komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2021-02-09 16:18:35
    • *.17.172.2

    Niestety trzeba ryzykować i trzeba wydawać góry forsy. Mercedes prowadząc prace nad silnikiem od 2007 roku. Co sami przyznali zbudował kilka koncepcji takiego motoru z turbo zespolonym czy podzielonym itd i próbował je wszystkie by wyłonić najlepszy zestaw rozwiązań. To samo musi teraz zrobić Ferrari. Inaczej nie maja co marzyć o dogonieniu Mercedesa.

  • 2. seba1b
    • 2021-02-09 20:15:33
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ktoś mógł by wyjaśnić o co chodzi z tym zamrożeniem silników od 2022? Jak na sezon 2022 zespół zrobi silnik "A" to nie będzie mógł nic przy nim zmienić? Nawet na zezon 2023 nie będzie mógł zastosować silnika "B"? Dobrze ja to rozumiem?

  • 3. EryQ
    • 2021-02-09 20:22:11
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Tia... A świstak siedzi i zawija w sreberka( jak ktoś ze sterych lat pamięta)... Pitu pitu... Chwalimy się bo 2021 będziemy na koniec sezonu na n°8. Binotto pampersy już kupuje...

  • 4. Grafii
    • 2021-02-09 20:31:21
    • *.internetia.net.pl

    Dokładnie tak samo to rozumiem. Przygotowujesz silnik który nie podlega modyfikacjom.

    Ciekawe tylko co w sytuacji jak w styczniu 2022 homologujesz silnik, a kilka m-cy później okazuje się ze ma wadę projektowa i rozpada się po 3 wyścigach.
    Pewno będą dopuszczalne zmiany żeby wykonać wadliwe elementy z innego materiału, ale nie będzie można zmieniać już koncepcji i przeprojektowywać silnika.

    Jak będą duże różnice w osiągach to FIA wprowadzi modyfikacje mające na celu wyrównać osiągi. Ale co by nie wymyślili to zawsze ktoś na tym zyska ktoś straci. Np słabszym pozwolą używać więcej paliwa dla wyrównania osiągów, ale przez to będą ciężsi niż pozostali.

  • 5. SnapGP
    • 2021-02-09 21:54:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Grande innovazione :D To się nie może udać. Tyle się mówi o oszczędnościach, cięciach budżetowych a u Włochów na bogato: 2019 silnik nielegalny, 2020 nowy silnik, legalny ale zrobiony na ostatnią chwilę i słaby, 2021 całkowicie nowy wspaniały silnik zgodny z regulaminem, 2022 całkowicie nowy "innowacyjny" silnik. Chyba domyślam się co będzie w 2023 :D

  • 6. hubos21
    • 2021-02-09 21:58:01
    • *.8.182.156

    Zaczynam czytać o innowacyjnym silniku a tu skopiowanie rozwiązania konkurencji a reszta skoro ma być nowa i nieznana to publicznie nikt nie będzie o tym pisał

  • 7. szymrap1
    • 2021-02-10 18:27:14
    • *.icpnet.pl

    Nie wydaje się Wam, że chodzi tylko o pozycję negocjacyjną w kwestii zamrażania silników? Ferrari będzie stawiało sprawę na zasadzie mieliśmy ambitne plany, musimy je zrewidować, dajcie nam coś w zamian. Mam wrażenie, że to nie przypadek, że ten news wypływa w momencie, w którym ważą się warunki zamrożenia jednostek napędowych. Myślę, że w negocjacjach mogą być różne propozycje co do szczegółów a ta informacja jest tylko elementem wywarcia presji, bo brzmi jakby nie uwzględniała zamrożenia

  • 8. caddy71
    • 2021-02-12 05:20:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2.
    Będą dysponować "starym" ulepszonym silnikiem na sezon 21. Jednocześnie pracują nad zupełnie nową konstrukcją na sezon 22 licząc na to że zdążą ją dopracować i zdobyć homologację w tym roku. Nie będą mogli potem rozwijać silnika, ale będą mogli pracować nad np. bezawaryjnością.
    Taki ruch wóz albo... bo jak spieprzą nowy silnik to zostaną z tym obecnym do czasu odmrożenia prac rozwojowych.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo