Kierowcy zespołu Brawn GP liczą, że również trzeci w sezonie wyścig będzie dla nich udany:
Jenson Button„Po emocjach dwóch pierwszych wyścigów, dobrze było odpocząć, a także spojrzeć spokojnie na dramatyczne Grand Prix Malezji. Co zrozumiałe, jestem zachwycony początkiem sezonu, ale to dopiero dwa wyścigi, wszyscy w zespole wiedzą, że nasi rywale nie stoją w miejscu. Jeżeli dalej chcemy wygrywać, musimy spodziewać się ciężkiej walki. Shanghai International Circuit dostarcza dużo radości kierowcom, to wyzwanie techniczne, aby znaleźć odpowiednie ustawienia bolidu. Mnie szczególnie podoba się szybka sekcja, a także możliwości wyprzedzania, przy ciasnym prawym piątym zakręcie, a także na końcu prostej.”
Rubens Barrichello
„To dziwne uczucie już na początku sezonu jechać do Chin, ale oczekuję z niecierpliwością weekendu w Szanghaju, tamtejsze zaplecze jest fascynujące, a tor jest niesamowitym wyzwaniem dla kierowców. Mam kilka dobrych wspomnień z tego toru, wygrałem tu wyścig w 2004 roku. Z bolidem, który mamy w tym roku, jest tak wspaniale, jesteśmy w stanie wrócić tu z szansą na walkę z przodu. BGP 001 zaprezentował się dobrze na dwóch różnych typach toru w Australii i Malezji, tak więc ciekawie będzie zobaczyć, jak zaprezentuje się w Szanghaju, na dość wyjątkowym torze. Trzeba mieć bardzo dobrą aerodynamikę, ale także bardzo stabilny bolid, nie zapominając o dobrej prędkości, aby mieć przewagę na długich prostych.”
14.04.2009 14:03
0
Jesli dyfuzory beda nielegalne to kopara im opadnie:)
14.04.2009 14:14
0
no nudzą mnie już ci Panowie ze swoim "idealnym" bolidem....
14.04.2009 14:31
0
Ale nic nie wspominają o dyfuzorach i o możliwości dyskwalifikacji :)
14.04.2009 14:37
0
Mam nadzieję że jednak dyfuzory uznają za nielegalne:)) Wtedy to naprawdę będzie EMOCJONUJĄCY wyścig!
14.04.2009 14:41
0
A co tam dyfuzory...Ważniejsze jest ze mamy ciekawą walkę w czołówce :)
14.04.2009 14:47
0
Jeśli o mnie chodzi to wolałbym aby o wygranej decydowały umiejętności kierowców, a nie lepsze czy gorsze bolidy. Ale z drugiej strony nie można zabronić inżynierom wymyślać nowych lepszych konstrukcji - oczywiście zgodnych z przepisami.
14.04.2009 14:48
0
@conders - moim zdaniem walka w czołówce zacznie się dopiero za 2 może 3 wyścigi.
14.04.2009 14:53
0
Ciekaw jestem czy nie czuja sie jakos dziwnie.Przecierz ta ich przewaga wnika z wykorzystania elementow ktorych inne zespoly nie maja.To tak jakby mieli ''turbo'',podczs gdy inni go nie maja.No panowie wasze chwile szczescia sa policzone.
14.04.2009 15:02
0
Myślę, że i tutaj i w Bahrajnie nadal powinni przodowac w stawce. Nie wierzę, aby inne zespoły zniwelowały straty. Do walki z nimi włączy się jeszcze Toyota. Osobiście kibicuję im i jeśli Robcio nie będzie miał szans na wygraną, będę całym sercem z nimi!
14.04.2009 15:23
0
Jeżeli dyfuzory przejdą to typuję Jensona na pierwsze miejsce.
14.04.2009 15:25
0
P.S: Co komentarz,to na 10 miejscu :D
14.04.2009 15:31
0
Jeśli myślicie, że dyfuzory zostaną uznane za nielegalne to życzę powodzenia.
14.04.2009 15:39
0
Angulo: Nigdy nie mów nigdy ;) Po pierwsze to FIA,która potrafiła już niejedne cuda wymyślać.Po drugie: Ferrari ma podobno asa w rękawie w postaci zapisu z regulaminu,więc jeszcze różnie może być ;) Ja wolałbym,żeby inni musieli budować dyfuzory,bo jeśli ich zakażą,to znowu wybuchnie zamieszanie.
14.04.2009 16:24
0
Ciekawe, czy to prawdziwy as, czy tylko ściema... Moim zdaniem FIA będzie lobbować za tym, aby dyfuzory przeszły, z uwagi na to, jakie teamy ich używają, czyli: 1) Brawn GP-póki co mają kasę od Hondzi, ale potem może być różnie. A z tytułem majstra łatwiej będzie zebrać kasę na kolejny sezon. 2) Toyota: Podobno ma nóż na gardle, wątpię aby FIA chciała, aby podzielili los Hondy. 3) Williams: Cienko przędą już od kilku sezonów. Z pewnością silny sezon wiązałby się ze sporym zastrzykiem gotówki. Jeśli ten as z rękawa Ferrari nie będzie na tyle mocny, aby nie dać się zbić, to dyfuzory przejdą...
14.04.2009 16:47
0
Ja i tak na nic nie liczę, ale czemu nie ma decyzji w sprawie dyfuzorów??
14.04.2009 17:30
0
Jutro ma być z tego co kojarzę. IMO niezależnie od decyzji ten monopol BGP się bardzo szybko skończy, bo jeśli zabronią (raczej mało prawdopodobne, ale zawsze) to nie bardzo będą mieli się czym popisywać, moze i mają dobry bolid ale nie aż tak żeby i bez dyfuzorów zostawiać całą resztę w tyle, a jeśli zostawią to każdy team prędzej czy później je wstawi i walka się wyrówna. Ale w chinach jak nie będzie niespodzianek to będą wysoko, nie ma szans.
14.04.2009 17:51
0
Mnie szczególnie podoba się szybka sekcja, a także możliwości wyprzedzania, przy ciasnym prawym piątym zakręcie, a także na końcu prostej.”- haha, jak historia się powtórzy to za dużo sobie nie powyprzedza- wystartuje z PP i tak już zostanie do końca wyścigu...
14.04.2009 19:44
0
14. @sivshy Ale chyba wszechpotężne "FIArari"(jak to wielu miało zwyczaj pisywać) załatwi sprawę na swoją korzyść nieprawdaż? Rzekomo ubiegły sezon był tego dowodem że Ferrari może "wszystko"u Mosleya(że o Berniem nie wspomnę) więc taka betka jak dyfuzory to załatwią jednym pierdnięciem - chyba że faworyzowanie Ferrari przez FIA to łgarstwo wyssane z małego palca, no tak wówczas dyfuzory przejdą bez mrugnięcia okiem :-)
14.04.2009 19:54
0
a co z takim rozwiązaniem? Dyfuzory były nielegalne więc święta trójca zostaje zdyskwalifikowana, ale biorąc pod uwagę szybkość bolidów z dyfusorami i atrakcyjność wyścigów dopuszcza się ich zastosowanaia od gp chin. ???
14.04.2009 20:08
0
@dziarmol@biss: Patrząc na ostatnie lata, zauważam nieco inną prawidłowość FIA zmienia swoich faworytów jak rękawiczki, robi wszystko nie aby pomóc 'ulubieńcowi', tylko po to, aby dążyć do jakichś celów. W 2007 roku faworyzowano Hamiltona, a w 2008 Massę po to, aby było ciekawiej. Wynikiem tych działań jest sytuacja, w której od dwóch lat mamy bardzo pasjonujące zakończenia sezonów, gdzie sprawa jest otwarta do ostatniego wyścigu, lub, jak pokazało GP Brazylii, nawet do ostatniego zakrętu. W tej chwili faworyzuje się Brawna, Toyotę i Williamsa z powodów, które wymieniłem wcześniej. Bo FIA i całej F1 na rękę jest, aby te teamy pozostały w F1. I myślę, że właśnie dlatego jednym powiedziano, że 'pomysłowy' dyfuzor jest zgodny z regulaminem i dano im wolną rękę, a innym zabroniono go użyć.
14.04.2009 20:25
0
Co do dyfuzorów sprawa nie jest prosta. Nawet gdy będą zakazane Brown GP moze i tak byc w czubie. Bolidy tego zespolu maja podobno swietna podloge,ktora znakomicie prowadzi wiatry;-)heheh poza tym nie chce mi sie wierzyć ze Ross nie ma w rekawie kolejnego asa a nawet Jokera. To stary wyjadacz i jestem pewien ze przewidzial mozliwosc zakwestionowania dyfuzorow.
14.04.2009 21:16
0
jest rozwiązanie - połowa punktów dla dyfuziarzy i startujemy z normalnym punktowaniem od momentu aż wszyscy zostaną dyfuziarzami.... a może.....
14.04.2009 21:24
0
dobrze ze na tym torze nie beda mieli takiej duzej przewagi a moze w ogole jej nie beda mieli
14.04.2009 22:28
0
Siemka hot dog ..i reszta :-) Kiedy to właśnie ta podłoga jest najbardziej kontrowersyjna . A właściwie otwory w niej , których używanie jest zabronione od 15 lat. .....Jak dla mnie sprawa dyfuzorów jest jasna - nielegalne ! Ale czy FIA zakaże użytkowania ?....Szczerze - wątpię .
14.04.2009 22:47
0
mi sie wydaje ze dfuzory beda legalne bo fia zalezy na tym zeby w f1 dominwoały zespoły nie fabryczne, uwazam ze wycofanie sie hondy było spowodowane głównie wycofaniem wycigów w ameryce, uważam ze indianapolis i montreal to były jedne z najciekwaszych torów w kalendarzu
14.04.2009 22:51
0
co miały Montreal i Indianapolis do Hondy? Tak jestem ciekaw...
14.04.2009 22:51
0
Brawn poinformował wcześniej inne zespoły o prawdopodobnej luce w przepisach.Pytanie,czy monitował w tej sprawie u FIA,czy budował bolid,w przekonaniu,ze jego interpretacja będzie absolutnie słuszna i zostanie dopuszczony do startów.Bo inne zespoły(Renault chyba na bank)co nieco FIA wypytywały się w tej sprawie i dostały negatywny sygnał.I to jest spory problem,albo dla FIA,albo dla Brawna i innych dyfuzorowców,co poszli tą drogą.
14.04.2009 22:59
0
Także wg mnie sprawa jest nie tylko dotycząca kwestii ściśle technicznej bolidu.Ciekawe będzie uzasadnienie,niezależnie od wyroku,o ile dowiemy się o tym.
14.04.2009 23:04
0
chyba o rynek zbytu morkowi chodziło...?
15.04.2009 00:16
0
sivshy honda i toyota są bardzo popularne w usa ponieważ są niezawodne, dobrze wykonae (w przeciwinstwie do amerkanskich aut) a do tego tanie (nie to co w europie). F1 była swiatna reklamą chociaż z drugiej strony od kąd oglądam f1 zawsze byłem za renault a mimo to nie kupiłbym zadnego samochdu renault gdybym potrzebował swojego własnego "wozu"
15.04.2009 00:33
0
Wynik rozprawy w Paryżu jest niemal pewny. Zauważcie, że ci co nie mają podwójnego dyfuzora pracują nad nowym rozwiązaniem i ładują w to niemałe pieniądze. Ci co już je mają nie pracują nad planem awaryjnym. Wynika z tego że zespoły, które wniosły apelację same nie wierzą w korzystny dla nich werdykt, bo uważają że konstrukcja jest zgodna z regulaminem.
15.04.2009 02:32
0
Z tego co wiem, to Brawn mówił, że są przygotowani na to, że dyfuzory mogą być zabronione i nie będzie to dla nich wielki problem, a jeśli tak jest, to co powie FIA może nie mieć znaczenia, bo może i bez tych kontrowersyjnych dyfuzorów Brawn GP będzie na czele.
15.04.2009 08:58
0
obi216 2009-04-14 22:28:27 Witam szanownego Kolege. Obi mnie tez sie wydaje ze cala ta konstrukcja jest wielce kontrowersyjna gdyz wykorzystuje rozwiazania zakazane 15 lat temu. Problem jest troche inny otoz wszyscy krzycza ze cala przewaga jaka ma "tzw. gang dyfuzorow" wynika tylko i wyłacznie z samego dyfuzora...Dyfuzor jest elementwm ktory wykancza calosc...Jezeli zakaza tylko dyfuzorow to i tak moze sie okazac ze to niewiele zmieni...gdyz po raz kolejny powtarzam nie chce mi sie wierzyc aby Brown tego nie przewidzial.pozdrowienia serdeczne
15.04.2009 09:50
0
To co nosi Brawn na karku jest na pewno szalenie inteligentne,ale wątpię,by w przypadku negatywnego dla niego werdyktu,miał znów tak potężnego asa w rękawie,by ponownie być zdecydowanie najlepszy.Po prostu zespoły które zdecydowały się na "tradycyjne" dyfuzory,czy też podłogi,poruszały się w obrębie takich rozwiązań technicznych,jakie wg nich dawały przepisy na obecny sezon. Brawn i reszta inaczej to widzieli,więc i zupełnie inne rozwiązania stosowali,ale czy jest aż tyle furtek,by znów wyskoczyć z czymś kompletnie bezkonkurencyjnym,to wątpię.Ross zna się na rzeczy,ale nie traktujmy pozostałych jak kompletnych laików. Po prostu inni tak odczytali regulamin i w takim obrębie rozwiązań technicznych się poruszali.Kto miał rację okaże się wkrótce.
15.04.2009 10:31
0
Regulamin dotyczący dyfuzorów zmienił się właśnie w tym roku. Były zmiany w stosunku do tego co było 15 lat temu. Obejrzyjcie sobie wyloty dyfuzorów w bolidach zeszłorocznych i tegorocznych, zobaczcie przede wszystkim gdzie one były w zeszłym roku, a gdzie są teraz.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się