Jak donoszą najświeższe wiadomości ze świata F1 BMW Sauber będzie kolejnym zespołem, który na torze przetestuje nowy system odzyskiwania energii kinetycznej KERS, który będzie mógł zostać użyty w sezonie 2009.
W połowie maja pierwszym teamem, który zdecydował się na test nowego systemu była Honda.„W połowie maja wykonaliśmy kilka okrążeń na torze Silverstone, aby sprawdzić funkcjonowanie naszego systemu KERS” potwierdził Ross Brawn, szef zespołu.
Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport z kolei donosi iż zespół BMW w lipcu po raz pierwszy przetestuje funkcjonowanie swojego systemu KERS, a podczas testów w Jerez, zapowiedzianych na koniec miesiąca system ten zostanie zamontowany do tegorocznej wersji bolidu BMW Sauber F1.08.
Główni rywale zespołu BMW Sauber w tym sezonie- Ferrari i McLaren jeszcze nie rozpoczęli testów na torze nowego systemu. Zespół Renault wdrożenie technologii KERS ma odłożyć na przyszły rok.
02.07.2008 13:22
0
dobrze .. dobrze. BMW jak nie zwali silnika i aero w sezonie 2009 pewnie bedzie mistrzem :P
02.07.2008 13:45
0
beemki jesli chca zaistnieć muszą wykąbinować cos naprawde dobrego z tym KERS
02.07.2008 13:46
0
dlatego wolalbym zeby robert zostal w bmw
02.07.2008 13:48
0
Dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen - W fazie BETA nasz system KERS wykorzystuje chomiki bawarskie (Cricetidae Beemus). Występują jednak problemy z kondycją chomików powodujących potrzebę ich wymieniania co ok 20 okr. Trwają obecnie prace nad systemem chłodzenia chomików (Hamster Cooling System) oraz zwiększenia ich odporności na przeciązenia. Napotkaliśmy również problemy z uczuleniem Roberta na sierść oraz w przypadku Nicka problem z doprowadzeniem chomików do optymalnej temperatury pracy
02.07.2008 14:01
0
hehehe,vight to Ci sie udało,dobre;]
02.07.2008 14:02
0
no może bea trochu do przodu w przyszłym roku jak teraz chca przetestowac co nie co.. lepiej jak Robert Kubica zostanie w BMW. pokazał swoje umijetności i wiele zrobił dla zespołu no i dobrze mu się wspolpracuje z inzynierem.. a jak naarzie BMW niech pokaza na co ich stac w gp.BW do boju!!!
02.07.2008 14:23
0
@Voight , dawno się tak nie uśmiałem :) Na prawdę dobre :D
02.07.2008 14:28
0
Dlaczego BMW daje strategię chomikom na 0 pit - stopów?!
02.07.2008 14:31
0
voight ales ty smieszny a ja tam, wole Roberta w Ferrari bo cos czuje ze bmw moze cos zawalic a moje przeczucia sie sprawdzaja ( np wszyscy płakali przed sezonem ze bmw jest słabe a ja wiedziałem ze sa szybcy tak czułem)
02.07.2008 14:36
0
Chomik chomikiem, ale ciekawi mnie waga Roberta, zastosowanie tego systemu może być niekorzystne dla cięższych i wysokich kierowców. Byłoby ironią losu gdyby się okazało że Robert jest za duży na F1. Chyba że FIA pójdzie po rozum do głowy i zwiększy dopuszczalną wagę bolidów.
02.07.2008 14:37
0
Voight: wreszcie jakiś porządny komentarz :)
02.07.2008 14:37
0
hehehehe';)
02.07.2008 14:39
0
czyzyk1802: nie no, rewelacja. takie przeczucia to wiesz gdzie można sobie wstawić? tutaj nie ma reguły. zmiany są duże, może być różniście.
02.07.2008 15:10
0
Raczej jeśli FIA pójdzie po rozum do głowy i zwiększy minimalną dopuszczalną masę bolidu.
02.07.2008 15:15
0
Voight-RESPECT :))))))))))))))))))))))))))))))
02.07.2008 15:37
0
dobre Voight - podobno chomiki mają wymieniać na pit stopach i nawet ze zdechłego osobnika da się odzyskać 5 KM na około 7 sekund - jednakże każde naciśnięcie przyciska boost powoduje skrócenie cyklu życiowego chomików o około 30%...
02.07.2008 16:22
0
ciekawe kto najlepiej wykorzysta KERS. Moim zdaniem jeżeli Maki będą miały dwa bolidy to więcej na tym stracą niż zyskają. Praca nad dwoma bolidami jednocześnie kosztuje. Do tego dochodzi bolid na przyszły sezon. P.S. Zapraszam na www.f1drive.yoyo.pl (serwer 24/7)
02.07.2008 16:27
0
Voight to Ci się udało :D:D:D więcej takich postów poproszę heheh :):):)
02.07.2008 17:04
0
Może nie być tak źle z kosztami pracy nad dwoma bolidami. Przypuszczam że zdecydowana większość elementów będzie wspólna, tak samo koncepcja jeżeli chodzi o aerodynamikę. I tak na jeden sezon jest budowanych kilka nadwozi dla każdego kierowcy, więc raczej przez to dramatycznie koszty i pracochłonność nie wzrosną. Ciekawe jak zadecydują który bolid użyć, po piątkowych testach?
02.07.2008 18:42
0
Szczerze to nie wiem co niby Voight powiedzial takiego smiesznego? Dla mnie znaczy to jedynie tyle, ze przed komputerem siedzi jakis 12- latek. Zajmijcie sie lepiej F1, a nie jakimis pierdolami.
02.07.2008 18:53
0
stary, nie masz poczucia humoru...
02.07.2008 18:54
0
po prostu podszedl do tego artykulu z dystansem-czy to cos zlego?
02.07.2008 20:12
0
adamus100 moze i siedzi za sterami i pod nickiem Voight 12 latek ale post wyszedl mu calkiem smieszny i co najwazniejsze na temat, poza tym nie obrazil On nikogo a jedynie rozbawil wiekszosc forumowiczow....nic w tym zlego.
02.07.2008 20:51
0
OK. KERS jak wiadomo to system odzyskiwania energii kinetycznej polega to na tym, że energia koła zamachowego, które jak wiadomo posiada duży moment bezwładności zostaje odzyskana podczas hamowania i przekazana na wał napedowy gdy bolid przyśpiesza. Składa się z dysku wejściowego i wyjściowego kształcie toroidalnym. W toroidach zamontowano wałki które powodują, że jeżeli dysk wejściowy bedzie się kręcic to dysk wyjściowy bedzię się kręcić w przeciwnym kierunku. Dla zminimalizowania poślizgu na wałkacj i toroidach używa się płynu zwiększającego tarcie.
02.07.2008 20:57
0
To moze powiem inaczej, mnie nie rozsmieszyl. Ta druga jego wypowiedz o wiele bardziej mi sie podoba. Tresciwa i profesjonalna. O to chodzi, bravo!
02.07.2008 21:06
0
Jak na 12 latka pisze bardzo treściwie i profesjonalnie. Uwierz, że jeżeli ktoś każe Ci liczyć moment bezwładności takiego paskudztwa to czasami lepiej przyjąć te chomiki. Powaga zabija powoli.
02.07.2008 21:13
0
Voight-RESPECT 2
02.07.2008 21:13
0
ten tekst jest równie zrozumialy jak wyklad o przydatnosci owiec w transporcie masowym
02.07.2008 21:20
0
Ja go rozumiem. A poczucie humoru mam, ale chomiki mnie nie powalily na Ziemie:)
02.07.2008 21:37
0
Byłem na lepszych wykładach. Na takich gdzie nie idzie słowa zrozumieć.
02.07.2008 21:51
0
no no może BMW sie polepszy i zacznie więcej razy wygrywać
02.07.2008 21:52
0
Jesli by tak przeswietlic F1 od podstaw to wyszloby nam, ze tak naprawde to my na tym sporcie prawie w ogle sie nie znamy. To jest taka technologia i strasznie duzo roznych rzeczy, ktroe maja na wszystko wplyw. A tak w ogole to uwazacie t oza dobry pomysl z tym systemem KERS? Ja uwazam ,ze mozna by go wykorzystac, ale mogliby podniesc mase bolidu.
02.07.2008 22:20
0
Koniec końców, od dziś Chomi-K Energy Recovery Systems nie będzie mi się kojarzył z kołami zamachowymi, a z rozgrzewaniem Chomików do odpowiedniej temperatury przez Heidfelda ;) Nie marudzić - śmiech to zdrowie!
02.07.2008 22:52
0
albo ktoś ma jaja - albo ich nie ma i śpiewa falsetem w Kościółku - dla tych co nie mają - teraz są operacje plastyczne by wydobyć to cuś z moszny - to tak w nawiązaniu do systemu odzyskiwania energii KERS (Kombinuj Energicznie Rozumem Samotniku)....
02.07.2008 23:13
0
Kasa Ecclestone'a Rośnie Systematycznie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się