WIADOMOŚCI

Renault traci sponsora tytularnego
Renault traci sponsora tytularnego
Po tym jak hiszpańska firma ubezpieczeniowa, Mutua Madrilena, poinformowała o zerwaniu kontraktu z zespołem Renault w obliczu stwierdzenia przez Światową Radę Sportów Motorowych winy zespołu dotyczącej ustawiania wyników GP Singapuru 2008, także sponsor tytularny ekipy, firma ING postanowiła ze skutkiem natychmiastowym przerwać umowę z francuską stajnią.
baner_rbr_v3.jpg
„ING ogłosiło dzisiaj, że w świetle werdyktu Światowej Rady Sportów Motorowych z dnia 21 września 2009 roku dotyczącego wydarzeń z Grand Prix Singapuru 2008, przerywa kontrakt z zespołem Renault ze skutkiem natychmiastowym” napisano w oświadczeniu na stronach internetowych międzynarodowej instytucji finansowej.

„ING jest mocno rozczarowane obrotem spraw, zwłaszcza w kontekście tak udanych mistrzostw. Jak ogłoszono 16 lutego bieżącego roku ING zdecydowało się nie odnawiać trzyletniego kontraktu [2007-2009] z Renault F1 i jego obecność w Formule 1 zakończy się wraz z sezonem 2009.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

52 KOMENTARZY
avatar
conrad30

24.09.2009 20:56

0

ha ha


avatar
dragomirov

24.09.2009 20:58

0

i po Renault!


avatar
daniel193t

24.09.2009 20:58

0

czyli reno bedzie mialo barwy jak brawn xd , ale oni powinni na czarno :P


avatar
strong1

24.09.2009 21:04

0

No dobrze,ale przecież i tak mieli się wycofać,więc nie jest to aż taka szkodliwość społeczna.Co do Mutua Madrilena.To ta właśnie firma wycofała się ze sponsorowania poważnych rozgrywek tenisowych serii Masters w Madrycie z powodu kłopotów finansowych będących wynikiem problemów ekonomicznych.


avatar
dragomirov

24.09.2009 21:06

0

ING to bank należący do rodzin żydowskich z Holandii, więc jak oni się od kogoś odwracają to "adios".


avatar
kacperboss

24.09.2009 21:07

0

I bardzo dobrze :D mam nadzieje że nie długo pojawi się artykuł że reno wycofuje sie z F1 =]


avatar
Annais

24.09.2009 21:10

0

Nic dziwnego, Renault straciło twarz, trudno ryzykować markę, dla przedsięwzięcia, które samo w sobie jest teraz bardzo ryzykowne... Myślę, że ciężko im będzie znaleźć teraz sponsora. Dzięki Nelson! Dzięki Flavio! Dzięki Pat! Renault jest Wam niezmiernie wdzięczne, fani również...


avatar
niza

24.09.2009 21:14

0

Odejścia tych dwóch sponsorów były wiadome już od dawna (Mutua Madrilena i ING), lecz w obliczu tak rychłego rozstania się z Renault nie wróży to dobrze dla tego teamu. Mogą mieć problemy ze znalezieniem odpowiedniego sponsora. Kto będzie chciał dawać kasę zespołowi za którym będzie się ciągnęła afera, nawet pomimo tego, że "głównych winowajców" już tam nie ma? Mają teraz problem i to nie mały....


avatar
neomod

24.09.2009 21:18

0

Ciekawe czy skutek natychmiastowy wycofania firm sponsorskich, oznacza że już jutro na treningu zobaczymy Renaulta bez logo tych firm. Pewnie jeszcze nie, ale ciekaw jestem jak będzie wyglądał bolid bez tych firm


avatar
Cwirs

24.09.2009 21:21

0

kacperboss, Ty zdrowy ? to, ze 3 debili cos zjebalo oznacza, ze chesz zeby Renault juz nie bylo wogole w f1 ? To moze McLarena tez nie, bo raz splamili sie czitowaniem, to na wieki pietno, nie ? Podaj jakis sensowny argument do Twojej wypowiedzi, bo nie wierze w to co widze, bardzo lubie Renault i chce, aby byli dalej. Slucham


avatar
Matt90

24.09.2009 21:24

0

hm chyba wlasnie nie zobaczymy tych firm na malowaniach bolidow. W 2005 roku sponsor tytularny McLarena czyli West wycofał sie w trakcie sezonu bodajze na Hungaroringu. W trakcie piątkowych sesji treningowych West jeszcze widniał na bolidach Mercedesa a w sobote rano bolidy wyjechaly na tor juz bez logo sponsora tytularnego. takze podobnie moze byc i w tym przypadku


avatar
kacperboss

24.09.2009 21:27

0

Odpowiedz jest prosta: Są oszustami, którzy byli wstanie poświęcić życie kierowcy i innych ludzi aby osiągnąć sukces. To co zrobił McL to w porównaniu do tego to pikuś. Oni nie narażali ludzkiego życia i zdrowia. Nie mam szacunku do takich oszustów, powinni zostać zdyskwalifikowani przez FIA, ale wierze, że jest sprawiedliwość i problemy z pieniędzmi zmuszą ich do wycofania sie, a ich miejsce zajmie zespół Saubera.


avatar
Kimi Rajdkoniem

24.09.2009 21:41

0

faktem jest, że ING i tak miało się wycofać ze względu na "kryzys". Inna bajka, że teraz zwala to na aferę z Nelsonem. Może się zdarzyć, że Renault zostanie wycofane lub zostanie zmieniona nazwa zespołu, tj kupią jakiś młody zespół i pod ich marką znajdą sponsorów. Faktem jest, że kolejny kandydat do zatrudnienia Kubicy praktycznie odpadł z rywalizacji o Roberta


avatar
PiotrasLc

24.09.2009 21:43

0

kacperboss Myslę ze Mclaren z aferą szpiegowska wiecej narozrabiał niz to ze Flabio kazał mlodemu Piqetowi sie rozwalic.


avatar
pz0

24.09.2009 21:54

0

Nie przesadzajmy. Renault dostało karę (tylko właściwie jaką?) i moim zdaniem jest po sprawie. Nie można dożywotnio udupić zespołu. Podobnie jak z McLarenem. Zostali ukarani, słono zapłacili i niech jeżdżą dalej. Inna sprawa że McLaren dostał prawdziwą karę a nie pogróżki paluchem jakiegoś wyrozumiałego sędziego. Ale cóż kara to kara. Myślę że zespół renault się nie sypnie przynajmniej dopóki centrala będzie chciała siedzieć dalej w tym interesie.


avatar
sumo75

24.09.2009 21:57

0

jak to jaka.... dyskwalifikacja w zawiasach na 2 lata


avatar
sumo75

24.09.2009 21:59

0

a jeszcze jedno wiecie ze zla renoma to tez wbrew pozorom super reklama bo wszyscy o nich mowią


avatar
Gosu

24.09.2009 21:59

0

Lipa ...mam nadzieję, że koncern nie wycofa zespołu z mistrzostw.


avatar
brom

24.09.2009 22:07

0

Tylko czekać jak Renault wycofa się z Renault.


avatar
L00Kass

24.09.2009 22:16

0

Dokladnie Rajdkoniem, takze w zeszlym roku tegoroczne GP Belgii stanelo pod znakiem zapytania po tym, jak ING oglosilo, ze zwijaja szmaty z F1. Z estetycznego punktu widzenia to dobrze sie stalo, nie moge patrzec na te pajacowate malowanie Renault, moze teraz czas na Nokie i z powrotem niebieskie barwy.


avatar
pjc

24.09.2009 22:20

0

A propos widzieliście to logo na bocznych wlotach powietrza bolidów BrawnGp w Singapurze? Od razu przypomniał mi się Williams Mansella. Łza się w oku kręci.


avatar
morek154

24.09.2009 22:27

0

renault napewno nie bedzie miec problemów z nowym sponsorem a w czasach urojonego kryzysku banki radza sobie najgorzej wiec je.... ing, przez to głupkwoate ing przmalowali bolidy na biało może w nastepnym roku wrócą barwy jakie były za czasów papierowsów mild seven


avatar
radzix

24.09.2009 22:28

0

pjc to samo chciałem napisać, Canon na BGP to toalny old school powrót do lat 80-90 niesamowicie to wygląda klasyka... a przy okazji na oficjalnej stronie f1 podano zestawienie kto ile wykorzystał już silników w tym sezonie co wy na to?? McLaren-Mercedes Lewis Hamilton - 7 Heikki Kovalainen - 7 Ferrari Giancarlo Fisichella - 6 Kimi Raikkonen - 6 BMW Sauber Robert Kubica - 7 Nick Heidfeld - 7 Renault Fernando Alonso - 6 Romain Grosjean - 6 Toyota Jarno Trulli - 7 Timo Glock - 7 STR-Ferrari Jaime Alguersuari - 6 Sebastien Buemi - 6 RBR-Renault Mark Webber - 7 Sebastian Vettel - 8 Williams-Toyota Nico Rosberg - 7 Kazuki Nakajima - 7 Force India-Mercedes Adrian Sutil - 7 Vitantonio Liuzzi - 7 Brawn-Mercedes Jenson Button - 7 Rubens Barrichello - 7


avatar
walerus

24.09.2009 22:40

0

Robert - czytaj - renault bez kasy..... kurcze gdzie oni będą jeździć...?


avatar
black knight

24.09.2009 23:01

0

23. To żadna nowość :P


avatar
strong1

24.09.2009 23:02

0

24walerus On nie musi o tym czytać.On to zobaczy na żywo... Co do silników-przecież powinno być ich 9-10 w sezonie.Teraz będą się cofać jak raki,Zresztą był w zeszłym sezonie przepis,że jedna jednostka ma wytrzymać 2 wyścigi,aby uniknąć kary,to skąd się wzięło teraz to zaledwie 8?


avatar
pawelpaciorek

24.09.2009 23:06

0

jak to gdzie? Stawiam na Sauber albo Williamsa


avatar
ptasior

24.09.2009 23:10

0

Śmieszy mnie jak niektórzy piszą, że Renault ryzykowało życie kierowcy. Przy tej prędkości nic nie mogło mu się stać. Przy dwa razy większych prędkościach kierowcy wychodzą z bolidu, otrzepują się i nic im nie jest. McLaren jakoś po aferze nie miał problemów ze sponsorami, Renault też ich nie będzie mieć. Za miesiąc nikt o aferze nie będzie pamiętać.


avatar
Cwirs

24.09.2009 23:19

0

kacperboss przesadzasz i to ostro, oszustem jest Briatore, nie Renault. Bynajmniej nic nikomu nie udowodnili poza Briatore i Symondsem, wiec nie wiem skad u Ciebie ta zawisc. Mysle, ze kara jest adekwatna do czynu, nie mozna wyzucac zespolu setek ludzi, przez 3 debili. Tymbardziej, ze kara wisi nad nimi


avatar
Cwirs

24.09.2009 23:26

0

morek154, polac mu :]


avatar
hotshots

24.09.2009 23:52

0

Co sie przejmujecie ! w miejsce Renault przyjdzie Skoda,Tata albo inne "made in China" lub Rosja - F1 juz nie ta sama co kiedyś ........


avatar
morek154

25.09.2009 01:34

0

niechęc do alonso na tej stronce jest uzasadniona (bo alonso trafi do ferrari a nie kubica) ale co tak wszyscy nie lubią renault? no własnie skoro ing zerwało umowe to zniknie juz ich napis od jutra


avatar
fullbzikaaa

25.09.2009 05:59

0

Ferdek wybrał, Robert przejdzie.


avatar
RapidWave

25.09.2009 07:30

0

31. hotshots - Skoda to żadne china, robi świetne auto WRC, Kubek jeździł


avatar
faraon06

25.09.2009 09:04

0

28. ptasior - to że zabezpieczenia są na najwyższym poziomie nie daje ŻADNEJ gwarancji na wyjście z jakiegokolwiek wypadku bez szwanku. Wszystko zależy od wielu czynników takich jak siła uderzenia, prędkość, kąt uderzenia itd. itp. No i oczywiście od szczęścia. Jak ktoś będzie miał pecha to NIC nie pomoże.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu