komentarze
  • 1. pryk
    • 2017-10-01 12:00:04
    • *.tktelekom.pl

    Ujadające "mopsy" powinny teraz odszczekać swoje bluzgi w stronę Niemca pod newsem o wyścigu. Oczywiście tego nie zrobią bo do tego trzeba mieć trochę honoru, żeby przyznac się do błędu ale w dzisiejszych czasach roi się od ludzi bez kręgosłupa moralnego.
    Dla tych co nie potrafią czytać: Lance odbił trochę wprawo i uderzył w Niemca. LANCE, a nie Vettel w Strolla.

    Tak jak pisałem wcześniej, mam małe zastrzeżenie do Vettela, że po wyścigu mógł trochę wyluzować i pojechać szerzej po łuku.

  • 2. MojLogin
    • 2017-10-01 12:12:49
    • *.230.48.41.zubrzyk.pirx.pl

    @1 odbił nie odbił gdyby VET nie ścinał i pojechał szerzej (w końcu to nie wyścig) to by do tego nie doszło. Poza tym oglądałem wszelkie dostępne ujęcia i mam wrażenie że nawet gdyby Stroll nie odbił lekko w prawo to do kontaktu i tak by doszło. Zresztą nie bez powodu sędziowie uznali, że cyt. " żaden z kierowców nie jest w pełni lub w dużej mierze winny za ten incydent" - gdyby było to tak jednoznaczne i oczywiste jak Ty próbujesz dowodzić to werdykt byłby inny.

  • 3. Fanvettel
    • 2017-10-01 12:13:34
    • *.230.122.204

    Wina Strolla w 1000%

  • 4. michal39533
    • 2017-10-01 12:17:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wina Vettela na 10000%

  • 5. devious
    • 2017-10-01 12:20:29
    • *.134.70.206

    Byłem niemal pewny, że Stroll dostanie karę czasową i straci 8 miejsce, no ale jak widać sędziowie jak zwykle podejmują irracjonalne decyzje. 2 kierowców się zderzyło, bolid kompletnie rozbity i nie ma winnego.

    Nawet nie można tego nazwać "racing incident", bo już się nie ścigali :)

  • 6. Duke_
    • 2017-10-01 12:33:11
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Dopytywany o stan skrzyni biegów, Vettel odpierał: "Nie wiem. Musimy zobaczyć, jestem pewny, że uda się coś wymyślić... To nie moja wina, że ktoś nagle przypomniał sobie o konieczności zebrania gumy z toru i najechał na inny bolid."

    Konieczność zebrania gumy? Ktoś może mi to wyjaśnić?

  • 7. BlahBlah
    • 2017-10-01 12:34:41
    • *.icpnet.pl

    @6 Widać oglądasz F1 od dwóch dni.

  • 8. gt1
    • 2017-10-01 12:35:10
    • *.agg7.rsn.cld-dbn.eircom.net

    Pech ferrari to jakas masakra zastanawiam sie co jeszcze sie moze wydarzyc. O mistrzu dla Vetela mozna juz chyba zapomniec.

  • 9. berni
    • 2017-10-01 12:38:40
    • *.162.146.194

    @6: ja sprobuje: Nie jest to regulaminowy obowiazek, ale obowiazujaca praktyka. Tak samo jak np. jechanie zygzakiem zeby rozgrzac opony. Nikt nie powinien miec pretensji, ze drugi kierowca tak jedzie...

  • 10. s1986seba
    • 2017-10-01 12:41:05
    • *.221.121.9

    @6 Po wyścigu na okrążeniu zjazdowym kierowcy jadą tak aby do opon przylepiło się trochę startej gumy z opon, to jest dodatkowe ok 4 kg więcej przy ważeniu bolidu, i nie ma ryzyka dyskwalifikacji za zbyt lekki samochód
    (Kubica po swoim pierwszym wyścigu w F1 stracił chyba 7 miejsce za zbyt lekkie auto, bo gaśnica wystrzeliła. Gdyby o tym wiedział i zebrał więcej gumy to może by go nie wykluczyli)

    Inna sprawa że powinni ważyć bolid bez kół i nie było by tej całej szopki :)

  • 11. sliwa007
    • 2017-10-01 12:45:00
    • *.centertel.pl

    6. Duke_
    Zbierają gumę po to by bolid był cięższy i nie było problemu na ważeniu ze zbyt lekkim bolidem. Guma leży na brzegach toru i pochodzi ze zużywających się w trakcie wyścigu opon, zbieranie czyli przyklejanie się tych kawałków do opon w bolidzie.

    Vettel tydzień temu dostał jedną lekcję, jak widać nie wyciągnął wniosków. Dzisiaj dostał drugą lekcję. Tu nie chodzi o wyciąganie winnych przed szereg a jedynie o dbanie o swój interes. W tak kluczowym momencie zawodnicy walczący o tytuły muszą myśleć za wszystkich na torze i przewidywać wszelkie scenariusze. Nawet na kółku zjazdowym

  • 12. jaromlody
    • 2017-10-01 13:02:13
    • *.dynamic-ra-09.vectranet.pl

    Troszkę winy Vettela też było w tej kolizji, niestety dla niego skończyła się bardzo boleśnie bo dość mocno uszkodzony tył bolidu, a u Strolla prawie żadne uszkodzenia nie były widoczne. Obaj kierowcy powinni być bardziej uważni i nawet podczas okrążenia zjazdowego zachować szczególną ostrożność.

  • 13. Del_Piero
    • 2017-10-01 13:26:49
    • *.telekomunikacjawschod.pl

    Zwykłe gapiostwo, nie ma co wyciągać poważnych konsekwencji. Zwłaszcza, że było już po wyścigu. Jednak to Vettel był z przodu.

  • 14. janla
    • 2017-10-01 14:13:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Patrząc na skutki i odwołując się do podstawowych praw fizyki było tak, że lewe tylne koło Vettela najechało na prawe przednie Strolla, Przy takim kontakcie koło Vettela wyskoczyło w kosmos i ostatecznie owinęło się wokół bolidu, a koło Strolla wcisnęło się w tor i co najwyżej mógł złapać gumę, ale miał szczęście. Trudno jest w ogóle mówić i czyjejś winie bo obaj pewnie byli zajęci poprawianiem makijażu, gadali przez komórki albo coś w tym rodzaju. Natomiast wracając do fizyki znaczy to że Vettel jechał szybciej od Strolla więc można mówić jedynie że to on najechał na Strolla a nie odwrotnie.

  • 15. dexter
    • 2017-10-01 14:48:55
    • *.dyn.telefonica.de

    Jesli chodzi o samo zdarzenie, to zobaczylem sobie ujecie z roznej perspektywy i wszystko wyglada na to, ze Lance Stroll ktory wczesniej jechal na wewnetrznej, tzn. na swojej linii przy krawezniku nie widzial w zakrecie Sebastiana Vettela, poniewaz pojechal prosto i doszlo do kolizji. Wypadek wyscigowy ktory moze sie przydarzyc (wina po obu stronach). Pytanie tylko brzmi: dlaczego po zakonczonym wyscigu Sebastian Vettel w tym miejscu wyprzedza skoro rezultat moze byc wlasnie taki? To jest glowny powod. Oczywiscie Vettel bedzie wychodzic z zalozenia, ze wszyscy kierowcy profesjonalnie i uwaznie dojada do konca wyscigu i kierowca na lewym zakrecie nie pojedzie prosto.

  • 16. janla
    • 2017-10-01 14:57:34
    • *.dynamic.chello.pl

    Ścigali się o paproszki - kto pierwszy ten więcej nazbiera a drugiemu będzie łyso. No i bęc!

  • 17. MojLogin
    • 2017-10-01 18:27:46
    • *.230.48.41.zubrzyk.pirx.pl

    "powinni ważyć bolid bez kół i nie było by tej całej szopki"
    Gdyby ważyli bez kół to dopiero byłaby szopka - jeśli koła nie byłyby ważone to wtedy konstruktorzy prześcigaliby się w jak największym obniżeniu ich masy - zawsze tu czy tam można coś ugrać. A potem by się sypały DNF'y z powodu pękających kół. F1 to na tyle zacięta rywalizacja, że jak coś zmienisz to po przeniesiesz miejsce rywalizacji na inne.

  • 18. pryk
    • 2017-10-01 22:12:31
    • *.tktelekom.pl

    @2 - ale ja nic nie próbuję dowodzić, przytoczyłem to co napisane zostało w newsie dodatkowo dodałem co sądzę o samym zachowaniu Vettela. Jaki jest koń każdy widzi, to nie ma znaczenia, że Lance odbił lekko - było po wyścigu i Niemiec mógł trochę poluzować zawory. Werdykt sędziow raczej słuszny.

  • 19. Radek68
    • 2017-10-01 22:41:52
    • *.61.50.135

    Po obejrzeniu video, które ukazało się na oficjalnej stronie F1 nie mam najmniejszych wątpliwości: 100% winy Strolla. Vettel w ogóle nie skręcił w lewo, Stroll mocno w prawo. Jak można uznać to za incydent? Ewidentna wina Strolla.

    www.formula1 .com/en/latest/headlines/ 2017/10/ vettel-stroll-clash-malaysia -no-action.html (4 spacje)

  • 20. Amator
    • 2017-10-02 00:08:49
    • *.opera-mini.net

    "Urwane tylne lewe koło wzbudziło od razu obawy o możliwość uszkodzenia skrzyni biegów i wiążącej się z jej wymianą karą przesunięcia o 10 pozycji na starcie GP Japonii."

    Za skrzynie jest 5 miejsc.

  • 21. Artur fan
    • 2017-10-02 07:17:39
    • *.sokola.pl

    szkda veta to na logike powinni mu skrzynie zmienic a kare niech dostanie strol i bedzie sprawiedliwie

  • 22. torture
    • 2017-10-02 08:41:51
    • *.146.165.79.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tak samo jak w Singapurze, Vettel kontrolował tę sytuację - pojechałby sobie szerzej i byłby bezpieczny, a tak to się znów na kogoś naciął.

  • 23. TomPo
    • 2017-10-02 10:40:01
    • *.dynamic.chello.pl

    Obydwoje sie zagapili i tyle. Nikt w 100% nie zawinil ale tez zaden nie byl w 100% bez winy.
    Powinni za to odpuscic karanie Vet za ew wymiane skrzyni biegow, gdyby byla taka koniecznosc po wypadku.
    Co do zbierania gumy - powinni po wyscicgu tak dlugo jezdzic w kolko, az by zebrali caly ten syf z toru :)

  • 24. josef
    • 2017-10-02 12:43:42
    • *.mtm-info.pl

    @23 Obydwoje? Który z nich jest kobietą? Ciekawe ,że niektórzy z was notorycznie używają tego słowa...

  • 25. tommek7
    • 2017-10-02 15:13:46
    • *.play-internet.pl

    @19 Radek68 Twoje myślenie jest nieco płytkie. Widzisz to co ci pokażą i nie wykazujesz przejawów logicznego myślenia. Dexter w 15 poście napisał jak było. Oczywiście z perspektywy logicznie myslacego człowieka.

  • 26. S3baQ
    • 2017-10-02 15:15:26
    • Blokada
    • *.IP.cloudmosa.com

    @23
    A jakim prawem odpuścić kare? Nówka skrzynia i bez kary? Nie ma winnych kolizji czyli kara. Jak Vet nie dostanie kary , to " ukarają " innych kierowców ktorzy maja mniej lub bardziej zużytą skrzynię, bo bezkarnie nie będą mogli swoich wymienić. Chyba ze wszystkim pozwolili by wymienić. A tego nie zrobią. Dodam tylko , ze tez uważam ze to raczej byla wina Strolla, a gapiostwo Seba.

  • 27. Duke_
    • 2017-10-02 15:51:13
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @9, @10, @11
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    @7
    Bez komentarza.

  • 28. tommek7
    • 2017-10-02 17:23:54
    • *.167.44.6

    @27 Chłopie na drugi raz się tak nie kompromituj bo wystarczy wpisać w google zbieranie gumy z toru i miałbyś odpowiedź. Domyślam się, że nie jesteś już dzieckiem wiec się tak nie zachowuj.

  • 29. Duke_
    • 2017-10-03 18:08:26
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @28. tommek7
    To po co ten portal skoro w google jest wszystko?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo