WIADOMOŚCI

Marko: wolne okrążenia wyjazdowe z pit stopów to błąd Red Bulla nie Maksa
Marko: wolne okrążenia wyjazdowe z pit stopów to błąd Red Bulla nie Maksa
Okrążenia wyjazdowe Maksa Verstappena kosztowały go wczoraj możliwość objęcia prowadzenia w wyścigu i zdaniem Helmuta Marko były spowodowane błędnymi decyzjami zespołu a nie kierowcy.
baner_rbr_v3.jpg

Holender na pierwszym przejeździe wyścigu jechał na drugim miejscu - za Charlesem Leclerckiem. Przed swoim pierwszym zjazdem do boksów na 14 okrążeniu tracił do niego około 4 sekund.

Leclerc odpowiedział zjeżdżając do boksu okrążenie później, ale Verstappen zdołał zbliżyć się do niego co na kolejnych kilku kółkach doprowadziło do pasjonującej walki cios za cios.

Druga runda pit stopów przebiegła w podobny sposób, z tym, że tym razem Holender mocno skrytykował swój zespół za taką strategię: "Dwa razy pojechałem spokojnie na okrążeniu wyjazdowym i go nie wyprzedziłem. Nigdy więcej czegoś takiego nie zrobię!"

Helmut Marko po wyścigu zdradził, że jego ekipa nie doceniła siły podcięcia na torze w Bahrajnie i nie potrzebnie skupiła się na konieczności oszczędzania ogumienia. Całe takie dywagacje sprowadzają się jednak do czysto akademickiej dyskusji, gdyż oba bolidy Red Bulla i tak nie dojechały do mety wyścigu z powodu usterek w układzie paliwa.

"Max otrzymał polecenie, aby jechać ostrożnie na okrążeniach wyjazdowych" mówił Marko. "Gdyby jechał normlanym tempem, wyprzedziłby Leclerca. Gdy jesteś z przodu, wszystko nabiera innego sensu."

"Zużycie naszych opon było znacząco wyższe niż w Ferrari a moc ich silnika również była imponująca. Ale tak czy inaczej, gdyby Max przeskoczył Leclerca, być może historia inaczej by się potoczyła."

Dopytywany o to czy wolne okrążenia wyjazdowe to błąd zespołu czy Verstappena, Marko nie miał wątpliwości: "Taka była nasza strategia. Więc to nasz błąd, a nie Maksa."

Szef Red Bulla, Christian Horner wypowiadał się w podobnym tonie, zwracając uwagę na "cienką granicę" jeżeli chodzi o ustalenie tempa zużycia ogumienia, ale sądzi, że nawet gdyby Verstappen objął prowadzenie i dojechał do mety, Charles Leclerc i tak zdołałby go wyprzedzić.

"Problemem tutaj zawsze jest balans. Jak szybko zużyjesz opony na początku przejazdu to potem stracisz osiągi pod jego koniec" tłumaczył Horner. "Myślę, że nie doceniliśmy siły podcięcia, ale uważam, że Ferrari miało dzisiaj takie tempo, że nawet gdybyśmy zyskali pozycję na torze i tak wyprzedziliby nas. Dzisiaj nie mieliśmy odpowiedniego tempa."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 16:14

0

A ponoć mają najlepszych mechaników...


avatar
Quantana

21.03.2022 16:19

0

A co mają mechanicy do strategi?


avatar
Aeromis

21.03.2022 16:42

0

To zupełnie normalne zdarzenia w pierwszym wyścigu sezonu. Zespoły są często dalekie od optymalizacji osiągów jak i strategii, bo pierwszy wyścig pokazuje jak to wygląda w praktyce. W każdym sezonie może coś takiego się zdarzyć, tym bardziej w tak rewolucyjnym. Oczywiście, to że kierowcę może coś takiego wkurzyć to też normalne.


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 16:49

0

@2 To że są częścią strategii


avatar
xandi_F1

21.03.2022 17:00

0

kolejny inżynier. Każdy zespół wie, że te opony w Bahrajnie trzeba było powoli wprowadzać w temperaturę bo można było je przepalić zaczynając upalać je z zimnych. No i co z tego, że wyprzedziłby skoro potem by siadał tempem. Dr. Helmut Marko. 6 czy 7 wyścigów w F1 - 0 punktów.


avatar
berko

21.03.2022 17:40

0

@4. Tomek_VR4 Co ty do czego porównujesz. Przecież to ma taki związek jak ilość słoni w Afryce na pogodę w Polsce.


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 17:45

0

@6 Mechanicy mają duży związek jeśli chodzi o strategie jeśli ty i kolega spod @2 tego nie rozumiecie to nie mój problem


avatar
fistaszeq

21.03.2022 17:56

0

@tomekvr4 czyli twoim zdaniem mechanicy ustalają strategię, tak? To do czego są stratedzy?


avatar
Krukkk

21.03.2022 18:07

0

@7 Tomek_VR4 (Xandi). Niestety nie masz racji, bo jezeli mechanik zbyt pozno nalozy kolo na piaste to w takim przypadku pitstop wydluza sie i rywal zyskuje pozycje, ale wtedy to jest blad mechanika a nie blad strategow czy Inzyniera Wyscigowego.


avatar
michal395

21.03.2022 18:14

0

oczywiście maksiu jak zwykle bezbłędny i idealny


avatar
berko

21.03.2022 18:15

0

@7. Tomek_VR4 Nie mają. Jedyne na co oni mają wpływ to czas pit stopu i to żeby wszystkie cztery koła były przykręcone. O strategii nikt z nimi nawet nie dyskutuje.


avatar
Andrzej369

21.03.2022 18:34

0

@1 Mechanicy a inżynierowie na stanowisku strategicznym co zupełnie inni ludzie. Mechanicy wymieniają koła i składają bolid w boksach, inżynierowie (techniczni, strategiczni, wyścigowi) mają swoje zadania. Marko (raczej bez powodu) twierdzi że to błąd strategów i inżyniera wyścigowego. Akurat mechaników to Red Bull ma wyśmienitych (szybka naprawa przodu bolidu Węgry 2020, sklejenie auta na taśmie Węgry 2021). W poprzednich lata mechanicy RBR robili najszybsze wymiany kół, teraz są pod tym względem 2. lub 3. w stawce (najszybsze pit stopy w Bahrajnie robiło Ferrari, RBR i Williams chyba porównywalnie). Natomiast gdzie są mechanicy Mercedesa, bo ci mnie bardzo rozczarowali, chyba nie zeszli poniżej 3s, kilka razy robili po 3,7-3,9s, przy 2,3s w wykonaniu Ferrari to jak wieczność.


avatar
Krukkk

21.03.2022 18:46

0

PS. A wracajac do wypowiedzi Dr Marko. Bledem Bykow byly trzy DNF, wiec strategia i tempo wyscigowe wzgledem Ferrari nie ma tutaj zadnego znaczenia.


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 18:53

0

Od mechaników ZALEŻY POWODZENIE STRATEGII więc MAJĄ NA NIĄ WPŁYW


avatar
Automotof1

21.03.2022 18:59

0

Ale Max był bo dajże dwa razy przed Lec...


avatar
I_am_speed

21.03.2022 19:01

0

@14 Weź już lepiej odpuścić i nie pogrążaj się bardziej bo nie wybrniesz już z tej głupoty, którą napisałeś na początku tylko po to żeby wbić jakąś szpilkę w RB...


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 19:14

0

@16 Speed Mój wpis nr. 14 był pisany ogólnie... Nie ważne jak dobrą masz strategię na papierze skoro mechanik może ją zepsuć np. wydłużonym czasem zmiany koła. OD MECHANIKÓW ZALEŻY POWODZENIE STRATEGII


avatar
Frytek

21.03.2022 19:43

0

@17 Od wszystkiego zależy powodzenie strategii, mechanicy są tylko trybami w tej maszynie. Strategie może zawalić kierowca, pogoda, reklamówka, kapeć, SC, dublowany kierowca, problem z komunikacją itd itd. A ty wyjeżdżasz ni z gruszki ni z pietruszki o mechanikach. Brałeś coś?


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 19:49

0

Do was cielaki to i tak nie dotrze Jeszcze raz pisze MECHANIK MOŻE ZAWALIĆ STRATEGIE np. opóźniając zmianę koła.


avatar
berko

21.03.2022 20:01

0

@19. Tomek_VR4 A czy w tym przypadku tak było? Nie. Pleciesz głupoty żeby zabłysnąć, ale kiepsko ci to wychodzi. Mechanik może zepsuć pit stop, nie strategie. Strategia to wybór mieszanek na poszczególne stinty, moment zjazdu do boksu, dawniej ilość tankowanego paliwa na start, ale nie wymiana kół. Zrozum to. Mechanicy mogą zepsuć pit stop przez co będzie od trwał dwa razy dłużej, ale strategia zostanie dalej ta sama.


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 20:05

0

Strategia wiąże się przede wszystkim ze zjazdem do boksu Kiedy mechanik zepsuje pit-stop jednoczesnie psuje strategię.


avatar
I_am_speed

21.03.2022 20:10

0

@19 Człowieku, nie widzisz, że kilka osób próbuje Ci coś uświadomić, a Ty nadal uparcie swoje? Uwierz, że zazwyczaj w takich sytuacjach faktycznie nie ma się racji. Zamiast przyznać się do tego, że walnąłeś głupotę na samym początku to próbujesz na siłę z tego wybrnąć pisząc nagle w innym kontekście. Tak, jeśli się tak zinterpretuje tą kwestię to faktycznie można stwierdzić, że mechanik może zdecydować o niepowodzeniu strategii, podobnie jak masa innych czynników. Nie zmienia to faktu, że ma się to nijak do tego co napisałeś wcześniej jak również do tematu poruszanego w treści artykułu. Chciałeś zabłysnąć, nie wyszło, skończ już bo zostaniesz wrzucony do jednego wora razem z innymi antyfanami i hejterami RB i Maxa, którzy napiszą byle co żeby tylko wbić szpilkę w rywala, bez żadnej konstruktywnej krytyki. Daruj sobie te wyzwiska rodem z przedszkola i przestań tak nawalać tymi wielkimi literami, tu nie trzeba krzyczeć jak na podwórku.


avatar
Quantana

21.03.2022 20:15

0

Dajcie mu już spokój, po co dyskutować w nieskończoność. Zawsze będzie miał swoją rację, nawet gdyby sam mercedes napisał mu, że jej nie ma. Nie rozumie - trudno.


avatar
Krukkk

21.03.2022 20:31

0

@19. Ale wtedy to jest blad mechanika, a nie blad strategii!!!


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 20:48

0

- Tak jeśli się tak zinterpretuje tą kwestię to faktycznie można stwierdzić że mechanik może decydować o niepowodzeniu strategii. Widzisz właśnie oto mi chodzi właśnie przyznałeś mi rację Mój wpis 1 napisałem głównie żartobliwie nie łapiecie? szkoda zamiast tego wolicie się kłócić aby na końcu przyznać mi rację


avatar
Ilona

21.03.2022 21:14

0

Tomek_VR4 :D


avatar
I_am_speed

21.03.2022 21:24

0

@26 Ilona Weź, bo jeszcze pomyśli, że się z nim zgadzasz tak jak to stwierdził w moim przypadku ;)


avatar
sznaps1982

21.03.2022 22:03

0

Helmut Cyklop jak zwykle pierd.. farmazony .Kiedy ta dziadyga sie opamięta jest to najbardziej toksyczna osoba w całej f1 przebija nawet drugiego leśnego dziadka Berniego


avatar
Frytek

21.03.2022 22:10

0

Ciekawy przypadek z tego VR4. Jabłko nie jest o smaku jabłka tylko o smaku robaka który w nim siedzi. A pomarańcz wogóle nie jest pomarańczowy przecież, tylko wszyscy tak sobie ubzdurali. Ło matko


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 22:57

0

To jak Verstappeniarze próbują postawić na swoim to jest hit Jeśli koleś myślisz, że mechanik nie może popsuć strategii zespołu zjazdu do boksu to jesteś w błędzie z którego prawdopodobnie nigdy nie wyjdziesz.


avatar
berko

21.03.2022 23:17

0

@30. Tomek_VR4 Wytłumacz mi to jak dziecku, w jaki sposób mechanik może popsuć strategie zespołu zjazdu do boksu? Jakbyś napisał tylko "popsuć strategie zespołu" to jeszcze bym zrozumiał. Ale w jaki sposób mechanik może popsuć strategie zespołu zjazdu do boksu to już nie wiem. Czekam na wytłumaczenie. Haha


avatar
Tomek_VR4

21.03.2022 23:56

0

@31 Jeden pies. Doskonały przykład Hamilton GP Niemiec 2019 tam masz idealny przykład jak można zwalić pit-stop


avatar
Krukkk

22.03.2022 06:39

0

@25. Nie klam, ze przyznalem ci racje. Pieprznales glupote a potem stwierdziles, ze celowo tak napisales-nic podobnego! Pomyliles dwa rozne zagadnienia, a w miare brniecia w ta glupote wymieszales je. No typowy Xandi. Teraz pozostaje ci stwierdzic, ze madrzejszego od siebie tutaj nie spotkales.


avatar
berko

22.03.2022 07:05

0

@32. Tomek_VR4 Wtedy tak, jak pisałem wyżej, mechanicy zawalili pit stop przez co ten trwał dłużej. W tym konkretnym przypadku można ich po części tłumaczyć tym, że był to nieprzewidziany zjazd Hamiltona. Ale dalej nie wiem jak mechanik ma popsuć strategie zespołu zjazdu do boksu. Kierowca tak, ale mechanik? Ile to razy Hamilton wzywany do pit lane olewał temat i jechał dalej, wtedy to on zmieniał/psuł strategię zespołu.


avatar
fistaszeq

22.03.2022 16:51

0

@debeelVR7 wiesz co to strategia czy nie?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu