Przedłużą strefę wyprzedzania w Malezji?
Według nieoficjalnych informacji FIA jest gotowa do wydłużenia strefy wyprzedzania, w której kierowcy podczas GP Malezji będą mogli aktywować tylne skrzydła.Ciało zarządzające sportem, uzbrojone w wiedzę z Melbourne zastanawia się teraz nad wydłużeniem strefy wyprzedzania w Malezji. Nie wiadomo jeszcze dokładnie jaka będzie długość strefy, ale prawdopodobne może być ustanowienie odcinka 700 metrów zlokalizowanego na prostej startowej.
Delegat techniczny FIA, Charlie Whiting przyznał także, że w późniejszej fazie mistrzostw można także rozważyć zastosowanie więcej stref wyprzedzania, jednak zanim tak się stanie trzeba by było pomyśleć o lepszym zorganizowaniu systemu, który jest już i tak wystarczająco skomplikowany w przypadku jednej strefy wyprzedzania. Pomocny w tej kwestii mógłby się także okazać wykorzystywany już przez Formułę 1 system GPS.
komentarze
1. robtusiek
Uważam że stosowanie DRS powinno odbywać się na całym torze, oczywiście jeżeli jest 1sek.różnica pomiędzy kierowcami. Przyznam jeszcze że dla mnie ten pomysł jest chory,zamiast DRS można było poprostu zabronić używania KERS poprzedzającemu bolidowi.
2. kam39
powinni używać DRS na dystansie całego wyścigu kto ile chce tak jak jest w kwalifikacjach
3. atomic
1@po co coś wprowadzać i potem w części zakazywać . wszyscy wiedzą co zrobić żeby było jak dawniej. wystarczy zmienić aero i po bólu . te wszystkie nowinki doprowadzą do zagłady tego świata. owszem można coś zmieniać ale nie aż tak drastycznie. takie zamrożenie prac nad silnikami to przecież idiotyzm z najwyższej półki.
4. Konik_mekr
A mnie się podoba tak, jak jest, że system nie jest aż tak skuteczny, ale widać, że trochę pomaga i dzięki temu kierowca jeśli nawet nie wyprzedzi na prostej, znacznie zbliży się do poprzedzającego go rywala.
5. ryjkens
W Malezji zamiast na prostej startowej strefa wyprzedzania powinna byc na tej wczesniejszej. Jest dluzsza i konczy sie ostrzejszym zakretem ;]
6. ryjkens
Chociaz w sumie obydwie proste sa niemal identyczne. Wszystko jedno - ciekawi mnie jaka bedzie skutecznosc tego systemu przy wiekszych predkosciach max.
7. adazn
To jest chore! Kers i DRS w całym wyścigu do woli. Po to to jest. Kers wymyślili, a zabronili rozwoju silników! To jakaś groteska.
8. rusek f1
W Malezji moim zdaniem powinni zrobić strefę wyprzedzania na obu prostych.
9. pjc
@rusek f1 to byłoby ciekawe rozwiązanie - z korzyścią dla widowiska.
10. vivicomburium
8@ Mam takie samo zdanie.
11. athelas
W Malezji, jeśli już, to na tej jednak ostatniej prostej, nie start-meta. A dlaczego? Bo na starcie KERS jest znowu dostępny, i jeśli kierowca wyprzedzany ma problemy - używa KERS. Jeśli źle rozgospodarował KERS wcześniej, na prostej przed ostatnim zakrętem tego problemu by nie było.
W Chinach moim zdaniem nawet nie ma co się zastanawiać, gdzie ma być strefa wyprzedzania. I na pewno nie na prostej startowej ;)
12. miki26
Tylko,ze bolid wyprzedzajacy tez po przekroczeniu linii Start/Meta bedzie mial mozliwosc uzycia pelnej energii KERS. Plus oczywiscie DRS.
Takze dupa blada. Nie kombinuj...
13. pz0
Niech przedłużą, ale do 5500m
14. matito
momim zdaniem to już za dużo tego kierowcy mają się ścigać w bolidach a nie w jeżdżących komputerach niedługo to bolidy będą same jeździły sterowanie przez kierowców w garażu
15. tonykart1
po pierwsz pwinien byc zakazany kontakt boksu z kierowca start i licz na siebie a teraz kierowca ma tyle wskazówk że to prowadzi do zagłady f1 teraz kierowca f1 to taki komputerowy gracz a nie kierowca wyścigowy kiedyś była to elita a teraz troche kasy symulatora i na tor
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz