komentarze
  • 1. Amator
    • 2020-08-07 22:54:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Trochę Otmar ma rację. W zeszłym roku korzystali z innych kanałów chłodzących z tytułu, bo mieli inną filozofię tylnego zawieszenia. W tym roku zmienili tą filozofię i na bazie przednich zbudowali tylne kanały chłodzące. Albo po prostu kupili je już w zeszłym roku. Jednak chyba FIA nie nałożyła by kary nie mając dowodów, że coś tu jest nielegalnego. Trudna sprawa, nie jestem sędzią i nie sprawdzałem tego, więc nie będę stawał ani po jednej stronie, ani po drugiej. Wyrażam tylko swoje zdaniem żeby nie było. ;)

  • 2. ekwador15
    • 2020-08-07 22:58:24
    • *.legionowodom.pl

    "Haas to już w ogóle nie wiem czy kiedykolwiek korzystał z własnych. Nigdy nic sami nie zaprojektowali."

    oczywiście ze tak, team ktory zatrudnia 100 osob wchodzi do F1 i walczy o p5 p6 w australii a wszyscy zachwyceni. to HRT, Marussia weszly i ledwo łapały sie na 107% a ci nagle super inżynierowie, weszli z nowym zespolem i punkty. pol bolidu kupione od ferrari a drugie pol skopiowane, sa fotki na necie mozna porownac jak wygladal ich boild, ich tylne przednio skrzydło, kopia ferrari. wtedy bylo ok a teraz nagle źle,bo racing point poszlo dalej z tematem. haas zaczal i to sa fakty

  • 3. yaiba83
    • 2020-08-07 22:58:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie nie boli wysokość kary co możliwość dalszego korzystania z elementów, które uznano za nielegalne. W takim razie należałoby również przywrócić silnik Ferrari z zeszłego sezonu...

  • 4. Krys007
    • 2020-08-07 23:00:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pamiętam jak do siedziby ówczesnego Torro Rosso przyjeżdżały ciężarówki wypełnione częściami z bolidów RedBulla....wtedy to było ok?

    Poza tym Ferrari jest trochę śmieszne, nagle stoją na straży legalności i szanowania przepisów i regulacji? A ich bolid jakoś magicznie stracił 50 km mocy? Hmmmmm

  • 5. yaiba83
    • 2020-08-07 23:00:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ekwador15 - nie było zadymy o Hassa bo nikt tego nie oprotestował. Cały bieg sprawy zaczyna się od protestu. Dlatego Renault musiało co wyścig pisać protest inaczej ewentualną karę mogliby dostać tylko za jedno GP.

  • 6. Luckyman
    • 2020-08-08 00:28:00
    • *.147.103.48.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    W kwestii legalności wolę się nie wypowiadać, ale wydaje mi się, że w szpiegostwo w Ferrari był uwikłany Red Bull, lub Mercedes. Nagle dziwnie Mercedes przyspieszył, chmury białego dymu. Dowiedzieli się po prostu jak to robiło Ferrari i zrobili swoją wersję. Dopóki FIA nie zacznie sprawdzać poziomu paliwa oraz oleju, to ciągle będą ich robić w konia.

  • 7. skilder3000
    • 2020-08-08 06:40:15
    • *.eurotel.cz

    "Haas to już w ogóle nie wiem czy kiedykolwiek korzystał z własnych. Nigdy nic sami nie zaprojektowali."
    Ale to wszyscy wiedzą. Zgodnie z regulaminem silnik i skrzynia są od Ferarii a nadwozie projektuje Lola. To nie jest zadna tajemnica i nowość. Hass podpisał legalnie z Lolą umowę na wyłączność.

  • 8. sliwa007
    • 2020-08-08 07:52:53
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Co on pier.... Skopiowali całego Mercedesa o czym wiedzą wszyscy w padoku włącznie z sędziami, zrobili to w perfidny i chamski sposób a teraz będzie udawał poszkodowanego.
    Renault przyczepiło się TYLKO do kanałów chłodzących, bo widocznie ktoś coś im na ten temat podrzucił i na podstawie tych informacji mogli zrobić protest na twardych dowodach.
    Widocznie Wolff ze Strollem nie są aż tak genialni, skoro nie przypilnowali wszystkiego w szczegółach.

  • 9. Mariusz_Ce
    • 2020-08-08 08:37:40
    • *.dynamic.mm.pl

    By chociaż ten nos z miejscem na logo Mercedesa zmienili, nie wpłynęłoby to na aero a nie pokazywałoby środkowego palca innym zespołom. Zrobili kopie jeden do jednego i teraz tacy oni biedni. Haas i Toro Rosso faktycznie bazowali od zawsze na projektach Ferrari i Red Bulla, ale nie tak perfidnie.

  • 10. kisiel81
    • 2020-08-08 10:02:06
    • *.dynamic.chello.pl

    A moim zdaniem jest zbyt dużo obostrzeń, regulacji, przeróżnych podpunktów regulaminów. Nie chcę bronić Raicing Point i być sędzią w tej sprawie, jednak w dzisiejszych czasach F1 nie jest serią wyścigową, tylko niestety polityką z zabarwieniem wyścigowym. W F1 jako królowej motorsportu MOIM zdaniem powinny jeździć TYLKO I WYŁĄCZNIE zespoły fabryczne typu (FERRARI, PORSCHE, HONDA, LAMBORGHINI, itp.), które mają swoje fabryki, inżynierów, potencjał logistyczny jak i finansowy. Teraz każdy kto ma dużo szmalu i chce się pobawić, może mieć swój team w F1. Zasady powinny być proste, czytelne i obowiązywać WSZYSTKICH po równo. Gdyby za używanie nie swoich elementów, zespoły były karane dyskwalifikacją z całego sezonu, plus duże kary finansowe, nie byłoby tego problemu.

  • 11. Grellenort
    • 2020-08-08 10:05:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Swoją drogą interesujące jest to że, jeszcze tydzień temu mówili że zaprojektowali sami na podstawie zdjęć, i że mają mnóstwo rysunków jako dowód niewinnosci. A teraz mowa o pozyskiwaniu danych od Mercedesa. Trochę się to kupy nie trzyma.

  • 12. KolczastyKaktus
    • 2020-08-08 15:06:12
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja się pytam dlaczego Mercedes jest w tej sprawie pomijany, przecież są autorami tego pomysłu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo