Andrew Shovlin z Mercedesa spodziewa się, że jego ekipie uda się dość szybko odblokować potencjał W13, który po pierwszym wyścigu sezonu potwierdził jedynie przedsezonowe problemy niemieckiego zespołu.
Pierwszy wyścig sezonu potwierdził, że na chwilę obecną Mercedes nie może walczyć z Red Bullem i Ferrari o zwycięstwa czy pole position, ale nie zamierza się poddawać.
Lewis Hamilton i George Russell przez większość wyścigu plasowali się na odległej piątej i szóstej pozycji do czasu kiedy z pomocą przyszedł im samochód bezpieczeństwa i problemy Red Bulla.
Hamilton zdołał wykorzystać kłopoty swoich ubiegłorocznych rywali, aby wskoczyć na najniższy poziom podium i sprawić tym samym drobną niespodziankę po sobotniej czasówce. George Russell również skorzystał na tym i awansował na czwarte miejsce w klasyfikacji wyścigu.
W ten sposób pierwsze starcie Mercedesa nie wyszło mu tak tragicznie, ale tylko dzięki pechowi rywali z toru. Niemiecka ekipa przekonuje, że wie jak w krótkim terminie można odblokować osiągi W13.
"Naszym priorytetem musi być pokonanie obecnych problemów z osiągami" mówił Andrew Shovlin, główny inżynier Mercedesa na torze już po wyścigu w Bahrajnie. "Nie mamy obecnie bolidu zdolnego do walki o pole position czy zwycięstwa i nie możemy takiego stanu rzeczy tolerować zbyt długo jeżeli chcemy myśleć o naszych mistrzowskich ambicjach."
"Balans jest trudny, ale głównym problemem jest po prostu brak przyczepności spowodowany faktem, że musimy tak wysoko ustawiać auto, żeby unikać zjawiska dobijania do nawierzchni toru."
Shovlin twierdzi, że jego zespół opracował już możliwe rozwiązania problemu, które w relatywnie krótkim okresie czasu mogą znacząco poprawić osiągi W13.
"Strata jest dość duża, ale widzimy, że możemy odblokować ogromną ilość osiągów dość szybko" mówił. "Zespół także pracował dobrze, a auto było niezawodne."
"Mamy wiele pomysłów na to jak poprawić nasze tempo i przez najbliższe dnie i tygodnie będziemy nad tym pracowali."
Druga runda mistrzostw świata F1, która może zweryfikować te zapowiedzi zaplanowana jest już na najbliższy weekend w Arabii Saudyjskiej. Pytanie tylko czy ekipie uda się w tak ekspresowym tempie przygotować jakieś modyfikacje. Obiekt w Dżuddzie charakteryzuje się również długimi prostymi, które mogą wyjątkowo uwypuklić zjawisko podskakiwania nie tylko w bolidach Mercedesa.
21.03.2022 10:26
0
Oni nie wiedza jak. Mają dopiero pomysły, które mogą zadziałać lub nie. Niech pracują będzie ciekawiej.
21.03.2022 10:36
0
boli was wielkie Ferrari - w tym sezonie nie ma złudzeń - wiadomo kto będzie pierwszy, a Mercedes może powalczyć co najwyżej o drugie miejsce.
21.03.2022 10:44
0
Mercedesa ratuje jedynie opracowanie aktywnego zawieszenia, utwardzajacego sie w momencie checi dobijania sie bolidu do asfaltu. To nie jest takie proste, bo najpierw musza to zrobic, inne zespoly oczywiscie oprotestuja to, a FIA przyjmie walizke zielonych od Merola i wprowadzi dyrektywe techniczna, ze takie rozwiazanie jednak jest dozwolone. Brzmi komicznie, ale tylko takie rozwiazanie ratuje ich sytuacje, bo wszystkie inne zabiegi wiaza sie ze zmiana konstrukcji bolidu. Potem dopiero mozna myslec o rozwiazaniu problemow z ukladem napedowym-o ile takie sa, bo jezeli skorupa nie przestanie bawic sie w zajaca na lace to nie wiadomo co ten silnik jest wart.
21.03.2022 11:00
0
Nie ma co dramatyzować inni sobie poradzili to na pewno znajdą rozwiązanie z tym, że nie powiedziane, że zbliżą się od razu do poziomu Ferrari
21.03.2022 11:10
0
Wy serio myślicie że Mercedes ma słabą jednostkę? Żeby tak było to by wczoraj Magnusem i Bottas byli przed Mercedesem , skoro wszyscy uważają że Ferrari ma najlepszy silnik . Mercedes ma problemy z podskakiwaniem więc jaki sens jest odkręcać jednostkę mocniej , jak przy większych prędkościach jeszcze bardziej podskakuje im auto . Jak się z tym problemem uporają wtedy można ocenić jak wygląda ich jednostka na tle innych , z resztą silnik to nie wszystko jeśli konstrukcja bolidu zawodzi to silnik nie pomoże
21.03.2022 11:16
0
Oby się uporali z problemami i niech 3 ekipy walczą na równi.
21.03.2022 11:17
0
@5 Na silnikowym torze, wszystkie ostatnie 6 miejsc to klienci Merca, nie myślisz, że to wykładnik obecnego potencjału jednostki ?
21.03.2022 11:37
0
@7 O ile pamiętam tak Williams zawsze ostatni kończy wyścig McLaren i Aston skopali projekt bolidu u podstaw A jednostka merca zła nie jest bo widać to po ich miejscach tylko nie mogą użyć 100% silnika bo bolid im skacze
21.03.2022 11:40
0
Zdaje się , że problem jest również potencjałem jednostki napędowej. RB chyba także przesadził z żyłowaniem swojego silnika. Ferrari wygląda najbardziej efektywnie. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci skorzysta?.
21.03.2022 12:18
0
@7 Ostatnie 3 miejsca to honda ;) kolego ;)
21.03.2022 12:21
0
@10 patrząc od tej strony to masz rację xD
21.03.2022 12:29
0
@9 nie wiem ile w tym prawdy, ale wczoraj plotki były o pompie paliwowej
21.03.2022 12:39
0
Potencjał wydaje mi się w silniku mają żeby być na poziomie RB, jak Latifi osiąga Vmax 320km. Muszą rozwiązać problem z podskakiwaniem, dopiero wtedy będzie wiadomo tak naprawdę jak silnik wypada na tle Ferrari i RB
21.03.2022 12:41
0
@5 NIe musisz tego pisać bo już Toto to mówił przed wczoraj
21.03.2022 13:41
0
@hubos21. Wcale nie musi byc tak jak piszesz w komentarzu nr 4, gdyz Mercedes sprobowal rozwalic system stosujac egzotyczna filozofie bolidu W13. No i jak zwykle na dwoje babka wrozyla: Albo sa bardzo madrzy, albo przekombinowali. To samo tyczy sie Bykow :)
21.03.2022 14:22
0
nie srajcie tak nad tym silnikiem, w zeszlym roku Merol tez mial slaby silnik przez kilka pierwszych wyscigów, a potem gnietli predkosciami wszystkich... Gdzies im sie pewnie wkradl jakis chochlik z ktorym szybko sobie poradzą... Nie zdziwie sie jak po 4-5tym wyscigu kolejnosc na mecie bedzie podobna jak rok temu. Czyli Merc naprzemian z Red Bullem i goniące Ferrari ktore jest w sumie kapke wolniejsze niz Red Bull juz teraz.
21.03.2022 14:24
0
@16. dami14321 Skąd wniosek, że RedBull jest szybszy od Ferrari? Ja to widze inaczej. Oba RB pokonane w kwalifikacjach, oba RB w wyścigu nie miały podjazdu do Ferrari.
21.03.2022 14:31
0
@17. No szczególnie Sainz dojeżdzał tego Verstappena jak chciał, a 15 sekund przewagi się wzięło z powietrza. Red Bull znów posiada dominujący bolid, tylko kierowcy tacy nie za dobrzy.
21.03.2022 14:57
0
@18. Bolid nr 16-P1. Bolid nr 55-P2. Bolid nr 1-DNF. Bolid nr 11-DNF. Faktycznie, moc boldow RBR jest dominujaca!!!
21.03.2022 15:08
0
@19 Co ma moc bolidów do nieukończenia wyścigu?
21.03.2022 15:26
0
@19. Zanim następnym razem uraczysz nas swoją "mondrością" to walnij profilaktycznie ze 3 baranki w ścianę, a nuż ci się poprawi...
21.03.2022 15:53
0
@21. Nie "nas" tylko do Ciebie skierowalem swoj komentarz, a jezeli nie wyrazilem sie jasno to zerknij na tabele wynikow GP Bahrajnu 2022.
21.03.2022 16:02
0
Carlosa do Maxa nie ma co porównywać bo jednak między nimi jest różnica w talencie na korzyść Maxa. Ale porównanie Charlesa do Maxa i Carlosa do Sergio pokazuje że na pewno w żaden sposób ferrari nie ustępuje RB. Co dalej będzie czas pokaże.
21.03.2022 16:31
0
@18. FREVKY Perez jechał jeszcze dalej za VER niż Sainz, czy to oznacza, że RB zrobił jeden bolid szybki a drugi wolny?
21.03.2022 16:41
0
Wczoraj Riccardo mówił o tym, że silnik Mercedesa w Bahrajnie był zbyt słaby, to samo powtórzył Wolf i paru innych ludzi używających tych jednostek. To nie znaczy, że tak zostanie ale obecnie wyniki nie kłamią.
21.03.2022 17:04
0
Uważajcie. @Kruk stosuje swoją taktykę czyli jeśli auto nie dojechało do mety to znaczy, że było gorsze od ostatnich McLarenów. Dlatego dla niego nie ma mistrza F1, który wygrałby gorszym autem. Np. Taki Kimi 2007. On tak ma i musicie przywyknąć.
21.03.2022 17:39
0
@26 Xandi. No kto by pomyslal, ze zainspirowalem Cie do napisania komentarza nr 26...? :D Cieszy mnie to bardzo, ale nie wcielaj sie w role mojego adwokata.
21.03.2022 17:46
0
Kruk Moc a niezawodność to dwie inne rzeczy ;)
21.03.2022 17:48
0
To nie jest wina silnika, silnik jest mocny. Bardziej aerodynamika bolidu, albo jej brak. Zobaczcie na sidepody Ferrari vs brak sidepodow w Mercedesie. Ferrari pięknie zaprojektowana linia, duże wyprofilowane sidepody. W Mercedesie nie ma docisku na środku auta i podskakuje
21.03.2022 17:55
0
"Nie pochlebiaj sobie, ze uwierzylem w Twoj belkot."
21.03.2022 18:13
0
@Xandi. Mozesz nawijac do mnie z wielu kont, mozesz probowac nasladawac moja taktyke rozmowy-a i tak zgasze Cie ja peta :D
21.03.2022 18:55
0
@Kruk Mam jedno konto krecie
21.03.2022 18:56
0
@31 Urojenia masz nikt do ciebie nie pisze z wielu kont w przeciwieństwie do ciebie :-)
21.03.2022 20:36
0
@Xandi. Jezeli konto XandrasPl i xandi_f1 to wedlug Ciebie jedno konto, to nie mam wiecej pytan :D
21.03.2022 20:51
0
@Kruk Logiczne, że to ja, ale Ty lubisz wnioskować o innych, że to ja więc??? A po drugie. Nie da się tutaj zmienić hasła rozumiesz? Ja swoje tamto straciłem przez hasło. A PL to jest stare stare konto, które pamięta Vettela w RBR.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się