2015-03-28 GP Malezji - Kwalifikacje 10:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:49.834 | |
2 | S.Vettel | Ferrari | 1:49.908 | |
3 | N.Rosberg | Mercedes | 1:50.299 | |
4 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:51.541 | |
5 | D.Kwiat | Red Bull | 1:51.951 | |
6 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:51.981 | |
7 | F.Massa | Williams | 1:52.473 | |
8 | R.Grosjean | Lotus | 1:52.981 | |
9 | V.Bottas | Williams | 1:53.179 | |
10 | M.Ericsson | Sauber | 1:53.261 | |
11 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:42.173 | |
12 | P.Maldonado | Lotus | 1:42.198 | |
13 | N.Hulkenberg | Force India | 1:43.023 | |
14 | S.Perez | Force India | 1:43.469 | |
15 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:43.701 | |
16 | F.Nasr | Sauber | 1:41.308 | |
17 | J.Button | McLaren | 1:41.636 | |
18 | F.Alonso | McLaren | 1:41.746 | |
19 | R.Merhi | Manor | 1:46.667 | |
20 | W.Stevens | Manor | -:--.---- |
Hamilton sięga w Malezji po 40. pole position w karierze
Zmienne warunki pogodowe podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Malezji tylko częściowo zdołały ograniczyć dominację zespołu Mercedesa. Lewis Hamilton sięgnął dzisiaj po swoje 40. pole position w karierze, wyprzedzając w Q3 o niespełna 0,1 sekundy Sebastiana Vettela i Nico Rosberga.Pierwszą, 18 minutową część czasówki zdołano rozegrać na suchym torze, jednak warunki na nim zmieniły się w stosunku do tego co było podczas treningów. Jako, że słońce zaszło, spadła temperatura powietrza, a przede wszystkim temperatura toru.
Po pierwszych 18 minutach z rywalizacji na torze Sepang odpadli zawodnicy Manora oraz McLarena, do których dołączył Felipe Nasr z Saubera. Kierowcy Manora po czasówce będą zdani na łaskę sędziów, gdyż nie uzyskali niezbędnego minimalnego czasu okrążenia, aby zakwalifikować się do jutrzejszego wyścigu. Limit ten wynosił dzisiaj 1:46,218.
Druga część czasówki rozpoczęła się również na suchym torze, jednak tor nie miał prawa dotrwać w takim stanie do samego końca tej części rywalizacji. Już po pięciu minutach w okolicy nastąpiło urwanie chmury.
Wśród pechowców, którym nie udało się zakwalifikowanie do Q3 znaleźli się między innymi Kimi Raikkonen oraz Carlos Sainz. Odpadającą po Q2 piątkę uzupełnili kierowcy Force India oraz Pastor Maldonado.
Do trzeciej, opóźnionej o 30 minut części sesji kwalifikacyjnej kierowcy przystąpili ze zmienną strategią. Część zdecydowała się na skorzystanie z opon deszczowych, a część z przejściówek. Szybko okazało się jednak, że najlepszym wyborem będą tutaj te drugie. Kierowcy, którzy na pierwszy wyjazd założyli deszczówki, szybko zjechali do boksów po przejściowe ogumienie.
Lewis Hamilton mimo problemów w Q2 trzecią część kwalifikacji rozegrał perfekcyjnie, zapewniając sobie pierwsze pole startowe już za pierwszym pomiarowym przejazdem.
Sebastian Vettel na mokrym torze stracił do Brytyjczyka niespełna 0,1 sekundy co może rokować dobrze na jutrzejszy wyścig, który podobnie jak dzisiejsza rywalizacja może zostać rozgrany pod dyktando pogody.
W drugiej linii do jutrzejszego wyścigu ustawią się Nico Rosberg i Daniel Ricciardo, a w trzeciej kolejni reprezentanci ekip spod znaku Czerwonego Byka, Daniił Kwiat i Max Verstappen.
Felipe Massa w dzisiejszych kwalifikacjach wywalczył 7 czas, wyprzedzając Romaina Grosjeana i Valtteri Bottasa. Czołową dziesiątkę zamykał Marcus Ericsson z Saubera.
Zdjęcia:
komentarze
1. Kii
Kimi zawiodł bo był szybszy od Vettela w treningach i byłby w stanie powalczyć nawet z Hamiltonem już nie mówiąc o Rosbergu. Znakomicie Ferrari, jeżeli jutro będą przejsciowe warunki to Vettel może powalczyć o drugie miejsce jak nie o pierwsze, chociaż ciężko będzie Lewisa dogonić który pokazuje w tym sezonie kto jest mistrzem świata :)
2. ryniu1992
Świetny Vettel. Niesamowita praca Ferrari w tym sezonie. Mam nadzieję, że chociaż na chwilę przeciwnicy Niemca ucichną.
3. Nowicjusz
racja, sam byłem sceptycznie nastawiony do walki F z M ale okazało się że paluch przegrał o jeden błąd. Pojechałby "perfekt lap" i miałby PP.
No i ten Kimi. Nawet jak ma bolid który może walczyć o PP to skończy za 10 :) Niestety taki już wpływ ma rok jazdy z Alonso, psychika do kosza.
4. cris163
Hamilton PP i prawidłowo. Vettel w Ferrari radzi sobie, chyba zrobili lepszy bolid niż rok temu
5. berni
Brawo Vettel, malo brakowalo do PP. Jutro spore szanse byc przed rosbergiem, a w deszczu moze jeszcze wyzej.
6. amol
Hamilton - nic dodać nic ująć, klasa sama w sobie
7. JBBN
Szkoda mi Mcl jak oni mają się rozwijać z tym płaczkiem i playboyem .Vettel po mistrzowsku Kimi nadrobi w wyścigu.
8. viggen
Grafik dla Seby :)
9. przesio
Może Raikonen jest szybszy w Ferarri , ale popełnia zbyt dużo błędów i z czasem sezonu stanie się kierowcą nr2 który nie będzie przeszkadzał vettelowi
10. viggen
*Gratki
Cholerny edytor w telefonie...
11. przesio
Jak Vettel Wygra start i przytrzyma Hamiltona to dopiero będzie Ciekawa walka o zwycięstwo :)
12. mario70
Vettel...yes...yes.. =D aby tak dalej... =D
13. RyżyWuj
Dwóch moich kiewców na czele tabeli. Oby jutro tak zostało w wyścigu.
14. GTR
@4
Żeś wymyślił cycu... CHYBA... Z Księżyca przyleciałeś?
15. Del_Piero
Po raz pierwszy byłem za Vettelem. Mam dość dominacji Mercedesów, więc każdy kierowca spoza systemu to dobry widok. Szkoda Kimiego, oby nadrobił bo bolid Ferrari jest niezły i trzeba to wykorzystać zanim Vettel odjedzie w klasyfikacji. Raikkonen był szybszy w treningach od Vettela, więc powinno być dobrze. W Australii gdyby nie opona to walczyłby z Massą o 4 miejsce mimo że dużo stracił na starcie. McLaren niech wycofa się z F1 jak chce sobie zaoszczędzić wstydu. Szkoda Buttona i Alonso, że na koniec kariery trafili na tak beznadziejny zespół.
16. FanRosbergaBC
Powoli zaczynam tracić nadzieje w Rosberga, zamiast wziąć się do roboty, to gwiazdorzy. Chociaż Ham lekko przytrzymał Rosberga.
Brawo dla Ferrari. :)
17. RoyalFlesh F1
Trochę mnie to bawi że, ROS sam sobie wykrakał wspólną walkę z Ferrari.
18. pjc
Loteria w której głównymi aktorami byli Hamilton, świetny Vettel i Rosberg. Dobrze poradzili też sobie kierowcy RB i młody Verstappen. Spadek formy Williamsa:( względem poprzedniego sezonu trochę mnie niepokoi ale może nadrobią straty. Druga sprawa to Mclaren, widać postępy gdyż są już bliżej reszty stawki. Moim zdaniem poprawa będzie widoczna z wyścigu na wyścig.
19. Skoczek130
Cieszy bardzo wysoka forma Ferrari. Ale prawdziwy sprawdzian jutro.
20. Kii
16@ przetrzymał go bo Rosberg dał się na okrążeniu rozgrzewkowym wyprzedzić, poza tym jak już rozpoczeli okrążenie to Rosberg był daleko od Hama, Lewis nawet stwierdził że nie pamięta takiej styuacji, poza tym zespół by sobie nie pozwolił na tak kosztowne błędy w sytuacji gdzie Ferrari traci do nich tyle co nic. Według mnie Rosberg powinien wziąć się ostro do roboty jeśli nie chce przegrac tytułu już w 1 połowie sezonu, tym bardziej że Ferrari za plecami.
21. GTR
Rosberg to największy cieciu tych kwalifikacji. Kompletenie nie umiał odnaleźć się na torze. I te prośby o informacje przez radio. Naprawdę komicznie to wyglądało. Ale jeśli chodzi o samo tempo w Q to Mercedes nie powalał.
22. Jahar
Dość ciekawie wygląda strata Ferrari do Mercedesa na tym torze. Ogólnie jestem zawiedziony poziomem osiągów bolidów w Malezji jak i poziomem organizacji tych kwalifikacji gdzie nie można jeździć w deszczu bo FIA ma zawodników i zespoły za ułomniakow. Czas okrążenia w tym roku również nie zachwycił w porównaniu do ubiegłego sezonu. Poprawili się może z 0.3sekundy na kółku a do rekordu brakuje jakichś 6sekund. Największymi przegranym kwalifikacji byli Rosberg a przede wszystkim Raikkonen, który zupełnie nie odnalazł się na okrążeniu formujacym. Patrząc na to jak dobre jest Ferrari nie ma żadnego usprawiedliwienia dla Fina. Szkoda.
23. RyżyWuj
Ferrari jest bliżej, bo Mercedes na deszczu miał mniejszą przewagę. W takich warunkach czystą mocą silnika na prostych nadrobili i tyle. Na suchych torach będzie znowu K.O.
24. Blazefuryx
Vettel pokazał po raz kolejny dlaczego jest najbardziej utytułowanym i najlepszym kierowcą w stawce, natomiast ROS i HAM pomimo jednego z najszybszych bolidów względem reszty stawki w historii F1 niezbyt pochwalili się swoim tempem przy mokrej nawierzchni.
Mokre warunki na torze wymagają od zespołu przede wszystkim dobrego kierowcy, a nie najszybszego bolidu, gdyż w tych warunkach sterowanie bolidem jest znacznie trudniejsze, a limit umiejętności, które kierowca może wykorzystać znacząco się zwiększa niż ma to miejsce podczas suchych warunków, istnieje znacznie więcej możliwości popełnienia błędu, które będą popełniać słabsi, a których nie popełnią najlepsi. To wszystko pozwala najszybszym na wykazanie się i pokazanie dlaczego są właśnie najlepsi. Właśnie podczas mokrego wyścigu Sebastian Vettel zdobył swoje pierwsze, a także pierwsze i jedyne zwycięstwo dla zespołu Torro Rosso w 2008r. na torze Monza, kompletnie deklasyfikując swoich rywali pomimo znacznie gorszego bolidu.
W E L T M E I S T E R !!!
25. Jahar
@RyżyWuj. Na deszczu moc silnika nie jest aż tak istotna, bardziej liczy się aerodynamiki dlatego w deszczu auto które trzyma się drogi niczym pociąg na torach ma zawsze przewagę nad autami generujacymi moc której nie można przełożyć na asfalt. Przykładem słabej aerodynamiki i dużej mocy jest Williams a w Red Bull odwrotnie sytuacja wygląda i to oni wygrali w mokrych warunkach. Oczywiście duza moc silnika pozwala na mocniejsze docisniecie bolidu do drogi I wtedy łatwiej projektować całe auto. Wracając do różnicy między Ferrari a Mercedesem to na suchym torze było to około 0,2-0,3s więc tragedii nie było. To pokazuje tylko jak dobry jest Mercedes.
26. prz1
a skąd wy wiecie ile dany zespół ma straty do mercedesa skoro każdy inaczej dobiera ustawiania w taki weekend jak ten
27. seb_1746
He, he już się zaczęło wychwalanie pod niebiosa Vettela ... ciekawe czemu w zeszłym sezonie ten Bóg kierownicy nie dał rady Riccardo
28. GTR
@27
Dlaczego Bóg Fernando w zeszłym sezonie był tylko 6-ty?
29. seb_1746
24. Blazefuryx - w zeszłym sezonie bez względu na warunki pogodowe Vettel ustępował Riccardo, nie znam żadnego mistrza, który po zmianie partnera zespołowego tak zdecydowanie by przegrał rywalizację. Ferrari w tym sezonie na razie jest dobre, a że Raikkonen jeździ jak sierota - no to dzisiaj nie powalczył.
30. seb_1746
28. GTR - na tak proste pytanie może sobie odpowiedzieć każdy, kto choć trochę zna się na tym sporcie
31. RoyalFlesh F1
24. Blazefuryx
Jak na razie to Vettel przegrywa, tak samo z Ham jak Ham, Alonso i cała reszta z Vettelem w latach 2010-2014.
Nie wychwalaj go pod niebiosa, mistrzem na mokrym to on nie jest i nie był, dobry bolid to i po mokrym jedzie dobrze. Taki ma Ham i wygrywa.
32. GTR
@30
Absoulutna nieprawda. Na taki stan rzeczy może się składać tak ogromna liczba czynników (łącznie ze stanem psychicznym), że nie jesteś sobie w stanie wyobrazić. Nie jesteś w stanie stwierdzić, co odpowiadało za klasyfikację w przypadku Alonso i Vettel'a. A jeśli jesteś - skończ proszę, bo to tylko kompromitacja.
33. RyżyWuj
@25 Jahar, w strugach deszczu ani pakiet aero, ani moc silnika nie zrekompensują ci spadku przyczepności NA ZAKRĘTACH. Dlatego bolidy, które miały przewagę na suchym torze w krętych sekcjach, tracą, a te, które wygrywały dłuższe proste mocą silnika zyskują. Im mniejsza średnia prędkość przejazdu tym mniejsze korzyści z aero. Cudów nie ma.
34. RyżyWuj
@27 To akurat każdy fan Vettela wie: żeby zmienić zespół musiał uruchomić klauzule w umowie o słabych osiągach. Stąd odpuszczenie sezonu i przejście do Ferrari bez żadnych opłat.
35. RyżyWuj
Fani Falonso niech lepiej odpowiedzą na pytanie jakim cudem Mistrz Ferdynand przegrał w kwalifikacjach z Buttonem, którego McLaren chciał się pozbyć. Nie zdziwiłbym się, gdyby tradycyjnie dla Buttona na koniec sezonu okazało się, że to jednak on ugrał najwięcej punktów dla zespołu... Jak dotąd jest 0:2 dla Buttona, ale może przynajmniej w wyścigu Alonso udowodni za co zespół płaci mu wielokrotność pensji Jensona.
36. seb_1746
32. GTR - więc skoro jak twierdzisz, że "nie jestem sobie w stanie wyobrazić" - to nie zadawaj takich pytań. Jaki ma sens zadawanie mi pytań skoro z założenia twierdzisz, że nie znam na nie odpowiedzi ...
37. KowalAMG
Merc odjedzie jutro na 30 sekund :) ale super dwie najlepsze marki samochodowe na swiecie sa tam gdzie ich miejsce :) Hamilton podkresla to , ze jest numer jeden w stawce kierowcow .
38. JBBN
Tak RyżyWuj ale oszołomy tego nie z rozumieją,bo to dla nich za trudne.
39. GTR
@36
To było pytanie retoryczne i już więcej nie potrzebuję twoich zacnych wypowiedzi. Możesz teraz bezpiecznie wyłączyć komputer.
40. seb_1746
39. GTR - super ... więc jeżeli nie chcesz czytać moich wypowiedzi to włącz opcję ignoruj
41. Jahar
@RyżyWuj. Idę z Tobą o zaklad, że bolidy dobre w zakrętach na suchym również na mokrym nie tracą swojej przewagi (o ile jeszcze nie zyskują) a to dzięki dobrej aerodynamice właśnie i przekazaniu mocy. Prędkość przejazdu zmniejsza się wszystkim a jak masz lepszy docisk auta to później zahamujesz, szybciej przyspieszysz i w efekcie nie stracisz na prostej prędkości maksymalnej.
42. KilaN
Forma Alonso w MCL jest pożywką dla fanów vettela z miasta w którym rzadzą zajeżdżone bmw sprowadzone z kraju tego pierwszego .... miejmy nadzieje,że do czasu.....
z innej beczki.... czemu ha-bóg paluch dostawał wpierdy od Ricciardo w zeszłym sezonie ? i dlaczego pokonuje Raikonena, który jaja zostawił w Lotusie ? Nie wysilajcie się....to są pytania retoryczne :)
43. jogi2
Ferrari ma dobry pakiet aero tak więc nie ma się co podniecać jak będzie sucho to Mercedes zrobi z nim K.O
44. fankaWilliamsa
@pjc jestem nieco zaskoczona Twoją oceną formy Williamsa-przecież to dopiero 2 wyścig dzisiaj popełnili błąd niepotrzebnie tracili czas jeżdżąc na tzw '' deszczówkach''potem zabrakło już czasu na poprawę.Byłam wkurzona,że zajęli dopiero 7 i 9 miejsce ale poranny trening rozgrywany w normalnych warunkach pokazał ich prawdziwe tempo.Mamy początek sezonu być może oczekiwania wobec Williamsa znacznie wzrosły a pojawił się nowy konkurent,czyli Ferrari i po prostu trzeba nie popełniać błędów albo popełniać ich mniej aniżeli rywale.Ja jestem dobrej myśli jeszcze Będziemy cieszyć się z podium kierowców z Grove :-)
45. RoyalFlesh F1
42. KilaN
Jest jedna prosta zasada w F1. Jest kierowca nr 1 i nr 2. Zespoły o tym nie mówią ale tak jest.
46. Blazefuryx
29. W poprzednim sezonie Vettel walczył nie z kolegą z zespołu, lecz z własnym bolidem, który najczęściej odmawiał mu posłuszeństwa spośród wszystkich bolidów w stawce. Gdybyś uważnie oglądał poprzedni sezon to wiedziałbyś, że w KAŻDYM GP zeszłego sezonu Vettel miał problemy ze swoim bolidem, czy to podczas kwalifikacji, czy wyścigu, czy dotyczyło to silnika, czy samego bolidu. Niejednokrotnie też RBR stawiało na Ricciardo kosztem Vettela i widać to było w Kanadzie kiedy równie dobrze mógł zwyciężyć Vettel, ale wybrano Ricciardo, który miał przecież zostać z RBR na kolejny sezon. Tak więc decyzja dosyć racjonalna, lecz samego wyniku tamtego wyścigu nie wykorzystywałbym do popierania stanowiska, że Ricciardo pokonał Vettela, bo to zwykłe samobójstwo. To samo tyczy się każdego innego GP, w którym Vettel przegrywał tylko z własnym, wadliwym i awaryjnym bolidem.
31. "Dobry bolid", ba, nieporównywalnie szybszy bolid od wszystkich innych najszybszych bolidów swoich czasów w historii F1 względem reszty stawki mają kierowcy Mercedesa, nie Ferrari, gdyż to oni dysponują bolidem o przewadze tak wielkiej względem drugiego najszybszego bolidu w stawce, jakiej jeszcze nie widziano w F1, a jednak nie wykonali czasów okrążeń na miarę możliwości rakiety, którą dysponują. Hamilton, który na suchej nawierzchni jest o sekundę szybszy od Ferrari ledwo uciekł Vettelowi podczas mokrych warunków, a Rosberg po prostu uległ niesamowitemu tempu Vettela, który dysponuje największym umiejętnościami i talentem w obecnej stawce, co pokazał błyskawicznym okrążeniem w ostatniej sesji. Ferrari to niestety tylko solidna, a nie dobra konstrukcja w tym sezonie, która może walczyć jedynie z RBR i Williamsem, o ile właśnie nie włączy się czynnik deszczu, który pozwala wyzwolić jeszcze więcej z umiejętności najlepszych kierowców.
Mówiąc o niesamowitym talencie Vettela, nie chcę umniejszać innych znakomitych kierowców, takich jak Raikkonen, który pomimo bycia najstarszym zawodnikiem nadal ma bardzo konkurencyjne i konsekwentne tempo.
Ferrari obecnie posiada dwóch najlepszych kierowców w stawce, tworzących klasyczny dream team, brakuje im do osiągnięcia pełnego sukcesu tylko bolidu zdolnego rywalizować z fenomenalnym silnikiem Mercedesa, który jest chyba największym objawieniem poprzedniego i obecnego sezonu.
Wielkie brawa z mojej strony dla inżynierów Mercedesa za stworzenie tej bestii, zasłużyli na tytuł konstruktorów bezapelacyjnie.
47. Mat5
Dobre jest to, że jest ktoś w stanie chociażby rozdzielić Mercedesy w kwalifikacjach. Owszem na suchym Vettel miałby zerowe szanse, ale jtaka okazja na zbliżenie się do Mercedesa jest do wykorzystania eżeli przytrafiają się takie warunki jak dziś, to czemu ich nie wykorzystać.
48. Blazefuryx
42. Posługiwanie się argumentem ad personam w kierunku grupy fanów kierowcy będącego rywalem zawodnika, któremu Ty kibicujesz nie jest odpowiednim sposobem dyskutowania. Nie wiem co chcesz w ten sposób udowodnić poza swoją małostkowością i śmiesznością rozumowania.
A z innej beczki, już Ci odpowiadam, bo choć rzeczywiście te pytania można by uznać za retoryczne, to w swojej głupocie nawet nie mogą być uznanymi za takie. To po prostu bezsensowny potok słów. Używasz tego samego argumentu by usprawiedliwić słabe wyniki Alonso - bolid, który niezaprzeczalnie jest słaby, to prawda, jednak potem uzasadniasz słuszność stwierdzenia, że Vettel przegrał z Ricciardo, gdzie tak samo jak w przypadku Alonso największym czynnikiem wpływającym na wyniki jest zły, awaryjny, niesprawny bolid.
Sezon 2014 to pasmo awarii i różnego rodzaju problemów dla Vettela związanych z działaniem bolidu, który sprawiał takie problemy w KAŻDYM GP tamtego sezonu.
Trudno dyskutować z ludźmi Twojego pokroju, którzy nie potrafią dostrzec hipokryzji w swoim toku rozumowania i ślepemu wierzeniu w swoje przekonania.
49. domicjusz
Najlepszy moment kwalifikacji to oddanie głosu do studia, nie wiem czy było to studio F1 czy może pytanie na śniadanie albo dzieci z bulerbyn. Pusty dziadek jak zwykle trzymał poziom nie wiedząc o czym mówi, pogrzebowe przemowy Małrycego zawsze na propsie i ten zagraniczny ekspert który miał podkreślić profesjonalizm "na czo one szekajo, na czo ony szekajo?". BBC i Sky powinny brać przykład.
50. BastianKR
@RoyalFlesh F1
Dokładnie :) Dziś w Q2 zespół Ferrari pokazał jaka jest hierarchia w zespole, bo nikt mi nie wmówi, że to był przypadek xD
51. RyżyWuj
@41 Jahar, to powiedz mi skąd się bierze to 10 s opóźnienia między kółkiem na suchym torze i kółkiem na mokrym? Co spowalnia bolidy na prostej - mają problem żeby się równie szybko rozpędzić? Czy może jednak na zakrętach jeżdżą wolniej? Zresztą każdy, kto jeździł sensownym samochodem w deszczu wie, że na prostej nie jest problemem rozpędzić się i utrzymać prędkość maksymalną, ale w zakrętach już tak samo nie poszalejesz jak na suchym, nawet na super gumach ze sprawnym odprowadzaniem wody.
52. karol
@44,więc naprawdę Jesteś fanką WILLIAMS"a,Ferrarri nie jest konkurentem Twojego ulubionego zespołu,to inne drogi,inne marzenia......
53. RyżyWuj
Właśnie na SSF1 pokazywali powtórkę jak Senna analizował przejazd Hamiltona i Vettela. Przy deszczu masz mniejszą prędkość, mniejszą przyczepność, mniejszą temperaturę toru i opon itd. Na prostej to aż tak nie boli jak na zakrętach.
54. RoyalFlesh F1
46. Blazefuryx
Twój niesamowity talent w 2009 roku przegrał walkę o mistrzostwo, przez głupie błędy. Jak mnie pamięć nie myli to w pierwszym wyścigu rozwalił siebie i Kubicę, po drodze było kilka wpadek. W przed ostatnim GP na mokrym Q nie przebrnął przez Q1.
A przegrał z Riccardo rok temu, bo przestał pasować RBR. Podpisał kontrakt z Ferrari, przestał być wspierany przez zespół i po dominacji.
W tym roku jeszcze nic nie wygrał, a robisz z niego nie wiadomo kogo
55. Piospi
Jejku....wiedziałem, że jak nadejdą szczęśliwe kwalifikacje dla "mistrza" to zacznie się wychwalanie jego umiejętności i "imponujących" czterech tytułów mistrzowskich zdobytych lekką pracą.
McLaren-Honda mocno rozczarowali mnie, współczuję tylko Alonso i coś czuję, że może za jakiś czas skończyć z F1, bo będzie miał dosyć użerania się ze słabymi bolidami.. :/
56. fankaWilliamsa
@52 karol możesz rozwinąć swoją myśl?Czyżby Williams według Ciebie nie był godzien aby rywalizować z Ferrari jak równy z równym?
57. nonam3k
Alonso gorzej opd buttona . W mclarenie nie umie wyciągać 150% z bolidu hahaha
58. navajo0755
Oho paluch sie pokazal to i wysypali sie jak grzyby po deszczu jego fanowie
59. mik.
@46 @48
Chłopie, o czym ty piszesz. Vettel jak na razie pokazał, że jest szybki w przyklejonym RB.
W 2014 miał taki sam bolid jak Ricciardo i z nim przegrał. Wszystkie teorie, które dorabiasz do tego to są wymysły. Prawdziwe usterki w bolidzie to były incydenty, które miał też RIC. A "te problemy" to po prostu słaby bolid - taki miał też RIC.
W dobrym bolidzie wygrywał z Weberem. W złym bolidzie przegrał jako n.1 z młodym Ricciardo. kropka
Pod koniec sezonu oczywiście weszły sprawy jak preferowanie RIC (jako szybszego w tamtych warunkach) i być może zmiana teamu na F ale to było pod koniec sezonu.
Alonso w zasadzie dominuje nad partnerami z zespołów cały czas ( w dobrych i słabych autach). Vettel tylko nad Web. Jest chyba różnica, nie?
Kimi to talent ale też pierwszy ochlej (nie w F1 tylko w prof. sporcie w ogóle) i leń. Jak widzi, że może wygrywać to jeździ dobrze. Jak się okazało, że z ALO nie ma szans to odpuścił.
Nie ma co się dąsać bo fakty są takie, że ALO i HAM z racji jazdy z różnymi partnerami i walki w środku stawki obiektywnie mają najwyższe noty. Vettel musi na nie dopiero zasłużyc.
60. RoyalFlesh F1
59. mik.
Alonso przegrał z HAM w 2007 roku
61. Blazefuryx
54. Sezon w 2009 roku był drugim sezonem Seba, w którym mógł uczestniczyć we wszystkich wyścigach i jak dla mnie tytuł wicemistrza, przy tak małej liczbie okazji nabycia doświadczenia i polepszenia kunsztu swojej jazdy stanowi dla mnie dowód, że jest on kierowcą niezwykłym i jednym z tych, których historia zapamięta jako najlepszych. Już za rok Seb zostanie najmłodszym mistrzem świata w historii F1 i już niedługo zdobędzie czwarty tytuł mistrzowski z rzędu. Jego drugi pełny sezon był dla mnie to po prostu preludium, przedsmakiem tego co będzie dane fanom F1 oglądać - niesamowity talent i umiejętności, zaangażowanie w każdym wyścigu do ostatniego okrążenia, wspaniała technika jazdy, kontrola nad bolidem, to wszystko Vettel osiągnął w bardzo młodym wieku, w dodatku pobił niesamowitą ilość rekordów w tak młodym wieku!
A pamiętajmy, że rok 2009 w historii F1 to okres wielkiej dominacji zespołu Brawn GP, z którym nikt nie mógł w pierwszej części sezonu rywalizować i już po kilku wyścigach stało się jasne do kogo przypadnie tytuł mistrzowski. Gdyby więc nie brać pod uwagę bardzo dobrej dyspozycji tego zespołu w trakcie sezonu, to Vettel mógłby zostać mistrzem świata w swoim drugim sezonie!
Dziwi mnie więc, że podajesz przykład tego sezonu jako argument na to, że Vettel nie jest wielkim kierowcą.
55. Nie nam oceniać jaką pracą zdobył Vettel te tytuły, choć zdrowy rozsądek nakazuje twierdzić, że Vettel pomimo ogromnego talentu, poświęcił na swój sukces całe swoje życie. A na przestrzeni tych lat RBR nie zawsze tworzył najlepsze bolidy wśród stawki, a jednak udało się Sebowi oznaczyć okres tych czterech lat jako czas dominacji jego talentu.
Co do jutrzejszego wyścigu, liczę na deszcz, a więc warunki, w których umiejętności liczą się bardziej niż na suchej nawierzchni, wtedy kiedy Vettel może zniwelować przewagę wynikającą z niesamowitej, wieloletniej pracy inżynierów nad projektem sześciocylindrowego silnika Mercedesa.
62. Jahar
@RyżyWuj. Jasne, że przy deszczu bolidy mają większy problem z rozpedzeniem, choćby dlatego, że tracą w zakrętach tak jak mówisz. Hamują wcześniej i tak dalej ale im lepsze masz auto tym mniejsze kłopoty sprawia przy kierowaniu. Nie powiesz mi, że FI nagle będzie trzymać tempo Ferrari w deszczu. Ma suchym też zresztą nie nadążą.
63. RyżyWuj
@62 Jahar, jak jest naprawdę, to by trzeba było zmierzyć i porównać. Ja tylko odnosiłem się do komunikatów z poprzedniego GP, gdzie na prostych Mercedesy miały dopiero jakąś 3-4. najszybszą prędkość maksymalną, a mimo to okrążenie z najkrótszym czasem. Dlatego spekuluję, że przy mokrym torze ich przewaga najwięcej topnieje właśnie w sektorach z zakrętami i najwięcej do Mercedesa odrobili dzięki temu ci, którzy go już wcześniej bili prędkością na prostych - głównie Ferrari. Ot taka sobie teoria, więc nie będę się jakoś specjalnie tego udowadniał :)
64. pjc
@44 witaj. Surowo ich oceniam bo myślałem, ze mocniej zaczną sezon. Trzeba jednak pamiętać, ze inni też ciężko pracują i efekty widać nie tylko po Ferrari ale również po ekipach spod znaku byka, czy np. Lotusa. Moim zdaniem Williamsowi będzie o wiele ciężej zdobywać podia niż w zeszłym sezonie. Ale tak to już jest w F1 robisz duży postęp ale inni większy. Mimo tego zostaję sercem z naszą ekipą jak zawsze. Pozdrawiam serdecznie.
65. mayer2005
RyżyWuj, naprawdę nie może zrozumieć dlaczego bolidy są wolniejsze na prostej podczas deszczu?
66. fankaWilliamsa
@pjc przestudiowałam sobie jak Williams rozpoczął poprzedni sezon i też nie było rewelacji dlatego póki co zachowuje spokój :-) Pozdrawiam
67. motoxj
@42 po pierwsze nie można mówić o formie Alonso przy obecnej formie zespołu, nawet jeżeli był za Buttonem. Po drugie nie pisz nazwisk z małej litery bo to świadczy tylko o tobie oraz po trzecie jakbyś nie zauważył każdy kierowca musi się zgrac z bolidem i nie wszyscy są stanie dostosować się do panujących warunków. Akurat Vettel na tle swojego partenra ze swoich dobrych czasów wypada doskonale. Zresztą miło że ktoś rozdzielił merce
68. balober
@56 Ja uważam, że Williams poprostu jest słaby gdy popada ale gdy tor jest suchy mogą powalczyć z ferrari choć wydają się nieco słabsi :)
69. saint77
Mercedes na 39 okrążeniu przegrał wyścig w garażu.
Definitywny błąd i głupie liczenie na deszcz.
70. bartexar
Ale Vettel dziś jedzie, zaczynam mu kibicować głównie przez Ferrari, ale czapki z głów przed nim. ;)
71. roko
@69 - Merc przegrał gdy na tor wyjechał SC. Przyjęcie dla obu kierowców tej samej strategi, to główna przyczyna że na czele stawki jest Vettel.
Inna sprawa że VET jedzie po prostu świetnie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz