BMW Sauber ma nadzieję na wprowadzenie lżejszej wersji modelu F1.09 od Grand Prix Hiszpanii by poprawić szanse Roberta Kubicy na skorzystanie z systemu KERS.
Polak nie był w stanie skorzystać z nowego systemu ze względu na jego wagę i niemożność wykorzystania dodatkowego balastu w celu poprawienia zachowania samochodu, szczególnie jeśli chodzi o degradację opon. Lżejszy od Kubicy Heidfeld korzystał z KERS w pierwszych dwóch wyścigach.Zespół BMW Sauber jest przekonany, że KERS przynosi korzyści, a teraz ciężko pracuje nad redukcją masy samochodu, co pozwoli Kubicy na wykorzystanie dodatkowej mocy. Poprawy możemy spodziewać się wraz z wprowadzeniem dużego pakietu poprawek w maju podczas wyścigu w Barcelonie.
"Naszym celem jest przygotowanie samochodów dla KERSu" - stwierdził Kubica. "To oznacza rozwój KERS, jak również rozwój samochodu."
"Problemem jest masa i brak balastu do właściwego zbalansowania samochodu. To nie tylko KERS powoduje problemy, ale nad tym pracujemy. Moim zdaniem w trakcie sezonu KERS będzie potrzebny, by utrzymać się z przodu, nie tylko na starcie, ale i w wyścigu."
Mario Theissen nie chciał wchodzić w szczegóły, jednak przyznał, że BMW pracuje nad redukcją masy.
"Dokładnie to by pomogło. Prowadzimy pewne prace rozwojowe, ale... poczekajcie i zobaczycie. Nie chcę wchodzić w szczegóły."
14.04.2009 08:48
0
Oficjalne potwierdzenie tego, o czym i tak wszyscy wiedzieli...
14.04.2009 08:49
0
Jestem ciekawy jak to bedzie wygladało gdy dadza mu nowy ( lepszy mam nadzieje) lzejszy bolid :) to Nick znów bedzie sie zapewne odchudzal hahah
14.04.2009 08:55
0
moze Robert wkońcu pokarże pełen potencjał samochodu, z KERS-em
14.04.2009 08:55
0
wiecie może o której odbędie się zebranie FIA w sprawie dyfuzorów ?
14.04.2009 08:58
0
No niedobrze- nowy bolid dla Kubicy miał być na GP Hiszpanii a tu już jęczą tylko o poprawkach aero... szkoda, ale może to choć trochę poprawi osiągi jego bolidu
14.04.2009 09:00
0
Mam nadzieje że KERS wkońcu bedzie działać dobrze bo jak na razie nie dawał aż tak wielkiej przewagi nie licząc drugiego miejsca Nicka Heidfelda ale moim zdaniem to było tylko szczęście i dobra strategia.
14.04.2009 09:12
0
Oooo, nowa szata strony! Widzę, że poszliście śladem innych (czyt. F1Ultra, F1.WP). Ogólnie całkiem spoko. Wracając do tematu, myślę, że bawarska ekipa poradzi sobie z tym problemem. Nawet jeśli nie na GP Hiszpanii, to gdzie indziej. Mam nadzieje tylko, że Robert będzie mógł włączyć się do walki o majstra i dokonać tego, czego niestety nie udało się Felipe (zdobyć tytuł po dwóch nieukończonych rundach).
14.04.2009 09:21
0
kamilg0700 o ile dobrze pamietam to o 10.00
14.04.2009 09:27
0
''Naszym celem jest przygotowanie samochodów dla KERSu'' - to ciekawe. Myślałem że bolid był od razu projektowany pod KERS. No ładne kwiatki. Czyżby ta wypowiedź to bicie się w piersi że bolid jest kiepski?
14.04.2009 09:42
0
Mnie dziwi,dlaczego wcześniej o tym nie pomyśleli.Robert alarmował na długo przed rozpoczęciem się sezonu,że KERS będzie dla niego utrudnieniem,dopóki nie uda się gdzieś znaleść tych kilku jakże ważnych kilogramów balastu.Powinni zająć się tym duuużo wcześniej,bo jako zespół,który bronił KERSu wyszli na idiotów.Co do zebrania FIA - podobno Ferrari ma asa w rękawie,więc różnie może być.Wiecie,że jakby zmienili wyniki wyścigów,to na pierwszym miejscu znalazłby się Alonso a na drugim...farciarski Nick? :D
14.04.2009 09:46
0
kamilg0700 zebranie jest dziś o 10.00, ale decyzji należy się spodziewać jutrzejszego popołudnia - info za www.formula1.com
14.04.2009 09:48
0
@hipcio na stronie www FIA jest informacja, ze posiedzenie zaczyna sie we wtorek o 10.00 a decyzje maja zostac ogloszone w srode po poludniu..
14.04.2009 09:49
0
Wolałbym coć usłyszeć o aktualizacjach BMW na dwa najbliższe wyścigi w Chinach i Bahrajnie. Inni nie śpią. Ferrari przywozi do Chin rozwiązania, które mają dać im szcacunkow ok. 0,4 s., między innymi nowe przednie skrzydło.
14.04.2009 09:57
0
10. Raven89 tak jak pisze Raven BMW budzi sie z reką w nocniku co pokazuje ze jest to jeszcze bardzo malo doświadczony zespół.
14.04.2009 10:08
0
14. hot dog - a co ma powiedzieć takie Ferrari, albo McLaren?
14.04.2009 10:16
0
Pracują nad lżejszym samochodem dla Kubicy? Czyli co jak już go zmontują, to Nick go nie dostanie, przecież jemu też by to pomogło? @Raven89, dlaczego Alonso byłby pierwszy?
14.04.2009 10:20
0
mowicie ze BMW obudzilo sie z reka w nocniku ale tak nie jest. wystarczy spojzec na tempo wyscigowe RK w australii albo popatrzec kto jest przed BMW: gang dyfuzorow. red bull az taki mocny jak BMW nie jest bo w kwalifikacjach w malezji byli pusciutcy
14.04.2009 10:21
0
Szczerze to dla mnie dziwne jest, że pół ubiegłego sezonu w BMW poświęcili na tegoroczny bolid i nie potrafili wcześniej "odchudzić Kubicy". To nad czym pracowali pół sezonu i całą zimę?
14.04.2009 10:23
0
pz0: racja, dziwne sygnały dochodzą z BMW. W końcu Kubica waży ile waży nie od wczoraj. Czyżby przez te pół zeszłego sezonu nie zbudowali najlepszego możliwego bolidu? Teraz jeżeli coś poprawią to w zasadzie w ciemno. Nie ma testów więc nie wiadomo czy zadziała. No i co z Nickiem? Tez dostanie nowy samochód, czy bedzie jeździł starym? Tak czy inaczej mam nadzieję, że uda im się coś poprawić.
14.04.2009 10:30
0
Byleby na Barcelonę zdążyli - kurcze mało czytelne teraz te newsy i komentarze...
14.04.2009 10:51
0
Nie chciałbym siać teorii spiskowych, ale wygląda mi to na sytuację, w której BMW chciało, aby to Heidfeld walczył o najwyższe lokaty, toteż zrobili bolid pod niego, nie myśląc o tym, aby specjalnie odchudzić bolid Robertowi. A gdy okazało się, że nawet bez KERS-u, Robert jedzie go jak chce, nagle się zreflektowali. Chyba z deka za późno... Czy sezon 2008 nie był wystarczającą nauczką, aby wiedzieli, na kogo mają stawiać? Wygląda na to, że jednak nie...
14.04.2009 11:09
0
Jestem wrogiem teorii spiskowych, ale fakt, dziwne to wszystko...
14.04.2009 11:14
0
Spoko, dzisiaj dyfuzory potwierdzą swoją legalność i reszta stawki z BMW na czele będzie mogła pokazać w połowie sezonu na co ich stać. Na odrobienie strat może być jednak za późno, bo z pewnością BrawnGP nie pozostanie w tyle....
14.04.2009 11:18
0
no tak lżejszy bolid ciekawe co ,,wyjmą"...
14.04.2009 11:46
0
byleby gaśnica i herbatka została...
14.04.2009 12:36
0
@sivshy dokładnie o tym samym pomyślałem. Postawili na Nick-a, a tu ZONK, Robert jest znów szybszy, więc trzeba coś zrobić z bolidem aby ktoś mógł wreszcie wygrywać.
14.04.2009 13:05
0
szkoda że dopiero na GP Hiszpanii
14.04.2009 13:34
0
Mam pytanko :Czy ktoś wie o której kończy się posiedzenie FIA ???O której będzie decyzja w sprawie dyfuzorów???
14.04.2009 13:40
0
smk: Decyzja ma zostać podana jutro do południa.
14.04.2009 13:49
0
Dzięki bardzo!
14.04.2009 14:43
0
@sivshy masz pewnie rację z tą teorią spiskową. Ja mam tylko nadzieję że Kubica da radę się utrzymać na górze tabeli punktowej, pomimo słabego początku sezonu, a jak już dostanie lepszy (mam nadzieję) bolid - zacznie wygrywać.
14.04.2009 15:20
0
tylko tyle że heidfeld też dostanie lżejszy bolid;) DECYZJA MA BYĆ ZNANA JUTRO RANO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14.04.2009 15:32
0
wcześnie :>
14.04.2009 15:41
0
Pytanie: W jaki sposób BMW ma zdobyć mistrzostwo konstruktorów (a to jest u nich priorytetem) robiąc (niektórzy uważają że celowo) bolid pod słabszego z kierowców???? Bo ja tego nie rozumię.
14.04.2009 16:38
0
@jar188: Kto powiedział, że Heidfeld miał być w tym roku słabszy? Przecież wszystkie zmiany regulaminowe miały faworyzować lżejszych kierowców. Poza tym, nowa koncepcja aerodynamiczna wymuszała nadsterowność, którą rzekomo lubił Heidfeld, w przeciwieństwie do Roberta, który wolał podsterowność. Teoretycznie, zrobienie bolidu pod Heidfelda wcale nie byłoby takie głupie, mogło się wydawać przed sezonem...
14.04.2009 16:54
0
Cóż, BMW najwyraźniej uważa, że Heidfeld jest jednak tym lepszym kierowcą (don`t ask me why), a przynajmniej bardzo chcą w to wierzyć, bo niby czemu robili by pod niego bolid gdyby w pełni zdawali sobie sprawę z talentu Kubicy? Widocznie sukces Kubicy to nie to samo co sukces Heidfelda więc lepiej inwestować w tego drugiego. Chyba, że liczyli że jeszcze uda im się odchudzić Roberta, jak twierdzi wp: "Aby Kubica mógł się cieszyć prawdziwym dopalaczem, schudnąć musi wszystko: on sam, KERS i bolid". Może w BMW myśleli że wystarczy odchudzić tylko kierowcę. Oj, trudno się w tym połapać, a miało już być tak pięknie.
14.04.2009 16:56
0
No sivshy coś w tym jest. Ale jakby jednocześnie pomyśleli trochę nad bolidem dla Kubicy, to też by chyba nie zabolało.
14.04.2009 18:00
0
sivshy 2009-04-14 10:51:46 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl) hehehe i kto to mówi no no
14.04.2009 20:35
0
i jak tu nie pić?
14.04.2009 21:38
0
Siemka - dziarmol@biss , walerus , oraz reszta forumowiczów.......No cóż miałem tego nie pisać , by nie zadrażniać atmosfery . Bardzo czekałem na inaugurację obecnego sezonu ( zresztą jak i wszyscy ) , chociażby ze względu na końcówkę ubiegłorocznego sezonu , jak i szumne zapowiedzi teamu , przed obecnym. Jakie były nasze relacje w trakcie poprzedniego sezonu , a szczególnie niezrozumiała niejednokrotnie dla nas strategia BMW Sauber . I co ?!... A no , cała para poszła w gwizdek ! Nick , który tak szumnie zapowiadał walkę o najwyższe cele , póki co zamiata ogony ....i szczere brawo - za punkty które na dzień dzisiejszy zdobył - tylko pytanie komu ?! Nickowi , zespołowi , czy też opatrzności ?!....... Robert szarpie się i pruje sobie żyły , by wyciągnąć maksa, z nie najszybszego i w bardzo ubogiej wersji bolidu . Jednak pech , któremu również pomógł i zespół ( silnik można był uratować , tylko trzeba słuchać co mówi Robert - bo punkty i tak szlag trafił ) , okrutnie zatrzymuje go w miejscu .... I właśnie , tuż przed rozpoczęciem tego sezonu przeczytałem gdzieś wypowiedź Jeana Alesi >> Jeśli Robert myśli o walce o najwyższe cele , musi natychmiast odejść z BMW , gdyż , to co zespół wyprawiał w końcówce sezonu jest co najmniej dziwne i niezrozumiałe. Praktycznie , absolutnie nie dał wsparcia kierowcy , który liczył się w stawce o najwyższe cele << ......
14.04.2009 21:51
0
40. obi216- Witaj @obi czyli co? wracają potwory z ubiegłego sezonu? ech obiecywałem sobie wzorem bardziej obeznanych w tych klockach powstrzymywać się od takich komentarzy ale chyba nie dam rady nie da się uciec przed zmorami a szkoda , fajnie że nie będę sam :-) pozdrawiam @jeremi a Ty gdzie? walerus jak zwykle cięty hehe komentarz :-)
14.04.2009 22:09
0
Przeczytałem również (przed sezonem ) wypowiedź jednego z dziennikarzy niemieckich , zajmującego się tematyką F1 , który nie ukrywa , że Robert jest o wiele lepszy od Nicka. Co z kolei jest pewnym podrażnieniem ambicji większości kibiców niemieckich. Nie wszystkich , jednak większości. ..Ten subtelny brak aprobaty podziela również pewna część mediów niemieckich , które za wszelką cenę szukają następcy Michaela Schumachera , gdyż wraz z jego odejściem , spadła drastycznie oglądalność F1. Schumi wprawdzie powrócił(pośrednio ) , to jednak oglądalność nie wzrosła. Niby mają tych pięciu kierowców w "jedyne" , to jednak nie to...No może Vettel - jednak jeszcze nie to. BMW obiecywało mistrzostwo , emocje..............Ale dlaczego ten Robert jest lepszy ?! .....I zgrzyt !!.............. He he he dziarmol@biss - te potwory to my ?! Rozumiem he he he .....
14.04.2009 22:10
0
>>jedynce<<
15.04.2009 10:12
0
@sivshy, gdyby tak miało być to po co BMW robi lżejszy bolid dla Roberta????? idąc tym tokiem rozumowania wychodzi na to, że BMW przerabia bolid Kubicy po to żeby nie jeździł szybciej od Nicka, a odchudzanie to tylko przykrywka. Prawda jest raczej bardziej prosta, niestety ale BMW nie jest zbyt doświadczonym teamem, nie mają w swojej stajni najlepszych inżynierów, a i ich niemieckie ślepe dążenie do celu bez elastycznego reagowania na bieżące wydarzenia i potrzeby sprawia że robią takie babole jak z bolidem na ten sezon. Samym Heidfeldem mistrza konstruktorów nie da się zdobyć. Z tego co pamiętam to właśnie Robert wolał żeby bolid był nadsterowny. A potwory&spółka niech na razie jeszcze nie wychodzą ;)
15.04.2009 13:07
0
witam obiego! Myslę że na podstawie zairiwań dyfuzorowatych ten sezon "odpuszczą sobie a jednak ferrari, mcl, renault i BMW - będzie za to szansą dla inyych zespołów - poza FI. Rok 2010 będzie dopiero równorzędną próbą sił - dlatego składy na 2010 nie ulegną drastycznej zmianie - chyba tylko za Barichello ktoś wskoczy i za Fisico. Kubica musi znów uzbroić się w ten swój szyrderczy usmiech i tzw. cierpliwość.....
15.04.2009 21:56
0
A ja walerus myślę, że BMW i Robert będą liczyć się w walce o mistrzostwo. Może jest to zbytni optymizm, ale wydaje się, że z Robertem to BMW aż tak nie odstaje od dyfuzorowców.
15.04.2009 21:59
0
A tak sobie też myślę, że KERS w odchudzonym bolidzie + dyfuzor (który zdaje się przez BMW był już testowany), da Kubicy dodatkowo ok. 1 sekundy na okrążeniu.
16.04.2009 12:19
0
da sobie rade z nimi oni zlapią wkońcu zadyszki nie wytrzymają całego sezonu.
16.04.2009 12:19
0
pozdr
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się