Lotus jako pierwszy zaprezentował nowy bolid
Zespół Lotus w tym roku jako pierwszy odkrył swoje karty i w poniedziałkowy wieczór zaprezentował światu swój nowy bolid na sezon 2013, E21.Mimo problemów z wietrzną pogodą, które zmusiły do przeniesienia nowego auta do wnętrza fabryki, prezentacja odbyła się bez większych problemów.
Nowy E21 został odsłonięty przez kierowców zespołu, Kimiego Raikkonena oraz Romaina Grosjean, a wszystkiemu przyglądali się dyrektor techniczny zespołu, James Allison, oraz Erick Boullier (szef Lotusa) i Gerard Lopez (współwłaściciel zespołu).
Jak się można było spodziewać na pierwszy rzut oka nowy bolid nie różni się znacząco od poprzednika. Mimo możliwości zamaskowania niezbyt eleganckiego uskoku znajdującego się na nosie auta, inżynierowie z Enstone nie zdecydowali się na zastosowanie w swoim nowym projekcie panelu maskującego te niedociągnięcie.
Wkrótce więcej zdjęć i informacji z prezentacji…
Zdjęcia:
komentarze
1. Michael Schumi
Zajebisty :)
Wybaczcie, nie mam czasu się rozpisywać.
2. ArcyZ
Z najbardziej rzucających się różnic to:
- wydech, zastosowanie rozwiązania Saubera/Redbulla z wykorzystaniem "podestu"
- prawdopodobny tunel pod wydechem
- bargeboard, wzorem Mp4-27 zostały przeciągnięte nad sekcjami bocznymi.
3. REBELIANT
Szalu niema
4. Grzesiek 12.
Malowanie może być :) O reszcie nic więcej powiedzieć nie można :)
Tylko .... brakuje mi reklamy Honeywell . A to nie najlepiej wróży na przyszłość :))
Miał być poważny sponsor .... a wyszła kiszka :))
5. Nietoperz3
Przejebisty!!!!!!! Taki fajny bolid!!!!
6. fan massy
Chyba boki przedniego spojlera gdzie jest napis "burn" jest troche inny.
Wydech skopiowany, tunel pod wydechem też. Nos taki sam jak zeszłoroczny.
Malowanie ciekawe.
7. JafunF1
Wiadomo kto został kierowcą testowym Lotusa to Davide Valsecchi
Można to zobaczyć na oficjalnym koncie Jensona buttona
8. LubięSutila
spytam sie jeszcze tutaj - zmieni sie formula qwal w tym sezonie ? ile bolidow bedzie odpadalo w q1 i q2 ?
9. JafunF1
Sorry pomyłka Davide Valsecchi jest kierowcą rezerwowym testowym jest Jerome D Ambrosio
* czy jakoś tak
10. kempa007
8. LubięSutila kurcze regulamin sie nie zmienia, formula bedzie taka sama tylko w Q1 odpadnie 6 zawodnikow, w Q2 tez i o PP walczyc bedzie 10.
11. JafunF1
No właśnie zmieni się liczba kierowców odpadających w Q1 i Q2
12. viggen
@4
A myślisz skąd ten czerwony na sekcjach bocznych :)? Podpowiem, to nie barwy Totala ani Coca-Coli :)
BTW I tak czy siak, ten bolid do czasów wyjazdu na tor się jeszcze zmieni. To nie jest na 100% pokazany gotowy bolid na sezon 2013.
Pzdr!
13. FAster92
11. Tak jak kempa007 napisał, z Q1 odpada 6 kierowców tak samo w Q2 odpada 6 w Q3 10 najszybszych.
14. JafunF1
Himi to reklama Honeywell i dlatego jest kolor czerwony
15. saint77
Z tym skrzydłem przednim na prezentację to trochę przesadzili...
16. ArcyZ
Zdjęcie 3 i 10 prezentują inaczej zmodyfikowany samochód.
Na zdjęciu 10 (komputerowym) w sekcji wlotu powietrza nad głową kierowcy są wloty na pasywny DDRS, brak jest skrzydełek na sekcjami bocznymi oraz zmienione szczegóły na przednim skrzydle.
17. LubięSutila
ok, dzieki kempa
18. Patryk1231low
TO NIE JEST HIMI TYLKO KIMI PRZYPATRZCIE SIĘ DOBRZE
19. Jahar
Czarny, złoty plus biały wygląda jak samochód pogrzebowy a nie wyścigowy. Dobrze, że dorzucili trochę czerwonego do tego samochody bo tak smutnie wygląda.
20. Grzesiek 12.
12 Być może wiesz coś więcej ..... Ale na bank mi powiesz ? W zasadzie to prawie wszystko się zmieni , poza malowaniem :)
Tak czy inaczej , czarno widzę Lotusa : brak sponsorów , Alison na wylocie ...
Ech chłopie , zapomnij o tytule :P
21. FAster92
14. Nie wiem dlaczego ty tam widzisz napis Himi? Tam widnieje imię Kimiego ;)
22. viggen
@20
Allison nigdzie nie odchodzi. Raz, że to już zostało sprostowane a dwa - w Lotusie jest szefem a w innym zespole (Mercedes, Mcl) byłby jednym z szefów.
Sponsorzy są.
Jak się dobrze przyjrzysz, to bolid na prezentacji wygląda inaczej a na zdjęciach inaczej. Nie jest to finalna wersja - DDRS będzie, ze schodkiem jeszcze nie wiedzą czy zostanie czy go zlikwidują. Tylne skrzydło będzie również inne. Itd itp.
Co do sponsora to sam sobie odpowiedziałeś :) To jest miejsce dla amerykańskiego sponsora, bo rozmowy nie skończyły się piaskiem tylko są na finalnym etapie.
To tyle.
Najważniejsze, żeby to było szybkie, Wyglądać nie musi.
PS DDRS też skopiuje Ferrari.
Pozdrawiam!
23. viggen
* oczywiście miało być fiaskiem a nie piaskiem :D
24. narya
21. żaden Kimi, tylko HIMI wejdź na oficjalną stronę, to zobaczysz
25. Grzesiek 12.
@22
Co do sponsora , to słyszałem że negocjacje zerwane . Miejsce jest ...tylko nie ma sponsora :)
A co do innych pierdoł , to zobaczymy , niech najpierw je zrobią !
Również Pozdrawiam :)
26. MaMuT
Zobaczymy czy nie będzie u chłopaków problemów z Pullrodami bo widzę że Lotus jako następny wraca do tego rozwiązania...
27. viggen
@25
Pewnie czytałeś gdzieś te wypociny gdzie ja je czytałem. Zespół oficjalnie tego nie potwierdził. Nie tak dawno czytałem kolejny artykuł, że jednak z Honeywell dalej gadają.
A co mają niby zrobić. DDRS jest zrobiony tylko niedopracowany system - chodzi dokładnie o wyłączania się systemu w tej samej prędkości, w której się włączał, To ma być pasywny DRS a nie taki jaki mieliśmy w zesonie 2012. Mają to dopracować i zsynchronizować na testach przed sezonem. Itd itp. Wszystko mają gotowe tylko kwestia testów. Symulator i obliczenia to tylko teoria.
28. djmeri
Kiedy w końcu się doczekam zdjęć normalnej jakości, a nie, za przeproszeniem, gównianych jpgów z konwersją na poziomie miliarda, które nie wyglądają nawet jak kupa mojego psa? A tak na serio to chłopaki (/i dziewczyny) zróbcie coś z tym :)
29. rafekf1
Mam nadzieję, że E21 będzie konkurencyjny, nawet jeszcze bardziej niż zeszłoroczny model. Malowanie nawet fajne. Więcej czerwieni, złota nie widać ale jak dla mnie wygląda ok. Widać na tyle bolidu wykorzystanie "coandy", sekcje boczne wydają mi się podobne jak w E20 ale zmienił się kształt wlotów powietrza do chłodnic i kształt wlotów chłodzenia przednich hamulców. Uskok na dziobie nadal jest i podobno pozostanie ale wydaje mi się delikatniej wyprofilowany. Co do przedniego i tylnego skrzydła nie ma co się w sumie chyba wypowiadać bo te elementy non stop podlegają zmianie. Widziałem też dwie różne " wypustki " przed uskokiem nosa bolidu. Ciekawe do czego służą??
30. emZi
@24
Sam jesteś himi. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. I kup sobie okulary, albo użyj lupy w przeglądarce do zdjęć, co by uniknąć pokrewnych pomyłek na przyszłość.
31. ForzaFerrari
Czy to prawda,że Polsat nie będzie pokazywał F1 w otwartym kanale?
32. andy_chow
"No ładne cacko" nie ma totamto oby tylko było szybkie pzdr
33. polek1
Ale paskuda !!! Najbrzydszy Lotus w ostatnim czasie !!!
34. pjc
To jest model przygotowany na prezentację.
Coś mi się wydaje,że "nochal" po testach będzie jednak płaski:)
35. smok666
czy mi się wydaje czy to są 2 różne bolidy ?
36. elin
Prawdopodobnie układ pull -rod, tylna sekcja zaprojektowana wokół nowej konfiguracji układu wydechowego, wykorzystanie pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła ... Plus, wszystkie zalety poprzednika, udanego E20
I wychodzi, że E21 w fajnym, charakterystycznym malowaniu będzie się ładnie prezentował na torze ... z przodu stawki :-).
37. fan massy
31. skąd słyszałes
38. IROE30
ciekawe skrzydelka przy wlotach do chlodnicy
39. luka55
Jeśli o wygląd idzie to nawet fajny. Choć najważniejsze są inne rzeczy. Boli może być nawet brzydalem. Choć fajnie jak się i dobrze prezentuje. Czekam z niecierpliwością na pozostałe prezentacje.
40. Skoczek130
Na szczęście mam sportowe kanały Polsatu. :)
41. skidmarks
Nowy Lotus - Ładna czysta forma
42. zibi75
Śliczny !!!!!!!!!!
43. maks2001
Dobrze ze zostawili przednie skrzydło
;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz