komentarze
  • 31. bekkouche
    • 2008-04-29 17:36:34
    • *.ptr.magnet.ie

    To cieszę się ze się zgadzamy, hehe.

  • 32. lakik
    • 2008-04-29 17:36:35
    • *.160.182.160

    Panowie i może Panie bo wszystkich artykułów nie czytałem , ja myśle że jeśli w zeszłym roku Robert tak świetnie startował to teraz chyba się nie zgorszył i nie zasypia na starcie poprostu może bolid bmw w tym roku ma gorsze przyśpieszenie lub minimalnie wolniej przeżuca biegi na wyższe . A musze jeszcze coś napisać o mclarenie myśle że BMW nie jest na równi z nimi lecz jest od nich szybsze lecz wszystkie wścigi są inne nie jeżdzi się przez cały sezon na jednym toże i jedn bardziej pasuje a drógi nie .

  • 33. ::::MORF::::
    • 2008-04-29 17:43:16
    • *.zabrze.net.pl

    Na poziomie McLarena to oni juz dawno byli teraz gonia Ferrari. Sef Lewisa sie denerwuje i nie ma co mowic o BMW to nosa Kubuicy sie czepia idiota krety itd. przpraszam za te slowa musialem ich niestety albo stety uzyc.

  • 34. Orlo
    • 2008-04-29 17:46:24
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Po prostu McLaren jeździ bolidem Ferrari z zeszłego sezonu i teraz widać postęp jaki uczyniło Ferrari od ostatniego sezonu;)

  • 35. bekkouche
    • 2008-04-29 17:57:18
    • *.ptr.magnet.ie

    Dobre, Orlo:)Naprawde dobre:))

  • 36. arcykarol
    • 2008-04-29 18:18:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    chciał bym żeby tak było

  • 37. jaras1993
    • 2008-04-29 18:33:06
    • *.dip.t-dialin.net

    teraz to nowa skrzynia biegow bedzie.....

  • 38. yantar
    • 2008-04-29 18:33:38
    • *.tpnet.pl

    Moim zdaniem McLaren ma wciaz lesze bolidy od BMW. Im zwyczajnie brakuje doswiadczonego zawodnika, zeby poprawic ustawienia. A to woda na mlyn BMW. Heikki zna tylko Renault, McLarena dopiero poznaje. Hamiltona poniosla euforia w poprzednim sezonie i mial u boku Alonso. A BMW, Nick przeszedl juz tez przez ciezka droge w roznych teamach, Kubica choc nowy to akurat ma talent co rozni ludzie podkreslaja (wiec chyba sciemy nie ma) do sensownego przekazywania uwag odnosnie bolidu. To teraz procentuje. Ale do uzyskania jakiejs sensownej przewagi nad McL to daleka droga i byc moze nawet w tym sezonie nie uda si juz tego zrobic. Walka bedzie do konca.

  • 39. Damiano1991
    • 2008-04-29 18:51:35
    • *.idd.net.pl

    35 punktów w typowaniu GP Hiszpanii...:)

  • 40. brkprzemek
    • 2008-04-29 21:30:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież Kubica wystartował dobrze lecz w późniejszej fazie McLareny wzięli go w kleszcze i koniec

  • 41. brkprzemek
    • 2008-04-29 21:31:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    BMW

  • 42. borgolot
    • 2008-04-29 21:44:52
    • *.net

    a w zeszłym sezonie to Robert miał najlepszy start z całej. To co się podziało? W Hiszpani McLareny wzięły Roberta w nożyczki, a nie wolno bronić sią na dwie strony to jednego musiał puścić. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś były kary za współprace kierowców z jednego teamu to jak to się stało, że HAM i KOV wymienili się po starcie miejscami na torze tzn, HAM że musiał przejechać kilka metrów więce i jeszcze zmieścił się przed KOV. nie podoba mi się to.

  • 43. walerus
    • 2008-04-29 22:05:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    BMW może zmienić charakter bolidu z wolniejszego w zakrętach na szybszy na prostych - ale czy tego chce...?

  • 44. norman_69
    • 2008-04-29 22:41:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    yantar masz rację ,ale myślę że gdy nadejd tory techniczne Rob pokaże klasę ,zresztą i tak pokazuje!!!!!!!!!!!

  • 45. czes
    • 2008-04-29 22:43:08
    • *.g-net.pl

    Teraz to juz oczekuja podium. Widze, ze nie tylko bolid jest na poziomie McLarena, ale i mentalnosc tez.

  • 46. norman_69
    • 2008-04-29 22:45:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    morf nie krępuj się poczytaj inne posty tam dopiero się działo ,miałem tam rownierz swój skromny wkład... ale dyskusja była ,,płomienna''

  • 47. sunsets
    • 2008-04-29 22:57:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert w Monaco będzie bardzo szybki..ale tam wyścig będzie loterią. Już widzę jak raz za razem jeżdzi SC.

  • 48. Rk3
    • 2008-04-29 23:52:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Leciutki klaps .Nic nie bylo mowy o problemie sprzegla.Co do GP Turcji na pewno Robert bedzie mial dodatkowa motywacje:) aby udowodnic makom ich miejsce w szeregu

  • 49. Piotre_k
    • 2008-04-30 07:58:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o problem ze startami to paradoksalnie wolałbym, żeby to była wina Roberta. Bo to da się szybko naprawić :) Problemów technicznych można szukać długo i nawet ich znalezienie nie gwarantuje rozwiązania. yantar: racja

  • 50. piotrek74
    • 2008-04-30 08:20:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    skrzynia jest na cztery GP a więc nie można tam wrażać gęby i zmieniać przełożeń w tym czasie ? ( przykładowo na 1GP -będzie idealnie a na 4GP-średnio)..Robert na tej skrzyni musi przejechać jeszcze 1GP i wtedy dopiero otrzyma nowa i poprawioną .chyba że się mylę???

  • 51. Raven89
    • 2008-04-30 09:20:39
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Kubica sam się przyznał,że popełnił lekki błąd.Ruszył tak samo szybko jak Ferrari,ale potem dodał troszkę za dużo gazu i przez chwilę miał uślizg tylniej osi.To przez to Hamilton go wyprzedził.Wierzę,że w Turcji będzie dużo lepiej.

  • 52. Orlo
    • 2008-04-30 09:45:08
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Afera narodowa pt "Co się dzieje ze startem Kubicy".

  • 53. walerus
    • 2008-04-30 09:51:58
    • *.klingspor.pl

    Mario informuje, iż na Turcę BMW przygotowuje nie poprawiony start - lecz najlepszy start!

  • 54. Sabre
    • 2008-04-30 09:55:53
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Oczywiści, Nick miał dobry start, bo zyskał dwie pozycje. Robert miał zły, bo jedną stracił. Ale weźmy pod uwagę, że Nick czyim kosztem je zyskał : Mark Webber i Jarno Trulli . MC jest chyba jednak troszkę szybszy od Red Bulla i Toyoty ?
    Obiektywnie porównać ich starty może tylko zespół korzystając z danych telemetrycznych. A jakoś nie słychać narzekań na zły z winy Roberta start .

  • 55. pz0
    • 2008-04-30 10:37:40
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Na niektórych torach kapitalne znaczenie ma czy startujesz z nagumowanej strony czy z brudnej. Poza tym najlepsze starty ma McLaren, nawet nie wiem czy nie lepsze niż Ferrari. Makówki potrafią ruszać na zredukowanych obrotach dzięki czemu trudniej o poślizg, żaden inny bolid tego nie potrafi, więc o ile kierowca nie ''wciśnie niewłaściwego guziczka'' to McLaren teoretycznie na starcie jest nie do objechania. Kubica w Barcelonie miał start na poziomie sporo lżejszego Alonso więc tak źle nie było, ale jak widać może być lepiej, więc BMW ma trochę roboty przed sobą. Dobre starty BMW miało w 2007, ale wtedy startowała elektronika, i to właśnie chyba BMW dysponowało najlepszymi automatami startowymi, w tym roku już tego nie ma więc trzeba sobie radzić ''ręcznie''.

  • 56. arcykarol
    • 2008-04-30 10:52:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w końcu :)

  • 57. Ole
    • 2008-04-30 14:12:54
    • *.dialup.way.kv.chereda.net

    Dubeltowy przełącza sprzęgła Ferrari...
    29/04/2008, Autosport

    Dziennikarze brytańskiego tygodnika Autosport dowiedzieli szczegóły startowego systemu, jaką wykorzystuje drużyna Ferrari...

    Po chodzie gonitwy piloci wykorzystują jeden podsterowy przełącza sprzęgła, ale v tych 90 sekundach, dopóki działa program startu, kierowcy Ferrari działają dwoma przełączami, nastawionymi na odmienne reżimy, jeden - na łagodny, inny - na agresywny.

    Więc, konsekwentnosc czynów (punkty odpowiadają cyfrom na fotografii):

    1. Przełącza reżimu kontroli momentu obrotowego. Kierowca wybiera reżim, jaki działa 90 sekundy z chwili startu.

    2. Regulator momentu wlaczenja sprzęgła - v sobotę rano obaj kierowcy Ferrari odpracowują procedurę startu, aby maksymalnie dokladnie definiować tę chwilę. Zeby prawidlowo wyregulować sprzęgło, drużyna analizuje informację o stanie asfaltu, temperaturę środowiska i zachowanie szyn.

    3. Pierwszy przełącza sprzęgła, wykorzystuje się podczas startu i gonitwy, nastawiony na łagodny reżim.

    4. Drugi przełącza sprzęgła, wykorzystuje się podczas startu i nastawiony na agresywny reżim.

    Wykorzystanie obydwoch przełącznikow pozwala kierowcam unikniac poslizgu i podwyższyć skutecznosc startu, podobne decyzje teraz przepracowują się i inny teamy...

  • 58. pz0
    • 2008-04-30 18:16:36
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ole tłumaczenie mnie powaliło.

  • 59. Niespokojny
    • 2008-05-01 02:56:44
    • *.164.254.135

    pz0 ;-))) mnie tłumaczenie i Twoja trafna uwaga! Dla takich chwil warto tu być i czytać od deski do deski. Uśmiałem się!!! Dzięki! :-)
    ...,a tłimaczenie nie jest czasem z jakiejś ruskiej strony? :-)
    Mógłby ktoś teraz to przetłumaczyć z polskiego na nasze! ;-)

  • 60. dziarmol
    • 2008-05-01 13:13:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-05-01 02:56:44 Niespokojny - w taki sposób tłumaczą translatory ,poszczególne słowa wiernie ale zdania trochę wypaczają sens poz.

  • 61. coboss
    • 2008-05-03 15:43:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem Robson ma za zadanie duzo trenowac startu a jezeli chodzi o bolid nie jest to usterka!! Lecz konstrukcja po prostu nie pasuje Robertowi!!! A to zadanie dla Inzynierow aby zrobic bolid idealnym dla kierowcy a nie wychowac kierowce idealnego pod bolid! Tyle ze np MCL potrafil to przyznac od razu a BMW kiepsko idzie przyznawanie sie do tego ze mogli sie bradziej postarac dla Roberta w koncu to kierowca wie najlepeij co potrzebuje a tu widac cien "niemieckiej precyzji" czyli po prostu niemcy nie potrafia za bardzo do siebie przyjac faktu iz ich rozwiazanie techniczne moze nie podchodzic Polakowi... niech inzynierowie wraz z Robertem cos szybko wykombinuja aby mu ten manewr swietnie wychodzil i bedzie ok


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo