WIADOMOŚCI

Rosjanie mogą kontynuować rywalizację w sportach motorowych
Rosjanie mogą kontynuować rywalizację w sportach motorowych
Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie uległa naciskom ze strony opinii publicznej i zezwoliła na dalszą jazdę rosyjskim kierowcom w sportach motorowych, ale będą musieli reprezentować flagę FIA. Podobny stan rzeczy dotyczy również białoruskich zawodników.
baner_rbr_v3.jpg

Atak Rosji na Ukrainę zmusił środowisko motorsportu do działania. Jako pierwsza zrobiła to F1, która wydała komunikat o odwołaniu tegorocznego wyścigu na torze w Soczi. Kolejny ruch należał już do strony FIA i miał on dotyczyć przyszłości rosyjskich i białoruskich kierowców.

Po namowach ze strony nie tylko opinii publicznej, ale też Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego oraz Ukraińskiej Federacji Samochodowej wydawało się, że nie będą już oni mogli dalej ścigać się w różnych seriach na całym świecie. Sugerowało to również zwołane na dzisiaj nadzwyczajne posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych.

Sankcje ogłoszone po nim nie są jednak tak rygorystyczne, jak można było się spodziewać. Owszem FIA zabroniła startów rosyjskim i białoruskim zespołom do odwołania, aczkolwiek nie uczyniła tego samego w przypadku kierowców z tych krajów. Będą oni rywalizować jako "neutralni" sportowcy pod flagą FIA, przestrzegając zasad dotyczących zachowania pokoju i neutralności politycznej.

Odwołano również wszelkie imprezy motorsportowe w tych państwach, a także zakazano używania jakichkolwiek symboli z nimi związanych. Federacja potwierdziła również, że tegoroczne GP Rosji zostało anulowane z powodu "siły wyższej", co jednocześnie ucina zapewniania tamtejszych promotorów, że wyścig odbędzie się zgodnie z planem.

Ostatnie postanowienia FIA dotyczą rosyjskich i białoruskich działaczy w jej strukturach. "Tymczasowo" będę musieli zrezygnować ze swoich obowiązków i żadne zasiłki nie zostaną im wypłacone.

"Jak wiecie, FIA ze smutkiem i w szoku obserwuje rozwój wydarzeń na Ukrainie i liczy na szybkie oraz pokojowe rozwiązanie obecnej sytuacji" mówił przewodniczący FIA, Mohammed Ben Sulayem, otwierając dzisiejsze spotkanie.

"Potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę, a nasze myśli są z wszystkim cierpiącymi z powodu tych wydarzeń. Chciałbym wyraźnie podkreślić, że FIA, wspólnie z promotorami, proaktywnie działała nad tą sprawą w zeszłym tygodniu i wydała stosowne oświadczenia dotyczące Formuły 1, Formuły 2, WTRC oraz Międzynarodowego Pucharu Driftingowego. Poprawiona wersja kalendarzy zostanie przedstawiona Światowej Radzie Sportów Motorowych do akceptacji w Bahrajnie."

Wtorkowa decyzja oznacza, że Nikita Mazepin może kontynuować swoją jazdę w F1. Mimo to jego przyszłość ciągle stoi pod znakiem zapytania ze względu na bliskie powiązania z firmą Uralkali, która najprawdopodobniej przestanie współpracować z Haasem. Jak na razie amerykański team odmówił komentarza w tej sprawie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

66 KOMENTARZY
avatar
belzebub

01.03.2022 21:11

0

Niemożliwe... Szczena opada. Chyba zdecydowana większość federacji sportowych wykluczyła rosyjskich zawodników, a FIA...


avatar
goralski

01.03.2022 21:14

0

Kasa musi się zgadzać, choć akurat trzeba przyznać, że równo wszystkie wybryki olewają - Chiny, ZEA, teraz Rosja...


avatar
BigBen

01.03.2022 21:16

0

Ta kompromitująca decyzja może im się odbić czkawką.Wstyd i hańba,nie chcę oglądać żadnego ruska.


avatar
Artur fan

01.03.2022 21:31

0

Usunięty


avatar
Mat5

01.03.2022 21:32

0

Skandaliczna decyzja. Nawet FIS i FIFA uległy presji i wykluczyły sportowców z Rosji i Białorusi. Sankcje muszą być w pełni egzekwowane. FIA, wstyd I hańba


avatar
mirek8423

01.03.2022 21:32

0

aż wierzyć się nie chce, żenada.


avatar
X-Y-Z

01.03.2022 21:38

0

Ja pier.... Wszyscy wykluczają zawodników reprezentujących ten barbarzyński kraj a FIA podejmuje taką decyzję w sprawie min. syna ruskiego oligarchy ! Teraz już wiadomo na jaka sprawiedliwość można liczyć ze strony FIA przy rozstrzyganiu ostatnich wydarzeń z końca sezonu. Kasa i oglądalność ma się zgadzać.


avatar
Yachu

01.03.2022 21:38

0

Dramat, ale pożyjemy, zobaczymy, inni też potrzebowali czasu żeby zrozumieć swój błąd. Może liczą, że sabaki i tak nie będą mogły sponsorować dalej Hassa i sprawa sama się rozwiąże....


avatar
yaiba83

01.03.2022 21:44

0

$$$


avatar
azazel666

01.03.2022 21:48

0

nie wierzę :( w takim razie sobie odpuszczam. Jestem po prostu zawiedziony. Trudno, bez F1 można żyć... a tak czekałem na ten sezon. Żonka się ucieszy. zdrówka wszystkim życzę


avatar
Gumek73

01.03.2022 21:51

0

@10 100% popieram.


avatar
Vendeur

01.03.2022 21:51

0

@10. azazel666 Po tym, co zrobili w Abu Dhabi to i tak nie było sensu oglądać dalej tej szopki...


avatar
I_am_speed

01.03.2022 21:53

0

Wstyd.


avatar
Max_Siedlce

01.03.2022 21:53

0

Bardzo mądra decyzja, czemu winni są kierowcy czy inni sportowcy, że mają takie a nie inne pochodzenie. Putin to menda i idiota, ale ogólna nienawiść ludzi niczym się od niego nie różni.


avatar
belzebub

01.03.2022 21:58

0

Ok., można powiedzmy zrozumieć sportowców, którzy ciężko trenują, poświęcają dużo swojego życia na to żeby osiągać jak najlepsze wyniki i może być to ciosem dla nich, gdy nie mając wpływu na to co robi przywódca ich kraju. Ale z drugiej strony patrząc przez pryzmat Mazepina, nawet jeśli też osiągał jakieś tam wyniki, to dostał się do sportów motorowych przede wszystkim dzięki kasie swojego ojca który jak wiadomo jest jednym z bliskich oligarchów Putina. A to już nie jest w porządku.


avatar
Michael Schumi

01.03.2022 22:08

0

Jak mimo tego, że czekałem na decyzję wykluczającą udział tych zawodników to chciałbym się zastanowić nad tym z punktu widzenia zawodników. Oni nie są niczemu winni (tym bardziej, jeśli dystansują się od polityki). Dobry przykład to Andriej Rublow, który po ostatniej wygranej w tenisie napisał na kamerze No war please. Współczuję tym sportowcom, że przez działania ich przywódcy są pewnie szczuci przez wielu innych ludzi. Sankcje wiadomo, mają ten charakter, że wszyscy obrywają przez działania Putina, z tym że sport niby powinien pozostawać apolityczny. Na siłę można by powiedzieć, że to się z sobą trochę kłóci. Łatwo nam dzisiaj szufladkować ludzi i zmieniać co do nich zdanie w zależności od sytuacji. Polak zagranicą miał kiedyś łatkę, że to złodziej samochodów lub złodziej pracy i przez zachowania części takich osobników, reszta ma już od razu przypiętą łatkę i gorzej się nich traktuje. Ja nie staję tutaj po żadnej stronie tego, czy rosyjscy sportowcy powinni być wykluczeni z wszelkich dyscyplin. Chcę tylko wskazać, że trudno rozpatrywać tą sytuację zero-jedynkowo, ale szanuję oczywiście zdanie każdego na tą sprawę. Niemniej jednak w 100% zgadzam się, że oglądanie takiego sportu, w sytuacji gdy niemal cały świat bojkotuje Rosję na arenie międzynarodowej, pozostawia spory niesmak.


avatar
azazel666

01.03.2022 22:10

0

@14. Przepraszam ale Ty chyba nie rozumiesz sytuacji, przynajmniej takie sprawiasz wrażenie. Oczywiście, że sportowcy nie są niczemu winni. Ale nie w tym rzecz. Zwróć uwagę jak w tej chwili reaguje większość społeczeństwa w Rosji. Tam cały czas ludzie żyją w jakim cholernym matrixie. Nie widzą za bardzo problemu w tym co się dzieje na Ukrainie. Oczywiście coraz więcej ludzi zaczyna protestować ale to za mało. Tylko pospolite ruszenie Rosjan może mieć wpływ na dalszą historię. Dokładnie tak jak to miało miejsce na Majdanie. A osiągnąć to można wyrywając społeczeństwo ze strefy komfortu, zabierając im to co było dla nich normalną codziennością. Dlatego ABSOLUTNA blokada, w tym sportowców może się przyczynić do tego, że coraz więcej Rosjan przejrzy na oczy. PUTIN musi zostać obalony a zrobić to mogą tylko sami Rosjanie. PS. poza tym zwróć uwagę na to jak reagują w Rosji na blokady ludzie związani ze sportem. Są wściekli, zarzucają zachodowi łamanie praw człowieka.... KURRRR....WAAA przecież to jest jakaś paranoja. Spróbuj spojrzeć na to z tej perspektywy. pozdrawiam


avatar
Slazak

01.03.2022 22:11

0

co tu komentować, ruski kierowca za pieniądze ruskiego oligarchy bawi się w F1................ won z kacapami


avatar
azazel666

01.03.2022 22:18

0

@12 wiem chłopie :) ale ten sezon traktowałem sobie jak nowe rozdanie. Miałem nadzieję na większy porządek w przepisach, nowe konstrukcje, nowe emocje. F1 to jedyny sport, któremu kibicuję od lat


avatar
Ksys

01.03.2022 22:21

0

@17 "Oczywiście, że sportowcy nie są niczemu winni." - również tak uważam, i zawsze uważałem, że nie należy mieszać sportu z polityką, ale... tutaj jest jedno wielkie ale, że w Rosji zawsze mieszało się politykę do sportu, i drugie wielkie ale... Martwe dzieci i cywile na Ukrainie również nie są niczemu winni, i to rosjanom nie przeszkadza. Dla tego jak nigdy zgadzam się, że powinno się ich zamknąć w swoim sosie i niech się duszą. Inaczej nic to nie da, ponieważ to państwo nie zna innego języka jak języka siły, co sami pokazali i taki język powinno się teraz zastosować. Do tej pory język dyplomacji nic nie dał. Tak więc mam nadzieję, że język siły doprowadzi do wycofania się agresora z Ukrainy oraz powrót do normalności to i rosyjscy sportowcy będą mogli normalnie funkcjonować w świecie sportu. Póki co mogą mieć pretensje do Włodka, ze muszą siedzieć w domu. Pozdrawiam


avatar
I_am_speed

01.03.2022 22:26

0

@17 Całe szczęście, że miałeś cierpliwość i kulturalnie to koledze wyjaśniłeś, nic dodać nic ująć. Pozdr.


avatar
TomPo

01.03.2022 22:26

0

Parszywa decyzja, no ale ruski $$$$$ sie musi zgadzac tym frajerom. No ale jest szansa, ze tak jak FIFA, ze za pare dni zmienia zdanie po publicznym linczu.


avatar
Zirdiel

01.03.2022 22:55

0

@14 A czemu winni są ludzie, którzy umierają na ulicy od rakiet z Rosji?


avatar
Noise

01.03.2022 22:55

0

Ch*j nie sankcja. Zawsze mi się chciało śmiać, jak widziałem takie rzeczy na olimpiadzie. A teraz ten cyrk jest i tu.... Żałosne


avatar
Falarek

01.03.2022 22:57

0

@16 dla mnie te gesty nic nie znaczą są robione raczej pod publikę bo czują że im się d.... pali. Prywatnie pewnie w pełni popierają "wodza" taka ich natura.


avatar
andy_chow

01.03.2022 22:57

0

Może kierowcy się wyłania i nie zgodzą się ją jazdę z Rosjanami


avatar
Globtrotter

01.03.2022 23:07

0

jednemu ruskiemu odbiło a zapłacą za to wszyscy


avatar
Amator

01.03.2022 23:14

0

I dobrze FIA zrobiła. Czemu zawodnicy mają odpowiadać za jednego przygłupa, który akurat jest dyktatorem w kraju ich pochodzenia. Nie rozumiem czemu zabraniają startów zawodnikom. Są winni? Co mają zrobić? Z jednej strony rozumiem, że należy odciąć Rosję dosłownie od wszystkiego. To dość rozsądne rozwiązanie, zamiast militarnego. Z drugiej nie rozumiem, że zawodników. Zakaz reprezentowania barw tego kraju jest jak najbardziej wystarczający, a sam zawodnik niech sobie startuje.


avatar
cinek76

01.03.2022 23:19

0

To zrozum ze kacapy dalej ładują w niewinnych ludzi , może jak ich zamkną całkowicie od świata to się obudza !!!!


avatar
azazel666

01.03.2022 23:28

0

@28.... Może to Cię kolego przekona Wypowiedź Mazepina sprzed kilku dni: " "To trudny czas i nie mam kontroli nad tym, co się mówi i robi. Skupiłem się na tym, co mogę kontrolować, czyli na ciężkiej pracy i robić wszystko, co w mojej mocy dla Haasa. Bardzo dziękuję za otrzymane zrozumienie oraz wsparcie" .... ani słowa o Ukrainie, ani słowa o tym co faktycznie się tam dzieje. Kto jak kto ale Mazepin ma pełny wgląd w wydarzenia. Miał idealny moment aby się wypowiedzieć przeciwko wojnie, przeciwko Putinowi. To na pewno zyskałoby mu więcej przychylność. Przecież ten gość jest skupiony wyłącznie na sobie. PODSUMOWUJĄC: tak, właśnie dlatego sportowcy również powinni zostać wykluczeni. NIe potrafię już jaśniej tego wytłumaczyć i uargumentować.


avatar
CryKillerPL

01.03.2022 23:53

0

Ok, czyli nie oglądam F1 dopóki będą tam występować Rosjanie.


avatar
tomre

02.03.2022 00:25

0

Mysle ,ze kibice mu obrzydzą zycie w F1


avatar
Michael Schumi

02.03.2022 00:29

0

@25 Podaj na to jakiś przykład proszę, jeżeli możesz (że rzekomo sportowcy popierają Putina).


avatar
Andrzej369

02.03.2022 00:57

0

@33 Ostatnio chyba niejaki Klimov w skokach się pozytywnie wypowiadał o przywódcy. Rosja to nie Białoruś. Na Białorusi ok. połowa jak nie więcej chce zmiany. W Rosji poparcie dla obecnej władzy jest bardzo wysokie (jakieś 40% za interwencją na ukrainie, z czego 30% za opcją zbrojną). Nie ma co mówić że rosjanie są niewinni, a niezdecydowanych można przekonać tylko jeśli zrozumieją że z wojną idą również inne konsekwencje, najlepszym środkiem do tego są wszystkie możliwe sankcje gospodarcze i polityczne. Był już taki jeden co go nie zatrzymano jak zajął Czechosłowację i konsekwencje były znacznie gorsze


avatar
Vendeur

02.03.2022 01:18

0

@34. Andrzej369 Ale Rosjanie nie wiedzą, co tak naprawdę się dzieje i dlaczego jest ta interwencja, bo mają wyprane mózgi przez propagandę. Skoro tam się im wpaja, że w Ukrainie są ludobójstwa itp. brednie, to mogą popierać interwencję, tylko dlatego. Co nie zmienia faktu, że pomimo iż sportowcy nie są niczemu winni, to także uważam, że powinni być zablokowani na wszelkie możliwe sposoby. Jak i cała Rosja i wszystko co rosyjskie. Po prostu takie są konsekwencje agresji zbrojnej i muszą one uderzyć we wszystko i na długie lata. Aby w przyszłości żadnemu debilowi nie przyszło do głowy ponownie niszczy żadnego innego, a przy okazji własnego kraju. Jakiś prezenter w Rosji wypowiadał się w TV, że Rosja powinna zniszczyć cały świat, skoro nie może w nim istniej... Co to kurwa z popierdolone brednie za przeproszeniem...?!?!?!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu