Zespół Roberta Kubicy pokazał dzisiaj bardzo dobrą formę. Debiutujący w F1 Witalij Pietrow co prawda zakończył swoje zmagania w Q2 i ruszy do wyścigu z odległej, 17 pozycji, jednak Robert Kubica zdołał dzisiaj łatwo awansować do Q3. Polak ostatecznie ruszy z 9 pola, jednak jak sam przyznał na ostatnim okrążeniu popełnił błąd w zakręcie numer 16. Auto Polaka mocno zarzuciło, co w konsekwencji zaowocowało stratą około 0,4 sekundy.
Robert Kubica„Pierwszym celem na dzisiejszy dzień było dotarcie do Q3, więc możemy być zadowoleni z tej części kwalifikacji, ale jestem nieco rozczarowany 9 pozycją. Wykonałem dwa dobre okrążenia w Q1 i Q2, ale na okrążeniu w ostatniej fazie sesji miałem potężną nadsterowność na nawrocie numer 16, która kosztowała mnie około 0,4 sekundy. Z pozytywnych rzeczy, mamy teraz wyraźny obraz tego gdzie się znajdujemy i wygląda to całkiem dobrze, gdy spojrzy się na bolidy wokół nas: R30 z pewnością ma duży potencjał. To będzie długi, ciężki wyścig, ale naszym celem będzie przedostanie się w górę stawki.”
Witalij Pietrow
„Jak na moje pierwsze w życiu kwalifikacje, to zwyczajny wynik, ale podobało mi się. Naszym pierwszym celem było przejście do Q2 i udało nam się, ale nie mieliśmy szczęścia w tej części i nie mogliśmy przejść dalej. Jutro mamy dzień wyścigu i będzie bardzo ciekawie zobaczyć jak się spiszemy- z pewnością damy z siebie wszystko.”
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy
„Witalij miał solidną sesję kwalifikacyjną w swoim pierwszym weekendzie Grand Prix. Z łatwością przeszedł przez Q1. W Q2 pojechał nieco zbyt szybko w zakręcie numer 9 na ostatnim kółku pomiarowym i wystartuje z 17 pola. Jeżeli chodzi o Roberta miał solidną, niezakłóconą sesję w Q1 i Q2, łatwo przechodząc do Q3, co było naszym celem. Na swoim okrążeniu w Q3 miał problemy z nadsterownością na zakręcie numer 16, co kosztowało go trochę czasu. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z dzisiejszych osiągów R30 i wiemy, że auto pracuje dobrze przy pełnych zbiornikach oraz ma dobrą prędkość na prostych. Liczymy na mocny wyścig jutro.”
13.03.2010 15:10
0
Brawo Reno i oby tak dalej
13.03.2010 15:13
0
I tak te "0,4 s" to było by przesunięcie o 2-3 pozycje.
13.03.2010 15:13
0
Tylko 2-3 pozycje.
13.03.2010 15:13
0
Podobno Renault zwróci się do FIA z prośbą o możliwość zmiany opony, którą zblokował. Możliwe więc, że jutro będzie wszystko ok od początku do końca:)
13.03.2010 15:14
0
No może być nieźle jutro oby.
13.03.2010 15:14
0
Renówka nie jest najszybszym bolidem w stawce, ale może pokazać walory na długości całego wyścigu. Zobaczymy jutro jak to zadziała. Oby tylko nie wchodzili w kolizje, urywali części itd.
13.03.2010 15:14
0
wyścig to zupełnie co innego niż kwalifikacje, dobre tempo wyścigowe z pełnym bakiem i znakomita praca opon będzie kluczowa i odbije się na pozycji Roberta jutro! 1 zakręt oj się będzie działo :))))))
13.03.2010 15:14
0
są optymistycznie nastawieni więc będzie dobrze :D
13.03.2010 15:15
0
4. saint77 skąd masz te informacje
13.03.2010 15:15
0
f1.09 2/3 pozycje to sporo
13.03.2010 15:17
0
Robert mówi, że w zakręcie 16 miał ogromną podsterowność, natomiast Alan Permane mówi, że Polak w zakręcie miał dużą nadsterowność... więc jak w końcu było? - do kitu :P Jest dobrze! Jutro może być ciężko ze względu na opony, ale jestem optymistą jeśli chodzi o dalszą część sezonu :)
13.03.2010 15:19
0
Reno poprosiło o wymiane jednego koła, dziwne nie. A wypowiedzi Petrova troche dziwna bo mieli za cel według niego pokonać 6 zespołów tych rozsypujących sie i wejść do Q2. Małe cele sobie chłopczyna stawia. A co do Roberta jakiś przycisk naalił dlatego na 9 miejscu
13.03.2010 15:19
0
Nowe zespoły tez wprowadzą trochę zamieszania
13.03.2010 15:19
0
11. matwit gdzie masz cos o podsterownosci? Kubica zarzucilo mial nadsterownosc
13.03.2010 15:20
0
11. matwit Chodzi o to ze na kierownicy Kubica miał jakiś przycisk który sam ustawiał sobie dyferencje, dlatego az była nadsterowność a drugi raz podsterowność
13.03.2010 15:20
0
kuczek poszukaj u konkurencji. Piszą też, że dużo zawinił pewien nowy przycisk na kierownicy, który to miał niby zmieniać ustawienia dyferencjału i który to przycisk miałby być uszkodzony i co chwila zmieniać ustawienia. Na ile to prawda? Nie mam pojęcia. Narazie nigdzie też nie znalazłem potwierdzenia tych rewelacji.
13.03.2010 15:22
0
bedzie dobrze , wierze ze sie uda.przebic wyżej :)
13.03.2010 15:22
0
14 zobacz sobie portal pit stop to zrozumiesz ;p
13.03.2010 15:22
0
Jak na początek to mi się podobało . Tylko ja zauważyłem że realizatorzy telewizyjni troche olewają Renówkę...?
13.03.2010 15:22
0
Usunięty
13.03.2010 15:22
0
To jak w końcu ? Ich celem był awans do Q2 czy do Q3? Kempa ty jestes sam w tej redakcji? Wyglada na to ze tak , bo chyba jestes przepracowany i popelniasz mnostwo bledow Pietrow mowi inaczej kubica inaczej lol
13.03.2010 15:23
0
W kwalifikacjach mieliśmy mały problem z jednym przyciskiem na kierownicy, który samoczynnie się aktywował i wyłączał – wyjaśnia nam Polak. – To nowy przycisk. Wprowadziliśmy go, żeby mieć możliwość szybkiej regulacji dyferencjału. Niestety, było trochę loterii, czasami samochód był podsterowny, czasem nadsterowny. Nie mówię, że to wyłączna przyczyna takiego a nie innego czasu, ale na pewno to nie pomogło. Podczas treningów zespół nie korzystał z tej nowinki, a figlująca elektronika zaskoczyła polskiego kierowcę. – Przez całe kwalifikacje samochód się zmieniał, nawet z zakrętu na zakręt – Próbowałem poprawić balans ustawieniami przedniego skrzydła, ale w zależności od tego, które ustawienia dyferencjału się samoczynnie wybierały, bolid zachowywał się podsterownie lub nadsterownie. Ogólnie nie było jednak źle, choć samochód zachowywał się zupełnie inaczej niż na treningach. Zmian w ustawieniach nie było za wiele, głównie chcieliśmy ułatwić zadanie oponom. Nie mamy więc ustawień pod kątem kwalifikacji, a raczej takie, które powinny nam pomóc na długim dystansie.
13.03.2010 15:24
0
10 I tak strata 1,7 - 0,4 to 1,3(NA OKRĄŻENIU!!) to dość dużo wyścig ma 49 okr. Policz sobie ile to będzie...
13.03.2010 15:26
0
Jest GIT !!! Renault samo mówiło, że celują w środek stawki na początek, a potem będą się w miarę rozwoju przesuwać do przodu. Tak też się stało, dodatkowo Kubica jest zadowolony i odnoszę wrażenie, że są dalej niż myśleli. Lepsze to niż zapowiadać walkę o mistrzostwo i walczyć o Q2. Renault potrafi ocenić sytuację. Oby rozwój szedł w dobrym kierunku!
13.03.2010 15:26
0
"I had a big snap oversteer in the hairpin at turn 16 that" - angielski nie zaszkodzi znać.
13.03.2010 15:27
0
21. A nie mogło być różnych celów dla różnych kierowców weź się zastanów...
13.03.2010 15:30
0
23. o Vetelu w tym wyscigu można zapomniec ale do 4 hamiltona 1:55.885 -1:55.217 - 0,4 = 268 a to juz nie jest tak dużo
13.03.2010 15:32
0
no i nie było tak źle jak wielu prowokowało.Mnie osobiście cieszy że te dziwne kombinacje w Maclarenie nie wiele pomogły
13.03.2010 15:34
0
#27 Mieć taki sam albo minimalnie gorszy czas a wyprzedzić kogoś to jest różnica...
13.03.2010 15:34
0
podejrzewam ze i tak jutro bedzie ciezko . Trzeba wziac pod uwage ze zawodnicy startujacy z poza 10 pozycji beda startowali na nowym komplecie opon i na swoje pit stopy beda zjezdzali dopiero w polowie dystansu.
13.03.2010 15:35
0
Usunięty
13.03.2010 15:35
0
Jest dobrze. Jutor KUB będzie mogl spokojnie walczyc o wyzsze lokaty od tej dzisiejszej, startowej. Petrov do 15. powinien wskoczyc.
13.03.2010 15:36
0
#30 Jeśli już to z 11 xD
13.03.2010 15:36
0
Pomyliłem się .Bardzo przepraszam.
13.03.2010 15:36
0
hoho no to Spa i Monza są ich :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się