DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
13.05.2009 09:34
0
nooo, jesli BMW, Renault, Toyota, RB, i Ferrari nie wystartuja w F1 to chyba w przyszlym roku w F1 beda same furmanki, brawo BERNIE!! a moze dobrze by bylo, stworzyli by serie Formula GP bez Berniego...
13.05.2009 09:41
0
Ooo, w Renault też myślą (czasem - skoro jeszcze trzymaja tam Piqueta, ale myslą :P).
13.05.2009 09:46
0
No i bardzo dobrze niech wszyscy protestują! Może FIA się obudzi i zobaczy, że to nie kryzys może doprowadzić do upadku tego soprtu tylko oni sami
13.05.2009 09:57
0
słyszałem głosy, że niech odchodzą inni ich zastąpią. Nie zgadzam się, jeśliby odeszły zespoły RB. STR, SF, BMW S, Toy i Ren, to Lola, Prodrive i USGP1 to za mało na to aby F1 dalej istniała.
13.05.2009 10:06
0
hahaha no to na to czekam, aż większość przyłączy się do protestu, a cała FIA niech sobie robi sama ten cyrk, bo chyba o to im chodzi.....
13.05.2009 10:17
0
popieram . i już widze jak stacje telewizyjne będą płacić za prawa do emisji taką kase jak do tej pory. berni szkłem sobie dupsko wytrze i będzie miał krwawą masakre .
13.05.2009 10:22
0
bernie i max zapomnieli, ze kibice moga nie chciec ogladac wyscigów bez ulubionych zespolów. no chyba, ze zamierza zrobic nazcar2-wyscigi i ekipy w polowie dla amerykanów a w drugiej polowie dla azjatów... tja, rynki zbytu k... mac...
13.05.2009 10:23
0
wiadomo że F1 bez tych wszystkich zespołów nie pojedzie... ale szum musi być.... a w końcu ogłoszą szumnie sukces negocjacji i koniec spekulacji....
13.05.2009 10:28
0
Jeśli odejdą wszystkie poważniejsze zespoły, to co zostanie nie będzie zasługiwało na miano F1. Ciekawe czy FIA będzie brnąć dalej w to bagno, czy wycofa się póki jest jeszcze czas. Ja nie miałabym nic przeciwko stworzeniu nowej serii z Ferrari, BMW, itp., tego co ma być za rok i tak nikt nie będzie chciał oglądać.
13.05.2009 10:31
0
Lata temu, F1 była poligonem doświadczalnym dla wszelkiego rodzaju nowinek techniki motoryzacyjnej, głównie z zakresu mechaniki czy choćby hamulców tarczowych. Przy obecnej taktyce "urawniłowki" FIA, dla motoryzacji nie wniesie to już raczej niczego nowego no bo gdzie i w jakich samochodach cywilnych zostaną zaadoptowane np. nowoczesne pakiety aero ?. To wskazuje że jest proponowane rozwiązania są krokiem wstecz. Owszem bywały już w historii F1 pewne regulacje związane z różnymi silnikami, np. zamiast 3 litrowego bez doładowania, 1,5 l z doładowaniem ale zespoły mogły swobodnie wybierać czy chcą używać takich silników czy innych i nie związane było to żadnymi przywilejami. Mnie poniekąd śmieszy traktowanie tej bazy 40 mln funtów jako reżim finansowy z jednoczesnym zezwoleniem na testy, różnorakie modernizacje itp. Czy te dodatkowe przywileje nie będą nic kosztowały !!!. Jakaś paranoja.
13.05.2009 11:13
0
Wiadomo, że skapitulują. Bernie i Max już pewnie obmyślają, jak tu z " twarzą " wycofać się z tych głupich pomysłów ... :-)
13.05.2009 11:17
0
roko - dokladnie tu sie nic kupy nie trzyma w poczynaniach Mosleya i Ecclestone'a. Z jednej strony mowia o cieciu kosztow z drugiej wprowadzaja KERS (masakrycznie drogie g....o ktore nic na dobra sprawe nie daje). Chca aby F1 miala wiecej wspolnego z rozwojem branzy motoryzacyjnej ale o idei downsize'gu jakby wogole nie slyszeli, i silniki zamrozone. Ja wiem ze sie latwo krytykuje ale sposoby na ozywienie F1 i zmineijszenie kosztow sa oczywiste: 1) standaryzacja czesci mniej istotnych jak np.: przewody hamulcowe (w tej chwili ponoc rocznie po 3mln $ tylko na te czesci sie przenzcza - paranoja), unibolle, łączniki, przewody i detale osprzetu itd. itp. Tu naprawde mozna duzo zyskac, 2) powrocic do turbodolawoanych jednostek mniejszej pojemnosci (idea downsize'gu) powiedzmy 1,5 lub mniej 1,4l z jednoczesnym ograniczeniem doladowania np.: 2-2,5 bara; 3) zmiana systemu punktacji z wieksza iloscia premiowanych punktowo miejsc i jednoczesnym zwiekszeniem roznicy punktowej na korzysc zwyciezcy, 4) urozmaicenie transmisji tv lub internetowych z np mozliwoscia przelaczania kamer i wieksza iloscia danych w czasie rzeczywistym itd itp. no przeciez pomysly same sie nasuwaja - ale jak sie ma ponad 80 lat i mysli tylko o wplywach do wlasnej kieszeni to niestety jest jak jest i recesja sie poglebia....
13.05.2009 11:33
0
Wiadomo o co chodzi Berniemu i Mosleyowi:) Kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Każdy z nas mógłby podać co najmniej pięć różnych pomysłów na to jak można by było zaoszczędzić pieniądze w F1, ale nie kosztem widowiska, bo cholera w końcu F1 jest po pierwsze poligonem doświadczalnym dla nowych technologii, a po drugie dla fanów. Panowie Mosley i Bernie chyba o tym zapomnieli, bo już im się zwoje w mózgu powoli lasują! Na emeryturę czas panowie, na emeryturę!
13.05.2009 11:56
0
Zastanawiam się dlaczego Mclaren milczy? A może jeszczy się odezwie,bo jak nie ....
13.05.2009 11:56
0
Zapewne "wielkie", "wspaniałe" i "szlachetne" plany Maxa Mosleya co do obcięcia kosztów na team do 40 milionów funtów zaczynają się rozpadać jak domek z kart na który powiał lekki, letni wiaterek. Mimo wszystko wydaje mi się, że tak jak tego chce FOTA, dojdzie do stopniowego zmniejszania kwoty pieniężnej możliwej do wykorzystania w ciągu sezonu przez zespół, ale napewno będzie to kilkakrotnie więcej aniżeli 40 milionów funtów.
13.05.2009 11:56
0
@8.walerus Prawdopodobnie tak będzie.
13.05.2009 12:17
0
jak chciano zakazać silników V12 na przełomie 70' i 80' to Ferrari powiedziało Veto, zagroziło stworzeniem konkurencyjnej serii razem Z Makami. Oczywiście potem obcięto silniki do V10 a teraz do V8 ale faktem jest, że groźba konkurencyjnej serii to dla FOM śmiertelne zagrożenie. Co będziecie oglądać: F1 z teamami, które budują samochody w szopie czy konkurencyjną serię z czołowymi zespołami, kierowcami i kosmicznymi technologiami?
13.05.2009 12:24
0
17. To pytanie retoryczne? XD ja nie będę oglądać F1 z zespołami które budują bolidy w szopie XD
13.05.2009 12:36
0
Myślicie że te groźby to na poważeni? Straszonko i tyle
13.05.2009 12:54
0
@Kimi Rajdkoniem z nostalgią wspominam czasy kiedy silniki V12 były obecne w F1.
13.05.2009 12:56
0
Sorki, że powtórzę swój komentarz, jaki umieściłem w poprzedim temacie,nt.Ferrari, ale meritum sprawy jest identyczne, a zatem: Burza w szklance wody.Już Berni odpuszcza - "głównym problemem jest podwójny system zasad zaproponowany na rok 2010" i wg niego "szanse na jego wdrożenie powoli zanikają", a ponadto zespoły obawiają się ,że wydatki będą kontrolowane przez audytorów z zewnątrz", na co Ecclestone: "zespoły będą mogły same nadzorować swoje wydatki"- hahaha.
13.05.2009 13:01
0
...,a i jeszcze najlepsze w tym wszystkim jest to, że Berni wychodzi na tego dobrego (mądrego), a Maxiu na tego złego (?), co takie poronione pomysły chce wprowadzić - buhahaha,buuuuuuuuuuu
13.05.2009 13:10
0
Berni i Mosley poprostu "rozdają karty", przynajmniej tak uważają i nie chodzi tu o jakieś oszczędności itp. sugestie jak na razie, chodzi o tytuły mistrzowskie i póki co dwaj panowie chcą decydować a co najmniej wpływać znacząco jak to miało miejsce chociażby w 2007r. na podział: temu...to, tamtemu...tamto - mówiąc bardzo ogólnikowo i w skrócie. Wydaje się, że rządzenie przewraca im w głowach... A mcl nie da głosu w tej sprawie, dlaczego...? Oto jest pytanie!!!
13.05.2009 13:36
0
Gdyby BMW zamiast zawracać mózg Albertowi KERSem zainteresowało go rozszyfrowaniem mózgu Berniego to pewnie byłoby dziś na miejscu BGP.
13.05.2009 13:37
0
Jak wycofają się teamy które grożą odejściem, to w F1 zostanie McLaren, BrawnGP i Force India, czyli jak by się nie poukładały mistrzostwa, to Mercedes ma co roku wszytkie tytuły w kieszeni. Sprytnie kombinują w Stuttgarcie ;)))
13.05.2009 13:45
0
go!!! - cieplej, cieplej....
13.05.2009 13:51
0
A ja tak sobie myślę, że FIA dała takie dziwne ograniczenia specjalnie, aby ludzie pokrzyczeli. Wtedy oni z czegoś tam zrezygnują, coś zostawią (to co chcieli) i wszyscy dojdą do wniosku, że wygrali. Czyli: "FIA syta i FOTA cała".
13.05.2009 13:59
0
czyli taktyka wpływu społecznego o nazwie "drzwiami w twarz" - jeśli chcesz pożyczyć 100zł to nie proś o 100zł bo osoba nie pozyczy,, poproś o 1000zł - też się nie zgodzi, ale stopniowo zejdziesz do 100zł to już pożyczy - Bernie i Max często z tego korzystają
13.05.2009 14:10
0
go!!! dobrze kombinujesz :)) , ale raczej myślę tu o jakiejś kwocie w granicach 300-400 zł
13.05.2009 14:14
0
I jeszcze renault.
13.05.2009 14:29
0
gratuluję tym wszystkim debilom. panie szanowny zrąbany debil MOSLEY i panie debil Ecclestone. gratulacje, że dążycie do poprawienia i ulepszenia sportów motorowych. gratuluję!
13.05.2009 14:39
0
w pryzsyzm sezonie zobaczymy zespoły, które beda sie scigały maluchami z nowymi spolerami bo na nowe konstrukcje nie bedzie ich stac. Wezna wiec to co juz maja i poprawia pakiet areo :( to bedzie naprawde emocjonujace xD
13.05.2009 15:25
0
WSZYSTKIE ZESPOŁY DO STRAJKU !!!!!!!!!!!!!
13.05.2009 15:33
0
Najłatwiej by było przywrócić regulamin z 1979 i każdy chyba by był zadowolony wtedy ;) Haha, już widze te prędkości w boxach, kurcze no to były czasy :]
13.05.2009 15:38
0
bardzo dobrze niech sobie stare dziadki niemyslą ze bedą co roku w h... leciec a a zespoły jak sie wkurzą to stworzą włąsną serie i ciekawe co bedą ludzie oglądali: Ferrari BMW Renault Toyote i RedBulla czy to badziewo z ForceIndia i resztą.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się