WIADOMOŚCI

#2 trening: McLareny na czele, kraksa Tsunody, kosztowna awaria Bortoleto
#2 trening: McLareny na czele, kraksa Tsunody, kosztowna awaria Bortoleto © McLaren

W bardziej reprezentatywnych warunkach kierowcy McLarena powrócili na najlepsze lokaty listy wyników. W bezpośrednim pojedynku lepszy okazał się Lando Norris, a za ich plecami znalazł się Max Verstappen. Sesję całkowicie opuścił Gabriel Bortoleto z powodu awarii swojego samochodu, a w samej jej końcówce rozbił się Yuki Tsunoda.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Po chwili oddechu i już w świetle reflektorów kierowcy przystąpili do pierwszej reprezentatywnej sesji weekendu w Arabii Saudyjskiej. Wszakże temperatura powietrza utrzymała się na poziomie 28 stopni Celsjusza, aczkolwiek nawierzchni zmalała do 38. Znacząco obniżyły się też podmuchy wiatru, które nie przekraczały 1,5 m/s.

Jeszcze przed startem zajęć zła wiadomość napłynęła z garażu Saubera. Po pierwszym treningu szwajcarski team wykrył wyciek paliwa w bolidzie Gabriela Bortoleto, a ponieważ tego problemu nie udało się rozwiązać w trakcie przerwy, kierowca nie mógł wziąć udziału w drugiej sesji.

Kierowcy nie zwlekali z wyjazdami na arenę zmagań i bardzo szybko pojawiła się na niej cała dziewiętnastka. Zespoły skupiły się na pracach nad pośrednią mieszanką z wyjątkiem Williamsa, który wyposażył Alexa Albona w twarde opony.

Realizatorzy znów mieli pełne ręce roboty, a wszystko przez częste blokowania kół oraz wycieczki poza tor. Największą taką przygodę w zakręcie nr 1 zaliczył Lance Stroll, który wywołał chwilową żółtą flagę. Oprócz tego zawodnicy mieli też problemy z opuszczaniem swoich garaży i nie mieścili się na szybkim pasie pit-lane. Z tego powodu mechanicy musieli pomagać Carlosowi Sainzowi i Nico Hulkenbergowi.


W początkowych minutach sesji mocne tempo narzucili przedstawiciele McLarena, którzy legitymowali się najlepszymi czasami. Reszta kierowców szukała limitów, o czym najlepiej świadczyły obcierki Charlesa Leclerca czy Pierre'a Gasly'ego. W międzyczasie sędziowie poinformowali o śledztwie ws. blokowania Alexa Albona przez Lewisa Hamiltona.

Tuż przed symulacją tempa kwalifikacyjnego najlepszy czas udało się wykręcić Leclercowi, który wykorzystał brak popraw Oscara Piastriego i Lando Norrisa na ostatnich okrążeniach na pośrednich oponach. Liam Lawson zapoczątkował przejazdy na miękkim ogumieniu, a jako pierwszy z czołówki uczynił to George Russell.

Brytyjczyk nie nacieszył się jednak długo prowadzeniem, gdyż najpierw zepchnął go z niego zaskakująco Carlos Sainz, a później i to o ponad 0,4 sekundy Max Verstappen. Sytuację w czołówce wyjaśnili chwilę później reprezentanci McLarena. W bezpośrednim pojedynku Norris okazał się szybszy od Piastriego o 0,163 sekundy. Leclerc tym razem nie był w stanie zagrozić czołowej trójce.

Końcówka przejazdów na miękkich mieszankach stała pod znakiem licznych obcierek, których nie brakowało zwłaszcza na wyjściu na prostą startową. O bariery solidnie zahaczyli tam m.in. Alex Albon czy Andrea Kimi Antonelli.

Na tym miały zakończyć się ciekawe wydarzenia w drugim treningu, ponieważ w końcówce kierowcy skupili się na symulacjach tempa wyścigowego. Zastopował je jednak Yuki Tsunoda, który zawadził o wewnętrzną ścianę ostatniego zakrętu, a następnie rozbił się na samym wyjściu. Wywołało to oczywiście czerwoną flagę i kierowcy powrócili na tor jedynie na próbne starty.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Pierre Gasly

Alpine

1:29.239 25
S
2

Lando Norris

McLaren

1:29.246 25
S
3

Charles Leclerc

Ferrari

1:29.309 28
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:29.341 25
S
5

Alexander Albon

Williams

1:29.606 23
S
6

George Russell

Mercedes

1:29.618 21
S
7

Carlos Sainz

Williams

1:29.779 26
S
8

Lewis Hamilton

Ferrari

1:29.815 27
S
9

Max Verstappen

Red Bull

1:29.818 26
S
10

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:29.821 26
S
11

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.907 19
S
12

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.916 25
S
13

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.934 24
S
14

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29..976 24
S
15

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:30.011 15
S
16

Jack Doohan

Alpine

1:30.183 25
S
17

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.583 23
S
18

Oliver Bearman

Haas

1:30.595 21
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:31.029 21
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:31.038 23
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:28.267 21
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:28.430 22
S
3

Max Verstappen

Red Bull

1:28.547 23
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.749 22
S
5

Carlos Sainz

Williams

1:28.942 24
S
6

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:28.963 19
S
7

George Russell

Mercedes

1:28.973 20
S
8

Pierre Gasly

Alpine

1:29.106 22
S
9

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.193 21
S
10

Alexander Albon

Williams

1:29.220 23
S
11

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.242 16
S
12

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:29.306 17
S
13

Lewis Hamilton

Ferrari

1:29.371 22
S
14

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.488 22
S
15

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29.662 18
S
16

Oliver Bearman

Haas

1:29.754 19
S
17

Jack Doohan

Alpine

1:29.912 20
S
18

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.007 17
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:30.019 21
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

-:--.---
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
tysu

18.04.2025 22:02

0

McLaren zrobił niesamowitą rakietę, ten bolid prowadzi się na tym torze jakby jechał po szynach. Jak na razie to nie widać za bardzo słabości tej konstrukcji.


avatar
Fan Russell

19.04.2025 06:39

0

1

Lewis słabszy niż rok temu


avatar
klarko

19.04.2025 16:45

0

@Fan Russell  a czegoś się spodziewał?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu