komentarze
  • 1. Fojur
    • 2019-12-06 09:52:59
    • *.75.34.51

    Skoro silnik taki świetny to jak beznadziejna musi być konstrukcja ich auta...

  • 2. MattiM
    • 2019-12-06 11:09:33
    • *.

    Taki wspaniały ten silnik, że nikt go nie chce.

  • 3. Kruk
    • 2019-12-06 12:10:14
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    U Francuzow wszystko jest najlepsze na swiecie-od kuchni po samochody.

  • 4. AdamBB
    • 2019-12-06 12:55:04
    • *.185-18-140.tkchopin.pl

    coś w tym musi być, byli bardzo mocni w Kanadzie albo na Monzy

  • 5. bandyta
    • 2019-12-06 13:41:04
    • *.dynamic.telkab.pl

    @1 Bo bolid maja kiepski,nawet ToroRosso jest lepsze, co najwyżej mogą go porównac do RP. Na technicznych torach to McLaren i STR wchodzili do Q3. Bolid Renault przypomina Ferrari,szybki na prostych ,wolny w zakretach,stąd im sie wydaje że maja najlepszy silnik

  • 6. Sasilton
    • 2019-12-06 14:15:58
    • *.unknown.vectranet.pl

    Gdyby był słaby, to Renault nie byłoby w top prędkościach na różnych torach, a Mclaren nie był 4 zespołem.
    Coś czuje, że gdyby RB miał ich silnik, to walczyliby o mistrza.

  • 7. Krzepki
    • 2019-12-06 14:27:13
    • *.static.korbank.pl

    Skoro silnik to top, to aero musi być jak kartonu na mleko...

  • 8. rakes
    • 2019-12-06 14:35:38
    • *.dynamic.chello.pl

    @6 Coś czuję, że jakby było tak różowo to Mclaren nie przesiadałby się Mercedesa.

  • 9. ekwador15
    • 2019-12-06 15:15:10
    • *.legionowodom.pl

    to ciekawe, czemu Merc ma najlepsze tempo wyscigowe. nawet na monzy mieli najlepsze tempo wyscigowe mimo fruwania ferrari w kwali. wydajność silnika w wyscigu to zupelnie co innego niz 1 okrazenie w kwali.

  • 10. giovanni paolo
    • 2019-12-06 15:24:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    8. Skąd ta twoja irracjonalna nienawiść do Renault? Weź się człowieczku czasem zastanów a nie klepiesz bez opamiętania w klawisze, bo ktoś coś sobie napisał, co jest jego subiektywną oceną, tak bardzo różną od jedynej słusznej narracji.

  • 11. sliwa007
    • 2019-12-06 15:26:31
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Moc mocą, natomiast ważne jest jeszcze wiele innych czynników mających wpływ na końcowe wyniki. Chociażby spalanie co przekłada się na ilość paliwa potrzebnego na wyścig, co przekłada się na wagę a to z kolei przekłada się na słabsze czasy okrążeń.
    Liczy się elastyczność, moment obrotowy, jak sobie silnik radzi z wkręcaniem się z niskich obrotów itd.
    Liczy się sprawność układów odzyskiwania energii, zwłaszcza MHU-H
    Moc maksymalna to nie wszystko.

    Warto dodać, że poprzednia jednostka V8 Renault chociaż była najsłabsza, to miała najmniejszy apetyt na paliwo co na początku każdego wyścigu dawało przewagę 0,3-0,4s na kółku.

  • 12. berko
    • 2019-12-06 22:58:06
    • *.

    @11. sliwa007
    Renault 2.4 V8 było najsłabsze? Nie sądzę. To była najbardziej pożądana jednostka w tamtych czasach, nie przez małe spalanie, które nie miało większego wpływu w erze tankowania.

  • 13. XandrasPL
    • 2019-12-06 23:30:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No można się śmiać ale jak ktoś ogląda wyścigi w TVP i potem idzie coś tutaj pisać to słabo.

    Renault na większości torów było ekipą, która miała największe prędkości maksymalne. Zasługa bolidu jak Ferrari? Zero docisku, mały opór? Może. Świadczą o tym wyniki w Kanadzie i Monzie.

    Ricciardo i Hulk często byli najszybsi na prostych. Dane nie kłamią. Do Ferrari nie mają podjazdu. Znaczy do sposobu rozpędzenia się silnika bolidu Ferrari. Vettel i Leclerc wiedząc jak się rozpędzają jeździli w nawrotach kompletnie inną linią jazdy. Skracali zakręt, szybki apex aby początkowo być jak najbliżej drugiego bolidu, złapać się w tunel wiedząc, że na wyjściu zyskają 0,2 do rywala. I oni tak jeździli. Za każdym razem. Ale to Renault miało najlepsze prędkości wyścigowe. W kwalach to różnie bo nie mają tak mocnego trybu.

    Czyli silnik chyba gra ale bolid w tym sezonie został zrobiony pod 2 tory.

  • 14. giovanni paolo
    • 2019-12-07 15:10:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. o ile się nie mylę, to przed sezonem 2019 Renault zapowiadało zbudowanie bolidu "kwalifikacyjnego", a może to było przy okazji Bahrajnu, tak czy inaczej było to przed szeregiem dubletów Mercedesa, a nie chce mi się teraz sprawdzać dokładnej daty i dokładnej treści

  • 15. Kruk
    • 2019-12-07 19:10:42
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @berko. Im mniej silnik potrzebuje paliwa, tym jest bardziej zdolny do pokonania wiekszego dystanu. Oczywiscie, podstawowym pytaniem jest: Z jakich materialow zbudowany jest silnik?
    Z perspektywy czasu wiemy, ze RBR w latach 2010-2013 nie potrzebowal mocnego silnika-wystrczyla areodynamika, plus kontrola trakcji.

  • 16. XandrasPL
    • 2019-12-07 23:11:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    Tak, tak i dmuchany dyfuzor, który został zakazany po 2011 ale niektórzy widzieli go jakoś przez następne 2 lata. A McLaren czego potrzebował? Danych Ferrari?

  • 17. Kruk
    • 2019-12-08 07:21:31
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi. Ach...Wybacz, ze zapomnialem! RBR ma cztery tytuly mistrza tylko i wylacznie dzieki nadprzyrodzonym zdolnosciom Vettela. Buahahhaha!!!!

    Xandi, sciagaj te rozowe okulary i to juz.

  • 18. XandrasPL
    • 2019-12-08 22:05:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    Gościu. Czy ja napisałem, że tylko dzięki komuś? To idąc po tej samej linii tytuł ma każdy kierowca w F1. Ciężko by było określić to w latach 50 i 60 bo nikt wtedy nie zawracał sobie tym głowy.

    Senna też miał McLarena poziom wyżej od reszty. I co? Był geniuszem a w 88 roku miał bolid, który był tak samo mocny jak Mercedes w 2015.

    Jeśli Hamilton, Button i szef McLarena po sezonie 2012 wychodzą i mówią, że mieli najlepszy bolid w przeciągu sezonu a zdobyli tylko 2 miejsce w konstruktorce i 4 oraz 5 miejsce kierowców to chyba mówi za siebie.

    Więc proszę nie dopowiadać bzdur do tego co ja napisałem i samemu nie walić oszczerstw.

  • 19. Jacko
    • 2019-12-08 22:29:52
    • *.dynamic.chello.pl

    @12. berko
    Tankowanie w czasie wyścigu zostało zabronione od sezonu 2010. Silniki V6 weszły od roku 2014. Red Bull z silnikiem Renault zdobywał mistrzostwo w latach 2010-2013, czyli dokładnie wtedy, kiedy nie było już tankowania, ale były jeszcze silniki V8...

  • 20. Kruk
    • 2019-12-09 05:35:45
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi.

    Gosciu...To czy bolid jest najlepszy w stawce okresla jego pozycja w generalce, a nie pieprzenie przed kamerami i pieszczenie sponsorow na forum.
    Renault przypisalo sobie sukcesy RBR w latach 2010-2013, bo akurat ich silnik byl pod skorupa. Natomiast, kazdy doskonale wie, ze w tamtych latach silnik mial role drugorzedna.

    A to, ze nosisz rozowe okulary, to akurat twardy fakt-nie oszczerstwo.

  • 21. Luzak564
    • 2019-12-09 10:08:28
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    A mnie się wydaje że RB zdobywał majstra bo miał dobrą budę i dobry silnik, później z czasem buda też była dobra ale silnik nie do końca nadążał za zmianami i poniekąd dzięki temu się rozstali z Reno a teraz renia ma dobry silnik co było widać w drugiej części sezonu ale cały pakiet aero był do bani, sądzę że jeżeli w tej kwestii się rozwiną i zanotują poprawę to następny sezon może być mega ciekawy

  • 22. XandrasPL
    • 2019-12-09 15:35:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    Nie. Pozycja w generalce opisuję miejsce na które zespół zapracował a czynnikami składającymi się na to są: samochód, kierowcy, zespół. Nie trzeba wiele wiedzieć aby coś stwierdzić w tym względzie no ale jak z tym jest problem, to tak można pisać wiekuiście długo.

    Czyli Ferrari rok temu nie miało lepszego samochodu? Całe hołota z forum biadoli o tym nawet do dziś.

  • 23. Kruk
    • 2019-12-09 16:49:43
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi. Milo, ze zauwazyles trudy zespolu, kierowcow i udana konstrukcje bolidu.

    Oby tak dalej, a nie smarowanie w kolko suchych danych z Wikipedii i wybielanie Vettela.

  • 24. XandrasPL
    • 2019-12-09 17:31:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    Jeśli mówisz, że jakość bolidu określa jego pozycja to nie wiem skąd te dąsy. Ja tak nie twierdzę tylko łapie kogoś za słowa. Jak ktoś sam coś mówi to chyba nie po to aby się wybielić bo kibice są mądrzy(Ci, którzy i tak to zobaczą). Stwierdzili pecha. Te pomówienia, że byli mocniejsi to bzdury. Z resztą to żadna sporna dyskusja skoro wszyscy mający ważniejszy głos niż tam "zakompleksieni kibice" np. stąd powiedzieli jasno kto był mocniejszy. I nie obchodzi mnie reszta. Mówimy o jednym. A ja mówiłem o przykładach z sezonów np. 2005, 2007, 2012.

    I ja nie piszę względem Vettela ani nic takiego. Tylko chyba przez inne moje wpisy łączyłeś każdy mój argument z wybielaniem typa. Dałem pierwszy lepszy przykład o którym trąbicie jak ***.

    Ciężko się dyskutuję jak ktoś ma tylko jedno przed oczami. Jeden chyba postawił 5 lutego 2011 cały swój majątek na Kubicę, że wygra w przeciągu 3 lat mistrza, są ludzie, którzy chyba na Niemca coś stawiali i teraz żyją w urazie. Ja Cię kręcę. Jesteś jak Alonso. RedBull 2 sek przed nami a jak mnie kolega pokonuje to miałem problemy.

    Ja mam różowe okulary a inni mają okulary VR i żyją w swojej rzeczywistości.

  • 25. Kruk
    • 2019-12-09 20:02:10
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi. Amen.

  • 26. XandrasPL
    • 2019-12-09 20:49:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    AND STILL! HEAVYWEIGHT F1DZIELPASJE CHAMPION IS ... @24

    (??-)

  • 27. Kruk
    • 2019-12-09 21:40:02
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi.

    No... It's a just dreams. You open yours eyes, and you're very very wet.

    :)

  • 28. XandrasPL
    • 2019-12-09 22:49:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    No, no, no. Not like that, not like that. Seriously. You have to be a BLIND MAN ... - Vettel Canada 2019

    :P

  • 29. Kruk
    • 2019-12-09 23:32:30
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @Xandi. Yes, It's a just dreams.

    Good night babe.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo