach max.
47. fabian
HRT szybsze od Schumachera? :))) Dobrze, że go żaden na tej prostej nie wyprzedził bo chłopina strzeliłby sobie chyba w łeb:))
48. nowyziomal
co składa się na V-max moc silnika,ustawienia docisku,ustawienia skrzyni biegów,waga,temperatura i masa innych drobniejszych czynników
49. ravbmw
48. nowyziomal zapomniałeś o jednym bardzo ważnym czynniku- najlepsze wyjście z ostatniego zakrętu przed prostą
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz