mik.
Ostatnia aktywność
avatar
mik.

15.05.2024 15:02

0

@2 Tu nie chodzi o wode na kasku - przeciez jest cos takiego jak "wycieraczka w plynie" i to dziala fajnie. Oni wizjery w kaskach maja z cala pewnoscia hydrofobowe i krople znikaja z nich same. Tu chodzi o to, ze auta wzbijaja w powietrze tyle wody, ze tworzy sie "mgla".

avatar
mik.

01.03.2024 12:28

0

To wcale nie jest wewnetrzna sprawa H. Motywy i oczekiwania kobiety takze zostawiam. Uwazam, ze szef bierze pieniadze za to zeby kierowac umiejetnie zespolem. Jesli wkreca sie w romans z podwladna to jest b. duze zagrozenie, ze bedzie ja preferowal w robocie (m.in. w awansach). Inni pracownicy nie tego oczekuja. To jest naganne i niedopuszczalne zachowanie szefostwa.

avatar
mik.

27.02.2024 13:12

0

@16 Dokladnie tak.

avatar
mik.

26.02.2024 13:43

0

Prawie na pewno Horner jest winny i wylecialby z normalnej firmy. Inaczej, tak jak piszecie - zmiazdzylby ta osobe. Ploty skladaja sie do kupy i wedlug nich: Tajowie, pewnie slusznie, obawiaja sie, ze z wywaleniem Hornera odejdzie Newey, a za nim inni. Jesli HR wiedza o sprawie w RB to jest pewnie grubo i wobrazam sobie wielki, kulturowy zgrzyt na lini Tajlandia-Austria.

avatar
mik.

30.05.2023 14:50

0

@3 Nic sie Alpine nie poprawilo - to tylko Monaco! Wroca na swoje miejsce na innych torach. W Alpine jest wiekszy bajzel na szczycie niz w Ferrari, a pieniadze mniejsze i determinacja tez. Do rewolucji beda za RB, Mercedes i Ferrari. Co do Astona sie okaze w przyszlym roku - sciagneli ludzi z RB (z kopia auta z zeszlego roku), wiec w przyszlym sie okaze czy ludzie ci byli kluczowi w RB czy tylko skopiowali dane. Summa summarum, predzej uwierze, ze Alpine zostanie sprzedane niz bedzie pretendentem do tytulu w f1.

avatar
mik.

05.01.2023 09:59

0

@6 Binotto wczesniej odpowiadal za przekret w silniku. Gdyby od razu podeszli do tego bez "walkow" to straciliby mniej czasu.

avatar
mik.

05.01.2023 09:55

0

@4 - przeciez nikt tego nie dzwignie. Baterie waza kilkaset kg. Rozsadnym rozwiazaniem jest automatyczna wymiana (np. przez podloge). Tylko wtedy baterie beda musialy byc w leasingu. Inna opcja to przyczepki-"power banki". @5 Niestety jest jak mowisz. Ludziom wydaje sie, ze elektrotechnika sie nie psuje bo nie ma ruchomych czesci i jest tansza w utrzymaniu od mechaniki. Jest dokladnie odwrotnie - psuje sie tak samo jak mechanika ale wymaga specjalistycznych (drogich narzedzi) i drogich fachowcow do serwisu.

avatar
mik.

17.05.2022 14:11

0

Jesli Ferrari teraz nie wygraja po duzych poprawkach, na torze, ktory im podchodzi charakterystyka to moim zdaniem przegraja sezon.

avatar
mik.

24.02.2022 18:00

0

@20 Oczywiscie, ze sytucje ludzkie sa skomplikowane i wielowatkowe. Jednak kto odpowiada za sytacje w Rosji jak nie sami Rosjanie? Nam komunizm zostal narzucony z zewnatrz, a narody byly wykonczone wieloletnia wojna itd. - to jest calkiem inna sytuacja. Przy tym ja nie postuluje, zeby ich nienawidzic, zabijac itd. tylko wywrzec presje, zeby sie obudzili. Wybor jest prosty - reagowac lub nie reagowac. Reakcja slaba dla Putina to jak brak reakcji. @21 Jest o tyle zreczny, ze robi tyle na ile sie mu pozwala. "Ciemnym masom" wmowil. Ja jednak widze dzis, na polowie twarzy generalow i derektorow w Rosji (tych co dzisiaj ich pokazuja przed Putinem) strach, zmieszanie, przerazenie i wkurzenie. Tam wcale nie widze zrecznosci - raczej pospiech, terror i bylejakosc.

avatar
mik.

24.02.2022 14:47

0

@2 Nie masz racji - sportowcy jak i spoleczenstwo rosyjskie jest winne tego, ze akceptuje zachowania szalenca u wladzy. Presja musi isc z jak najwiekszej ilosci kierunkow! Jestem za totalnym banem wszelkiego sportu i sportowcow z Rosji i w Rosji!!! To jest wypowiedzenie wojny panstwu w Europie! Sankcje finansowe beda malo skuteczne bo Putin sie na nie przygotowal - m. in. Rosja ma duze rezerwy i b. maly dlug (w tym zagraniczny). PS Niektorzy chca na miekko podchodzic do tego - takie cuda jak wystepy sportowcow na olimpiadzie pod inna flaga to jest odpowiednie traktowanie za doping, ew. za ignorowanie praw czlowieka u siebie itp.

avatar
mik.

16.12.2021 16:43

0

@15 Zgadzam sie, ze sedziowie byli "sparalizowani". Nie zgadzam sie jednak, ze restart nie mial decydujacego wplywu. Walka z PER to byla walka na innych oponach. Tu byly stare (i zimne) twarde kontra nowiutkie super miekkie. To bylo jak bieg ze zwiazanymi nogami HAM lub podyktowanie karnego przeciwnikowi, ktory sie nie nalezal. Nie mozna tez powiedziec, ze HAM mogl zmienic opony wczesniej bo jakby tak zrobili bylaby to idiotyczna zagrywka - nie bylo czasu na oddublowanie sie aut pomiedzy nimi. Oczywiscie, jak juz pisalem wczesniej, przekroj calego sezonu to inna bajka i mozna przyznac, ze VER zasluzyl na mistrza.

avatar
mik.

16.12.2021 11:48

0

@1 Nie pokusilbym sie o takie stwierdzenie. Ostatni wyscig na moje oko to ewidentna kradziez zwyciestwa HAM z powodu blednej decyzji sedziow. Czy innym jest jednak obraz calego sezonu... Walka w sadzie - nawet jesli bylaby wygrana przez Merca to obrzucanie g... calego sportu, historycznego (ew. 8. tytulu), a tym samym samych siebie. Tytul dla kierowcy jest bardzo medialny i to kontrastowaloby PR-owo jakby byl wyszarpany w sadzie. To jest moim zdaniem glowny powod odpuszczenia.

avatar
mik.

08.12.2021 13:10

0

@4 VER musial wejsc HAM do glowy bo ewidentnie VER polowal na HAM. Tam jest pelne wyrachowanie. HAM musi wygrac dwa wyscigi - nie moze odpasc. VER to wie, wie tez, ze ma wolniejsze auto. Tam jest strategiczne - nie puscic HAM za wszelka cene. Gadki o bitwie fair play ze strony RB to zaslona dymna. Bardzo mi sie to nie podoba ale tak jest.

avatar
mik.

06.12.2021 20:04

0

@10 Jesli Horner bedzie Maxowi doradzal to obstawiam, ze powie zeby walil w Lewisa jak bedzie wygladalo, ze przegra. @11 - ach ta edycja

avatar
mik.

06.12.2021 20:02

0

@10 Jesli Horner bedzie Maxowi doradzal to obstawiam, ze powie zeby walil w Lewisa jak nie bedzie wygladalo, ze przegra.

avatar
mik.

09.11.2021 14:45

0

@3 RB i Honda wyciagneli wnioski z bledow przy silniku: - RB nie naciskal na opakowanie silnika - RB wyciagnal spod ziemi specjalistow od patentow od silnika dla Hondy - sama Honda zrozumiala, ze Mercedes ma wspniala konstrukcje i trzeba max pieniedzy i skupienia

avatar
mik.

31.08.2021 09:49

0

@14 Rzadzacy f1 wlasnie maja jaja - zdecydowali, ze fanow maja gdzies i biora kase dla siebie. Gdyby wyscig sie oficjalnie nie odbyl do bylaby presja na promotora na zwrot biletow, a potem promotora na f1 zeby zmniejszyc oplate dla f1.

avatar
mik.

25.08.2021 19:50

0

Najwieksze szanse sa za tymi co maja teamy zalezne (RB, Merc, Fer) bo moga kombinowac dzielac prace.

avatar
mik.

24.08.2021 08:43

0

Kazdy na gorze domaga sie respektowania tych przepisow, ktore mu odpowiadaja - norma w swiecie od zawsze.

avatar
mik.

09.08.2021 16:48

0

@3 Z cala pewnoscia Ferrari mialo nielegalny silnik! Gdyby mieli wszystko ok to nie podbisaliby tajnej ugody, ktora zrzucila im silnik z 1. na ostatnie miejsce.

avatar
mik.

09.08.2021 09:22

0

@9 Alpine nie grozi zrobienie mistrzowskiego auta. Do tego potrzeba pieniedzy i drugiego zespolu na podzial pracy. Francuzi maja deficyt z silnikiem. Jak zrobia silnik to potem trzeba dopasowac konstrukcje do niego i do opon, dopasowac symulacje itd. To wszystko dzieje sie malymi krokami. Owszem, bedzie nowe rozdanie ale obstawiam, ze szansa na dziury w regulaminie i "zloty strzal" bedzie mniejsza niz kiedys.

avatar
mik.

27.07.2021 18:31

0

Z tego co slyszalem to w f1 kary sa niezalezne od skutkow, a wprowadzono to na wniosek zespolow. HAM z pewnoscia byl winny. Ja obstawiam, ze wystawil nos specjalnie - po prostu faulowal - jednak nigdy tego nie bedziemy wiedziec. RB tutaj nic nie ugra, jednak robi szum na przyszlosc. Chce pokazac sedziom i Mercedesowi, ze jesli takie akcje beda sie powtarzac to bedzie nawalanka medialna. RB ma szybsze auto w kwalifikacjach i chce zablokowac takie wjazdy.

avatar
mik.

19.07.2021 18:38

0

@VER byl z przodu i to byl jego zakret. Poniewaz HAM byl obok to VER powinien zostawic miejsce HAM i zrobil to. Sek w tym, ze HAM przestrzelil zakret - minal skret do wierzcholka i pojechal dalej prosto - pojechal wiec inna niz wyscigowa linia.

Przejdź do wpisu Wolff: do tanga trzeba dwojga

avatar
mik.

19.07.2021 10:28

0

RBR jest marketingowa platforma RB. Dla nich liczy sie rozglos za wielka gwiazde na 1. miejscu. Nr 2 sie nie liczy, tzn. liczy sie w punktach konstruktorow ale oni maja to dobrze policzone i jest to dla nich nieistotne. Liczy sie tylko gwiazda i przebitka do mediow i zwiekszenie sprzedazy napoju. Tam nikt nie jest glupi, nikt nie robi na zlosc - to jest sprzedaz, marketing itd.

avatar
mik.

15.07.2021 15:37

0

Kierowcow mozna probowac szacowac na podsawie glupich bledow jakie popelniaja, walki w kolo w kolo, a takze szybkosci wzgledem partnerow zespolowych. Reszta to w zasadzie spory jak u nastolatkow... Moim zdaniem Lewis byl bardzo szybki ale wcale nie ma b. mocnej psychiki. Wiek robi swoje i jestem przekonany, ze MAX jest juz lepszym (kompletnie) kierowca. LEC i RUS tez moga byc juz lepsi. Jestem ciekaw konfrontacji HAM z RUS.

avatar
mik.

12.07.2021 20:03

0

RUS nie byl wziety do zespolu bo Merc liczyl na 8., bezproblemowy tytul HAM. Teraz, gdy dochodza limity budzetowe, Honda ma super silnik, inne teamy maja mlodych, HAM sie starzeje, a RUS zmarnuje sie bedac dluzej w Williamsie, kierunek jest prosty. Mercedes musi postawic na mlodosc i skonfrontowac ja z HAM.

avatar
mik.

06.07.2021 13:19

0

Ja mysle, ze wszystko po trochu macie racje: - Merc zlekcewazyl RB - RB podbiera pracownikow Mercedesowi - nawet jak nie moga jeszcze dla RB pracowac to sa odsuwani od pracy obecnie w Mercu - Merc nie ma juz tyle pieniedzy co kiedys, a przy tym sa limity - RB/Newey zawsze byl znany z wydajnej aerodynamiki - RB wprowadza wiecej poprawek - Honda poprawila silnik - moze byc tak, ze mlodzi (w tym VER) sa juz lepsi od HAM

avatar
mik.

11.06.2021 11:49

0

@5 Wewnetrzne sprawy zespolu (z dolu tabeli) nie maja znaczenia dla mistrzostw ani konkretnych wyscigow. Ten niews jest na zasadzie ploteczek i tyle. Przyjrza sie zachowaniu MAZ i ew. zrobia z nim pogadanke edukacyjna (jesli dostrzega jakas wine). Jesli bedzie rozrabial dalej zawsze mozna przywalic kare po wyscigu za niesportowe zachowanie - tak jak np. w pilce po meczu. Nie trzeba robic przerostu "urzednikow" dla takich przypadkow.

avatar
mik.

11.06.2021 08:42

0

@4 Oczywiscie widac napinke w Mercedesie i rozne rzeczy moga sie zdarzyc, np. BOT na wylocie moze wylozyc lache na wszystko, a Per moze sie ogarnac i wtedy HAM zostanie sam. Mimo wszystko, ostatnie tory byly uliczne - ewidentnie pod RB. Na normalnych wszystko powinno wrocic do normy - Merc bedzie mial lepsze tempo wyscigowe i mniejsze zuzycie opon.

avatar
mik.

11.06.2021 08:29

0

@3 To pewnie bazuje w duzej mierze na tym, ze zespoly przygladaja sie sobie nawzajem i same zglaszaja akcje dyskusyjne do sedziow. Zeby zrobic tak jak chcesz to musialoby byc po jednym sedzim (sedzim? - jak to sie odmienia? :) ) na kazdego zawodnika. Jaka da to wartosc dodana?

avatar
mik.

18.05.2021 16:46

0

@21 Rzeczy dotyczyly przednich skrzydel. FIA mierzyla sztywnosc pod obciazeniem pionowym. To bylo logiczne bo chodzilo o to, zeby skrzydlo nie zginalo sie ku ziemi - bo wtedy byl znaczny uzysk aero. Sek w tym, ze RB wymyslil, ze skrzydlo uginalo sie ku ziemi po rownoczesnym obiciazeniu poziomym. Czyli gdy sila byla przylozona pod katem. Mylisz sie jesli myslisz, ze FIA nie wie, ze na skrzydlo dziala opor powietrza poziomo. FIA nie wpadla na to, ze tak skonstruuja skrzydlo, ze sztywnosc pionowa bedzie inna w zaleznosci od skrecenia w poziomie. To naprawde RB wymyslil chytrze.

avatar
mik.

18.05.2021 08:35

0

@1 A co to znaczy slugus HAM? BOT jest po prostu wyraznie gorszy - ma za partera jednego z najlepszych w historii. Jest dobry ale nie na tyle aby zagrozic tak wielkiemu kierowcy jakim jest HAM. Nic nie moze poradzic i kropka. ROS byl na tyle lepszy od BOT, ze mogl podgryzac HAM ale... ROS wygral raz; dzieki szczesciu, wysilkowi ponad sily i temu, ze HAM go zlekcewazyl. Smiem twierdzic, ze na tyle rozjuszyl HAM, ze w nastepnym sezonie zostalby wdeptany w ziemie.

avatar
mik.

18.05.2021 08:08

0

@8 Ktoś go zapytał to powiedział. Jest to z całą pewnościa wyrwane z dluższego wywiadu (jak wiekszość na darmowych portalach). @10 Zeby to bylo takie proste - "by jezdzil w Mercedesie". Sa kontrakty po obu stronach i trzeba sie zgrac. Teraz jeszcze jezdzil Lewis bo obu stronom zalezalo na zdobyciu 8 WDC. Od przyszlego roku Merc ma drzwi otwarte dla Maxa wiec... Przypomnij mi kiedy to Max wyladawal na scianie? Zobacz jak odbiezdza wszystkich - Perez naprawde nie jest zly (choc trzeba poczekac chociaz do polowy sezonu dla pelnego obrazu). Moim zdaniem Max jest szybszy od Lewisa i wygralby mistrzostwa gdyby mial auto na poziomie Merca (RB odstaje na ta chwile w tempie wyscigowym). Ma mniej doswiadczenia od Lewisa ale doswiadczenie robi roznice czasami, a predkosc zawsze.

avatar
mik.

12.05.2021 08:42

0

@3 Niczego to nie rozwiewa - pokazuje tylko setup, a nie moc silnikow. Samochod ustawiony na wiekszy docisk bedzie wolniejszy na prostej. REN jest na tym filmie najszybsze - chyba zartujesz jak chcesz powiedziec, ze maja najlepszy silnik?

avatar
mik.

28.04.2021 14:19

0

Problem jest bo jest za duza uznaniowosc i kombinowanie. Kary powinne byc jednoznaczne, nieuchronne i natychmiastowe. Zadnych ostrzezen i zadnych wyjatkow. Kara od razu za pierwszy wyjazd.

avatar
mik.

24.03.2021 07:27

0

Faktycznie autor pojechal grubo. To wyglada jak przedruk z jakiegos brukowca hiszpanskiego od czapy. Inna sprawa, ze spodziewam sie akurat, ze REN i FER w tym sezonie beda na jednym poziomie i faktycznie ALO bedzie mial bezposredniego rywala w SAI ale i w LEC.

avatar
mik.

10.03.2021 20:03

0

Nic z tego nie rozumiem. Pociete cytaty, z ktorych nie wiadomo co wynika. REN cieszy sie, ze moga wprowadzic poprawki w tym roku (bo pozniej juz nie mozna) choc nie wprowadzili zadnych rewolucji do tej pory, do tego jeszcze nie sa pewni, ze nie bedzie padaki po drobnych zmianach na ten sezon?

avatar
mik.

10.03.2021 14:12

0

@2 HAM moze odejsc bo nie spodobaja mu sie pieniadze, kontrakt, stwianie na mlodych, polityka w Mercu, spadek formy itd...

avatar
mik.

12.02.2021 09:19

0

@5mniejsze wrazenie predkosci w TV jest wynikiem wielu spraw m.in.: - lepszych kamer ze stabilizacja - lepszych zawieszen - gladszych torow - szerszych torow (dalekich band) - ciezszych, stabilniejszych aut - dzwieku!!!

avatar
mik.

10.02.2021 11:57

0

@11 Przeciez to jest oczywiste, ze sponsor nie chce 2 kierowcow z jednego rynku bo to ogranicza potencjalna ekspozycje. To, ze PIQ mu sie postawil sam o tym Berni mowi. Jednak jako manipulant i szef mogl zrobic co chial z PIQ - jestem o tym przekonany. Oczywiscie to nie mialoby sensu bo SEN byl dopiero wschodzacy.

avatar
mik.

14.12.2020 14:46

0

@5 REN na ten rok nie wprowadzilo nowego silnika - jest zeszloroczny. Ich 3 miejsce to poprawa bolidu i dobrych i rownych kierowcow.

avatar
mik.

11.12.2020 12:41

0

Jesli zrezygnowal tez z Philip Morris to raczej idzie na emeryture.

avatar
mik.

23.11.2020 20:32

0

@12 To ze Alonso moze rozjechac Ocona to jest mozliwe ale... Andrzeju, zeby Alonso mial byc pretendentem do tytulu to REN musialoby dokonac cudu. Oni od dluzszego czasu maja sredni silnik i srednie nadwozie. W przyszlym sezonie o trzecie miejsce beda bic sie MCL i Ferrari najpewniej. REN z RP/Aston beda walczyc o piate czyli o punkty w konstruktorach. Nic wiecej. Zatem strzelam, ze bedzie jak RIC w tym sezonie. Jak mu wpadnie jedno podium to bedzie wielki sukces. Z kolei w '22 jest nowe rozdanie ale rozwoj juz leci na obecnych pracownikach i obecnych pieniadzach bo pozniej sa limity. Zatem nie spodziewam sie przetasowac w stawce. 3 topowe zespoly maja swoje gwiazdy wiec ALO pojezdzi 2 lata i po zabwie...

avatar
mik.

17.11.2020 17:17

0

@4 Jak F. dlubie to znow nielegalnie :) bo nie mozna w tym roku.

avatar
mik.

17.11.2020 14:49

0

Teraz jest tor silnikowy x2 (a nawet x3) wiec Ferrari nie ma szans w normalnych warunkach. Jesli juz bedzie jakas zamiana na miejscach 3-6 to obstawiam REN z MCL.

avatar
mik.

15.11.2020 20:25

0

@4 Widziales ta akcje w ogole? Gdzie mial niby PER zostawic mu miejsce jak VER jechal caly czas za nim? Poza tym, nawet jakby VER udalo sie podciagnac i jechac bok w bok to w takich warunkach nie ma szans na zostawienie miejsca jak jest tylko jedna nitka ledwo przyczepna, a obok "lodowisko". Ale to tylko gdybanie bo podczas akcji VER jechal caly czas z tylu, stracil docisk i go wyplulo.

avatar
mik.

15.11.2020 20:06

0

Teraz Bahrain x2 czyli tor start-stop. Na takim lepiej radzilo sobie REN. Ale czy odrobia w dwa wyscigi 13-18 punktow? Nie sadze. Obstawiam klasyfikacje na koniec sezonu w takiej kolejnosci jaka jest dzisaj. Do tego w punkty wlaczy sie AT wiec ciezko bedzie zdobywac cokolwiek.

avatar
mik.

15.11.2020 13:07

0

@15 Dokladnie. Poza tym, opony sa bardzo wrazliwe wiec Merc, poniewaz ma najszybsze auto na suchym to pewnie konstrukcja jest zoptymalizowana pod oszczedne obchodzenie sie z oponami. W zwiazku z tym ciezko im je rozgrzac, jak nie maja przyczepnosci, tym samym na sliskim sa wolniejsi od reszty ktora latwiej rozgrzewa opony.

avatar
mik.

13.11.2020 18:28

0

@2 Mozna tez tak: jak sie nie rozumie tekstu to sie czyta jeszcze raz ;) Akurat w f1 jest dokladnie odwrotnie. Jak sie auto slizga bo opony sa niedogrzane to sie jedzie mniej plynnie i tak szybko jak sie da, zeby nabraly temperatury.

avatar
mik.

09.11.2020 17:13

0

@6 No fakt. Slepy jestem i ironi nie zauwazylem. Co do hamowania, moze faktycznie uproscilem i przeklamalem (opierajac sie na max opoznieniu) bo im mniejsza predkosc tym slabiej hamuje ze wzgledu na malejacy docisk. W kazdym razie f1 hamuja przy duzych predkosciach z przyspieszeniem ok. 5,5G w obecnych bolidach. 5,5G czyli wytraca predkosc 55m/s (54 bez zaokroaglenia) w ciagu jednej sekundy, czyli 198km/h (194,4). Fakt, ponizej 200 moze juz spadac docisk znacznie i sila maleje. W takim razie 0,5 sekundy 350->250km/h. A moze niewiele ponad 1s 350->150. Trzeba by poklatkowac jakis onboard z grafikami - komu sie chece?

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu