BMW Sauber po kwalifikacjach
BMW Sauber świetnie spisało się podczas pierwszych kwalifikacji w nowym sezonie. Start z pierwszej linii Roberta Kubicy oraz piąta pozycja Nicka Heidfelda to najlepszy rezultat kwalifikacji w historii tego młodego zespołu.Drugie miejsce w kwalifikacjach to znakomity wynik dla całego zespołu, to dla nas świetny start nowego sezonu. Podjąłem duże ryzyko w trzeciej części kwalifikacji, ale w ostatecznym rozrachunku nie opłaciło się to. Na 12 zakręcie wyszedłem zbyt szeroko i przejechałem po sztucznej trawie.
To kosztowało mnie około 0,2 - 0,3 sekundy i być może pole position. Wczoraj mieliśmy trudny dzień, ale udało nam się wszystko poukładać. Bolid F1.08 to bardzo szybka maszyna, ale zarazem bardzo delikatna do prowadzenia i czuła na wszelkie zmiany.
Kiedy spojrzę wstecz widzę jak olbrzymi postęp wykonaliśmy od zimowych testów, chciałbym pogratulować całej ekipie z Monachium i Hinwil. Wszyscy pracowali bardzo ciężko analizując problemy i ulepszając bolid.
Nick Heidfeld:
Jestem bardzo zadowolony, chociaż była szansa na czwarte miejsce. Całe kwalifikacje przebiegły bez problemów. Osiągnęliśmy świetny rezultat dla całego zespołu, lepszy niż się spodziewaliśmy. Po pierwszych testach F1.08 nie był zbyt dobry, ale ciągle powtarzaliśmy, że pracujemy bardzo ciężko, aby poczynić postępy.
Dziś nam się to udało i jest to wspaniała nagroda za wysiłek całego zespołu. Wierzę, że to dopiero pierwszy krok w kierunku, który wcześniej obraliśmy. Nie mogę już doczekać się wyścigu. Bez kontroli trakcji strat będzie bardzo ekscytujący. Podczas całego wyścigu myślę, że Ferrari będzie znacznie silniejsze niż dzisiaj.
Mario Theissen (Dyrektor sportowy BMW):
Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, pozycje na stracie 2 i 5 to najlepszy nasz wynik w kwalifikacjach. Gdyby Robertowi nie przytrafił się ten potężny uślizg na 12 zakręcie byłoby pole position.
Atakowaliśmy pierwsze trzy pozycje w kwalifikacjach i to się nam udało, pomimo tego, że Ferrari i McLaren były tutaj bardzo szybkie od samego początku. Na początku weekendu byliśmy daleko od uzyskiwania dobrych czasów, ale wysiłek się opłacił i mamy za to nagrodę.
Willy Rampf (dyrektor techniczny BMW):
To były dobre kwalifikacje, którymi rozpoczęliśmy sezon. Pozycje 2 i 5 Roberta oraz Nicka sprawiły, że jesteśmy bardzo szczęśliwi. Trochę szkoda, że Robertowi zabrakło tak niewiele do pole position, jednak dla niego to najlepszy wynik w całej jego karierze w F1. Nasi kierowcy są na dobrych pozycjach przed startem wyścigu.
komentarze
1. Galek
Gratulacje dla calego zespolu!!!!!!!!!!!!!!!!
Robert pokaz jutro klase!!!!!!!!!!!!
2. rufus
Jestem szczęśliwy i zarazem zrozpaczony... Gdyby nie ten uślizg !
3. Szymon F1
Wszystko fajnie tylko zeby w wyścigu nic sie nie stało z tą świetną maszyną jak to powiedział Robert .
:)
4. atomic
niestety nie wiemy czy ilość paliwa jest taka sama jak w mcl . i już nic nie pisze żeby nie zapeszyć . . pozdro
5. dragomirov
pokaże, pokaże, spoko. Tylko ja będę musiał wyścig oglądać po niemiecku, bo mi się wyjazd przytrafił, szlak by to trafił. To szwargotanie mnie dobija, że ja też muszę w sobotę jechać do Niemiec, to jakaś kara.
6. Paweł.W
Robert nie daj się! Będzie podium! Trzymamy kciuki!
7. szczurf1
liczyłem na to,zreszta jak wielu Polskich kibicow ze BMW bedzie sillne,no i okazało sie to prawdą:) mam nadzieje ze jutro Robert pokaze hamiltonowi kto tu rządzi!! pozdrawiam
8. f one
zobaczyce że w malezji już pokażą co potrafią bolidy i kierwcy bmw liczę na pierwszą trójkę na starcie i obym sięnie mylił .np kubica hejdfeld i hamilton lub któryś z finów massa wydaje mi się że jest za miękki
9. ZbyszekB
Jest dobrze a nawet bardzo dobrze ale poczekajmy na wyścig. Nie wiadomo ile kto ma paliwa i jaką strategię wybiorą poszczególne zespoły. A jeden dobry przejazd to jeszcze nie cały wyścig. Trzymam kciuki. :))
10. aihad
jest dobrze ,brawo dla calego BMW zrobili kawał dobrej roboty.Powodzenia jutro!
11. puniat
Piękna robota. Troszkę szkoda, że Nickowi nie poszło przynajmniej tak jak Robertowi, bo widzieć dwie Beemki w pierwszej lini, to już byłoby coś !!! Mimo tego jest bardzo dobrze. Ciekawe jaka jest różnica w paliwie pomiędzy Robertem a Nickiem, i MC'ami i Massa.
12. zet075
Mnie martwi ta brudna strona toru... Coś czuje ze na starcie Hamilton zajedzie droge kubicy wypuszczając w ten sposób Kove na 2 miejjsce, czyli tak jak Ferrari załatwiło Maci w brazylii... :) I oby nie było DZWONA...!!! Gratulacje dla roberta... warto było niespać pół nocy :)
13. kowal466
oj warto warto!!
14. f one
skoda że trzecia seria treningowa nie była kwalifikacjami DWIE BEEMKI w pierwszej linij ale i tak jest super hiper
15. Tutankhamun
Robert niech spokoj Wodza i moc bedzie z Toba...nie komentuje bo nie wiem ile maja nalane do baku, oby Robert mial troszke wiecej paliwka.
16. lakik
Nie było zle choc mogło byc lepiej troche szkoda tego ploe position dla Roberta .
17. f one
no i na polsacie możemy znów przeżywać kwalifikację eh to były kwalifikaję GRATULACJĘ ROBI
18. hot dog
A jednak BMW jest mocne;-) Brawo Robert, brawo Nick;)
19. jacof1
będzie podium numer 1
20. norek7107
Świetna jazda podczas 3 sesji treningowej i kwalifikacji jestem szczęśliwy z 2 pozycji ROBERTA na starcie.Szczeże byłem zaskoczony wynikiem kierowców BMW.ROBERT w tym sezonie jeszcze zdobędzie pole position i wygra wyśćig.ROBERT RZĄDZI!!!!!!!!!!!!!!!!!
21. fezuj
Robert jest z gatunku - "w miarę jedzenia apetyt rośnie" więc myślę że jutro weźmie Hamiltona na widelec a jako deser popije szampana :)
22. PrzemeQ
nie chce studzić za bardzo emocji, ja też jestem bardzo zadowolony z wyniku Roberta w kwalifikacjach, ale trzeba pamiętać że to dopiero pierwszy wyścig i nawet BMW mówi że udało im się trafić z ustawieniami. Z tego co przyglądałem się wypowiedzią kierowców BMW podczas testów i tych teraz to bolid jest bardzo szybki ale tez trudny do prowadzenia, więc wiele będzie zależało od tego czy uda im sie go ustawić na poszczególne wyścigi. Jednym słowem jest dobrze nawet bardzo ale nie popadajmy w przesadny zachwyt żeby się później nie rozczarować ( odpukać puk puk ;) ). Już widziałem kilka wypowiedzi na forum że Robert będzie walczył o mistrzostwo... pewnie będzie ale nie sądzę że w tym roku. Bmw zrobiło duży krok na przód i bardzo fajnie, teraz musi nauczyć się poskramiania mocy tego "potwora" ;) i już będzie super. Jedna rzecz która mnie martwi to to że Robert chyba dalej jeździ bardzo agresywnie. Z jednej strony fajnie bo jest to jazda widowiskowa i taką bardzo lubię, ale z drugiej strony w tym sezonie trzeba będzie unikać takiej jazdy ze względu na brak TC i zużywanie się przez to opon. Najbardziej podobały mi się słowa Roberta po kwalifikacjach " Jeszcze w życiu tyle nie ryzykowałem w kwalifikacjach" hehe, Robert to ma stalowe nerwy ;), i to jeszcze biorąc pod uwagę to że w tym sezonie nie ma już T-car. Ten ostatni przejazd już na stojąco oglądałem bo nie moglem usiedzieć, piękna jazda i świetnie się wybronił przed trawą. Już nie mogę ( pewnie tak jak wszyscy tutaj) się doczekać jutrzejszego wyścigu :D .
23. Kadet
Patrząc na różnice czasowe między Q2 i Q3 oraz to, że niby 10kg paliwa oznacza "startę" 0.4 sekundy, to wnioskuję, ze obaj kierowcy BMW, a także z pozycji 1, 3, 4 mają w zapasie po Q3 około 35kg paliwa - Czy ktoś wie na ile to kółek wystarczy?
24. f one
chyba gdzieś nie całe 20
25. PrzemeQ
[...Kadet...] Zależy od toru ale można przyjąć że średnio 2,5 litra na okrążenie ( to zależy oczywiście od toru ), z tego co pamiętam to było to jakoś tak. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi
26. Filipek4
gdyby nie błąd na 12 zakręcie Robert jutro rano stał by na czele. Jednak jest to dopiero pierwsze GP i zawodnicy mimo wcześniejszych testów muszą przyzwyczaic sie do bolidu nie posiadajacego TC. Dzisiejsze kwalifikacje pokazały ze BMW jest wspaniale przygotowane do całego sezonu.
27. f one
trzeba by bło się dowiedzieć ile spala takie monstrum na jednym kółku ale nie pjawieją sę takie dane zaczęto to chyba chodzi o ekologów żeby się nie czepiali
28. walerus
a BMW - konsekwentnie ściema - dopiero Malezja potwierdzi czy to trwały trend!
29. Filipek4
Gdzyby nie błąd w 12 zakręcie Robert jutro stał by na czele,ale nic nie poradzimy. widać że BMW zbudowało świetny bolid,a robert jest w świetnej formie.
30. Filipek4
wydaje mi się ze Robert ma tyle paliwa co Hamilton. Myślę ze wystarczy na około 25 okrążen
31. jaros69
No BMW błysnęło , byle tego blasku wystarczyło na jutrzejszy wyścig ! Będzie się działo... Co do paliwa to widać kto w MacLaren i BMW pierwszy zwita po paliwo.
32. Borg
@PrzemeQ - a skad wiesz, ze w tym sezonie Kubica nadal jezdzi zbyt agresywnie? To byly kwalifikacje! Normalna rzecza jest, ze cisnie sie tyle ile silnik daje bo opony to glownie na 1 okrazenie pomiarowe zaledwie wystarczaja. Poczekajmy ze 2-3 wyscigi, wtedy bedzie mozna oceniac jego styl jazdy.
33. elpadrino
JUTRO ROBERT POKAZE KLASE!!!! TRZYMAMY KCIUKI!!!!!!!!!
34. f one
też sie nad tym zastanawiam czy te wyniki bmw nie są związne zilością paliwa . Ale pamiętacie co mówił ALONSO że bmw jezidzi na pełnym baku pierwze dwa treningi i trzeci na początku sugerowały że mają problem z ustawieniami a mże to paliwo bo tak nagle wyskoczyli na pierwsze dwa mijsca a był potki że mają coś do ukrycia no i pokazali co to jest na kilka minut przed kocem treningów i qual
35. f one
aha a paliwo to był balast spowalniający żeby nie wypłoszyć konkurencji
36. perduto
Myślę że wszyscy z czołówki pojadą na 3 pit stopy. Żaden z zespołów nie będzie ryzykował dłuższej jazdy na miękkich oponach. Jutro ma być jeszcze cieplej jak dzisiaj, a widzieliście jak szybko się zużywają miękkie... Zresztą dla Roberta to jedyne rozwiązanie z jego agresywną jazdą...
Zastanawia mnie jedna rzecz, po co Robert pierwsze okrążenie pomiarowe w Q3 przejechał tak wolno? Miał chyba czas 1:30:XX. Przecież i tak już nikt nie mógł dotankowywać paliwa, więc nie wiem skąd taki czas. Może macie jakieś pomysły????
37. polakz
Do. M Theisen - Robert jest szybszy, nawet politycznie Na Nicka nie warto stawiać - 132 w F1 i o ! miejssca o czymś mówi.
38. robaldo
Brawo Robert!!!Tylko tak dalej.
39. piotrek74
teraz wszyscy co psioczyli na BMW powinni bić się w piersi i przyznać rację że Niemcy potrafią zbudować dobry bolid .Aby Robert był z nimi jak najdłużej .Jutro 100%-pudło!!!
40. grzesiek1870
Mi się wydaje, że wszyscy będą jeździć na 3 pit stopy ponieważ opony na Albert Park się szybko zużywają (szczególnie miękka mieszanka), co za tym idzie gorsza przyczepność, dlatego chyba napewno nikt nie będzie ryzykować "bączka" z powodu złej przyczepności. Robert wygra, albo przynajmniej będzie nareszcie na podium. Życzę mu tego!!!!!!!!!! :)
41. jankiel00
Ciekawe czy Heidfeld po prostu był wolniejszy(tak jak na testach) czy jednak był dużo cięższy?
42. tom_ba
Gratulacje dla Roberta i dla BMW.
Pewnie wszyscy liczylismy na dobry poczatek sezonu, ale chyba niewielu przyzna ze takie otwarcie przewidywalo :)
Po tych kwalifikacjach tak sie zastanawialem, co byloby gduby Kubek i Ham jechali takim samym samochodem?... BMW mowi ze bolid jest szybki ale trodny do prowadzenia, czy to nie dotyczy wszystkich szybkich maszyn? To tylko znaczy ze zeby zwyciezac nie wystarczy miec super sprzetu, trzeba jeszcze dobrego (lub bardzo dobrego) operatora. I jeszcze jedno, wyglada na to ze to Kubek jest numero uno w swoim teamie :) chyba ze to nowy mechanik tak wszystko wspaniale uklada :).
Tak czy inaczej czekam z wypiekami na jutro i reszte sezonu.
Ps. Czy ktos byl w ubieglym roku na Hungaroringu? Wybieram sie i chetnie dowiedzialbym sie co i jak.
43. Peti
A gdzież są nasi pesymiści i malkontenci netowi? Teraz wszyscy widzą w Robercie mistrza. Spokojnie Panie i Panowie jest bardzo dobrze, ale to jeszcze nie wyścig. Rok temu BMW nie było wiele gorsze bo 3 i 5 miejsca, a w tym 2 i 5 - pamiętajcie, że Kimi nawalił. Po cichu liczę na podium Roberta, ale nie będzie łatwo. Nie wiadomo na ile titstopów jedzie Robert mam nadzieję, że nie na 3. A jeżeli na dwa to czy opony pozwolą utzrymać dobre tempo przez cały wyścig.
44. grzybek12345
BRAVO Robert oby tak dalej
45. Dagmara_W
Gratulacje dla Roberta i całego zespołu. Ja się wczoraj popłakałam. jednak było warto czekać, wierzyć i trzymć kciuki. Jutro rano nas czeka ekscytujący poranek . Ja będe trzymać kciuki żeby start był dobry i nie było rzadnej usterki (odpukać). Ja jestem sercem z Robertem Kubica i mam nadzieje że nasz doping go uskrzydli. Pozdrawiam:)
46. tomtdk
brawo Kubek!!!!!!! Szkoda mi Ferrari.
47. ZbyszekB
perduto, czas Roberta przy pierwszym okrążeniu Q3 może wynikać z tego że robił sobie miejsce na szybkie okrążenia - celowe opóźnienie. A jeśli chodzi o Nicka to widać było w Q3 że prawdopodobnie mają inną taktykę - w innym momencie wyjechali na tor i jak dobrze pamiętam to wykonali inną ilość okrążeń.
Będzie dobrze. Czy wygra to się nie zakładam ale na podium jest duża szansa. :))
48. tomtdk
Wlasnie ta taktyka w BMW, nie zawsze byla trafiona.
49. Tytussek
Dlaczego wszyscy porównują czasy Q3, które są całkowicie niemiarodajne i opierają się na spekulacjach nt. ilości paliwa. Popatrzcie na Q2 gdzie wszzyscy jadą na oparach. To właśnie tam widać różnice. BMW nieco wolniejsze od McLarena ok 0,128 sek. Q3 to już czysta strategia, a kto pamięta poprzedni sezon to wie, że BMW zawsze ustawia dwie różne strategie. Lepszy kierowca jedzie z mniejszą ilością paliwa, wolniejszy (w tym wypadku Nick) z większą. Stąd takie różnice. Nie zapominajcie, że BMW bardzo szybko się uczy i robi postępy i już pod koniec sezonu obierało dobrą strategię. Potrafiło ją nawet zmieniać ją podczas wyścigu. No i jeszcze jeden aspekt - Kubica słynie z rewelacyjnych startów, również bez TC, więc jest szansa że wskoczy na pierwszą pozycję. Co prawda była mowa o automacie startowym McLarena ale nikt nie wie co w tym względzie przygotowało BMW. Testy przedsezonowe pokazały, że są mistrzem zasłony dymnej :) A jak sobie przypomne wypowiedzi, że ten bolid ma ogromny potencjał, to aż mi się gęba cieszy :D
50. conrad30
PrzemQ-na okrazenie przypadalo 1,7/1,9l na okrazenie czyli troszke mniej niz napisales.
51. wychyl
Brawo Robert!!!! Pokazujesz klase jak jezdzic bez TC!!!! Cieszy mnie to bardzo :))) Tylko boje ze jezeli Robert jest pomiedzy MC to moze sie powtorzyc historia z ubiegłorocznego Gp Brazyli :(
52. conrad30
Kadet- masz racje w klasyfikacjach rzeczywiscie 10kg paliwa oznacza srednia strate 0,4s na okrazeniu,ale trzeba wziac pod uwage fakt ze bolidom z gornej polki zabiera to 0,35/0,3 a ogonom 0,45/05!!! Pozdrawiam
53. perduto
ZbyszekB... nie wydaje mi się aby było jak piszesz. Miękka mieszanka najlepiej się spisuje na 1 bardzo szybkim okrążeniu, później spada jej skuteczność o wysoki %. Nie wydaje mi się żeby jadąc pierwsze pomiarowe okrążenie w Q3, gdzie miał czas ok 1:30:XX robił sobie miejsce na drugie, bo takowe rzeczy się robi przy okrążeniu dojazdowym. Jego tak słabe pierwsze okrążenie musiało wynikać z czegoś innego... Tylko z czego?
Co do pit stopów, banko wszyscy co najmniej na 3... Gorzej jak np Robertowi przygotowali na 4...
Być może ma niewiele paliwa i będzie startował na miękkich. Po przejechaniu 5-8 okrążeń zmieni na średnie... i już tylko takie będzie zakładał.
Mam nadzieję że tak się nie stanie, ale wszystko okaże się już za 18h !!!
54. conrad30
ach zaponialem szepnac slowko dla Robcia- G*R*A*T*U*L*A*C*J*E!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie oddychalem cale kolko-MASAKRA
55. walerus
3 pitki to max - bo to daje... 4 zestawy opon! wystarczą pewnie 2 pitki - najkrótsza przerwa na miękkie dziady - najlepiej mu je dać wtedy gdy będzie możliwość wyprzedzenia Hamila!
56. conrad30
perduto-co ty gadasz Wszyscy jada na 3 pit stopy a Robert na 4?Bez kitu ogladam F1 dluuuuuuuuuuugo ale 4 pitow to bez problemow tech. nie widzialem. Racej wiekszosc pojedzie na 2 niektorzy na 3. bo na 1 bez TC raczej niema szans.Pozdrawiam
57. perduto
Na 2 pit stopy? Przy panującej temperaturze w Australii? I zasadach że trzeba jechać na miękkich... Raczej wielcy ryzykanci pojadą na 2 pit stopy, o ile w ogóle ktoś się na taką taktykę zdecyduje...
Uważam że 95% ekip pojedzie na 3, a co do Roberta to napisałem GORZEJ jakby mu przygotowali na 4, czego raczej bym nie chciał i się nie spodziewał, ale po tym jakie taktyki dobierali Robertowi w ubiegłym sezonie wszystko może się zdarzyć... Jak choćby ostatni wyścig w Australii, gdzie Robert jako jedyny zjeżdżał do bosku 1 raz więcej niż reszta i nie było to spowodowane defektem, tylko taktyką!
58. arek.jan
Po tak udanym 3 treningu nie mogłem już zasnąć. Kwalifikacje były piękne w wykonaniu Roberta szkoda tego pp jeden błąd na dwa dni i to w q3. Ale bmw zamieszało i tak mi się wydaje że trochę źle że Robert pojedzie z brudnej strony. Wygra Robert i to na 100% jest najlepszy.
59. Raven89
Wiecie jak będzie wyglądała taktyka zespołu BMW?Robert zacznie pewnie wyścig na miękkim ogumieniu-po 10-15 kółkach zjedzie do pitu na szybkie taknowanie i założy twardą mieszankę-pod koniec wyścigu dostanie albo twarde albo miękkie opony(zależy od ilości paliwa w baku).
Nick pewnie też zacznie na miękkich i pojedzie na jeden pit-stop z twardym ogumieniem,albo tak jak Robert.
60. unliked_boy
Nie ma co się sprzeczac i spekulowac:P Taktyke poznamy jutro ;)
61. DelPiero1988
... ależ emocje... zaraz po kwalifikacjach już nie mogłem zasnąć... :) hehe Jestes przeszczęśliwy, choć w moim odczuciu to Kubica ma trzeszke mniej paliwa od Heidfelda.
"Podjąłem duże ryzyko w trzeciej części kwalifikacji, ale w ostatecznym rozrachunku nie opłaciło się to."
To zdanie potwierdza że Kubica ma mniej paliwa. Jest jeszcze jedna sprawa... START z tej brudniejszej części toru. Teraz bez Kontroli Trakcji będzie trudniej Robertowi wystartować. Ale liczę że na starcie wyprzedzi HAMA i później tylko będzie regularnie odjeżdżał stawce. A noi po czasach widać że czołowa 5 ma duzo mniej paliwa niż 6 zawodnik.
Już się nie mogę doczekać. Ustawiłem już budzik na 4:30 bo właśnie wtedy rozpoczyna się studio... MNIAMI :D
GO GO GO ROBERT!!
62. glider
perduto -> na szczęśćie tego(Mehdiego Ahmadiego) co ustalał taką strategię dla Roberta na szczęście już niema w jego zespole (a może i w BMW - nieważne) teraz Robert bardzo sobie chwali współpracę z nowym inżynierem. Ja stawiam na 3 pitstopy.
63. Borg
formula1.com -> glosujcie na Roberta ;)
64. lukasiki
No i BMW odkryło swoje karty. Chyba mieli rację wszyscy co mówili ,że słabe wyniki podczas testów to tylko zasłona dymna i że jeździli z zatankowanymi pod sam korek bolidami . Po tych kwalifikacjach można spojrzeć optymistycznie na cały sezon, oczywiscie pozostaje jeszcze kwestia ile paliwa mają BMW w porównaniu z Macami i Ferrari. Warto było wstać o czwartej rano ! Gratulacje dla Roberta i całego zespołu!!!
65. pawelz
ciekawe czy Robert wytrzyma presje
bo było nie było presja na pewno jest raptem znaleźć sie tak wysoko
a druga rzecz czy bolid wytrzyma
ściskam kciuki żeby sie udało i żeby Robert objechał Luisa mam nadzieje na dobre drugie miejsce
66. walerus
stawiam 2 pitki - jeden krótki przejazd na miękkich i dwa długie na twardych!
67. antonek
Robert p[okaż im na co cię stać mistrzu!!!!
68. conrad30
preduto-jestem pewien ze wiekszosc pojedzie na 2 pit stopy. 2 przejazdy na twardych gumach i raz na miekkich. 95% na 3 pity? fantazja cie poniosla hahah!!!95% w F1 to 21 bolidow. Co najwyzej 50% pojedzie na 3 ale 4 to jest 5 kompletow opon bez przesady!!! To w bachrajnie gdzie jest 45 stopni beda jezdic na 7 pitow?litosci
69. conrad30
preduto-a 95% ekip to wszystkie ekipy;)
70. Kadet
Skoro nikt nie miał danych pod ręką, to trochę pogrzebałem w necie i z wyliczeń mi wyszło, że dla GP_Australii 30 do 40 kg paliwa ponad oparami z Q2 powinno wystarczeć na 10-13 kółek. Czyli raczej jest jasne, że czołówka zacznie na miękkich i po około 10 okrążeniach zjadą na zmianę opon. Zgadzam się tu z Walerusem, że będą tylko 2 stpoy, bo nie po to BMW ćwiczyło długie przejazdy z bełnym bakiem, a Kubica nie po to jeżdzi jak robot, żeby marnować czas na trzeci stop.
71. conrad30
Kadet-nie wiem gdzie grzebales w tym necie,ale nie grzeb tam juz bo 40kg na 10 kolek to na 58 kolek by potrzebowali 240 kg paliwa-niema takiej mozliwosci
72. dziarmol
2008-03-15 14:40:59 Kadet - przecież litry paliwa inaczej się mają do kilogramów, benzyna jest lżejsza . Bolid spala średnio 2,5 litra na okrążenie (różne są długości torów dlatego piszę średnio)więc twoje wyliczenia są trochę nie teges.poz.
73. dziarmol
2008-03-15 14:32:53 conrad30 -racja "preduto" gdyby tak miało byc to tak jak pisze conrad30 w Bahrajnie co kilometr musiała by stac buda z używanymi oponami .poz.obu.
74. Cahir
Jak tylko zobaczyłem w Q3 na live timeingu, ze robert uzyskuje najlepszy czas w 1 sektorze puls chyba do 150 mi podskoczył, a jak zobaczyłem ten uślizg przestałem oddychać. Co za emocje. Żeby tylko nie założyli mu miękkich opon na starcie bo z nimi nigdy nic nie wiadomo. Twarde opony, ładny start i deptanie pięt hamiltonowi, wtedy to on będzie pod presją i może zrobi jakiś błąd.
75. NanaP
Trzymam kciuki za Roberta. Jestem pewna, że już na starcie wyprzedzi Hamiltona:-))
76. Novy
Spokojnie... bardzo sie ciesze z tego rezultatu ale przed nimi jeszcze wyscig. Oby bolid technicznie wtrzymal + dobra strategia i wtedy bedziemy swietowac :)
77. PieroPL
Cahir - właśnie na 100% ruszy na miękkich oponach, ponieważ one zużywają się najszybciej, a pierwszy pit stop będzie niedługo po starcie, także taka opcja jest najlepsza.
Chciałbym, aby na starcie utrzymał 2 pozycje, moim zdaniem to byłby dobry start, zwazaja na to, że startuje z mniej korzystnej strony toru. HAM prawdopodobnie zajedzie mu droge po starcie aby wypuscic KOV... zobaczymy jak KUB to rozegra...
78. tola
Ja zaczęłam oglądać kwalifikacje od końcówki drugiej sesji! Zaraz po tym, jak dostałam informację, że KUB ustanowił podczas treningu rekord weekendu. Jak zobaczyłam, że w trzeciej sesji po pierwszym przejezdzie jest dopiero ósmy, aż zabolało. Pomyslalam, że nic sie nie zmieniło, że znowu jest tym bardziej dotankowanym, a HEI zespół ciągnie na czołowe pozycje. A tu proszę!! \ten drugi przejazd od momentu, gdy komentator powiedział, że jest rekord sektora, oglądałam na stojąco z telefonem w ręku, bo przeciez szczęściem trzeba się dzielić..CUDNIE! Ale pełen szacunek dla Hamiltona. Niezaleznie od tego, kto chce mu zaszkodzić, a kto pomóc, pokazuje gościu klasę niesamowitą. Nie wydaję mi sie, że Robertowi tak łatwo będzie go pokonać na starcie. Obawiam się dwóch rzeczy: brudnej strony toru i zmiany warunków pogodowych, które mogą zamieszać w ustawieniach bolidu.
79. Kadet
Jak chcecie to policzcie to za mnie, może coś sknociłem :: 0.75 KG / 1 L ; bolid spala (wg tego portalu) 75 L / 100 KM ; tor ma 5.3 KM :: To ile wam wyszło dla 30 KG?
80. walerus
spoko loko BMW i sponon!!!
81. bbc
Do. M Theisen dzisiaj zaraz po zakonczeniu kwalifikacji powiedzial na RTL ze Robert jest nr. 1! w teamie, niemieckiemu korespondentowi ktory rozmawial z Herr Theisen, opadla szczeka jak to uslyszal. Widocznie nikt z niemcow nie myslal ze Polak moze byc przed Niemcem w niemieckim zespole.
82. Marti
bbc - oglądałam na RTL-u kwalifikację na żywo, widziałam wywiad z Theissenem, lecz napewno nie powiedział w nim, że Robert jest nr. 1 w teamie!!! Mario mówił, że bardzo się cieszy z osiągniętego rezultatu, lecz zdaje sobie sprawę, że gdyby nie błąd Roberta, to on i zespół zdobyliby pierwsze PP. Mówił jeszcze, że ostatnie okrężenie Heidfelda nie było optymalne. Nic nie mówił o podziale na role w swoim teamie!
83. bbc
Marti uslaszalem to w zaraz po tym, ze gdyby nie blad na 12 zakracie to Robert wygralby kwalifikacje i dodal ze jest pierwszy w teamie
84. bbc
Jest mozliwosc ze zle zrozumialem wypowiedz Do. M Theisen z powodow czysto jezykowych, ale uwazam ze mowie po niemiecku calkiem niezle.
85. Marti
bbc - ja śmiem twierdzić, że znam biegle ten język i moge tylko powtórzyć, że Theissen nic nie mówił kto jest w zespole numerem 1 (on nigdy nie wypowiedział czegoś takiego). Powiedział, że Robert byłby pierwszym kierowcą, który by zdobył PP, lecz napewno nie, że jest pierwszym w teamie.
86. Marti
errata: "...Robert byłby pierwszym kierowcą zespołu BMW-Sauber, który by zdobył PP..."
87. pralat
bomba!!!!! już zaczynam drżeć i nie przestanę do ostatniego okrążenia, czy czasem nie zechce się przytrafić Robertowi jakaś kupa na trasie... jeśli wszystko będzie ok - podium gwarantowane:)
88. wodzu3211
ROBERT liczymy na ciebie ;) i trzymamy kciuki
89. leo_
1. A propos przeliczeń „paliwowych”:
0,6 kg /1 km, to daje na okrążenie=5 km ok. 3 kg. Roznica miedzy Q2 i Q3 to na oko niecale 2 sek (to okolo 45 kg paliwa wiecej w Q3 niż Q2, przy zalozeniu 0,4 sek/10 kg paliwa). Zakladam, że jazda w Q2 na oparach to 10-15 kg (dla bolidów z ogona stawki może to być 5 kg paliwa- tak zakladam), czyli w Q3 15 kg paliwa + 45 kg = 60 kg. Jeśli na okrążenie 3kg to 60 kg starczy na ok. 20 okrążeń (realnie może być 17-21 okrążeń).
2. Wydaje mi się, że Kubica rzeczywiście ma mniej paliwa niż Nick, ale raczej podobną ilość jak Hamilton.
3. Podejrzewam, że BMW jest szybsze niż McLaren (przynajmniej w rękach Kubicy) – gdyby nie przeszarżował byłby 0,1-0,2 sek przed Ham.
4. Ba, podejrzewam, że BMW jest szybsze nawet od Ferrari -jak spasi ustawienie i aero, a mam nadzieję, że będzie tak często.
5. W wyścigu, więcej niż poprzednio, liczy się kierowca, i w ostatecznym rachunku ważny jest też czynnik wzajemnego zgrania się: kierowca/bolid. Moim zdaniem, czynnik ten będzie szczególnie korzystny w przypadku Robka i jego autka, wszak to w oparciu o jego relacje budowano nowy bolid, i wydaje się, że to jemu właśnie będzie najłatwiej opanować tego potwora. Czyżby było tu jakieś podobieństwo do relacji : Schumacher/ Ferrari ?
90. obi216
Oczywiście , że Robert nie jest nr. 1 w BMW Sauber - bbc. Gorąco polecam dzisiejsze (t.j z 15:03:2008 ) wydanie Przeglądu Sportowego - gdzie zamieszczony jest obszerny artykuł na ten temat ( wywiad z Robertem i Nickiem ) Ocenę pozostawiam Tym , którzy przeczytają w/w artykuł. Podrówka dla Wszystkich
91. obi216
OJ zamieszał Robert zamieszał - jak i zresztą całe BMW ;-) he he he
92. Marti
leo_ - za parę godzin się przekonamy ile mają na pokładzie paliwa poszczególni kierowcy :-). Odnośnie Twojego ostatniego zdania: to jest również moje ciche marzenie :-) generalnie to marzy mi się podobna era Kubica-Ferrari do tej Schumacher-Ferrari.... ;-) @ obi216 - dzięki za info, jutro muszę zakupić i nadrobić zaległosci ;-) pozdrówka
93. obi216
Naprawdę warto Marti :-)
94. Marti
Sprawdziłam już w necie, ale tam oczywiscie nie ma całego wywiadu, tylko mały fragment. Domyślam się, że chodzi Tobie, obi216, o wywiad, w którym Nick wypowiadział Robertowi walkę :-). Dziś po kwalifikacjach przyznał w wywiadzie na RTL-u, że Kubek generalnie lepiej sobie radzi z tegorocznym bolidem oraz brakiem kontroli trakcji niż on. To juz coś... takie Nick'owe oświadczenie he he he ;-)
95. obi216
Częściowo i o to - to i tak łaskawie he he he . Jednak to nie wszystko Marti :-) Ponadto do prasy (dzisiejszej " P.S." ) był dodatek p. tyt. ' Skarb Kibica' -poświęcony wyłącznie F1 :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz