Zespół Red Bull zapowiedział wstępnie, że w Hiszpanii będzie miał pierwszą wersję systemu F-duct, który ma pomóc ekipie osiągać wyższe prędkości na prostych.
Zespół Saubera już w drugim wyścigu sezonu wprowadził rozwiązanie wzorowane na projekcie McLarena, jednak do tej pory nie rozwinął go na tyle dobrze, aby go regularnie używać. W Chinach podobne systemy testowały już zespoły: Ferrari, Williams oraz Mercedes.Na pierwszy europejski wyścig sezonu większość ekip powinna przygotować spore poprawki do swoich aut. Spodziewa się, że systemy F-duct zaczną testować zespoły Red Bull, Renault oraz Force India.
Trzeba jednak przyznać, że wdrożenie nowego systemu nie jest łatwe ze względu na brak testów a nowy, sterowany przez kierowcę system, aby sprawnie funkcjonował, trzeba dobrze dostroić.
19.04.2010 10:12
0
zobaczymy..??? czy naprawdę się sprawi w wyścigu..???
19.04.2010 10:20
0
RedBull i tak ma już przewagę
19.04.2010 10:34
0
Williams chyba nie testował, bo wulkan im przeszkodził dowieść odpowiednie części.
19.04.2010 10:38
0
jak RB to wprowadzi to już wogóle bez sensu będą te Q ;]
19.04.2010 11:22
0
czesc! jest może jakaś strona gdzie można poczytać o tym f-dukt ??? albo jakie kolwiek informacje na temat budowy, zastosowania lub efektów działania. Wiem ze to cos nowego ale moze gdzies juz o tym wiecej piszą. W innym języku też jak cos poczytam. pozdrawiam
19.04.2010 11:35
0
5. klng86 - www .formula 1.pl/ F1_news-8210-Renault_FIA_rozpetal a_kolejny_wyscig_zbrojen. html zwróć szczególną uwagę na post 38. Dr Prozac
19.04.2010 11:40
0
znów jakieś zasrane obejście przepisów dające przewagę. Durna FIA chce obniżenia kosztów a puszcza takie projekty. Pajace.
19.04.2010 11:49
0
Jak narazie ten system nie sprawdza się po za bolidami McL. Zarówno w Sauberze jak i Schumachera jak i pewnie u innych, którzy go testowali przysporzył więcej problemów niż tych spodziewanych korzyści z niego wynikających.
19.04.2010 12:23
0
Nie zapominajcie ,zę nie wszystkie tory są tak zrobione aby w pełni wykorzystać F-duct. No ale na pewno jest to niesamowita przewaga na torach takich jak w Chinach
19.04.2010 13:23
0
W Monacko nie bedzie mialo to żadnego znaczenia, bo tam liczy sie mechanika. Dlatego Robert w Monacko bedzie na podium ;)
19.04.2010 14:01
0
i tak mają dobre bolidy
19.04.2010 15:28
0
5. klng86 http:/ /www.dailymotion.pl/ video/xd0520_www-f1 talks-pl-mclaren-f-duct_sport
19.04.2010 15:44
0
mniej więcej na tym polega (usuń spacje )
19.04.2010 15:46
0
Jeżeli ten system ma tak jak u McLarena działać na zasadzie blokowania przepływu powietrza kolanem przez kierowcę to jest to dla mnie NAJBARDZIEJ CHORY WYNALAZEK W F1 - a wszystko przez durnowate przepisy...
19.04.2010 16:07
0
ja na miejscu renault,to bym wywiercil w tylnym skrzydle kilka dziur i wstawil zastawki,a na prostej robert pociagnolby za sznurek i juz jest przeplyw powietrza,najtaniej i najprosciej.
19.04.2010 16:23
0
nie wiem czy ktoś to zauważył ale Vetel na 3 sesji treningowej jak było ujęcie z jego kamery na bolidzie ,na długiej prostej lewą ręką ciągle ,,cosik,, tam majstrował tak jak Szumi w swoim bolidzie! też z lewej strony
19.04.2010 17:07
0
Bo Vettel załączał turbodoładowanie :) (tak powiedział pan Borowczyk)
19.04.2010 17:25
0
Być może od sezonu 2013 'powróci' turbodoładowanie gdzieś czytałem że były na ten temat rozmowy, o wprowadzeniu silników 1,5 litrowych, czterocylindrowych, jednorzędowych, turbodoładowanych.
19.04.2010 20:19
0
zobaczymy czy im to coś pomoże. nie zawsze jakieś wynalazki działają tak samo we wszystkich bolidach. szczególnie jak inne zespoły za wszelką cenę chcą coś przekopiować. Przykład macie w SAUBErze. Zawsze ich kolejne pakiety i wynalazki nie przynosiły takich rezultatów jakby chcieli.
19.04.2010 20:26
0
Chłopaki na pewno dadzą radę z Renault.
19.04.2010 21:30
0
System działa i pomaga, a że jest legalny(bo kierowca nie jest częścią aerodynamiczną)to inne zespoły go kopiują. @15. 0629-Może ciekawy, prosty i tani pomysł, ale nie przeszedł by, bo te zastawki sterowane sznurkiem były by ruchome, a jak wiadomo w F1 zabronione jest stosowanie ruchomych części aero, więc ten system nie był by legalny. 16. Lobo47-Myślę, że on zmieniali balans hamulców, a nie uruchamiali ten system, bo już nie raz widziałem jak inni kierowcy tak majstrowali, a wiele teamów ma w tym miejscu gałkę do zmiany balansu hamulców.
19.04.2010 22:25
0
To jest ciekawe rozwiązanie: ww.formula1.com/news/ technical/ 2010/827/740.html Skrzydło jest przedzielone na pół i zmiana położenia jest wymuszana przez powietrze wpadające przez otwory. Pod otworami znajdują się czujniki ciśnienia, które przy odpowiedniej prędkości wygaszają skrzydło.
20.04.2010 12:30
0
u szumachera nie zadziałał bo jechał jakby ktoś mu szmate włożył do środka, Hamilton i spółka reumatyzm w kolanie lu łokciu gwarantowany, niezłe patenty jeszcze pedałów brakuje do poprawiania V-max i skrzydeł na rękawach kombinezonów , na szybkich wirażach kierowcy wyciągają jedną rękę i poprawiają docisk, prawie jak te dwumiejscowe wyścigi motorów, brawa dla konstruktorów za pomysłowość
21.04.2010 07:43
0
Ja bym wrócił do natury i zastosował system D-duct z wykorzystaniem siarkowodoru....:))))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się