Będzie inne oznaczenie opon?
Firma Pirelli, która właśnie zakończyła testowanie swoich nowych opon P Zero, według doniesień fińskiego Turun Sanomat zmieni sposób znakowania poszczególnych mieszanek opon.Gdy opony były rowkowane, Bridgestone środkowy rowek bardziej miękkiej opony malował na biało, gdy powróciły slicki pojawił się zielony pasek na bocznym profilu opony.
Według doniesień, Pirelli chce odróżniać wszystkie mieszanki opon poprzez zmianę koloru napisu „Pirelli P Zero” na bocznym profilu. I tak super-miękkie opony miałby mieć czerwony napis, miękkie biały, średnie niebieski, a twarde żółty.
Jeżeli chodzi o znakowanie opon deszczowych, pełne deszczówki byłby żółte, a przejściówki czerwone.
komentarze
1. Gzehoo92PL
Ciekawy pomysł ma Pirelli z oponami, ale czy kibice się połapią który zawodnik ma jakie opony?
2. MateuszF1
hmm nie bardzo podoba mi się ten pomysł bolidy raczej rzadko pokazują z "profilu" a z góry było ładnie widać ten zielonkawy pasek a wcześniej biały. Zobaczymy jak to będzie w sezonie już się uczę kolorów opon xD
3. Gieniu16
Ale maurycy i mikolaj zawsze sie zastanawiaja kto na jakich jedzie wiec ta zmiana jest z dedy dla nich xD
4. Grzesiek 12.
Zawsze dobrze jest wiedzieć na jakiej mieszance jeżdżą kierowcy .
Mam tylko nadzieję że opony będą sprzyjać widowisku . A więc nie będą wytrzymywać całego wyścigu jak to miało miejsce ostatnio .... ;)
5. kempa007
no ale gdy Bridgestone robiło opony to tez wszystko bylo wiadomo, a tu to strasznie zakrecone jest.
6. fanAlonso=pziom
paski byly lepsze
7. Wiater
Tego napisu nie będzie widać, a wogóle co zrobia jak jeden bedzie miał super miękkie a jeden przejściówki? Obie czerwone i jak je odróżnić z trybun??
8. DanielloooS
Moim zdaniem pomysł z kolorami jest całkiem fajny. Zmieniłbm tylko kolejność kolorów na bardziej logiczną, czyli zaczynając od super miękkiej czyli najszybszej z czerwonym napisem, następnie żółtym, białym i najwolniejszym (twarda mieszanka) niebieskim. Moim zdaniem taką kolejność byłoby zdecydowanie łątwiej zapamiętać i jest dość logiczna. Kolor najcieplejszy najszybszy a niebieski najbardziej zimny - najwolniejszy.
9. Oski9191
jestem ciekaw czy gdy bolid będzie jechał to czy będzie widać jaki kolor ma napis np. biały czy żółty
@ 4. Grzesiek 12. 4.De la Rosa dodał uważa, że wyniki wyścigów staną się "bardziej otwarte", albowiem każdy kierowca będzie musiał wykonać "2-3 pit-stopy podczas każdego wyścigu GP" w 2011 roku.
10. Voight
7. Wiater Napis będzie lepiej widoczny niż centymetrowy pasek. Jak można nie rozróżnić przejściówki od slicka? Rozwiązanie żywcem zaczerpnięte z USA i jakoś sie to sprawdza
11. Grzesiek 12.
9.Oski9191
Oby ;) Bo nudne stawały się wyścigi w przypadku gdy podczas neutralizacji, kierowcy już na pierwszym kółku zjeżdżali po gumy i jechali do końca wyścigu ...;)
12. ziolek2020
Wszystko ładnie, pięknie tylko co z widokiem z kokpitu. Kiedy ujęcie jest z nad głowy kierowcy to wtedy nie będzie widać na jakich jedzie oponach. Paski na krawędziach opon dawały możliwość rozróżnienia mieszanki za równo z ujęcia głównego jak i z kokpitu więc nie wiem czy to jest dobry pomysł:/
13. kapuch
Nie rozumiem po kiego oznaczać opony, w czasie wyściugu taka informacja potrzebna jest na starcie i przy pitstopie, więc co za problem żeby wyświetlać tą informację w TV. Podają nam obroty, przeciążenia, bateryjki z KERS to dlaczego nie mogą dodać informacji o rodzaju mieszanki. Wystarczy info przy kierowcy przed startem, a potem przy pitstopie. Dodatkowo można to dorzucić przy porównywaniu czasów okrążeń poszczególnych kierowców jeśli walczą ze sobą o pozycję i to wszystko. Wg mnie wyszło by taniej niż farba do znaczenia opon a było by czytelniej bo nie każdy się chce wpatrywać w opony.
14. Mailand
A skąd oni by to wiedzieli żeby to wyślwitlić jeżeli opony byłyby takie same?
15. Krokiet
a jak ktoś nie odróżnia kolorów:P:P:P :D:D:D
niech próbują, a jak się nie sprawdzi wrócą do starych oznaczeń...
jeśli dobrze pamiętam to i te paski u bridgestone'a tez ewoluowały w czasie...
16. lukasz1
9. Oski9191 To zależy od odcieniu koloru żółtego. Bo inne kolory na pewno będą widoczne. Przecież przy takich prędkościach ten napis sie rozmaże i prawie cały bok opony będzie żółty.
17. Patrykino1993
To o nowego sezonu kazdy fan f1 obowiązkowa kartka z napisanmi kolorow i rodzaji opon
18. głodny
To będzie kolorowo jak w bajce w tym sezonie ,szkoda tylko ,że niebędzie zielonego koloru promującego dbałość środowiska F1 o ekologie .
19. mattimek
13. kapuch
tez sie nad tym zastanawialem. to byłoby najlepsze rozwiązanie
20. bladehorn
Dobrze, że coś zmieniają, ponieważ malowania z poprzedniego sezonu nie zdały egzaminu... zielony kolor często się zlewał z czarną oponą. Fajnie, że chcą coś urozmaicić. To znaczy, że działają na rzecz polepszenia widowiska - a to przecież dobrze.
21. Kerk
@19 i @13
2 sprawy:
Uno - Ja was doskonale rozumiem, mi również nie sprawiło to żadnej różnicy, ba... i tak oglądam wyścigi z Live Timingiem, więc i tak widzę kto na jakiej mieszance jedzie. Problem w tym, że nie każdy jest fanem F1. Stanowimy ułamek widowni, tym "niedzielnym" telewidzom należy się jakieś łatwe odróżnianie.
Duo - Wyobrażacie sobie naszych polskich komentatorów (którzy potrafią powtórkę traktować jako coś co się dzieje teraz?) którzy mieli by być na bieżąco z tym i jeszcze odróżniać kierowców ?? - bo ja nie.... :P
A co do samego pomysłu, genialnie prosty, napewno będzie to stokroć bardziej widoczne niż te zielonkawe paseczki ręcznie malowane.
A tym co myślą że z góry nie będzie widać - napis jest bliżej krawędzi opony niż jej osi, więc również z góry będziecie widzieć kolorowe "paski"
22. rusek f1
Eee. To Pirelli za dużo wymyśla.
23. maru242
Najlepiej niech Pirelli wyprodukuje różnokolorowe opony nie będzie problemu z widocznościa paska.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz