Sauber zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing
Ekipa z Hinwil potwierdziła, że w 2019 roku będzie się ścigać w Formule 1 jako Alfa Romeo Racing.Od sezonu 2018 partnerem tytularnym Saubera stała się właśnie Alfa Romeo. Szła za tym także większa współpraca z Ferrari, czyli korzystanie z aktualnych silników włoskiego zespołu oraz zatrudnienie Charlesa Leclerca. Zmiany w Sauberze pozwoliły na zdecydowaną poprawę w porównaniu do chudych lat 2016-2017.
Modyfikacja nazwy nie wpłynie jednak na zarząd i właścicieli zespołu, którzy nie zmienią się i pozostaną niezależni od Alfy.
"Z przyjemnością możemy ogłosić, że w 2019 roku w Formule 1 wystartujemy pod nazwą Alfa Romeo Racing. Po rozpoczęciu współpracy w 2018 roku zrobiliśmy fantastyczne postępy techniczne, komercyjne i sportowe" mówił Fred Vasseur, szef zespołu.
"Alfa Romeo Racing to nowa nazwa, ale mająca długą historię w Formule 1. Jesteśmy dumni, mogąc współpracować z Sauberem i przynosząc na szczyt motorsportu tradycję technicznej perfekcji Alfy Romeo wraz z włoskim polotem" stwierdził Michael Manley, szef Fiat Chrysler Automobiles.
komentarze
1. PiotrasLc
Czy to dobrze ?? nie wiem ........
2. ahaed
To chyba nie jest dobry pomysł.
3. bera5
I po co te nic nie wnoszące komentarze
4. Amnes
Bera5 no właśnie po co te twój komentarz?
5. Kruk
@3 W tym serwisie Administrator umieścił opcie "Komentarz". Jak sama nazwa wskazuje jest po to,żeby komentować. Nie oczekuj, że napisze ci tutaj komentarz sam Adrian Newey albo ktoś ze świata F1, bo mają inne rzeczy na głowie.
Wie ktoś co się dzieje z dexterem? Czyżby "interesy na Hockenheimie" go przytłoczyły?
6. Heytham1
Uważam że to bardzo dobra zmiana. Nie jestem zwolennikiem by zespoły nazywały się jak np Red Bull Toro Rosso Honda F1 Team skoro i tak każdy mówi na ten zespół po prostu Toro Rosso a poza tym to masło maślane bo to tak jakby team nazywał się Red Bull Red Bull...to już lepiej ich nazwać Red Bull 2. Tak samo w tym przypadku skoro i tak w nazwie było Alfa Romeo to po co jeszcze Sauber? Lepiej brzmi samo Alfa Romeo i odrazu wiadomo o co chodzi. A nie tak jakby to były dwie różne ekipy. Z resztą i tak od dawna było wiadomo że do tego dojdzie. W końcu i tak pewnie zespół przejdzie całkowicie w ręce Ferrari.
7. XandrasPL
@6 nie mam pojęcia co ty za gruz napisałeś.
Mi się ta zmiana nie podoba. Znowu tracimy Saubera. Alfa Romeo i co to ma niby być? Zespół fabryczny czy nie? Na silnikach Ferrari. Geniusze pokroju McLarena bez silnika, wielka marka się znalazła. Ja też założę zespół kiedyś i nazwę go Alfa Romeo i będzie to miało jakiś związek z tym co jeździło w latach 50 i wygrywało i z ekipą z lat 70 i początku 80, które miało te same barwy co McLaren - Malboro. Sytuacja jak ta kiedy z dupy Malezyjczyk wszedł do F1 z zespołem Lotus a rok później były 2 takie zespoły tylko drugie na licencji Renault. Cyrk. Nikt sezon temu nie wiedział jak ten zespół się nazywa. Sponsor tytularny ale nie miał prawa być człon Alfa Romeo zapisany w klasyfikacji tylko po słowie Sauber bo tak został zapisany. Nazwa producenta podana przez zespół było tylko Sauber ale tak podaje każdy bez względu jaki ma na to wpływ bo i Mercedes musiał tak zrobić bez Petronasa. Natomiast rok temu w Australii Sauber jechał pod logiem Alfy. Potem to naprawili ale... Czy to koniec Saubera? Kto wie.
8. mith
@XandrasPL: Ale to nie jest taki układ jak u McLarena. Właścicielem marek Ferrari i Alfa Romeo jest po prostu FIAT, a raczej FCA od kiedy Fiat połączył się (przejął) Chryslera. Więc to jest układ dużo bardziej podobny do tego u RedBulla. Jest zespół A (Ferrar), zespół B (Alfa) i mają swoje zaplecze silnikowe. Tak samo RedBull jest zespołem A, ToroRosso zespołem B, a Honda ich zapleczem silnikowym na wyłączność, choć u Ferrari łatwiej będzie o synergię, bo to po prostu jedna firma.
PS Ja też wolałem nazwę Sauber, kawał historii w F1, a Alfa występowała dawno i poza dwoma pierwszymi mistrzowskimi sezonami, podczas ich drugiej przygody w F1 grzali tyły.
9. wojasheck
Chyba nikt nie jest zaskoczony. Skoro to drugi zespół Ferrari to Fiat będzie promować markę Alfa Romeo. Proste. Porównanie do McL i Renault czy Hondy jest śmieszne :)
10. ahaed
@ 3. bera5.
Ty to dopiero wniosłeś. Lodówkę na 3 piętro?
Z tego co wiem, to podobno po to są komentarze. Aby wypowiedzieć swoje zdanie. Nie podoba się, to ignoruj mnie. Masz taka opcję.
Miłego dnia i pozdrawiam.
11. iceneon
@7. XandrasPL
Co to k***a za bełkot. Naucz się pisać po polsku, albo lepiej nic nie pisz gamoniu.
12. Krys007
@7 a ja nie mam znowu pojęcia co za gruz Ty piszesz :O
Żeby nie było, też wolałem Alfa Romeo Sauber, ale Twoja wypowiedź nie dość, że jest napisana tak nieskładnie, że czytanie sprawia ból to jeszcze nie ma sensu bo historia wygląda inaczej
@8 dobrze mówi, poczytaj to sobie powoli literka po literce..
13. Heytham1
@7 Gruz to Ty piszesz.
Czym jest Alfa? A no zespołem który wraca do stawki F1 podobnie jak wcześniej Mercedes z tym że Niemcy odrazu kupili Brawn GP który wcześniej był Hondą a jeszcze wcześniej ten zespół istniał pod nazwą BAR. Czym więc jest Mercedes idąc Twoim tokiem rozumowania? Przecież nie są kontynuacją ekipy z początku swego istnienia tylko tworu powstałego na zgliszczach innych ekip.
I nie rozumiem jak możesz powrót Alfy Romeo porównać do powstania tworu o nazwie Lotus. W przypadku Lotusa faktycznie była to żenada i ekipa została stworzona przez przypadkowego gościa który nazwał swój zespół Lotus a nie miało to nic wspólnego z prawdziwym Lotusem.
W przypadku Saubera zespół zmienia nazwę bo został wykupiony przez markę Alfa Romeo...te samą markę która kiedyś istniała w F1...podobnie jak było w przypadku powstania ponownie Mercedesa i Renault. A to że ekipa nie ma własnego silnika to żaden problem. I gdyby nie Alfa to Sauber zakończył by zapewne swoją działalność przed sezonem 2018.
14. WDrake
No to oficjalnie mamy 2 zespoły Fiata
15. XandrasPL
No każdy zespół tak szedł oprócz Sraasa macie rację ale ten zespół już marka. Ferrari dalej należy do Fiata? Myślałem że od 3 lat już nie. W tym sporcie będą 3 zespoły i reszta jak Tororoso dla Redbulla. Najpierw płaczą że traci na tym walka konstruktorów ale ratuje im to tylek w kwestii walki w środku stawki. Lata 70 i dwa silniki Ferrari, pozostałe 20 cosworth
16. Heytham1
@15 Nie tylko Haas. Ferrari, Williams, McLaren...to ekipy które powstały zupełnie od podstaw i do tej pory niezmiennie funkcjonują. Reszta to zespoły powstałe po innych ekipach. Alfa Romeo nie jest więc jakimś tam wyjątkiem.
No i uważam że lepsze dla sportu jest jak są trzy ekipy mające swoje zespoły juniorskie niż jakieś tam Marussie, Caterhamy i np Sauber który przez nieudolne rządy był na skraju bankructwa i miał stratę 20sekund do czołowych ekip. Sauber rok temu dzięki Alfie i Ferrari odżył i w tym roku może namieszać w środku stawki.
17. wheelman
Dla mnie to smutna wiadomość, trochę sprzedanie honoru. Nawet za czasów świetności gdzie z BMW mogli walczyć nawet o tytuł nie było takich cyrków. Mam wrażenie (a może to i fakt), że Peter Sauber od kilku albo więcej lat ma w pupie swój własny zespół i sprzedałby go nawet producentowi batoników.
Zupełna opozycja do takiego np. Franka Williamsa, gdzie kiedy jeszcze mógł zawsze był na torze. Jak już nie mógł to przekazał pałeczkę córce i też się czasami pojawiał.
Może trochę bredzę ale mam słabość do prywatnych zespołów. Ciekawe czy kiedyś Haas sprzeda swój zespół Lamborghini albo Maseratti.
18. Medicus
Ja z kolei jestem za taką transformacją. Zdaje sobie sprawę też, że AR to zespół B. Wolałbym oczywiście, żeby zamiast zespołów B w stawce było niezależne Porsche, które miało by za cel pokonać Ferrari, czy też Audi, które rywalizowało by z Bmw i Mercedesem, ale póki co nic na to nie zapowiada. Fajnie było by też zobaczyć znów Toyotę czy Hondę jako zespół. W moim odczuciu ciekawiej oglądało by się taką rywalizację niż zespoły B, które walczą w swojej lidze, są tłem i niejako uzupełnieniem stawki, żeby nie trzeba było oglądać jedynie wyścigów składających się z 6 bolidów, choć w praktyce tak to wygląda.
Gdyby rywalizowali różni producenci była by szansa, nie twierdze, że byłby to pewnik, ale jakaś tam szansa, że więcej z nich rywalizowała by jako liga A.
19. Krys007
@18 też marzy mi się fabryczna ekipa Porsche w F1...
20. XandrasPL
No dobra ale kiedy weszło Ferrari McLaren i Williams. W teraźniejszej f1 trzeba działać z wyprzedzeniem i nikt nie rusza dupy aby wejść w 2021 roku a to ostatni moment. O tym że Haas dołączy wiedzieliśmy już na początku 2014 roku a kiedy wbili?
21. belzebub
No i bardzo dobra decyzja. Sauber nie znika, po prostu będzie istniał pod nową nazwą. Gdyby nie włoska kasa, zespołu dzisiaj mogłoby nie być. Poza tym wraca w pełni historyczna nazwa. Alfa nawet jak będzie zespołem B Fiata, to przynajmniej będzie w stawce w przeciwieństwie do upartego Williamsa pod rządami nieudolnej Claire. Daje im sezon, góra dwa i o Williamsie będzie można zapomnieć. W Williamsie dalej myślą że są lata 80 czy 90-te, a niestety mamy inne realia i miejsca na stricte prywatne zespoły nie ma miejsca. Haas też długo by nie pociągnął bez wsparcia Ferrari.
22. Antie
Zmiana była do przewidzenia. Pewnie zrobiliby to już rok temu, ale zachowali człon Sauber, żeby im kasa z FOM nie przepadła - zabieg analogiczny do tego, który wykonał w 2011 Gerard Lopez tworząc na jeden sezon przejściową hybrydową nazwę LOTUS RENAULT (choć tam wchodziły w grę jeszcze prawa do nazwy "Lotus") i podobny do wytworu RP-FI z drugiej połowy ub. roku.
23. Grellenort
To tylko nazwa, zarząd się nie zmienia wiec to wciąż nie jest fabryczny team Alfy.
Ale decyzja jest bardzo dobra - nie tylko z powodu ze jestem wielkim fanem Alfy.
Z całym szacunkiem do Petera Saubera i jego osiągnięć - czas oddać stery i dać popłynąć swojemu dziecku dalej. I tak zapisał wiele stron historii F1, za co duże brawa.
Swoja droga, chyba dzieci Saubera nieszczególnie chcą iść w ślady ojca i przejąć interes?
24. Kruk
@23 Aż miło czytać tego typu komentarze.
Masz może Alfę w garażu (na parkingu)?
25. Zakrza
@Heytham1
Wybacz, ale muszę zgodzić się z przedmówcami. Piszesz jakbyś miał max 10 lat i/lub jakies upoledzenie umysłowe. O co tobie chodzi wiesz tylko ty i ludzie, którym chce się rozszyrowywać to co tam nabazgrałeś. Ale musisz się liczyć z tym, że są też ludzie, ktorzy oczekują języka polskiego i nie mają zamiaru poświęcać twojej wypowiedzi pół godziny, żeby ją zrozumieć.
26. Vendeur
@25. Zakrza
Akurat wypowiedzi kolegi Heytham to istny popis poprawnej polszyzny i logiki w porównaniu do błazenady XandiOfficial albo XandrasPL (to ten sam analfabeta umysłowo-językowy) ;).
27. Grellenort
@24 mam jedną 159-tkę i będzie jeszcze kolejna Alfa, zobaczymy ;)
A co do tego ze sama decyzja dobra - z samego względu marketingowego, ale zobaczymy co będzie. Już teraz team jest uważamy za czarnego konia środka stawki.
28. Heytham1
@25 Nie rozumiem o co Ci chodzi i po co piszesz takie bezcelowe komentarze zupełnie nie na temat... Czy ja tutaj piszę wypracowanie do szkoły na ocenę? No nie wydaje mi się. Mimo tego i tak nie wydaje mi się by coś w moich wypowiedziach było niezrozumiałe...być może to Ty cierpisz na jakiekolwiek upośledzenie, które uniemożliwia Ci zrozumienie tego co piszę prostym językiem.
29. Quar
No tak, za rok Hass się przemianuje na Chryslera a Williams... hmm, na Maybaha?:P
Maybach rancing to brzmi....... jak porządek w ZUS :P
Szkoda , ostatnie symbole tryumfu geniuszu nad korporacją znikają :(
30. Grellenort
@29 długo były plotki o tym że Hass zostanie przemianowany na Maseratti.
Mercedes ma większy problem, no jeszcze Smart jest ;)
31. DarkTomd
Dla poprawy to mamy tylko jeden zespół Fiata. Ferrari stało się niezależne od 2016 roku.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz