BMW Sauber ma nadzieję na wprowadzenie lżejszej wersji modelu F1.09 od Grand Prix Hiszpanii by poprawić szanse Roberta Kubicy na skorzystanie z systemu KERS.
Polak nie był w stanie skorzystać z nowego systemu ze względu na jego wagę i niemożność wykorzystania dodatkowego balastu w celu poprawienia zachowania samochodu, szczególnie jeśli chodzi o degradację opon. Lżejszy od Kubicy Heidfeld korzystał z KERS w pierwszych dwóch wyścigach.Zespół BMW Sauber jest przekonany, że KERS przynosi korzyści, a teraz ciężko pracuje nad redukcją masy samochodu, co pozwoli Kubicy na wykorzystanie dodatkowej mocy. Poprawy możemy spodziewać się wraz z wprowadzeniem dużego pakietu poprawek w maju podczas wyścigu w Barcelonie.
"Naszym celem jest przygotowanie samochodów dla KERSu" - stwierdził Kubica. "To oznacza rozwój KERS, jak również rozwój samochodu."
"Problemem jest masa i brak balastu do właściwego zbalansowania samochodu. To nie tylko KERS powoduje problemy, ale nad tym pracujemy. Moim zdaniem w trakcie sezonu KERS będzie potrzebny, by utrzymać się z przodu, nie tylko na starcie, ale i w wyścigu."
Mario Theissen nie chciał wchodzić w szczegóły, jednak przyznał, że BMW pracuje nad redukcją masy.
"Dokładnie to by pomogło. Prowadzimy pewne prace rozwojowe, ale... poczekajcie i zobaczycie. Nie chcę wchodzić w szczegóły."
14.04.2009 08:48
0
Oficjalne potwierdzenie tego, o czym i tak wszyscy wiedzieli...
14.04.2009 08:49
0
Jestem ciekawy jak to bedzie wygladało gdy dadza mu nowy ( lepszy mam nadzieje) lzejszy bolid :) to Nick znów bedzie sie zapewne odchudzal hahah
14.04.2009 08:55
0
moze Robert wkońcu pokarże pełen potencjał samochodu, z KERS-em
14.04.2009 08:55
0
wiecie może o której odbędie się zebranie FIA w sprawie dyfuzorów ?
14.04.2009 08:58
0
No niedobrze- nowy bolid dla Kubicy miał być na GP Hiszpanii a tu już jęczą tylko o poprawkach aero... szkoda, ale może to choć trochę poprawi osiągi jego bolidu
14.04.2009 09:00
0
Mam nadzieje że KERS wkońcu bedzie działać dobrze bo jak na razie nie dawał aż tak wielkiej przewagi nie licząc drugiego miejsca Nicka Heidfelda ale moim zdaniem to było tylko szczęście i dobra strategia.
14.04.2009 09:12
0
Oooo, nowa szata strony! Widzę, że poszliście śladem innych (czyt. F1Ultra, F1.WP). Ogólnie całkiem spoko. Wracając do tematu, myślę, że bawarska ekipa poradzi sobie z tym problemem. Nawet jeśli nie na GP Hiszpanii, to gdzie indziej. Mam nadzieje tylko, że Robert będzie mógł włączyć się do walki o majstra i dokonać tego, czego niestety nie udało się Felipe (zdobyć tytuł po dwóch nieukończonych rundach).
14.04.2009 09:21
0
kamilg0700 o ile dobrze pamietam to o 10.00
14.04.2009 09:27
0
''Naszym celem jest przygotowanie samochodów dla KERSu'' - to ciekawe. Myślałem że bolid był od razu projektowany pod KERS. No ładne kwiatki. Czyżby ta wypowiedź to bicie się w piersi że bolid jest kiepski?
14.04.2009 09:42
0
Mnie dziwi,dlaczego wcześniej o tym nie pomyśleli.Robert alarmował na długo przed rozpoczęciem się sezonu,że KERS będzie dla niego utrudnieniem,dopóki nie uda się gdzieś znaleść tych kilku jakże ważnych kilogramów balastu.Powinni zająć się tym duuużo wcześniej,bo jako zespół,który bronił KERSu wyszli na idiotów.Co do zebrania FIA - podobno Ferrari ma asa w rękawie,więc różnie może być.Wiecie,że jakby zmienili wyniki wyścigów,to na pierwszym miejscu znalazłby się Alonso a na drugim...farciarski Nick? :D
14.04.2009 09:46
0
kamilg0700 zebranie jest dziś o 10.00, ale decyzji należy się spodziewać jutrzejszego popołudnia - info za www.formula1.com
14.04.2009 09:48
0
@hipcio na stronie www FIA jest informacja, ze posiedzenie zaczyna sie we wtorek o 10.00 a decyzje maja zostac ogloszone w srode po poludniu..
14.04.2009 09:49
0
Wolałbym coć usłyszeć o aktualizacjach BMW na dwa najbliższe wyścigi w Chinach i Bahrajnie. Inni nie śpią. Ferrari przywozi do Chin rozwiązania, które mają dać im szcacunkow ok. 0,4 s., między innymi nowe przednie skrzydło.
14.04.2009 09:57
0
10. Raven89 tak jak pisze Raven BMW budzi sie z reką w nocniku co pokazuje ze jest to jeszcze bardzo malo doświadczony zespół.
14.04.2009 10:08
0
14. hot dog - a co ma powiedzieć takie Ferrari, albo McLaren?
14.04.2009 10:16
0
Pracują nad lżejszym samochodem dla Kubicy? Czyli co jak już go zmontują, to Nick go nie dostanie, przecież jemu też by to pomogło? @Raven89, dlaczego Alonso byłby pierwszy?
14.04.2009 10:20
0
mowicie ze BMW obudzilo sie z reka w nocniku ale tak nie jest. wystarczy spojzec na tempo wyscigowe RK w australii albo popatrzec kto jest przed BMW: gang dyfuzorow. red bull az taki mocny jak BMW nie jest bo w kwalifikacjach w malezji byli pusciutcy
14.04.2009 10:21
0
Szczerze to dla mnie dziwne jest, że pół ubiegłego sezonu w BMW poświęcili na tegoroczny bolid i nie potrafili wcześniej "odchudzić Kubicy". To nad czym pracowali pół sezonu i całą zimę?
14.04.2009 10:23
0
pz0: racja, dziwne sygnały dochodzą z BMW. W końcu Kubica waży ile waży nie od wczoraj. Czyżby przez te pół zeszłego sezonu nie zbudowali najlepszego możliwego bolidu? Teraz jeżeli coś poprawią to w zasadzie w ciemno. Nie ma testów więc nie wiadomo czy zadziała. No i co z Nickiem? Tez dostanie nowy samochód, czy bedzie jeździł starym? Tak czy inaczej mam nadzieję, że uda im się coś poprawić.
14.04.2009 10:30
0
Byleby na Barcelonę zdążyli - kurcze mało czytelne teraz te newsy i komentarze...
14.04.2009 10:51
0
Nie chciałbym siać teorii spiskowych, ale wygląda mi to na sytuację, w której BMW chciało, aby to Heidfeld walczył o najwyższe lokaty, toteż zrobili bolid pod niego, nie myśląc o tym, aby specjalnie odchudzić bolid Robertowi. A gdy okazało się, że nawet bez KERS-u, Robert jedzie go jak chce, nagle się zreflektowali. Chyba z deka za późno... Czy sezon 2008 nie był wystarczającą nauczką, aby wiedzieli, na kogo mają stawiać? Wygląda na to, że jednak nie...
14.04.2009 11:09
0
Jestem wrogiem teorii spiskowych, ale fakt, dziwne to wszystko...
14.04.2009 11:14
0
Spoko, dzisiaj dyfuzory potwierdzą swoją legalność i reszta stawki z BMW na czele będzie mogła pokazać w połowie sezonu na co ich stać. Na odrobienie strat może być jednak za późno, bo z pewnością BrawnGP nie pozostanie w tyle....
14.04.2009 11:18
0
no tak lżejszy bolid ciekawe co ,,wyjmą"...
14.04.2009 11:46
0
byleby gaśnica i herbatka została...
14.04.2009 12:36
0
@sivshy dokładnie o tym samym pomyślałem. Postawili na Nick-a, a tu ZONK, Robert jest znów szybszy, więc trzeba coś zrobić z bolidem aby ktoś mógł wreszcie wygrywać.
14.04.2009 13:05
0
szkoda że dopiero na GP Hiszpanii
14.04.2009 13:34
0
Mam pytanko :Czy ktoś wie o której kończy się posiedzenie FIA ???O której będzie decyzja w sprawie dyfuzorów???
14.04.2009 13:40
0
smk: Decyzja ma zostać podana jutro do południa.
14.04.2009 13:49
0
Dzięki bardzo!
14.04.2009 14:43
0
@sivshy masz pewnie rację z tą teorią spiskową. Ja mam tylko nadzieję że Kubica da radę się utrzymać na górze tabeli punktowej, pomimo słabego początku sezonu, a jak już dostanie lepszy (mam nadzieję) bolid - zacznie wygrywać.
14.04.2009 15:20
0
tylko tyle że heidfeld też dostanie lżejszy bolid;) DECYZJA MA BYĆ ZNANA JUTRO RANO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14.04.2009 15:32
0
wcześnie :>
14.04.2009 15:41
0
Pytanie: W jaki sposób BMW ma zdobyć mistrzostwo konstruktorów (a to jest u nich priorytetem) robiąc (niektórzy uważają że celowo) bolid pod słabszego z kierowców???? Bo ja tego nie rozumię.
14.04.2009 16:38
0
@jar188: Kto powiedział, że Heidfeld miał być w tym roku słabszy? Przecież wszystkie zmiany regulaminowe miały faworyzować lżejszych kierowców. Poza tym, nowa koncepcja aerodynamiczna wymuszała nadsterowność, którą rzekomo lubił Heidfeld, w przeciwieństwie do Roberta, który wolał podsterowność. Teoretycznie, zrobienie bolidu pod Heidfelda wcale nie byłoby takie głupie, mogło się wydawać przed sezonem...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się