Flavio Briatore, który został zmuszony do wycofania się z Formuły 1 po upublicznieniu skandalu z ustawianiem wyników wyścigu o GP Singapuru 2008, uważa że Formułę 1 czekają spore zmiany.
Włoch, który po zawarciu ugody z FIA na razie nie zamierza wracać do F1 cały czas uważa, że sport musi poprawić atrakcyjność dla swoich fanów.„F1 jest teraz bardzo chaotyczna, z pewnością nastąpią jakieś zmiany” mówił w wywiadzie dla magazynu Autosprint Briatore. „Będą naciski do zmian, ponieważ w takiej formie, nie wróżę jej wielkiej przyszłości.”
„Problem tkwi po trochu we wszystkim: braku spektaklu i nieprzewidywalności w normalnych warunkach.”
„Również koszty: gdy nalegaliśmy na wprowadzenie trzech bolidów, Federacja w zamian otworzyła drzwi nowym zespołom, które tak czy inaczej nie miały zagwarantowanych budżetów. Sądzę, że to była zła decyzja.”
„W F1 są zespoły, które są jedną czy dwie sekundy szybsze w porównaniu do zespołów GP2, a żeby być jedną czy dwie sekundy szybsze wydały minimum 60- 70 milionów, podczas gdy ekipy GP2 wydają trzy miliony. Jest w tym coś złego.”
„Należy tworzyć technologię bolidów biorąc pod uwagę spektakl, a nie na odwrót.”
04.05.2010 14:53
0
Ma rację...
04.05.2010 15:04
0
Prawda
04.05.2010 15:19
0
Do Renault go! :D
04.05.2010 15:37
0
zbiżaja sie jakieś wybory w F1 że taki tekst sypie ? czy wyrwa z kontekstu
04.05.2010 15:39
0
8 zespołów po 3 bolidy , z czego 2 minimum trzeba by było wystawić do wyścigu , aby team miał zaliczony wyścig lub mógł wystartować w tym wyścigu .... eeee taka se opcja , co wy na to ????
04.05.2010 15:50
0
4. atomic on zawsze o tym mowil, jak rowniez o dwoch wyscigach- sprint i wyscig glowny z odwrocona kolejnosci startu i tak dalej. OSobiscie uwazam, ze troche przesadza, to F1 i zawsze taka byla jej formula, wiec zmienic trzeba zaleznosc stosunku przyczepnosc aero/przyczepnosc mechaniczna.
04.05.2010 16:27
0
Dokladnie.
04.05.2010 16:34
0
publika chce ostrej walki koło w koło , fruwających spojlerów i duzej dawki adrenaliny a nie ciecia kosztów, ekoligii i kursu dbania o opony
04.05.2010 16:41
0
8@bloo tylko żeby nie było jak w ten weekend w marakeszu
04.05.2010 16:52
0
Zmniejszyć koszty? Nie wprowadzać KERS i już kilka mln mniej.
04.05.2010 16:52
0
wydatków*
04.05.2010 17:57
0
8. BLOO Wydaje mi sie że Twoja specyfikacja jest zbyt niebezpieczna dla kierowców.Przy tych predkosciach padali by jak muchy,a do ostatniego wyscigu nie byłoby nawet rezerwowych. Pozdrawiam
04.05.2010 18:31
0
Myślę że KERS trzeba wprowadzić i dalej rozwijać, no i rzeczywiście zmniejszyć rolę aerodynamiki, co ma ułatwić wyprzedzanie. Choć przypuszczam, dlaczego trudno wprowadzić takie zmiany (juz wydano ogromne pieniądze na tunele i zatrudnia się duzo speców, których niestety trzeba będzie zwolnić), to jednak uważam, że ich nie unikniemy.
04.05.2010 19:59
0
Cale F1 niedlugo stanie sie rewolucja na swiecie.
04.05.2010 20:07
0
To jest F1, tu nie ma 'zmniejszania roli' czy ograniczania. Aerodynamika przeszkadza, owszem. Ale czemu nie podejść od drugiej strony i spojrzeć, co pomaga w wyprzedzaniu? Rozwinąć silniki, uwolnić mechanikę (w szczególności zawieszenie) oraz zezwolić na różne wynalazki w postaci KERS'u (oczywiście nieobowiązkowe), różnych mieszanek paliw, smarów i innych gazów. Na wszystko można nałożyć jakiś limit budżetowy, ale nie rzędu 60 mln, a powiedzmy 200, co jest kwotą za dużą dla płotek, ale dla Ferrari i McLarena ograniczającą. Przy obecnym poziomie zabezpieczeń nie sądzę, że można obawiać się wypadków śmiertelnych. Kubica jest tego doskonalym przykładem.
04.05.2010 20:10
0
najlepsza zmiana to stop z ciągłymi zmianami powinni coś takiego zrobić jak z zespołami ustalić okres 5-10 lat by przepisy się nie zmieniały i to już wtedy będzie lepiej poza tym prawdziwy miłośnik F1 sr.......... na brak wyprzedzeń itp. bo F1 to po prostu F1 - coś pięknego prawdziwa poezja...
04.05.2010 20:22
0
Właśnie @ 16. przemoziom99 , masz rację, wyprzedzanie to tylko jeden z elementów piękna F1!
04.05.2010 20:33
0
15.kuba1808- zgadzam sie z tobą.
04.05.2010 22:24
0
Mogliby zmienić kwalifikacje. Mogłyby wyglądać tak: 20 minutowa sesja kwalifikacyjna do sprintu. I sprint 10-15 okrążeń po którym ustalana jest kolejność startowa. (normalnie, tak jak dojechali, nie odwrotnie).
05.05.2010 04:08
0
nigdy nie lubiłem tego gościa ale jak tu się z nim nie zgodzić??
05.05.2010 08:04
0
ok flavio
05.05.2010 21:57
0
5 @zibi15888 może trochę byłby tłok, ale pewnie działo by się więcej... Ja nie lubię wyścigów-procesji więc jestem trochę za... a nawet przeciw! :D
05.05.2010 22:21
0
12. delkurros nie mówię tutaj o rozwalaniu sie o mur przy 300 na godzinę, ale wole oglądac na torze 20 hamiltonów niż 20 butonów i nawet jeśli ktoś straci skrzydło lub koło to jest milion razy ciekawsze niz 2 godziny dbania o opony
06.05.2010 12:49
0
no coś w tym jest.
06.05.2010 16:41
0
eee sądze ze 3 bolidy z jednego team'u to zły pomysł niech zostanie tak jak jest teraz bo FIA coś za często zmienia przepisy z roku na rok i to mnie denerwuje ;/
07.05.2010 15:30
0
25. kedar9315 nom już ciężko spamiętać jakie przepisy obowiązują :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się