szymrap1
Ostatnia aktywność
avatar
szymrap1

15.11.2021 01:21

0

@14 @115 Glorafindel Nie zmyślam bzdur, tylko przytoczyłem interpretację Martina Brundle'a. Powiedział wprawdzie później, że Max jest szczęściarzem, że uszedł bez niczego ale po powtórkach wyraźnie wskazywał, że kara powinna być jeśli masz pewność, że zrobił to specjalnie. Gość jest komentatorem od lat, byłym kierowcą f1 i w dodatku Brytyjczykiem ale ty wiesz lepiej, że to bzdury. Zasada, że gość z przodu wybiera linię jazdy w zakręcie jest praktycznie przytaczana przy każdej kolizji przy ustaleniu kogo wina. Niespójności w ocenie sytuacji, gdy ktoś zyskuje wyjeżdżając na tor mamy co chwilę. Choćby USA Alonso i Kimi oraz kilku innych w tym samym zakręcie. Po prostu w f1 kontrowersje w przypadkach obrony z wyjeżdżaniem poza tor to nic nowego ale zawsze ziomki w komentarzach wiedzą najlepiej jak jest, jak powinno być i że to wszystko jest ustawione pod tego komu akurat nie kibicują. Przykład z Meksykiem w ogóle nie jest dobrym odniesieniem, bo masz mnóstwo przykładów z wykorzystaniem wyjazdu za tor w trakcie wyścigu do obrony i ataku, które są lepszym odniesieniem a decyzje sędziów niespójne i nie zależy to od tego kto akurat zyskał

avatar
szymrap1

14.11.2021 23:13

0

@3 Dla ścisłości w meksyku Hamilton w momencie rozpoczynania skrętu był już o długość samochodu za Verstappenem, więc nie miał prawa wybierać lini jazdy. Wypchnąć mógł co najmniej Bottasa. Kierowca z przodu zawsze wybiera linię jazdy i dlatego zawsze po zewnętrznej jeśli nie obierzesz prowadzenia na dojeździe do zakrętu możesz skończyć na trawie. W tej sytuacji myślę, że rację ma Martin Brundle, który komentując w tv zwracał uwagę, że kara za to powinna być wtedy jeśli Verstappen by celowo nie wyrobił zakrętu co powinno być widać po ujęciu na jego kierownicę ale tego nie pokazano w transmisji co jest mega słabe. Obaj hamowali późno, więc nie masz 100% pewności czy Hamilton by czysto wyrobił ten zakręt. Sytuacja trochę na styku różnych przepisów. Moim zdaniem dobrze, że Lewis go wyprzedził na torze, bo jakby w tej sytuacji kara zdecydowała o kolejności to kibice Verstappena by lamentowali, że został pokrzywdzony. Wygrał lepszy ale mimo wszystko dobrze byłoby zobaczyć ujęcie z kokpitu Maxa

avatar
szymrap1

14.11.2021 20:12

0

Masakra jak się czyta niektóre komentarze. Psychofani jednego i drugiego pretendenta do majstra nawet nie udają, że chcą być obiektywni. Takie wylewanie frustracji jak koment @58 tylko nakręca innych a nic nie wnosi. Przydałaby się osobna sekcja komentarzy dla dorosłych heh

avatar
szymrap1

14.11.2021 03:53

0

@12 tak, racja, napisałem to bardziej, żeby podkreślić, że ma mega tempo puki co. Ale kto wie jak się ułoży wyścig. Bottas akurat w tym sezonie to takie 50/50 czy przejedzie normalny wyścig czy coś odwali albo coś mu się wydarzy. Równie dobrze rano może dostać 7. silnik hehe Plus jest taki, że będzie można zobaczyć jak Lewis trochę mniej kalkuluje, bo już szanse na mistrza się oddalają i musi ryzykować i jechać na maxa

avatar
szymrap1

14.11.2021 02:02

0

@9 na pewno na tym torze jest mocny i w poprzednich latach poćwiczył wyprzedzanie tutaj jak rzadko gdzie ale wydaje mi się, że jego tempo na tle Valttriego po zmianie silnika nie pierwszy raz jest jakieś zboostowane. Horner w jednym z ostatnich wyścigów na sugestie, że mogliby zmienić silnik odpowiedział, że oni nie mają takiego spadku wydajności silnika na przestrzeni jego żywotności jak merc i chyba rzucił nawet jakąś wartością o ile mercowi spada mocy zdaniem red bulla. W każdym bądź razie dzisiaj i w qwalach Lewis wygląda jakby jutro przy odrobinie szczęścia miał usłyszeć w radiu "Lewis U can win this race"

avatar
szymrap1

14.11.2021 01:20

0

Ciekawy jestem czy jest taka praktyka w f1 jaką Wolff sugeruje, że nie zgłasza się marginalnych błędów sędziom tylko zespołom do naprawy. Może jest tak samo jak było z obczajaniem samochodów przez kierowców po sesji z czego znany jest Vettel. Zwykle tak się robi, wszyscy o tym wiedzą i nikt nie protestuje. Nagle ktoś to wyciągnął i zrobił problem sędziom, bo przecież niezgodne z regulaminem. Szczerze nie wiem. Szkoda, żeby coś takiego wpływało na wyścig. Nie wiem dlaczego merc ma taką degradację silnika, że po wrzuceniu nowego Lewis wygląda jakby dostał jakiś tryb turbo ale tak mają i trzeba przyznać, że ten weekend był ich. Przez jakiś gówniany niuans dostajemy pretekst do teorii co by było gdyby nie 0,2 mm

avatar
szymrap1

13.11.2021 12:11

0

@64 prawda. Jedyna opcja na brak kary to jakiś błąd przy pomiarze ale to raczej mało prawdopodobne

avatar
szymrap1

13.11.2021 12:07

0

@45 red bull ostatnio w meksyku kleił swoje skrzydła taśmą, bo miały pęknięcia. Taki zużyty element pewnie jest mało przewidywalny. Nie wiadomo jak jest teraz z sytuacją merca. Mamy ograniczenia budżetu, nikt nie rzuca nowymi częściami bez umiaru, bo to jest kasa, którą lepiej władować w rozwój. Koniec sezonu, części zużyte, do brazylii wszystko dojechało z opóźnieniem na ostatnią chwilę, mógł się wkraść ludzki błąd, ugięło się za bardzo w wyścigu i tyle. Nie ma opcji, żeby dotknięcie Maxa miało wpływ. Ciekawy jestem czy w ogóle merc będzie tego używał do obrony, bo moim zdaniem przypadki z przeszłości pokazują, że nie ma tu co negocjować a wizerunkowo może lepiej wziąć to na klatę niż tworzyć teorie spiskowe. Vettel w tym sezonie, RIC w 2019 za za dużo mocy z MGU-H też dostał dyskwalifikację a jego zysk wyliczono na jakiś mikro ułamek sekundy. Moim zdaniem jedyna opcja, żeby nie dostał dyskwalifikacji to wątpliwości co do poprawności pomiaru. Sędziowie nie zdecydowali się na karę na podstawie raportu z pomiarów tylko sami chcą jeszcze się upewnić, że nie spieprzono pomiaru. A Max pewnie coś tam dostanie ale nie sądzę, że go cofną na starcie. Raczej coś mniejszego

avatar
szymrap1

13.11.2021 02:47

0

na racefans taki news. Ciekawie się dzieje, zobaczymy jutro "Verstappen faces investigation over parc ferme rules breach after touching Hamilton?s car." (...) "Amateur footage from the session showed Verstappen examining the rear wing of his Red Bull after he got out of the car. He then walked to Hamilton?s car and appeared to touch the underside of its rear wing in two places."

avatar
szymrap1

13.11.2021 00:36

0

@18 też mam wątpliwości czy decyzja była tak skalkulowana jak Rosberg twierdzi ale Del_Piero ma rację, że nie można stwierdzić, że gdyby nie malezja to Lewis by wygrał taką różnicą. Na bank Rosberg jeździłby inaczej - bardziej ryzykownie - w pozostałych wyścigach. Wcześniejsze wyniki w sezonie nie wskazywały na to, że Lewis miałby tak bezproblemowo rozwalać Nico, który już przed malezją prowadził w generalce

avatar
szymrap1

13.11.2021 00:07

0

@12 @15, Rosberg w wywiadach twierdził, że dokładnie tak było jak pisze Del_Piero. Skalkulował, że najlepiej będzie dowozić 2 miejsca do końca sezonu bez walki i ryzyka

avatar
szymrap1

10.11.2021 22:57

0

@4 tak, częściowo racja. Argument dobry ale w poprzednim gp meksyku jednak Leclerk obronił pierwszą pozycję, więc nie wiem jak to jest z tymi małymi szansami dokładniej. Mimo wszystko zakładanie jeszcze przed startem, że nie obronisz raczej jest chyba dosyć słabe z punktu widzenia kierowcy startującego z PP. Po co wtedy wygrywać qwale

avatar
szymrap1

10.11.2021 22:05

0

Zdobył pole position a z tekstu rozumiem, że Merc praktycznie na starcie zaplanował im zamianę miejsc. Nie wiem skąd ten człowiek ma czerpać motywację. Przecież zespołowo z nimi już wygrywał mistrzostwa wcześniej, nie ma kontraktu mimo, że chciał zostać a w każdym wyścigu tylko kombinują jak go wykorzystać przeciwko Maxowi. W wywiadzie na kanale f1 na yt Bottas na pytanie, który jego sezon był najlepszy odpowiada- 2014, w willimsie, drugi w karierze... W rosji przepuścił Maxa bez walki, teraz znowu. Moim zdaniem on już czeka na następny rok. Nie wierze, że on jest w stanie jeszcze coś ugrać dla zespołu w tym sezonie

avatar
szymrap1

04.11.2021 20:08

0

Przestańcie się niedoczekiwać min przegranych kimkolwiek są, bo to słabe jest i takie polskie. Świetny sezon mamy w końcu dzięki obu zespołom

avatar
szymrap1

21.06.2021 11:38

0

@1 przecież oni ewidentnie sobie żartowali. Toto Wolff mówił to śmiejąc się. Obejrzyj sobie post race na you tubie, zobacz jak wyglądają te wywiady :)

avatar
szymrap1

04.06.2021 11:21

0

@1 Co za suchar.

avatar
szymrap1

28.03.2021 22:49

0

Aż głupio coś napisać, bo do ognia kpin z niego sam dorzuca drewna. Szkoda, że tak kończy czterokrotny...

avatar
szymrap1

05.03.2021 23:16

0

Mega słabe. Za dużo się dzieje. Jakby grafik zapomniał ukryć niektórych warstw przed eksportem :/ Kolejny WordArt. Na boku brakuje napisu "To jest miejsce na Twoją reklamę"

Przejdź do wpisu Williams zaprezentował FW43B

avatar
szymrap1

04.03.2021 13:44

0

Vettel i Bottas - dwóch Panów co gadaniem próbują nadrobić to czego nie prezentują na torze

avatar
szymrap1

02.03.2021 23:14

0

Gdyby zacytować mu jego przedsezonowe wypowiedzi z ostatnich lat, jedna po drugiej i zapytać co chciałby dodać w tym roku to myślę, że Valtteri nie wiedziałby co powiedzieć. To samo pieprzenie już po prostu głupio brzmi po tylu latach. Mógłby powiedzieć, że jest świadomy swojej roli w zespole i tyle

avatar
szymrap1

10.02.2021 18:27

0

Nie wydaje się Wam, że chodzi tylko o pozycję negocjacyjną w kwestii zamrażania silników? Ferrari będzie stawiało sprawę na zasadzie mieliśmy ambitne plany, musimy je zrewidować, dajcie nam coś w zamian. Mam wrażenie, że to nie przypadek, że ten news wypływa w momencie, w którym ważą się warunki zamrożenia jednostek napędowych. Myślę, że w negocjacjach mogą być różne propozycje co do szczegółów a ta informacja jest tylko elementem wywarcia presji, bo brzmi jakby nie uwzględniała zamrożenia

avatar
szymrap1

22.06.2019 21:03

0

Sprawdziłem właśnie, że w GP Francji w 2008 roku różnica między najszybszym i najwolniejszym zawodnikiem w kwalifikacjach wynosiła 2 sekundy. Wtedy wyścig odbywał się na Magny-Cours. Najlepszy czas to 1:15.024 Felipe Massy a najgorszy Adriana Sutila 1:17.053. Sekundę do prowadzącego tracił zawodnik na 14 miejscu. Dzisiaj sekundę traci zawodnik na miejscu 4 a ostatni do lidera ma blisko 5 sekund w plecy. Wtedy mieliśmy tankowanie, niewiele mówiło się o oponach ale była realna rywalizacja, prawdziwe wyścigi, w których każdy zawodnik próbował jechać najszybciej jak się dało. Dzisiaj pomimo fajnie wyglądających bolidów i super wydajnych energetycznie silników jesteśmy prawdopodobnie świadkami najbardziej niezbalansowanej, mało widowiskowej F1 w historii

avatar
szymrap1

07.05.2008 21:21

0

prodrive planowalo budzet na poziomie 100mln a to nie pozwolilo by na walke o czolowe lokaty... to raczej minimum wiec zajeli by miejsce super aguri na koncu stawki. ale i tak lepiej zeby bylo wiecej zespolow;P

Przejdź do wpisu Davidson chce wrócić do F1

avatar
szymrap1

07.05.2008 21:18

0

Mialo byc 12 teamow a jest 10:/ porazka... niedawno w umowie miedzy zespolami uznano 10 za absolutne minimum zapewniajace dobre widowisko... umowa obowiazywala do konca 2007 a nowa jest w przygotowaniu... ciekawe co wymysla... wkoncu zadnych powaznych kandydatow na nowe teamy nie widac. mowilo sie o porshe, audi i volkswagenie ale wszyscy twierdza ze f1 jest za droga;/ zobaczymy co bedzie dalej... podobno red bull byc moze zrezygnuje z toro roso:/

avatar
szymrap1

07.10.2007 14:01

0

Kubica zjechal na pitstop z powodu opon mimo ze mial jeszcze paliwo i stad dotankowanie trwalo tylko 6,6s A paliwa prawdopodobnie starczylo by az do mety :/

avatar
szymrap1

14.09.2007 15:16

0

A Kubica znow w "starym" kasku? nie wiem czemu...

avatar
szymrap1

07.09.2007 15:41

0

Chyba ktos tu nie wie jak flaga angli wyglada... :P

avatar
szymrap1

25.08.2007 19:34

0

przesio, pieniedzy by nie stracili bo caly sprzet jest ubezpieczony :P

Przejdź do wpisu W trasie

avatar
szymrap1

25.08.2007 19:23

0

jak macie jakies watpliwosci z godzina F1 to sprawdzajcie na oficjalnej stronie F1 www.formula1.com pod godzina jest mozliwosc--> convert to My local time :) pozdro

Przejdź do wpisu Godziny transmisji GP Turcji

avatar
szymrap1

25.08.2007 18:28

0

Zawsze czysta strona toru to ta po ktorej jest pole position czyli miejsca nieparzyste startuja po przyczepnej stronie :) W tym wypadku KUBICA :D :D :D

avatar
szymrap1

18.08.2007 22:12

0

zgadzam sie z ceglinski007- patryk jestes smieszny :P Dkokumenty ferrari sprzedal jeden z inzynierow o czym napewno szefowie ferrari nie wiedzieli. On juz zostal ukarany przez zespol a team ferrari oczywiscie nie ponosi winy za cale zajscie. wina moze byc tylko po stronie McLarena jesli wykorzystal te dokumenty.

avatar
szymrap1

09.08.2007 11:24

0

fisicheli chyba konczy sie kontrakt i nie chca przedluzyc. piquet mial wejsc na jego miejsce i tylko ostatnie info o alonso zmieniaja sytuacje. oby alonso nie poszedl do bmw, bo albo bmw bedzie chcialo miec niemca w zespole i wyleci kubica albo bedzie taka sama sytuacja miedzy alonso a kubica jak teraz z hamiltonem

Przejdź do wpisu Piquet Jr w Williamsie?

avatar
szymrap1

22.07.2007 17:12

0

Jebany hajcfeld :/

avatar
szymrap1

26.06.2007 21:21

0

Robert napewno wystąpi w GP Francji. Przeciez juz w USA przeszedl wszystkie testy i tylko nie dopuscili go ze wzgledu na "zbyt duze ryzyko kolejnego wypadku". pozdro ;)

Przejdź do wpisu Fisichella chce pokonać BMW

avatar
szymrap1

26.06.2007 21:18

0

Takuma Sato to świetny kierowca i zasługuje na dobry bolid. Pracujcie żeby go mial ;) Trzymam kciuki :)

avatar
szymrap1

18.05.2007 16:16

0

ja mysle ze mimo wszystko mclaren i ferrari jest poza zasiegiem bmw i tylko jakas awarie moga dac szanse na 3 miejsce. optymistyczna jest mysl ze bmw zawsze wyprzedzalo 1 mclarena badz ferrari, pytanie tylko czy uda sie wyprzedzic dwa bolidy z tych stajni zeby bylo 3 miejsce

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu