DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
21.01.2025 20:49
0
@2 Otóż to! Dodatkowo mam ogromny szacunek do do osób tworzących materiały za brak dawania clickbaitowych nagłówków. Można czytać tylko interesujące nas artykuły :)
Przejdź do wpisu Angela Cullen powróci do zespołu Lewisa Hamiltona
13.12.2024 11:33
0
@3 Chodzi o to, że F1 w ostatnich latach bardzo urosła. Torcik do podziału stał się większy ale z uwagi na podpisane dawno temu porozumienia FIA zarabia po staremu. Wszyscy mają więcej a oni nie i po prostu niektórych teraz mocno piecze i próbują coś z tym zrobić. Dlatego Ben Sulayem tak ostro ostatnio szaleje ;)
Przejdź do wpisu FIA popiera pomysł stałego panelu sędziowskiego, ale pyta, kto za niego zapłaci?
06.12.2024 21:50
0
Netflix przyszedł do Wolfa i Hornera i poprosił o jakieś dymy bo brakuje im materiału a w poprzednim sezonie kłótnia tych panów dobrze się klikała więc mamy powtórkę.
Przejdź do wpisu Horner odgryzł się Wolffowi: wolę być terierem niż wilkiem
24.10.2024 11:36
0
Zysk w osiągach zależy od toru. W Monako pewnie niezauważalny ale w Baku z ogromną prostą i niesamowitymi prędkościami przy dojeździe do zakrętu nr. 1 mini DRS dawał sporą przewagę. Z 24 torów Mclaren został przyłapany... o kurde :O... w Baku.
Przejdź do wpisu Red Bull: wyjaśnienia FIA dotyczące mini-DRS mają wpływ na osiągi w stawce
14.10.2024 15:19
0
@3 Massa teraz walczy o spore odszkodowanie, więc każde wspomnienie o 2008r. będzie powodowało u niego ból i cierpienie oraz konieczność chodzenia na terapie do specjalistów. Stan ten będzie trwał do momentu wypłaty pieniędzy. Ja mu się nie dziwię - jest gruba kasa do zgarnięcia.
Przejdź do wpisu Massie nie spodobał się komentarz Ricciardo dot. powortu Piqueta w Singapurze
26.04.2024 21:53
0
Na pierwszy rzut oka to wydaje się śmieszne ale papa Perez ma rację. W Europie tego nie widać ale za oceanem Checo to ulubieniec kibiców. W Teksasie przez cały weekend było słychać ryk meksykańskich fanów, to samo Miami, Las Vegas, Bahrajn, Brazylia i sam Meksyk oczywiście. Za tym wszystkim idzie masa sponsorów czyli czysty pieniądz, którym nie pogardzi żaden zespół. Sportowo nie jest dobrze... co prawda nie jest też źle. Można powiedzieć, że jest średnio. A skoro plan minimum dla RB jest wykonany to nie ma sensu Pereza wymieniać.
Przejdź do wpisu Perez senior: Sergio to najbardziej rozchwytywany kierowca w F1
18.04.2024 21:21
0
Nawet Donald Tusk znalazł się na tegorocznej liście xD
Przejdź do wpisu Verstappen znalazł się na liście 100 najbardziej wpływowych osób 2024 roku
21.06.2023 15:20
0
@1 Bardziej od błędów językowych nie lubię ludzi, którzy publicznie takie błędy wytykają. Pozwolę sobie zacytować fragment o zwracaniu uwagi na pisownię z artykułu na temat dobrych manier: "Specjaliści zdecydowanie odradzają, a już pod żadnym pozorem nie wolno tego robić publicznie. Wbrew temu, co podpowiada nasze ego, zwrócenie uwagi wcale nie pokaże, że jesteśmy mądrzejsi czy lepsi, a jedynie, że jesteśmy po prostu niewychowani." Jeżeli chcesz zwrócić uwagę to napisz bezpośrednio do autora, możesz również zgłosić się do administratora i zaoferować swoją pomoc jako redaktor językowy. Myślę, że wszyscy w redakcji ucieszyliby się z dodatkowej pomocy, szkoda żeby taki talent się marnował ;)
Przejdź do wpisu Neymar przyczyni się do ograniczenia dostępu do pól startowych w F1
18.06.2023 13:30
0
Leclerc jest już na wylocie z Ferrari. W kwalifikacjach kiedy zjeżdżał po softy przypominał przez radio, żeby uważali na ruch gdy będą go wypuszczać ze stanowiska. Oczywiście z wielką ironią w głosie. Potem nie gryzł się w język w wywiadach. Frustracja podobna do Vettela i Alonso kiedy jechali swoje ostatnie wyścigi dla SF.
Przejdź do wpisu W Ferrari po staremu...
23.03.2023 15:25
0
"Zawsze pozwalamy ścigać się naszym kierowcom. Tak po prostu działamy jako zespół..." taaaa - Valtteri, it's James :D
Przejdź do wpisu Mercedes tłumaczy, dlaczego nie użył poleceń zespołowych w Arabii
22.02.2023 14:27
0
Stary numer... przed sezonem Ferrari szybkie, innowacyjne, ma nowe konie mechaniczne i wyszkoloną załogę... zachwytom nie ma końca. Potem zaczyna się sezon i jest jak zwykle ;)
Przejdź do wpisu FIA otrzymała już pierwsze zapytania w kwestii legalności rozwiązań Ferrari
19.12.2022 10:41
0
"To tak jak z Brawnem kiedy opracowali podwójny dyfuzor [w 2009 roku]. Mieli świetny początek sezonu, ale pod koniec roku, stawka się wyrównała. To mogłoby wyglądać podobnie." No właśnie nie mogłoby. Wtedy Red Bull czy Ferrari mieli dużo kasy i mogli zbudować drugi bolid z podwójnym dyfuzorem na drugą połowę sezonu. W czasach limitu mogliby się tylko przyglądać jak Brawn GP ich objeżdża cały sezon. Rok później wszyscy mieliby ten dyfuzor ale znalazłby się inny rodzynek z nowym wynalazkiem i tak w kółko :/
Przejdź do wpisu Brown: skoro jest limit wydatków, powinniśmy mieć mniej ograniczeń technicznych
06.12.2022 10:49
0
No tak, lepiej zwalić winę na Red Bulla niż próbować się poprawić w tym obszarze :D Zapewne wszystkie błędy strategiczne też zostały popełnione z winy Red Bulla czy innych zespołów bo niepotrzebnie nakładały presję na strategów Ferrari i musieli oni podejmować kluczowe decyzje w bardzo krótkim czasie :D
Przejdź do wpisu Ferrari twierdzi, że problemy z degradacją ogumienia są "nieporozumieniem"
29.11.2022 11:51
0
@2 Chodzi o to, że Binotto wystawił zespół na śmieszność. Popełniali głupie błędy (do czego Ferrari już wszystkich dawno przyzwyczaiło) a Binotto wychodził do mediów i jeszcze ich bronił zamiast walnąć pięścią w stół i zrobić małe trzęsienie ziemi w zespole. Cały świat się z nich śmiał a tego dumni Włosi znieść nie mogą. Potrzebny tam ktoś, kto zaprowadzi dyscyplinę (czyli włoscy kandydaci odpadają :D ). Dodatkowo Binotto był słaby w kontaktach z mediami (daleko mu do Hornera Szafnauera czy Wolffa) a to przecież też ważne. Chłop nawet opuszczał kilka wyścigów w sezonie co słabo wyglądało z zewnątrz. Jeżeli zarząd dobrze to rozegra to zmiana może wyjść na dobre, czego z całego serca życzę czerwonym :)
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Ferrari przyjęło rezygnację Binotto
24.11.2022 18:02
0
@1 Na pewno wiedzieli o tym banie sporo wcześniej ;) Wszystkie ekipy zapowiadały po GP Węgier, że również zastosują takie rozwiązanie skoro FIA uznała je za legalne. Minęła przerwa wakacyjna, minęła połowa sezonu i jakoś nikt tego skrzydła nie wprowadził u siebie a to oznacza, że FIA nieformalnie zapowiedziała już dawno zespołom to, co dziś możemy przeczytać ;)
Przejdź do wpisu FIA zablokowała sprytne rozwiązania techniczne Mercedesa i Astona Martina
22.11.2022 15:05
0
Podoba mi się ostatni akapit. Zamiast popracować nad strategią to w Ferrari wolą zrobić szybszy bolid i pozostawić swoich ludzi od planu C i D...
Przejdź do wpisu Binotto przyznał, że silniki Ferrari w tym sezonie były skręcone
20.11.2022 23:28
0
@1 Czy Ty odróżniasz blokowanie a'la Hamilton 2016 od obrony pozycji P1 przez Pereza z 2021? Przecież to zupełnie inne sytuacje...
Przejdź do wpisu Verstappen nie chciał blokować Leclerca, aby pomóc Perezowi
19.11.2022 15:44
0
@2 Króciutką masz pamięć. Komentarz piszesz pod artykułem nt. umyślnego (?) wypadku Pereza w Monako. A pamiętasz Rosberga w Monako 2014? Teraz na ustach wszystkich jest konflikt Perez vs Verstappen a ja pamiętam wojnę z 2016 Hamilton vs Rosberg - tam dopiero były fajerwerki :O. Red Bull non stop oszustwa? A jak nazwiesz numer Mercedesa z Kanady 2022? Jakim cudem wiedzieli oni o nowych regulacjach? Wielka afera nie wybuchła tylko dlatego, że wycofali się z nowymi poprawkami. Najwyraźniej Mercedes wiedział wcześniej o przekroczeniu limitu budżetowego przez RB szybciej od samego RB (ale to ciężko udowodnić, więc się nie czepiam). Przez ostatnie lata sporo naczytałem się o geniuszu Adriana Neweya i sprytnym omijaniu przepisów technicznych. Aż tu nagle Mercedes wyskakuje z DAS. Bardzo ciekawym wątkiem jest "różowy Mercedes" z sezonu 2020. Zupełnie tak jakby Racing Point dostał rysunki z Brackley - aż dziwne, że Mercedes nie protestował w tej sprawie. Pod koniec sezonu 2018 była afera z felgami w Mercedesie. Na koniec, kolego Shadow 75, napisz proszę czy pisząc o "klasie" Mercedesa w F1 pamiętałeś o ich tajnym prywatnym teście produktów Pirelli, żeby rozwiązać swoje problemy z pracą opon? Co prawda dostali za to niewielką karę ale oszustwo to oszustwo. Tylko z grubsza wymieniłem wyskoki Mercedesa z ostatnich lat - jest tego sporo więcej ale myślę, że wystarczy, żeby obalić Twoją teorię o "klasie" Mercedesa albo jakiegokolwiek innego zespołu F1. Zapamiętaj proszę, że żaden team z F1 nie ma klasy. P.S. W 2007r. McLaren był uwikłany w głośną aferę szpiegowską za którą został dotkliwie ukarany. Wtedy każdy napisałby, że McLaren to same afery oszustwa i brak klasy. Ciekawostką natomiast jest fakt, że w tym samym roku na komputerach Renault wykryto tajne projekty McLarena :D Ale o tym nie było już głośno i nikt nie pisał, że Renault jest be. Wniosek z tego taki, że żaden zespół w całej F1 nie jest bez winy. Każdy nagina reguły, szpieguje rywali, lobbuje w FIA itd. Zarówno Red Bull jaki i Mercedes, Ferrari, Renault, Racing Point (AM), McLaren itd. Ale żeby to wiedzieć trzeba śledzić ten sport trochę dłużej niż jeden sezon ;)
Przejdź do wpisu Na padoku dzieją się dziwne rzeczy - rywale nie chcą kolejnej wpadki Red Bulla
14.11.2022 01:00
0
Czasem się zastanawiam po co sędziowie jeżdżą na wszystkie GP skoro i tak całą pracę robią komputery i czujniki. Tą samą robotę zrobiliby siedząc w Paryżu ;) I od razu mniejsze zanieczyszczenie środowiska bez tych zbędnych podróży (a oni debatują nt. śladu węglowego koca grzewczego :D ). Ale jak już muszą koniecznie wszędzie jeździć to niech czasem otworzą okno w tym swoim pokoiku z zielonym stolikiem i wyjrzą w stronę toru to może zobaczyliby dziś Tsunodę i zrobiliby z tym porządek. W piłce nożnej jest VAR ale i tak sędzia wydaje ostateczny werdykt, więc dlaczego w F1 komputer jest ważniejszy od sędziego?
Przejdź do wpisu FIA wyjaśniła, dlaczego Tsunoda nie mógł się oddublować po neutralizacji
14.11.2022 00:36
0
Helmut trochę pokrzyczał i już Maksiulek inaczej gada :D
Przejdź do wpisu Red Bull pierwszy raz bez podium od GP Bahrajnu
09.11.2022 09:35
0
Potępiam hejt a tym bardziej podłe wiadomości i groźby ale trzeba przyznać, że FIA ciężko na ten hejt pracowała :/
Przejdź do wpisu Przewodniczący FIA wzywa do zakończenia mowy nienawiści w internecie
29.10.2022 10:56
0
"Laurent Mekies ... pochwalił przejrzystość procesu przeprowadzonego przez FIA". Ciekawe czy pochwaliłby przejrzystość ugody FIA z Ferrari z 2020r. :D Co do kary RB to ma rację - mniej kasy na tunel i CFD = wiecej kasy dla Neweya itp. Także kara słaba.
Przejdź do wpisu Mekies: kara wymierzona Red Bullowi będzie miała niewielki wpływ na jego rozwój
24.10.2022 22:33
0
Jeśli mnie pamięć nie myli to Dorilton zobowiązał się utrzymać nazwę zespołu Williams Racing. Jeżeli plotki z Porsche są prawdziwe to długo tego słowa nie utrzymają :D
Przejdź do wpisu Porsche bliskie przejęcia udziałów w Williamsie?
22.10.2022 22:11
0
@4 Przy przekraczaniu prędkości ważne jest też to o ile ją przekraczamy. Wtedy pan policjant daje mandat zgodny z taryfikatorem. Problemem w "aferze budżetowej" jest to, że nikt poza RB i FIA nie wie o ile został ten limit przekroczony oraz nikt, włączając w to FIA, nie wie jaki jest taryfikator xD I dlatego mamy taką gównoburzę w tej sprawie. A wszyscy na padoku dyskutują w oparciu o niepotwierdzone informacje auto motor und szport itp.
Przejdź do wpisu Horner uderza w Browna i przekonuje o "zerowych korzyściach" Red Bulla
22.10.2022 15:49
0
@5 Dokładnie. Dlatego uważam, że dni FIA są już policzone. To oni bardziej potrzebują F1 niż F1 ich. Gwoździem do trumny była blokada większej ilości sprintów, gdzie tłumaczyli to potrzebą głębszej analizy (a wszyscy wiemy, że chodziło o większą kasę). Psują wizerunek F1 i biznes (a tego akcjonariusze nie wybaczą). Tyle debatują, analizują i dumają nad bezpieczeństwem aż tu nagle mamy dźwig na torze w Japonii. Sprawa ta nie została i nie zostanie wyjaśniona (te brednie z wczoraj niczego nie wyjaśniają - od wypadku Bianchiego w takich sytuacjach zawsze była czerwona flaga a teraz się zamotali i niewiele zabrakło do tragedii). Poprawiają przepisy jednocześnie je psując (patrz punktacja GP Japonii). Obsadzają ważne stanowiska niekompetentnymi ludźmi (Masi). Jak koledzy wyżej zauważyli, FIA pozwala budować skrzydło a potem je banuje. Myślę że można spokojnie wyje**ć tą instytucję ze świata F1 i powołać nowy twór, składający się z delegatów ze wszystkich zespołów i innych specjalistów werbowanych przez Liberty Media. Od tworzenia regulacji technicznych i tak są byli pracownicy zespołów (np. Tombazis). Zgodność rysunków projektowych z rzeczywistością sprawdzi skaning laserowy (który FIA mozolnie wprowadza). A sędziowanie? Kolega @4 Mleko słusznie zauważył, że spokojnie znajdziemy tu fachowców do panelu sędziowskiego xD Niewiele zabrakło klubo piłkarskim, żeby obalić UEFA... ale może F1 uda obalić się FIA?
Przejdź do wpisu Mercedes będzie musiał zmodyfikować nowe przednie skrzydło
21.10.2022 21:04
0
@18 To co wiemy na ten moment z krótkiego oświadczenia FIA to "drobne przekroczenie limitu" przez RB. W regulaminie rozróżnione jest drobne wykroczenie (poniżej 5%) i znaczące wykroczenie (powyżej 5%). Skoro za drobne wykroczenie proponujesz dyskwalifikację i 100mln kary to powiedz mi proszę jaką karę przewidujesz za znaczące wykroczenie? Jestem bardzo ciekaw :D
Przejdź do wpisu Bottas i Hamilton opowiadają się za potężną karą dla Red Bulla
21.10.2022 20:37
0
@18 A czy system DAS w Mercedesie to też była brudna i podła zagrywka? Albo F-Duct McLarena? Albo podwójny dyfuzor BrawnGP, Toyota i Williams w 2009r. ? Spalanie oleju przez Ferrari? Albo słynne GP Singapuru w wykonaniu Renault i Flavio Briatore? Aktywne zawieszenie w Williamsie w latach 90? Sam już nie wiem co jest podłe a co podlejsze :D A tak poważnie to dzięki tym nowinkom technicznym ten sport jest tak ciekawy a my pasjonaci mamy o czym dyskutować. Jeżeli jakiś zespół znajduje dziurę w regulaminie to super, właśnie o to chodzi - dostrzegać możliwości poprawy osiągów w obszarach, gdzie pozostali tego nie widzą.
Przejdź do wpisu Kierowcy Red Bulla o aferze: gdy fakty wyjdą na jaw, ludzie wszystko zrozumieją
21.10.2022 11:08
0
1. @1 Każdy rozsądny człowiek chciałby prowadzić dyskusję na podstawie FAKTÓW. Póki co ani RB ani FIA nie przedstawili żadnych dokumentów dotyczących tej sprawy. Od tygodni prowadzona jest dyskusja na podstawie JEDYNIE plotek, przecieków, domysłów dziennikarzy z Niemiec, Włoch, UK i Holandii. Prawie wszystkie są ze sobą sprzeczne. Słyszeliśmy już o 10mln, 8,4,2, teraz 1.8... jutro będzie 6 a za tydzień okaże się, że RB ma jeszcze milion zapasu. Co więcej, pieniądze te poszły już na catering, RBPT, Neweya, rozwój bolidu, a dziś czytam, że sporo zabrał Dan Fallows na swoją odprawę. Prowadzenie dyskusji na podstawie tak mało wiarygodnych informacji jest niepoważne, dlatego należy poczekać na jakieś twarde dowody, dokumenty czy oświadczenia FIA. 2. Od kilkunastu lat ciągle słyszę jak to F1 jest pieruńsko drogim sportem. Silnik kosztuje z 10 mln $, kierownica 50k, zbiornik paliwa 140k, przednie skrzydło 150k. Są to wszystko koszty produkcji a nie koszty setek godzin projektowania i testów. Najwyraźniej moje informacje są przestarzałe bo użytkownik "ekwador15" twierdzi, że zwykłe 0,5mln daje 0,1s. Prowadzę działalność gospodarczą i moje koszty w ostatnim czasie wzrosły o 200-300% a tu wychodzi, że w F1 ostatnio wszystko drastycznie potaniało. 3. Wszystkie zespoły przed wprowadzeniem limitu zgodnie ustaliły, że 5% przekroczenia budżetu będzie traktowane jako "niewielkie przekroczenie". Zakładam, że ludzie w tych zespołach byli w stanie policzyć, że te 5% budżetu to około 7mln dolarów. Uwzględniając wysoką inflację, zastanawiająca jest zmiana stanowiska niektórych zespołów, które nieśmiało sugerują, że ten "niewielki" bufor pozwala na wygrywanie mistrzostw. Podsumowując, wciąż czekam na jakieś fakty w tej sprawie i dopiero potem będę się zastanawiał czy Red Bull jest be czy jednak nie. Ale przyznam, że świetnie się bawię czytając te wszystkie głupoty o zyskanych sekundach itp. :D
Przejdź do wpisu Kierowcy Red Bulla o aferze: gdy fakty wyjdą na jaw, ludzie wszystko zrozumieją
05.10.2022 19:10
0
@9 Bardzo możliwe. Wszyscy pamiętamy ogłoszenie ugody z Ferrari na chwilę przed "fajrantem", żeby dziennikarze nie mieli szans męczyć FIA gdy sprawa była świeża.
Przejdź do wpisu FIA przełożyła termin certyfikacji zeznań finansowych ekip za 2021 rok
04.10.2022 12:36
0
@19 Myślisz, że kreatywną księgowość zastosowali tylko ludzie z RB i AM? Jestem pewien, że wszyscy tak robią z wyjątkiem 2, może 3 zespołów (które po prostu nie mają górki kasy do rozdysponowania). Limit budżetowy to dość świeża kwestia więc zespoły niejako badają granice stosując róże księgowe tricki. Może RB płacił Adrianowi Neweyowi po 1000$ na każdy lunch, gdzie to są pieniądze na posiłek a nie prace techniczne, więc nie powinny się zaliczać do limitu? :D Może Mercedes ma zewnętrzną spółkę, która robi im logistykę za połowę ceny rynkowej? Albo mechanicy Alpine zarabiają bardzo mało ale są również zatrudnieni w spółce zarejestrowanej na Cyprze w roli "konsultantów" i tam odbierają brakującą część swojego wynagrodzenia? Jeżeli plotki są prawdziwe to najwyraźniej RB i AM przesadzili ze swoją kreatywnością i poniosą za to karę, jednak na przyszłość będą wiedzieć gdzie jest granica i staranniej będą ukrywać swoje wydatki.
Przejdź do wpisu Red Bull i Aston Martin ukarani tylko grzywnami za wykroczenia finansowe?
27.05.2022 10:03
0
Już miękną... Wadą Masiego był m.in brak stanowczości. Widać, że jego następcy są niewiele lepsi :(
Przejdź do wpisu FIA opóźni egzekwowanie zasad dot. biżuterii
19.03.2022 20:21
0
Nie mogę się doczekać grande strategii w wykonaniu Ferrari.
Przejdź do wpisu Verstappen narzeka na balans w końcówce Q3
23.01.2022 22:13
0
Po prostu Alpine potrzebuje swojego Helmuta Marko. Kogoś kto ma niewyparzony język, kogo pokochają media za dobre materiały na nagłówki, kto się dobrze "klika" w Internecie. Briatore to idealny kandydat ;)
Przejdź do wpisu Briatore łączony z powrotem do Alpine/Renault
18.01.2022 17:29
0
Tak to jest jak jeden zespół ma trzech szefów. Trzech ludzi do podejmowania jednej decyzji... dziwne, że nie wypaliło :D
Przejdź do wpisu Prost ostro krytykuje Rossiego i Alpine po swoim odejściu
05.01.2022 16:00
0
Wiele lat temu FIA zaimplementowała specjalny system, który pokazywał sędziom podobne przewinienia z poprzednich GP. Polegało to na tym, że gdy Verstappen wyprzedza Hamiltona poza torem w GP Brazylii to system pokazuje sędziom 5 (nie pamiętam dokładnej liczby) ostatnich takich wybryków i decyzji jakie były w tych sprawach podejmowane. Miało to zapobiegać kontrowersjom oraz braku spójności w sędziowskich werdyktach. Szczerze mówiąc mam wrażenie, że odkąd Liberty Media jest właścicielem praw komercyjnych to dostawcą całego tego systemu jest NETFLIX :D Podpowiada on sędziom jakie decyzje podejmować aby "Jazda o życie" lepiej się oglądała...
Przejdź do wpisu Wolff o radach dla F1: nie chodzi o zastąpienie dyrektora wyścigowego
01.01.2022 23:42
0
@2 Nowe wynalazki, które dadzą za dużą przewagę muszą zostać zbanowane bo będziemy mieli nudny sezon. Nudny sezon po "spektakularnym, trzymającym w napięciu do ostatniego okrążenia 2021" to najgorsze co może spotkać Liberty Media bo jak tu sprzedać nowe abonamenty na F1 TV Pro? :D FIA zna projekty ale to są tylko "papierki". Nie sprawdzą tego w tunelu czy symulatorze. Układ sił poznamy dopiero na początku sezonu i wtedy panowie przy zielonym stoliku zadecydują co dalej :/
Przejdź do wpisu FIA nie chce dopuścić do powtórki z sezonu 2009 i podwójnego dyfuzora
31.12.2021 18:42
0
Przecież oni mają innowacje co roku ;) A jeżeli jakimś cudem ich innowacyjne rozwiązania dają wymierne korzyści na torze to potem okazują się nielegalne :D
Przejdź do wpisu Ferrari poradziło sobie już ze stratami wynikającymi z nowego paliwa?
28.12.2021 20:45
0
Zwróćcie uwagę komu Max udzielał tego wywiadu - holenderskiemu dziennikowi. Dziennikarze z jego kraju sami go podpuszczają i nakręcają. Takie słowa Verstappena to miód dla uszu wszystkich pomarańczowych kibiców. Traktują go jak nadczłowieka i takie wywiady chcą czytać a nie jakieś dyplomatyczne wypowiedzi z których nic nie wynika ;)
Przejdź do wpisu Max: gdybym miał bolid Lewisa, losy tytułu byłyby dawno rozstrzygnięte
19.12.2021 11:02
0
@1 SpookyF1 Hamilton w pierwszych latach był bardzo agresywny (jazda VER to nic w porównaniu do np. HAM 2011). Z przykładów wymienię tylko kasowanie biednego Felipe Massy w Monaco, Silverstone czy Indiach w 2011. Ale Lewis po przejściu do Mercedesa znacznie się zmienił. Jeżeli po starcie nie wyjeżdża z zakrętu nr.1 na P1 to próbuje atakować może 2 okrążenia a potem odpuszcza i podąża w miarę blisko za rywalem (dbanie o opony) i zostawia robotę swojemu zespołowi, który potrafi wyczyniać cuda za pomocą strategii. On po prostu dojrzał i zauważył, ze w mistrzostwach liczą się punkty a nie "jazda o życie" :D Tym sposobem przed Brazylią VER miał 9 zwycięstw a HAM "tylko" 5 a mimo to różnica w punktach była niewielka. Jestem pewien, że przyjdzie też pora na Verstappena i po kilku sezonach zmięknie i zacznie odpuszczać młodym i gniewnym, skupiając się na dowożeniu solidnych punktów.
Przejdź do wpisu Verstappen został najlepszym kierowcą w oczach szefów ekip F1
16.12.2021 16:20
0
@37 Frytek Oddublować się można dopiero wtedy, gdy tor jest posprzątany. Realizator za bardzo nie pokazywał jak zabierają bolid Williamsa ale Masi puścił "wybrańców" zaraz jak po tym jak uprzątnęli bałagan i tor był bezpieczny.
Przejdź do wpisu FIA zapowiada szczegółową analizę wydarzeń z końcówki GP Abu Zabi
16.12.2021 15:28
0
Czyli w zamian za wycofanie apelacji FIA przymknie oko na jakiś nowy wynalazek Mercedesa w 2022 ;)
Przejdź do wpisu Mercedes zrezygnował ze składania apelacji
16.12.2021 11:19
0
Ja to widzę tak: 1. Wypadek Latifiego, słusznie wysłany SC (żadna tam czerwona flaga - nie było takiej potrzeby) 2. Masi pilnuje, żeby wrak usunięto sprawnie i bezpiecznie. Szybko dochodzi do wniosku, że nie uda się wznowić wyścigu, ponieważ cała stawka nie zjechała się jeszcze do kupy. Kierowcy zdublowani nie będą w stanie wyprzedzić SC i ustawić się na końcu. Masi ma ogromy problem, ponieważ jest naciskany przez Libert Media aby pozwolić się kierowcom ścigać i zrobić dobre show (brak kary dla HAM na początku wyścigu - niech się ścigają). Stąd decyzja, żeby nie pozwolić na od dublowanie się kierowców i wznowić wyścig ZGODNIE Z REGULAMINEM. W tym samym czasie dostaje wiadomości od Toto i Krystiana. W rozmowie z Hornerem wyraźnie słychać jak Masi jest zmieszany i plącze mu się język. 3. To jednak nic nie da, bo zanim VER wyprzedzi maruderów (którzy po restarcie będą walczyć ze sobą o pozycje) to będzie po wyścigu = BRAK SHOW 4. Masi zmienia decyzję i pozwala wyprzedzić SC tylko wybranym. Nie czeka aż dojadą na koniec i wznawia wyścig na 1 okr. Łamie przy tym kilka punktów regulaminu ale za to JEST SHOW i dobry filmik na YouTube. Gdyby Latifi rozbił się te 2 okr. prędzej to nie byłoby tych wszystkich kontrowersji. Jednak jest jak jest. Włodarze sportu wywierają ogromną presję na robienie show, czasu jest niewiele i zmieszany Masi zrobił co zrobił. FIA po wyścigu miała dużo czasu i na spokojnie zaczęła udowadniać, że postąpiono słusznie, wymyślając bajeczki jak to jeden przepis jest ważniejszy od drugiego. Nie zapominajmy komu FIA wystawia fakturkę za swoje usługi.
Przejdź do wpisu FIA zapowiada szczegółową analizę wydarzeń z końcówki GP Abu Zabi
13.12.2021 11:08
0
@1 Masi jest tylko pionkiem, on po prostu ulega presji ze strony Liberty Media ze Stefano Domenicalim na czele. Wygrał Max bo to się po prostu lepiej sprzedaje. Ilość pomarańczowych fanów na wyścigach jest porażająca, filmiki się dobrze lajkują, hasztagi dobrze klikają a to wszystko przekłada się na zysk. A to o pieniążki w tym całym interesie chodzi. Dziennikarze Sky Sports po wyścigu opowiadali o najważniejszych momentach w całym sezonie, każdy wybierał jakieś przełomowe wydarzenie. Nico Rosberg powiedział wtedy, że najbardziej zdumiała go niespotykana wcześniej popularność tego spotu. Opowiadał, że na lotniskach zaczepiają go małe dziewczynki i pytają "czy widziałeś Lando Norrisa?". To jest cel Liberty Media - przyciąganie nowych, młodych ludzi do tego sportu, popularyzacja w USA itd. Max Verstappen na dzień dzisiejszy dużo lepiej się klika w Internecie, natomiast Lewis Hamilton się znudził. To dlatego pozwolili im się ścigać na ostatnim okr. wbrew obowiązującym przepisom. Podsumowując: WIDOWISKO > SPORT... niestety.
Przejdź do wpisu Horner: Latifi otrzyma od nas dożywotni zapas Red Bulli
12.12.2021 17:14
0
@9 Masi chyba wczoraj mówił, że w przypadku incydentu podobnego do wypadku RAI z FP2 puści SC zamiast czerwonej flagi. Jak powiedział tak zrobił. Co do dziwnej decyzji z oddublowaniem to jestem pewien, że na tą decyzję wpływ mieli panowie z Liberty. Chcieli epickiej walki do ostatniego zakrętu, hasztagów w Internecie i zadowolonych szejków z Abu Zabi a nie nudnego końca wyścigu za SC. Protest Mercedesa jest całkowicie słuszny, ale nic to nie zmieni bo F1 to jedna wielka POLITYKA. Mistrzem świata wg. mnie w tym sezonie został Michael Masi
Przejdź do wpisu Walka o tytuł wciąż trwa? Mercedes złożył dwa protesty po GP Abu Zabi
12.12.2021 16:46
0
@192 Mercedes właśnie złożył protest ;)
Przejdź do wpisu Verstappen na ostatnim okrążeniu sięgnął po pierwszy tytuł mistrzowski!
10.12.2021 15:57
0
@5 Ten "brazylijski" silnik przejechał już 2 pełne wyścigi, więc jeśli wierzyć doniesieniom o spadkach mocy w Mercedesie w miarę przejechanych km, rakietowy efekt może już nie być tak widoczny.
Przejdź do wpisu Hamilton najszybszy po drugim treningu na torze Yas Marina
09.12.2021 19:12
0
Psychologiczna zagrywka. Sędziowie dwa razy się zastanowią zanim dadzą karę dla pokrzywdzonego Maksiulka.
Przejdź do wpisu Verstappen: jestem traktowany inaczej przez sędziów niż inni kierowcy
06.12.2021 22:25
0
Patrząc na styl obrony Maxa i jego opóźnione hamowanie do pierwszego zakrętu po starcie można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że dostaniemy powtórkę Senna vs. Prost w GP Japonii 1990.
Przejdź do wpisu Horner o szansach na tytuł wśród konstruktorów: potrzebujemy cudu
06.12.2021 18:09
0
Chciałbym zasugerować Michaelowi Masi odejście ze stanowiska dyrektora wyścigu. Ten człowiek kompletnie nie nadaje się do tej pracy, nie potrafi podejmować trudnych decyzji. Tak wygląda moja optyka na tą sprawę :) Oczywiście może też zostać albo wziąć sobie dłuższy urlop... Niech zrobi jak chce :D
Przejdź do wpisu Masi nie widzi nic złego w niedzielnych "negocjacjach" z Red Bullem
06.12.2021 08:31
0
Masi niemal co wyścig udowadnia, że nie nadaje się na stanowisko dyrektora. Od pierwszego GP w tym sezonie, gdzie była lipa z limitami toru aż do wczoraj. Ewidentnie brakuje mu charyzmy. Osoba na takim stanowisku powinna być twarda i nieustępliwa, konsekwentna w swoich działaniach. Nie może być tak, że RB i Mercedes co chwila sugerują mu jak ma postąpić - w efekcie Masi nie mówi jak MA BYĆ a (o zgrozo) tylko sugeruje zespołom ustawienie na restarcie. Jest po prostu za miękki. W ogóle łączność pomiędzy zespołem a dyrektorem wyścigu powinna być zakazana - ewentualne skargi i problemy powinny być rozpatrywane po wyścigu. Dyrektor powinien podejmować decyzje samodzielnie a nie z pomocą "doradców" z poszczególnych ekip. Za tym bałaganem może też stać cała F1 z promotorami. Dzięki tym wszystkim kontrowersyjnym decyzjom mamy EPICKI WYŚCIG w Abu Zabi. Chyba o to im chodziło. Wszyscy narzekali na nudy w poprzednich sezonach, wyścigi kończące sezon były bez większego znaczenia dla mistrzostw, więc teraz trochę pomagają całemu widowisku. Dlaczego tak sądzę? Otóż kluczowe decyzje (jak np. ze skrzydłem HAM w Brazylli czy żółtą flagą dla VER w Katarze) nie są podejmowane od razu tylko przekładane na następny dzień a potem o kolejne godziny. Tu chodzi o to, żeby dobrze wszystko skalkulować i doprowadzić rozstrzygnięcie mistrzostw do samego końca. Nie tylko FIA i kierowca dyskutują o karze ale również Liberty Media. Dzięki temu dostaną rekordową widownię na ostatnie GP i popłynie rzeka $ (właściwie to już płynie ;) ).
Przejdź do wpisu Horner: F1 odczuła brak Charliego Whitinga