W kwalifikacjach do GP Turcji kierowcy zespołu BMW Sauber ponownie awansowali do pierwszej dziesiątki. Robertowi Kubicy sztuka ta udała się po raz 22 z rzędu, podczas gdy Nickowi po raz 28 z rzędu. Robert Kubica do jutrzejszego wyścigu wystartuje z piątej pozycji, a Nick Hiedlfed dziewiątej.
Robert Kubica„Jestem całkiem zadowolony z mojego wyniku w kwalifikacjach i liczę na udany wyścig. Spodziewaliśmy się nieco lepszego wyniku po tym jak w drugiej części kwalifikacji zajęliśmy drugą lokatę, ale po dotankowaniu balans bolidu nie był dobry na kilku zakrętach i okazało się, że ciężko się prowadzi. Z dużym obciążeniem paliwa mieliśmy sporo podsterowności. Teraz powinniśmy przeanalizować dane i spróbować zrozumieć dlaczego.”
Nick Heidfeld
„Oczywiście nie jestem zadowolony z 9 pozycji, ale w dzisiejszych kwalifikacjach mogę także dostrzec pozytywne rzeczy- przebiegły znacznie lepiej niż trening. Słońce pojawiło się nad torem i pomogło mi rozgrzać opony. Moje ostatnie okrążenie było naprawdę dobre do czasu ostatniego sektora, gdzie popełniłem błąd, który kosztował mnie około 0,3 sekundy. Sądzę, że mogę awansować jutro w wyścigu.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Nie jesteśmy zadowoleni z wyniku kwalifikacji. Podczas gdy Robert był całkiem szybki w Q2 z małą ilością paliwa, trzecia i decydująca część kwalifikacji nie przebiegłą idealnie dla niego. Nick był na swoim ostatnim szybkim okrążeniu i był tak samo szybki jak Robert w pierwszym i drugim sektorze, ale potem stracił czas w ostatnim. Sądzę, że opony były decydującym czynnikiem dzisiaj. Podczas kwalifikacji, zależnie od ilości paliwa, widzieliśmy różne właściwości opon.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Zacznijmy od pozytywnych rzeczy: na wymagającym torze obaj kierowcy byli w stanie dostać się do pierwszej dziesiątki. Ale naprawdę spodziewaliśmy się więcej po dobrym występie w drugiej części kwalifikacji. Robertowi nie udało się przejechać idealnego okrążenia, a Nick straciło około pół sekundy w trzecim sektorze na ostatnim szybkim okrążeniu. Spodziewamy się trudnego wyścigu jutro.”
10.05.2008 15:45
0
Robert jedzie na 1 pit-stop...mam nadzieję :) ponadto choliwka spóźniłem się z typowaniem :) 1.Kimi 2. Robert 3. Ham... oby :P
10.05.2008 15:48
0
Pomimo tych błedów wątpie aby można było osiągnac lepszą pozycje.Nie wiem ile Robert stracił na tych zakrętach ale nie sądze żeby to było więcej niż jego strata do Raikkonena czyli 0,35
10.05.2008 15:49
0
1 pit stop? Ja się po ich wypowiedziach martwię, czy nie ma najmniej z czołówki paliwa...
10.05.2008 15:50
0
będzie ciężko :/
10.05.2008 15:51
0
pojedzie na 2 stopy i ma max na 3,4 kolka wiecej od czołówki (czytaj mas,kov,ham)
10.05.2008 15:51
0
też myślę że ma dużo paliwa, na pewno najwięcej z czołówki 4 pierwszych.
10.05.2008 15:53
0
jak utrzyma 5-te miejsce to bedzie dobrze. Heidfeld mam nadzieje, ze skonczy wyzej
10.05.2008 15:53
0
Mysle ze Maki maja najmniej paliwa z czolowki, zwlaszcza kov, a BeMki raczej na 2pitstopy ;/
10.05.2008 15:53
0
To moze oznaczac, ze KUB nie jest tak mocno dotankowany. Oby tak nie bylo. PRZYJMUJAC, ZE JEST: Startuje z czystej strony toru, problemy ze sprzeglem mam nadzieje, ze sie nei powtorza (ani z temp opon). Przejedzie 3-4 kolka wiecej niz mclareny, RAI ma podbna ilosc paliwa co Robert ale staruje z brudnej czesci co utrudni start, do tego HAM i KOV beda go zwalniac az do 1 pit stopu. MAS przez to utrzyma prowadzenie a KUB bedzie miec szanse wyprzedzic McLareny o ile nie odjada daleko w pierwszej czesci wyscigu. PRZYJMUJAC, ZE MA TYLE PALIWA CO McLARENY: 1.MAS 2.RAI 3.HAM
10.05.2008 15:56
0
„Jestem całkiem zadowolony z mojego wyniku w kwalifikacjach i liczę na udany wyścig. Bez paniki będzie dobrze
10.05.2008 15:57
0
Ham 17, Kov 18, Mas 18, Rai 19, Kub 19-20.
10.05.2008 15:57
0
Moim zdaniem Robert ma sporo paliwa w swoim bolidzie ale i tak zjedzie na 2 pit stopy Gdyby nie ta jego strata w 3 sektorze mysle ze znajdowal by sie na 3-4 pozycji
10.05.2008 16:01
0
To teraz sobie wyobrazmy co sie bedzie dzialo w przyszlym sezonie jak nie bedzie kocy grzewczych... A tu bylo tyko 10 stopni roznicy od zakladanej temperatury jaka sie wszyscy spodziewali. Jak w przyszlyszlym sezonie wypadna chlodne dni albo z mzawkami w czasie wyscigow to na torze bedzie masakra. Kazdy bedzie myslal o utrzymaniu sie na torze, a nie wyprzedzaniu.
10.05.2008 16:01
0
Przeczuwałem, że w ten weeken będą dominować ferrari i Mclareny, i że BMW zostało w tyle...Pojawił się moment nadzieji że się mylę w Q2, jednak moje obawy się potwierdziły ostatecznie. Duża różnica pozycji między Kubicą i Heidfeldem, we wszystkich kwalilifikacjach, jednak największa różnica jest w zepole renault. Piquet poraz kolejny nie dostał się do Q2, więc to może być jego ostatni sezon. Kovalainen tradycyjnie długo musiał aklimatyzować się w zespole, jednak już widocznie ma to za sobą :)
10.05.2008 16:03
0
Robertowi Kubicy konczy sie chyba po tym sezonie kontrakt z BMW Sauber.Podobno Robertem sa zainteresowanie Renault i Ferrari
10.05.2008 16:04
0
Celem zespołu BMW na ten sezon jest zwycięstwo w GP, wiedzą że mają większe szanse na wolniejszych torach, dlatego skupili się żeby wygrać w GP Monaco.
10.05.2008 16:05
0
Pierwszy na tankowanie zjedzie Massa... Myśle że Robert gdzieś 4-5 okrążeń po nim.
10.05.2008 16:05
0
hmm paliwa robert ma więcej ale wg. mnie nie wiele... myśle ze skończy na P4 bo ferari mu uciekną
10.05.2008 16:08
0
Tak w GP Monaco duze szanse na zwyciestwo ma Kubica,poniewaz on jest dobry w techniczynch sektorach, gdyz BMW Sauber ma male predkosci maksymalne, ale doza do tego by to zmienic
10.05.2008 16:25
0
Juz zmienili, w Barcelonie mieli mac predkosci gorsze tlyko od ferrari, do tego bardzo szybkie bolidy w 2 kretych sektorach. W Turcji jest inaczej ale nalezy sobie zdac sprawe, ze ten sam bolid mozna ustawic na wiele sposobow osiagajac w sumie podobne czase a rozniace sie w poszczegolnych sektorach. W Monako bedzie mocne BMW i McLaren, Robert wygra ten wyscig:P
10.05.2008 16:32
0
Według moich obliczeń, w wyścigu byłoby tak do I pit stopu: Massa, Hamilton, Kovalainen - 16-18 kółek; Raikonen - na 19-21 kółek; Kubica i Heidfeld - 22-24 kółka. Moje kalkulacje oparte są na różnicach czasów osiąganych w Q2 i Q3 oraz na podstawowych następujących założeniach: 1. że w Q2 wszyscy jadą na pustych bakach (ok. 10 kg paliwa); 2. że na każde 10 kg paliwa więcej-bolid wolniejszy o około 0,35 sek/okrążenie; 3. że spalanie wynosi około 0,6 kg paliwa na każdy przejechany kilometr. Metoda jest dobra, pomijając nieprzewidziane sytuacje (dziwna taktyka, jakieś nieoczekiwane błędy któregoś z kierowców w Q2 i Q3). Jednak po info, że BMW poszło coś nie tak przy większym obciążeniu (a może to ściema), skorygowałbym te obliczenia tak, że Kubica i Heidfeld mają paliwa na jakieś 19-21 kółek (jakieś 63 kg zamiast pierwotnej wersji 75 kg), a Massa, Hamilton, Koval i być może Raikonen (który mógł popełnić błąd w Q3, bo w Q2 był przecież the best) mają paliwa na jakieś 16-19 kółek (50-55 kg paliwa). Co ciekawe, Ham też chyba słabiej pojechał, niżby chciał, bo był niezadowolony po Q3. Heidfeld natomiast źle i coraz gorzej: Po pierwsze, bolid konstruowany pod Roberta po prostu Nickowi nie pasuje. Po drugie, Heidfeld parę dni temu wyraźnie został zdołowany przez wypowiedź jednego ze starych mistrzów F1, że Nick to nie jest jednak ta klasa kierowcy. A to rozprasza. Byle by nie było jeszcze gorzej, bo nie wygrają Mac’iem.
10.05.2008 16:35
0
miało być : bo nie wygrają z MacLarenem.
10.05.2008 16:36
0
Ludzie czytajcie wypowiedzi dokładnie!!!!Robert powiedział że jest mocno dotankowany!!!! Zmiany sterowności po przejechaniu zakrętu nie biorą sie od kilku kilogramów paliwa!!!!!!!! Jakoś maki i ferrari nie miały takich problemów!!!!!! Więc jest mozliwe że robert jedzie na 1 pit stop!!
10.05.2008 16:39
0
pozwolę sobie na więcej optymizmu mas i ham nie wytrzymają nerwowo i na 8 będą zwidzali pobocze i to będzie ich koniec ,a rob dojedzie na 2 miejscu,tak obstawiałem i tak będzie,pozatym wydaje się że bmki są dosyc zatankowane może tylko 1 stop bo przyznac trzeba że to mistrzowie ściemy!!!!!!!!!!!!!!!
10.05.2008 16:42
0
leo_ ciekawe wyliczenia:) jednak trzeba je skorygować w inny sposób, wziąć pod uwagę tylko dwa sektory kubicy, a trzeci pominąć.
10.05.2008 16:46
0
Jak narzekają to nie jest żle !robert jedzie na 1 pitstop!
10.05.2008 16:47
0
Będzie dobrze mówię wam. Kubica i Kimi na pewno mają więcej paliwa od pierwszej trójki(moim zdaniem o ok 3-4 okrążenia). Spójrzcie na Q2. Kubica porównywalny czas do Mass(nawet szybszy). A w Q3 gorszy o ok 0,8sek gorszy. To samo Kimi. A McLareny mogą mieć jeszcze mniej paliwa od Massy. Albo w najgorszym wypadku tyle samo.
10.05.2008 16:47
0
W sytuacji braku możliwości wygrania startu z McLarenami i Ferrari oraz przy dobrym sprawowaniu się opon jazda na 1 pit-stop byłaby jak najbardziej logiczna ze strony BMW.
10.05.2008 16:48
0
Nie wiem czy opony wytrzymają jeden pitstop ponieważ tam jest dużo zakrętów więc może byc z tym problem zeby na 1 pitstop sie wyrobić. Ala jak kolega wcześniej wspomniał to myślę ze massa i hamilton popełnią jakieś głupie błędy ktore będą ich dużo kosztować, myślę że z 6 bolidów nie dojedzie.
10.05.2008 17:00
0
jest duzo zakretow ale tez chce zauwazyc ze ile trzeba poswecic zeby je rozgrzac jest chlodno wiec 1 pitstop jesr realny a zwlaszcza czuje go u raikkonena bo to niemozliwe zeby byl o tyle wolniejszy od massy
10.05.2008 17:04
0
A ja myślę, że Massa wygra, on na tym torze bardzo dobrze jeździ, 2 wygrane w barwach Ferrari, w tym pierwsza wygrana w jego karierze:D Wygra jutro, w treningach i w kwalifikacjach nie miał na 8 problemów, więc i w wyścigu nie będzie miał problemów. Robert dobrze dotankowany i jutro myślę, że będziemy jutro cieszyć się z podium:)
10.05.2008 17:14
0
nie wiem czy ktoś patrzyl na wiatr w Q3 dochodzil do 6 m/s co dla bolidow BMW moglo byc decydujace w mozliwosci wykrecenia dobrego czasu, obstawiam ze Kubica ma o 2 okrazenia wiecej paliwa od pierwszej trujki
10.05.2008 17:15
0
zgadzam sie z lipens'em. Na jeden pit stop na pewno nie jedzie, mieksza mieszanka po prostu nie wytrzymalaby tylu okrazen ( chodzi glownei o 8 zakret) Kamil, wyraz "duzo" nie oznacza "wiecej od reszty", mozemy tlko sie domyslac. leo, wez tez pod uwage to, ze nie kazdy wykonal w Q2 "dobre" okrazenie, MAS mial drobne problemy a HAM wykonal jedno okrazenie tylko, natomiast reszta po 2-3, i prawie kazdy poprawil porzedni czas.
10.05.2008 17:15
0
moim zdaniem decydowal duzy wiatr w Q3 dlatego BMW tak slabo wypadly
10.05.2008 17:18
0
będzie ciężko o podium
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się