WIADOMOŚCI

Verstappen najszybszy po pierwszym treningu w Katarze
Verstappen najszybszy po pierwszym treningu w Katarze
Formuła 1 ma za sobą pierwsze jazdy po torze Losail International Circuit w Katarze. Obiekt stworzony na potrzeby wyścigów motocyklowych w tym roku niespodziewanie zagościł także w kalendarzu mistrzostw świata F1, wypełniając lukę jaka zrobiła się po odwołaniu GP Australii.
baner_rbr_v3.jpg

Szybkie i średnio szybkie łuki przedzielone długą prostą oraz dość wysokie temperatury zbliżające się do 30 stopni Celsjusza po pierwszym, godzinnym treningu póki co wydają się sprzyjać Red Bullowi.

Max Verstpapen na swoim najszybszym okrążeniu na miękkich oponach uzyskał wynik 1:23,723. Holender jako jedyny zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 24 sekund. Drugi Pierre Gasly stracił do niego już blisko pół sekundy. Tuż za nimi uplasował się Valtteri Bottas, a czwarty Lewis Hamilton stracił do lidera 0,8 sekundy.

7-krotny mistrz świata już na początku sesji przez radio meldował chroniczny brak mocy w swoim aucie, ale nie zjeżdżał do boksu na większą naprawę.

Jak to zwykle bywa na Bliskim Wschodzie pierwszy i trzeci trening ze względu na harmonogram weekendu rozgrywanego wieczorową porą, nie ma większego znaczenia, a układ sił w stawce kibice będą mogli lepiej ocenić po drugiej sesji, która będzie odbywała się o podobnej porze co kwalifikacje i wyścig.

Doświadczenie z nowym obiektem miało wcześniej jedynie dwóch kierowców. Sergio Perez z Red Bulla oraz Nikita Mazepin z Haasa.

To w połączeniu z faktem, że od wyścigu w Brazylii minęło zaledwie kilka dni, podczas których nie było czasu na obszerny program symulacyjny sprawiło, że większość kierowców pierwszą sesję treningową wykorzystało na zapoznanie się z nitką toru oraz jego nagumowanie.

Przez 60 minut kierowcy zdążyli sprawdzić wszystkie trzy dostępne w ten weekend mieszanki Pirelli. Na początku sesji sprawdzano głównie twardą i średnią mieszankę, aby w drugiej części treningu zacząć podkręcać tempo na miękkich oponach.

Przez większą część pierwszego treningu kierowcy zachowywali czyste konto na nowym torze, unikając nieprzyjemnych sytuacji. Najbardziej zagrożone mogły czuć się jedynie styropianowe znaczniki odległości przed zakrętami. Kierowcy wyjeżdżając szeroko z toru omijali je na centymetry.

Pod sam koniec sesji w siódmym zakręcie toru na pułapkę żwirową wypadł Mick Schumacher. Młody Niemiec zdołał jednak o własnych siłach wydostać się z niej i dojechać do garażu. Obyło się również bez uderzenia w bandy, które na katarskim torze są mocno oddalone od nitki toru z uwagi na to, że obiekt ten był projektowany z myślą o wyścigach motocyklowych.

Problemy techniczne dotknęły ponownie kierowców korzystających s silników Mercedesa. Najpierw Lance Stroll został poproszony o zjazd do bosku bez zmieniania biegów, a później do alei serwisowej ledwo dotoczył się Lando Norris.

Po pierwszych 60 minutach zmagań z torem wyjątkowo wysoko zameldował się Yuki Tsunoda. Japończyk tracąc blisko sekundę był piąty, wyprzedzając obu kierowców Ferrari i Sergio Pereza.

Czołową dziesiątkę zamykali Esteban Ocon i Lando Norris, a drugą otwierali Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel. Słabiej pojechał również Fernando Alonso, który na koniec sesji mógł pochwalić się tylko 17. wynikiem, przed Schumacherem, Storllem i Mazepinem.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 nl Max Verstappen Red Bull 1:23.723 22
2 fr Pierre Gasly 1:24.160 28
3 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:24.194 24
4 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:24.509 21
5 jp Yuki Tsunoda 1:24.648 27
6 es Carlos Sainz Ferrari 1:24.713 26
7 mc Charles Leclerc Ferrari 1:24.790 27
8 mx Sergio Perez Red Bull 1:24.915 22
9 fr Esteban Ocon Alpine 1:24.972 23
10 gb Lando Norris McLaren 1:25.215 19
11 au Daniel Ricciardo McLaren 1:25.291 24
12 de Sebastian Vettel Aston Martin 1:25.328 19
13 ca Nicholas Latifi Williams 1:25.688 24
14 it Antonio Giovinazzi 1:25.757 23
15 fi Kimi Raikkonen 1:25.828 25
16 gb George Russell Williams 1:25.871 24
17 es Fernando Alonso Alpine 1:25.905 21
18 de Ralf Schumacher Haas 1:26.699 21
19 ca Lance Stroll Aston Martin 1:26.712 11
20 ru Nikita Mazepin Haas 1:27.500 16

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
Harman1997

19.11.2021 13:01

0

Widac golym okiem ze ham oszczedza silnik. Niezdziwie sie jak w 2 treningu bedzie podobna przewaga maxa - albo troche mniejsza, a w sb bedzie na odwrot


avatar
Gunnerrsaurus

19.11.2021 13:02

0

To co, Mercedes kolejny silnik? W sumie patrząc na to jakie mieli osiągi po wymianie to może opłacalne byłoby przyjmowanie kary co wyścig i niech Lewis się bawi na torze.


avatar
Mayhem

19.11.2021 13:08

0

Szkoda, że Kempa nie podał, że Lewis jeździć dziś ze starą jednostką którą używa się w treningu...


avatar
hubos21

19.11.2021 13:15

0

@3 Całą reszta za to miała nowe :)


avatar
T0ny

19.11.2021 13:18

0

Oho, RB odkręcił osiągi, już po mistrzostwach ;) Gdzie takie komentarze jak po treningu w Austin ;)


avatar
berko

19.11.2021 15:05

0

@5. T0ny Red Bull odkręcił silnik i już po mistrzostwach. Masz, ciesz się.


avatar
ahaed

19.11.2021 15:10

0

Przecież to trening. Po co od razu Wam staje?? To tylko trening, nie wiecie jakie maja ustawienia i co sprawdzają. ?Ja osobiście wcale bym się nie zdziwił,m gdyby np: Merc testował jakieś małe lotki czy cos na przyszły sezon. To tylko trening ludzie.


avatar
Roxor

19.11.2021 15:21

0

@Gdyby do końca sezonu był sprinty, to czemu nie..


avatar
Amator

20.11.2021 09:45

0

@3 każdy kierowca jeździ w piątek na "piątkowym" silniku. Chyba, że ktoś wszystkie silniki stracił i ma do dyspozycji tylko jeden. Ale chyba każdy ma więcej. ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu