AlphaTauri pokazało konstrukcję AT03 i odświeżone malowanie
Ekipa AlphaTauri tym razem w bardzo zwięzłej prezentacji szybko odsłoniła wyrenderowane grafiki nowego bolidu AT03, prezentując go w formie filmu z kosmicznymi akcentami.Ekipa AlphaTauri podobnie jak w minionych latach prezentację swojego bolidu F1, AT03, połączyła z pokazem mody, na którym zaprezentowano najnowszą kolekcję ubrań tej marki. Wzięła sobie jednak krytykę z poprzednich pokazów do serca i ograniczyła je do niezbędnego minimum, bardzo szybko przedstawiając nowy bolid.
introducing the AT03 💙 the Style of a New Era is here! 🔥 pic.twitter.com/FBmqzx6ggE
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 14, 2022
Pokazany AT03 to zupełnie nowa konstrukcja i o ile jej szczegóły podobnie jak przy większości tegorocznych prezentacji zostały ukryte, tak pokazane auto z pewnością nie stanowiło modelu jaki w zeszłym roku pokazała sama Formuła 1 chcąc zaprezentować kibicom zmianę przepisów technicznych.
Jak do tej pory tylko zespoły McLarena i Astona Martina pokazały nowe auta, a ten drugi zdołał już też wyjechać nim na tor, wykorzystując w tym celu tzw. dzień filmowy. AT03 również póki co został pokazany jedynie na komputerowych grafikach.
W tym roku do mediów wyjątkowo często wyciekają zdjęcia nowych bolidów jeszcze przed oficjalnymi prezentacjami. Na ile są to celowe zagrania speców od PR, a na ile przypadkowe i psujące emocje kibicom zagrania ciężko oceniać. W weekend w internecie zawrzało, gdy pojawiło się zdjęcie przedstawiające rzekomo bolid AT03. Ostatecznie okazała się to jedynie jedna z jego części, ale zdradzająca fakt, że ekipa utrzyma swoje dotychczasowe biało-granatowe malowanie.
Prezentacja potwierdziła te doniesienia i bolid faktycznie zachowa ubiegłoroczne barwy, natomiast samo malowanie zostało odświeżone i nadaje auto ciekawego charakteru.
"Ten rok przynosi nam duże zmiany w bolidach ze względu na nowe przepisy. Wygląd i projekt jest zupełnie inny, więc zespół musiał rozpoczynać wszystko od czystej kartki papieru" mówił Pierre Gasly. "Nie poznamy prawdziwych osiągów AT03 dopóki nie pojawimy się na torze pod Barceloną na przedsezonowych testach, ale jak do tej pory uważam, że wygląda on świetnie i nie mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu!"
"Wygląda naprawdę świetnie" mówił z kolei Yuki Tsunoda. "Oczywiście nie widzieliśmy jeszcze nowego bolidu na torze, ale nowy kształt i projekt jest świetny, a malowanie bardzo mu pasuje. Mam nadzieję, że film z prezentacji wszystkim się spodoba."
Zdjęcia:
komentarze
1. Andrzej369
Aerodynamicznie wydaje się być pomiędzy McLarenem a Astonem, tak po szybkiej analizie.
2. eGzid
Po zdjęciach 0,013s na kółku szybszy od McLarena, ale o 0,107s wolniejszy od Astona. Pozdro
3. lucasdriver22
Przynajmniej odświeżyli malowanie nie jak Redbull
4. dami14321
calkiem ciekawie wygląda, pokrywy boczne troche przypominaja astona... Ciekawe czy Red Bull pojdzie tez w tą strone
5. xandi_F1
AT zdradza jaką stroną pójdzie RedBull. To zdj daje nadzieję Astonowi, że na butelkę auta te wcale nie muszą być lepsze. Chociaż nie zdziwię się jak Merol będzie identyko jak Aston.
6. mentos11
Widzę że ścierają się tutaj dwie koncepcje butelki oraz dysk ufo :-)
Która lepsza: dysk ufo czy butelka coca-coli, głosujemy!
7. hubertusss
Trochę Astona trochę Mcl. Z McL kojarzą się dwa kanały wyprowadzające powietrze z układu chłodzenia na tył w okolicach wydechu. Z Astona na pewno szerokie pokrywy boczne i taka jak by podwójna podłoga. Tył patrząc od góry nie jest taki smukły ale mocno podcięty od dołu.
8. hubertusss
Podobnie jak w Am te boczne kierownice powietrza trafiającego pod podłogę są bliżej przedniej osi. Co widać z góry i z boku. Ciekawe co pokarzą nowego inni.
9. Adamwitt
Trzeba przyznać że prezentacja zjawiskowa
10. Frytek
Trzeba przyznać że ładne te bolidy. Dobrze że nie zrobili kroku wstecz jak w 2009r. Wtedy bolidy wyglądały jak siekierą ciosane. Teraz to jest krok w przyszłość
11. QuatrusPL
Powiem szczerze, że bardzo podoba mi się to malowanie. Mamy więcej białego, dużo też tego granatowego. No rewelacja. Dobrze, że nie przedobrzyli z tym białym jak w 2020, bo wtedy bolid wyglądał jak dla mnie katastrofalnie. W 2021 wyglądał nieco lepiej, dało się na niego patrzeć. A teraz - połączyli te 2 kolory idealnie. Prima Sort.
Aerodynamicznie też źle to nie wygląda. Są wcięcia w ,,lotkach", ale to, co najbardziej przykłuło moją uwagę, to pokrywa silnika. Bardzo ciekawie to wygląda, dosłownie taka fala. Też te boczne wloty powietrza przyjemne dla oka. Wizualnie wygląda fantastycznie, ale to, co ma w środku, te osiągi są najważniejsze. Czy jest szybki - Przekonamy się podczas sezonu, poczynając od testów.
Jak na razie wygląda to dobrze.
12. patryko92
Wygląda bardzo Smooth, ma podobne rozwiązanie co Aston, z tymi wcięciami nadwozia pod wlotami powietrza. Ciekawy jestem Mclarena bo on takowych nie posiada. Do GP Bahrainu jeszcze wiele się pozmienia :)
13. I_am_speed
Kurcze, co prezentacja to coraz lepsze wrażenie robią te nowe bolidy, no i znowu mamy różnice względem tych co już zaprezentowali. Robi się coraz bardziej interesująco ;)
Ciekawe czy podobną filozofie zobaczymy w RedBullu.
A bolid AT, bardzo ładny, schludny, bez jakiegoś szału ale zdecydowanie na plus, osobiście nie jestem fanem kwadratowych/prostokątnych wlotów, do tego wydają się nieproporcjonalnie małe ale wygląda na to że większość idzie właśnie w tym kierunku więc coś musi być na rzeczy.
Czekam z niecierpliwością na kolejnych!
14. RiskyF1Fan
Jak dotąd uważam, że najbardziej pomysłowa prezentacja bolidu! Super malowanie!
15. jan_ka
Ciekawy tył i te owiewji na doie przy przeednich kołach.
16. grzegorz0812
15. jan_ka
owiewki faktycznie ciekawostka ale na torze dlugo nie przezyja.wylot strumienia z chlodzenia prosto na dolne lotki skrzydla,inaczej jak w maclarenie
17. Andrzej369
@16 Faktycznie - 4 rozwiązania już tu widzę:
- McLaren - zakończenie sidepodu wcześniej ze strugą skierowaną mniej więcej na 'beam wing' (niestety brak zdjęć na tył),
- Aston - większość powietrza pewnie wyleci żeberkami, a reszta z tyłu na dyfuzor,
- wzorzec FIA - całość na dyfuzor
- AlphaTauri - zdecydowanie skierowane na 'beam wing'
Pomimo, że przednie i tylne skrzydła są prawie identyczne, to projekty sidepodów są zupełnie różne, a ten obszar będzie dość ważny, bo będzie współgrał z podłogą (efekt przyziemny) i z dyfuzorem oraz jak widać również beam wingiem. Ciekawe jakie rozwiązania pokażą Mercedes, Ferrari i Alpine, Red Bull pewnie będzie podobny z drobniejszymi różnicami...
18. pan37lureta
Zeszłoroczne malowanie ładniejsze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz