WIADOMOŚCI

Norris przed Leclerkiem i Sainzem. Antonelli zakończył trening w żwirze
Norris przed Leclerkiem i Sainzem. Antonelli zakończył trening w żwirze © McLaren

Lando Norris w drugim treningu powrócił na czoło tabeli wyników, wyprzedzając Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. Kierowcy nie uniknęli jednak przerw w zajęciach. Czerwona flaga pojawiła się na torze po przygodzie Kimiego Antonellego w drugim Lesmo.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe w drugiej sesji treningowej na torze Monza nie odbiegały zbytnio od tych, z jakim kierowcy musieli sobie radzić rano.

W okolicy toru było słonecznie i sucho. Temperatura powietrza wynosiła przyjemne 27 stopni Celsjusza, a nawierzchnia rozgrzana była do 41 kresek.

Sesja rozpoczęła się bez zbędnej zwłoki ze strony kierowców. Już po kilku chwilach większość z nich zameldowała się przed kibicami i rozpoczęła pracę, która początkowo tradycyjnie skupiała się na twardszych mieszankach opon.

Większość korzystała ze średniego ogumienia, ale sporo zawodników zdecydowało się też sprawdzić najtwardszą w ten weekend mieszankę C3.

Po pierwszych przejazdach prym wiedli kierowcy McLarena, którzy w pierwszej sesji nie byli zbytnio widoczni.

Już po kilku minutach jasne stało się, że kierowcy nie zamierzają odpuszczać agresywnej jazdy, a zerowy, jak na standardy Formuły 1 docisk sprawił, że na torze nie obyło bez incydentów. Szczególnie newralgicznymi pod tym względem miejscami okazały się druga szykana, zakręty Lesmo i szykana Ascari.

Pierwsze dość niewinne zdarzania dotyczyły kierowców McLarnea, którzy zgodnie poinformowali o problemach z lusterkami w swoich autach, które po prostu pękały.

Nie były to problemy zmuszające sędziów flagowych do interwencji, ale i na te nie trzeba było długo czekać, gdyż już po niespełna 10 minutach sesji w pułapce żwirowej przy drugim Lesmo utknął Kimi Antonelli, który podobne przygody podczas przygotowań do weekendu miał przecież tydzień temu na Zandvoort.

Po wznowieniu sesji nieźle pojechał Carlos Sainz, który przedzielił kierowców McLarena na czele tabeli, a chwilę później na jej czoło wskoczył Charles Leclerc, który pokonał szybkie kółko na twardych oponach.

Kierowcy korzystający ze średnich opon mieli jednak nieco przewagi. Jeszcze przed półmetkiem sesji na pierwsze miejsce wskoczył Verstappen, którego kilka minut później przeskoczył prezentujący niezłą formę od początku weekendu Carlos Sainz z Williamsa.

Jako pierwsi na miękkie opony przeszli Lando Norris i Pierre Gasly. Zawodnik McLarena pierwszą próbę na takim ogumieniu spalił, tracąc tył swojego auta w drugiej szykanie.

W drugim podejściu Brytyjczyk zdecydowanie poprawił wynik najszybszego na średnim ogumieniu Sainza, wyprzedzając go o przeszło 0,7 sekundy.

Reszta stawki po pierwszych przejazdach na miękkich oponach mimo niezłych czasów w pierwszym sektorze nie była w stanie poprawić wyniku kierowcy McLarena. Lewis Hamilton wskoczył tylko na drugie miejsce, a Charles Leclerc po swojej próbie meldował przez radio, że ma "zerową przyczepność".

Na stabilność swojego auta narzekał też Max Verstappen, który również zmuszony został przerwać pierwszą swoją próbę na miękkim ogumieniu. W kolejnym podejściu Holendra wskoczył jedynie na czwarte miejsce, uzyskując czas podobny do Lewisa Hamiltona. Do najszybszego Norrisa tracił już 0,2 sekundy.

W końcówce sesji kierowcy powrócili do sprawdzania swoich bolidów na twardszych mieszankach i w czołówce nie doszło do większych zmian w czasach.

Najszybszy po godzinie zmagań z szybką Monzą był Lando Norris, który wyprzedzał Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lewis Hamilton

Ferrari

1:20.117
20
S
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:20.286
+0.169 s
23
S
3

Carlos Sainz

Williams

1:20.650
+0.533 s
24
S
4

Max Verstappen

Red Bull

1:20.692
+0.575 s
22
S
5

Kimi Antonelli

Mercedes

1:20.940
+0.823 s
25
S
6

Lando Norris

McLaren

1:21.021
+0.904 s
27
S
7

Alexander Albon

Williams

1:21.073
+0.956 s
25
H
8

George Russell

Mercedes

1:21.110
+0.993 s
20
S
9

Fernando Alonso

Aston Martin

1:21.114
+0.997 s
19
S
10

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:21.158
+1.041 s
25
H
11

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:21.172
+1.055 s
23
S
12

Nico Hulkenberg

Sauber

1:21.179
+1.062 s
26
S
13

Liam Lawson

Racing Bulls

1:21.201
+1.084 s
27
S
14

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:21.292
+1.175 s
24
S
15

Lance Stroll

Aston Martin

1:21.295
+1.178 s
26
S
16

Alex Dunne

McLaren

1:21.606
+1.489 s
26
S
17

Esteban Ocon

Haas

1:21.642
+1.525 s
22
S
18

Pierre Gasly

Alpine

1:21.653
+1.536 s
26
S
19

Oliver Bearman

Haas

1:22.058
+1.941 s
23
S
20

Paul Aron

Alpine

1:22.153
+2.036 s
23
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:19.878
28
S
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:19.961
+0.083 s
29
S
3

Carlos Sainz

Williams

1:19.974
+0.096 s
30
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:20.059
+0.181 s
29
S
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:20.070
+0.192 s
26
S
6

Max Verstappen

Red Bull

1:20.077
+0.199 s
27
S
7

Alexander Albon

Williams

1:20.179
+0.301 s
28
S
8

Nico Hulkenberg

Sauber

1:20.241
+0.363 s
27
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:20.269
+0.391 s
28
S
10

George Russell

Mercedes

1:20.276
+0.398 s
29
S
11

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:20.383
+0.505 s
24
S
12

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:20.475
+0.597 s
25
S
13

Lance Stroll

Aston Martin

1:20.528
+0.650 s
28
S
14

Oliver Bearman

Haas

1:20.607
+0.729 s
29
S
15

Fernando Alonso

Aston Martin

1:20.645
+0.767 s
26
S
16

Esteban Ocon

Haas

1:20.654
+0.776 s
29
S
17

Liam Lawson

Racing Bulls

1:20.811
+0.933 s
25
S
18

Pierre Gasly

Alpine

1:21.102
+1.224 s
30
S
19

Kimi Antonelli

Mercedes

1:21.367
+1.489 s
4
H
20

Franco Colapinto

Alpine

1:21.564
+1.686 s
30
S
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.