WIADOMOŚCI

Tost: nowe bolidy mogą mieć kłopoty z podążaniem za innymi w szybkich zakrętach
Tost: nowe bolidy mogą mieć kłopoty z podążaniem za innymi w szybkich zakrętach
Przedstawiciele AlphaTauri zabrali głos odnośnie projektów samochodów na sezon 2022 i czy faktycznie wszystkie zmiany przyniosą zamierzony efekt. Szef tejże ekipy, Franz Tost, ma co do tego pewne wątpliwości.
baner_rbr_v3.jpg

Wielkimi krokami zbliża się debiut konstrukcji na sezon 2022 opartych na zupełnie nowych przepisach technicznych. Głównym celem tych zmian jest umożliwienie kierowcom łatwiejszego wyprzedzania, a ma stać się tak dzięki maksymalnemu zredukowaniu efektu "brudnego powietrza", który towarzyszy samochodom szczególnie w zakrętach.

Pierwsze odczucia inżynierów - m.in. ze strony Red Bulla czy Astona Martina - były dość pozytywne w tej kwestii. Nie brakowało nawet opinii, że F1 powinna zrezygnować z systemu DRS. Walka koło w koło ma być bowiem o wiele łatwiejsza.

Franz Tost postanowił jednak zaniepokoić nieco kibiców, twierdząc, że mimo wszystko nowe bolidy będą mieć problemy z podążaniem za innymi - zwłaszcza w szybkich zakrętach:

"W wolnych i średnich zakrętach samochody będą bliżej siebie. Mam jednak pewne wątpliwości odnośnie szybkich. Szerokie auta i duże opony i tak generują trochę brudnego powietrza. Z tego powodu nie jestem do końca przekonany, że faktycznie będzie się tak łatwo za kimś jechało. Musimy poczekać na pierwsze testy', mówił 66-latek, cytowany przez Motorsport.

Oprócz zmian w przepisach technicznych zespoły muszą mierzyć się z jeszcze mniejszym limitem budżetowym, który został ustalony na poziomie 140 milionów dolarów w tym roku. Wszystko po to, aby różnice między ekipami stały się jak najmniejsze. Jody Egginton, a więc dyrektor techniczny AlphaTauri, nie jest jednak w pełni przekonany, czy tak będzie już w sezonie 2022:

"Mimo iż wszystko jest dość mocno ograniczone przez przepisy, realny jest scenariusz, w którym jakiś team znalazł ciekawe rozwiązanie i będzie miał z tego powodu przewagę po stronie osiągów. Nie możemy powiedzieć, gdzie będą zespoły w obszarze aerodynamiki, ale osobiście liczę na to, że bolidy będą bliżej siebie", przekazał brytyjski inżynier.

"Po pierwszych testach dowiemy się, jak dobrze my jako AlphaTauri będziemy się spisywać. A na jeszcze lepszy obraz tego wszystkiego będziemy musieli poczekać dwa lub trzy wyścigi."

Egginton sugeruje również, że choć początkowo ekipy będą testować różne filozofie swoich samochodów, to jednak z czasem i tak będą one bardzo podobne:

"Zmiany w obszarze aerodynamiki są naprawdę znaczące. I z tego powodu widać wiele możliwości eksperymentowania z nowymi pomysłami i koncepcjami aero. Natomiast nowe regulacje zwiększają też ryzyko, że ktoś pójdzie niewłaściwą ścieżką rozwoju."

"Zespoły mogą wymyślić wiele innowacyjnych rozwiązań aero. I naprawdę drobne szczegóły będą wykładnikiem tego, co zespoły mogły zyskać dzięki przepisom. Jestem przekonany, że na pierwsze testy ludzie przyjadą z różnymi interpretacjami nowych regulacji. To z kolei poskutkuje tym, że zaczną się dyskusje i badanie innych kierunków rozwojowych. Będzie to dotyczyć wszystkich ekip."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu