Szef Red Bulla nie może zapomnieć o zamieszaniu na pierwszym okrążeniu GP Węgier, przez które jego zespół stracił mnóstwo punktów. Brytyjczyk uważa, że jego zespół miał "ogromnego pecha".
Węgierska runda kompletnie nie ułożyła się po myśli Red Bulla. Już na pierwszym okrążeniu Valtteri Bottas staranował Lando Norrisa, przez co ten uderzył w Maxa Verstappena, a następnie Sergio Pereza. Uszkodzenia w maszynie Meksykanina okazały się na tyle poważne, że musiał zakończyć swoje zmagania, a Holender kontynuował jazdę - mimo takich usterek.
23-latek bardzo walczył z samochodem RB16B przez całe zawody i ostatecznie zdołał wywalczyć zaledwie jeden punkcik. Słaby wyścig dla Red Bulla, a zarazem mocny dla Lewisa Hamiltona oznaczał, że austriacki team stracił prowadzenie w obu klasyfikacjach generalnych na rzecz Mercedesa.
Christian Horner nie ukrywał swojego żalu po niedzielnych zmaganiach:
"Na tym polega właśnie brutalność wyścigów. Myślę, że widzieliście, jaki słaby start miał Valtteri. Potem najwidoczniej źle ocenił moment hamowania i wykonał świetną robotę dla Mercedesa, eliminując dwa nasze samochody", mówił Brytyjczyk, cytowany przez RaceFans.
Horner potwierdził także doniesienia, jakoby jednostka napędowa w bolidzie Perez była już niezdatna do dalszego użytku. Oznacza to, że 31-latek będzie musiał liczyć się z karami przesunięcia na starcie:
"Straciliśmy kolejny silnik w samochodzie Sergio. Bolid Maxa także był uszkodzony. Natomiast muszę też powiedzieć, że mechanicy dokonali cudów, by naprawić to auto. To była niesamowita rekacja."
01.08.2021 21:28
0
Horner z rigczem ;)
01.08.2021 21:31
0
Myślę, że FIA i F1 wdrozajac ograniczenia budżetowe, powinni dodać jakiś podpunkt co do kosztów odbudowy bolidu po wyeliminowaniu go przez inny team. Co do mechaników RBR, to rządzą!!!!! I ten potstop 1.8 sek!!!
01.08.2021 21:32
0
A teraz Toto powinien to wszystko zdementować i...ogłosić, że PrzyDuppas zachowa fotel na przyszły sezon... :D
01.08.2021 21:38
0
Horner się stoczył to dno razem z Dziadem ....
01.08.2021 21:42
0
@4 Horner jest już od paru miesięcy na dnie, pytanie tylko dlaczego nie próbuje się odbić ?
01.08.2021 21:42
0
Tak, BOT to geniusz. W ulamku sekundy obliczyl predkosc, kat uderzenia, miejsce uderzenia, oraz wzial pod uwage przyczepnosc toru. Tak to wszystko obliczyl, ze wiedzial ze jak uderzy McL to ten walnie w Maxa, a on sam po rykoszecie poleci w PER. No i jeszcze musial w obliczeniach uwzglednic swoje urwane zawieszenie, bo to zmienilo trajektorie poslizgu. RBR coraz bardziej sie kompromituje takimi wypowiedziami, chocby nawet sugerujac jakas celowosc tego popsutego startu.
01.08.2021 21:44
0
obrzydliwa manipulacja. niech dalej zajmują się gadaniem a nie ściganiem, to tytułow nie bedzie xD Bottas walnal w Mclarena, nie polował na red bulle wiec skad mial wiedziec kogo jeszcze zabierze z toru. dramat. karma wraca i beda kary dla RB za silniki pod koniec roku :D
01.08.2021 21:50
0
@4 Ale gdzieś w wypowiedzi widzisz cokolwiek niezgodnego z rzeczywistością? Nie lubię charakteru RBR - tej całej otoczki, jak postępują z kierowcami itd. Ale jak chłop mówi jak było to czemu tu się dziwić?
01.08.2021 21:51
0
Prawda jest niestety taka, że to tylko i wyłącznie z winy kierowców Mercedesa zostały skasowane bolidy Red Bulla i dwa ich silniki. Żadne tłumaczenia tego nie zmienią, popełnili błąd i teraz ktoś inny ponosi za to spore konsekwencje. Mam nadzieję, że na koniec sezonu to jednak nie będzie miało wpływu na rozstrzygniecie mistrzostwa, bo jeżeli tak, to pozostanie duży niesmak.
01.08.2021 21:54
0
@5 Horner na dnie? Widać właśnie twoje obiektywne podejście do wyścigów. Ciekawe jaka byłaby twoja reakcja na jego miejscu? Pewnie byś dziękował Toto i Mercedesowi, że ten kolejny raz wyklucza twoje bolidy i że będziesz musiał nie tylko wyłożyć swoją (RBR) kasę, to jeszcze odniesie to negatywne skutki w dalszej części rywalizacji. Tylko incydenty zarówno na Silverstone, jak i na Węgrzech to ewidentne błędy kierowców Mercedesa. Manewr Bottasa był głupi i bezsensowny. A za takie coś powinny być w regulaminie inne wyższe kary, również finansowe niż tylko 5 miejsc do tyłu przy następnym wyścigu. Dlatego Horner ma prawo być sfrustrowany. No, ale to trzeba próbować zrozumieć, co jest jak widać powyżej twoich zdolności umysłowych.
01.08.2021 21:57
0
Jeśli Bottas nie dostanie posady w Mercedesie na przyszły sezon to będzie to absolutny skandal. Nie pamiętam w historii F1 żeby ktoś tak się poświęcił dla swojego zespołu @6. TomPo Gdzie ty tu widzisz sugerowanie, że Bottas zrobił to celowo? Zwykła złośliwość.
01.08.2021 22:03
0
@10 Błędy ale nie specjalnie skierowane w Red Bulla (i tylko psychofan myśli inaczej, czytaj ty), a Horner ewidentnie daje do zrozumienia, że Mercedes robi to umyślnie, wiec tak, takim gadaniem jest na dnie. Bottas skasował na początku Norrisa ale co tam, o tym Horner nie wspomniał, tylko o tym, że wyeliminował jego dwa bolidy oraz jeszcze bezczelnie "wykonał świetną robotę dla Mercedesa" Niezły szef zespołu, poziom dno i wodorosty.
01.08.2021 22:16
0
bottas skasowal dostal kare , a perez skasowany dostanie kare za to ze go skasowali bo trzeba wymienic silnik. Taki calkiem fajny ten sport
01.08.2021 22:19
0
@9. tysu nie, nie jest. O ile tutaj zaden z kierowcow RBR nie mial na nic wplywu, o tyle w poprzednim wyscigu VER mogl kolizji uniknac zachowujac sie troche madrzej odpuszczajac.
01.08.2021 22:21
0
@12 A gdzie on powiedział, że Bottas wjechał specjalnie w bolidy RedBulla?? Słowa "wykonał świetną robotę dla Mercedesa" oznaczają nie mniej, nie więcej, niż tylko to, że Bottas swoim błędem doprowadził do takich szkód, które dla Mercedesa to woda na młyn.... Troszkę smuci to, że po 7 latach dominacji Merca, kiedy wyścigi były już nudne jak flaki z olejem, bo nikt nie pytał kto pierwszy, tylko kto oprócz Hamiltona na podium, miało w końcu coś się zmienić... Mercedes w 2 wyścigach eliminuje swojego największego rywala i wraca na szczyt tabeli...
01.08.2021 22:25
0
@14 Odpuszczając?! JPRD ... Jak to odpuszczając?! Przecież Verstappen był z przodu, ludzie, ja rozumiem, że to dawny temat, już powoli cichnie, ale jak ktoś pisze, że to VER powinien ODPUŚCIĆ to mnie nosi... Może w ogóle Hamiltonowi powinien korytarz życia zrobić ?! Widziałeś dzisiaj walkę Alonso z Hamiltonem? Alonso odpuszczał gdziekolwiek? A Hamilton wygrał wszystko słowami, że Alonso jeździ agresywnie i niebezpiecznie przy tak dużych prędkościach... xDDDDDDDDDDDDDDD
01.08.2021 22:26
0
Oczywiście, że Bottas wykonał świetną robotę dla Mercedesa. Skasowane 2 Redbulle to więcej niż można było oczekiwać, Awans Hamiltona i Mercedesa w klasyfikacji generalnej na P1 - bardzo dobra robota. Powinien dostać fotel na przyszły sezon bo tak wiernego pieska Toto już nie znajdzie.
01.08.2021 22:35
0
@6,7 Gdzie niby Horner sugeruje, że to było celowe? Stwierdził jedynie, że Mercedes sporo na tym zyskał, co jest faktem. Gdyby Bottas nie popełnił błędu, to pewnie na koniec wyścigu zyskaliby względem Red Bulla z 10 punktów. A tak to wyeliminował Pereza oraz uszkodził solidnie bolid Verstappena, dla którego walka o punkty była dzisiaj maksimum.
01.08.2021 22:51
0
Dno dna.
01.08.2021 23:00
0
@18 Dokładnie! Horner nie sugeruje, że Bottas zrobił to umyślnie. Stwierdził tylko, że błąd Bottas w konsekwencji zrobi dobra robotę na korzyść Hamiltona. Niestety czytanie ze zrozumieniem zanika w przypływie emocji.
01.08.2021 23:01
0
@12 Spójrz na tabelę klasyfikacji po dzisiejszym wyścigu, może wtedy zrozumiesz o czym mówi Horner. Norris ma własnego szefa i to on powinien dbać o swojego zawodnika, a Horner nie ma powodów, aby o cokolwiek obwiniać Lando, który również był ofiarą szaleństwa skrzydłowego Hamiltona.
01.08.2021 23:17
0
14. Ty chyba masz coś nie tak . Max od 1 zakrętu był na prowadzeniu więc jak miła odpuścić ? Przecież to był atak Hamiltona więc to on powinien odpuścić jeżeli wiedział że nie zmieści się w zakręcie .
01.08.2021 23:23
0
Coś tak widzę, że wielu tak tutaj hejtuje Red Bulla tylko dlatego, że krytycznie wypowiada się o Mercedesie od ostatnich 2 wyścigów. Tylko że ten cały "głupi, kompromitujący się Red Bull" wygrał w tym sezonie 6 wyścigów w stosunku do 4 wygranych Mercedesa i od początku ery hybrydowej realnie naciska Mercedesa w rywalizacji o tytuł od samego początku. Co by nie mówić o Red Bullu to wszystko co mówią to walczą o swój własny interes. Inaczej byliby amatorami, gdyby w ogóle nie pokazywali, że walczą zaciekle z Mercedesem. W grę wchodzi rywalizacja, pieniądze, interesy, konkurowanie, emocje, a wiele ludzi komentujących na tym portalu ma chyba z tym problem. Ja rozumiem, że nie można lubić tego "wstrętnego Helmuta Marko", "hipokryty Hornera", czy "wielkiego biednego Maxia", ale oni rywalizują na całego. Najlepiej chyba w ocenie takich komentujących być w sytuacji takim Ferrari, które partoli sezon za sezonem, mówi o odrodzeniu się zespołu a potem zdobywa parę podiów na krzyż i siedzi sobie cicho. Ich bolidy też były parę razy kasowane przez Maxa. Zastanawiam się czy takie same komentarze miałyby miejsce, gdyby to Max skasował Lewisa na Silverstone i gdyby to Sergio skasował dzisiaj Lewisa i Valtteriego. Żeby była jasność - Hamilton dostał karę na Silverstone, lecz uważam ze komentarze Marko, Hornera i Verstappena były bardzo głupie i ośmieszające. Ale w tej wypowiedzi Christiana dzisiaj - nie wiem co niby jest tutaj dziwnego. Powiedział jakąś nieprawdę?
01.08.2021 23:25
0
15. a!mLe$$ Nie bądź fałszywym człowiekiem. Z jednej strony piszesz że Horner nigdzie nie sugeruje ze Bot zrobił to specjalnie, a dalej sam piszesz: "Mercedes w 2 wyścigach eliminuje swojego największego rywala i wraca na szczyt tabeli..." Jestes zwykłym zakłamanym czkowiekiem. Co z tego że Verstappen był z przodu? W zakręcie "Brooklands" Hamilton był o całą długość samochodu z przodu i Verstappen też nie odpuścił, wywiózł Hamiltona na zewnętrzną i zdobył pozycje. Dlaczego więc Hamilton potrafił odpuścić będąc z przodu, a Verstappen nie? Przykre że widzisz tylko swoją część kija, a nie potrafisz dostrzec jak to wygląda z drugiej strony i jak to należy ocenić pośrodku. Ale co się dziwić skoro kierujesz się emocjami, a nie rozumem. W tym stanie ludzie wymyślają największe kłamstwa świata.
01.08.2021 23:29
0
@23 - poprawka do drugiego zdania - od początku ery hybrydowej realnie naciska Mercedesa w rywalizacji o tytuł od samego początku jeśli chodzi o jakikolwiek zespół, który postawił im realne wyzwanie (Ferrari ciężko tu do tego zakwalifikować, bo miało przebłyski, ale robili za dużo błędów).
01.08.2021 23:37
0
23. Michael Schumi McLaren i Ferrari też dzisiaj poniosło straty. Oni nie walczą o pieniądze? Interesy? Sponsorów? Oni nie muszą wydać kasy na naprawy? Mclaren i Ferrari walczą o 3 miejsce w klasyfikacji. Oni się nie liczą? Jakoś nikt z tych teamów nie beczy na straty, szkody finansowe itp itd. Jakoś Ferrari nie zatrudnia prawników bo Stroll wjechał w Leclerca. Jakoś McLaren nie obraża się na Merca bo odpadł Norris który jest 3 w klasyfikacji i też o swoje walczy. Jakoś inne teamu nie muszą atakować ad personam aby walczyć o swoje tylko Red Bull musi? Red Bull czuje ze wymyka im się z rąk jedyna możliwość na ugranie czegokolwiek w F1 i tak bardzo ich to boli że muszą uciekać się do wycieczek personalnych? Obrzydliwa postawa.
02.08.2021 00:46
0
Bottas , haha najlepiej jebnąć w kogoś zobaczymy co będzie , ale wyścig kozak
02.08.2021 00:50
0
14. BlahFFF Haha, nie rób z siebie debila, Verstappen miał odpuścić, bo celebryta nie potrafi ocenić, czy się w zakręcie zmieści? W tym wypadku Max zostawił odpowiednią ilość miejsca i wina była tylko Lewisa. Dlatego dostał karę i w raporcie sędziów jest napisane, że jest winnym indydentu.
02.08.2021 02:41
0
@24. Glorafindel "Mercedes w 2 wyścigach eliminuje swojego największego rywala i wraca na szczyt tabeli..." A gdzie napisałem, że robi to celowo? Mimo wszystko Mercedes, w poprzednim wyścigu Hamilton, teraz Bottas, poprzez swoje błędy sami dojechali w punktach i to mocnych, a RedBulle porozbijane... "W zakręcie "Brooklands" Hamilton był o całą długość samochodu z przodu i Verstappen też nie odpuścił" Szczerze? Nie pamiętam sytuacji, musiałbym zobaczyć, ale w odniesieniu do wypadku... "Dlaczego więc Hamilton potrafił odpuścić będąc z przodu" Akurat VER zostawił mu mnóstwo miejsca przy wierzchołku zakrętu... Sędziowie nie bez powodu ukarali Hamiltona winnym kolizji (w sumie to wypadku, ale nazwali to incydentem wyścigowym z jednym winnym) "Przykre że widzisz tylko swoją część kija, a nie potrafisz dostrzec jak to wygląda z drugiej strony" I vice versa, bo widzę, że Ty natomiast bardzo krytycznie oceniasz manewry Maxa, ale Hamilton to może sobie jechać jak chce
02.08.2021 07:06
0
6. TomPo Nie musi nic obliczać, po prostu chłopie powiedzieli mu lekko spóźnij start, to zawodowcy potrafią cuda, Bottas to idealny numer 2 podłoży się jak kłoda a wie jak to robić już oni tam analizują wszystko 100 razy. Wolf do Bottasa " lekko spóźnij start, RBR będą przed tobą ( bo niby gdzie mają być ? a jak sami się wyeliminują nic nie rób) wtedy opuznij hamowanie i zobacz co się stanie , to było na chybił trafił, ale miało się wydarzyć. Oglądałem ze znajomymi ( 7 osób) kibice Mclarena, RBR czy Mercedesa i wszyscy jak to się stało tak samo myśleli bo gadaliśmy potem o tym. To mogła być zagrywka Mercedesa.
02.08.2021 07:07
0
Ludzie co wy tu piszecie. Jest fajnie to najlepszy sezon od wielu lat. Bogate zespoły zawsze będą jęczeć ,że stracili kasę.A biedne zacisnął zęby (np.Hass) i swoje będą robić. Jaki wreszcie pokazuje swoje oblicze z początku kariery. Max nie odpuści nigdy.Botas robi za skrzydłowego bo na tyle go stać. Alonzo i Kimi Vetel mają frajdę że ścigania. A reszta się uczy.Mam nadzieję , że tak będzie do końca sezonu.
02.08.2021 07:23
0
@26 Jeśli Mercedes wygrywa non stop od 2014 r. i Red Bull stawia im teraz realne wyzwanie a obrywają przez błąd Hamiltona na Silverstone czy Bottasa na Hungaroringu to nie wiem w czym problem, że tak zaciekle walczą. Nie rozumiem dlaczego podajesz przykład walki McLarena i Ferrari o 3 miejsce, jakoby taka walka nie istniała. Nic takiego bowiem nie napisałem, ani też nie zanegowałem, że nie ma takiej walki. Poza tym tutaj, w tej wypowiedzi Hornera nie widzę nic dziwnego. Nie wzywa FIA do zawieszenia Bottasa, nie straszy prawnikami, tylko mówi, że z poziomu Mercedesa niemiecki team ma teraz komfortową sytuację.
02.08.2021 07:41
0
@6. TomPo A ty sobie policz trajektorie głowy. Robisz z gęby holewe, przecież widać, że ładnie to na siebie nachodziło. 26. Glorafindel Kolejny mądry. Perez ma +10 na starcie przez Bottasa, a on sam +5. To jest skandal i czarna rozpacz F1. Takie zasady i sędziowanie.
02.08.2021 08:10
0
@6 TomPo. A co tam bylo do wyliczenia? Blokujesz kola i zdejmujesz dwa bolidy. Gdyby Ham jechal drugi, to wtedy Bottas musialby posluzyc sie kalkulatorem :D Rykoszet w Pereza to byl skutek uboczny. No ale gdzie drwa rabia, tam wiora leca :D @33 Majk-123. Widzisz, powoli zaczyna docierac do Ciebie na czym polega sedziowanie w F1 :)
02.08.2021 10:30
0
29. a!mLe$$ "Mercedes w 2 wyścigach ELIMINUJE swojego rywala." Przykre że nawet nie wiesz co piszesz. Albo nie chcesz wiedzieć. Słowo eliminuje sugeruje ze jest to umyślne działanie. Nic nie zajaknąłeś się o WYPADKU który miał miejsce. Co więcej Bot uderza w NORRISA. Nie w żadnego Red Bulla. A dalej podkreślasz ze to BOT eliminuje rywala. Tłumaczę OCZYWISTE rzeczy. Zwróć uwagę na manewry w zakręcie brooklanda które były jeszcze bardziej ryzykowne niż te w Copse. Verstappen doprowadza nawet do kontaktu opon swoim wypychaniem rywala na zewnętrzną. Gdyby tylko Hamilton zaczął skręcać wcześniej Max by go podciął tak jak Hamilton podciął Maxa w Copse. Tylko i wyłącznie trzeźwe myślenie i przytomna jazda Hamiltona sprawiła że nie doszło do kolizji już w tym zakręcie. Jak widać nie zostawił mi wystarczająco miejsca skoro doszło do kontaktu i kolizji. To tak jakbyś Ty na drodze spowodował wypadek a mówił że zachowałeś szczególną ostrożność. Gdybyś zachował nie byłoby wypadku. Wiadomo że w warunkach wyścigowych jest inaczej ale coś co dla Maxa było wystarczające w rzeczywistości wystarczające się nie okazało. I vice versa? Serio? Właśnie się przyznałeś że analizując sytuację w Copse w ogóle nie brałeś pod uwagę co się działo od początku startu. Jak możesz zarzucać mi to że widzę tylko jedna stronę medalu skoro ja odnoszę się do całej sytuacji że startu, a Ty tylko do wybranej sytuacji? Jak więc chcesz oceniać tą sytuację? Tylko przez prezmat tego co jest Ci wygodne do oceny? Zachowanie Verstappena już w brooklanda było bardzo kontrowersyjne i to Ci umknęło czy może nie chciałeś tego widzieć? Zachowanie Maxa przed samym Copse też było bardzo nieczyste i było to efektem tego co działo się w samym zakręcie. Hamilton już w brooklanda odpuszczał będąc w sytuacji Maxa, nie widzę więc powodów aby w Copse znowu miał odpuszczać Ham będąc w położeniu Verstappena 2 zakręty wcześniej. To ewidentna walka na torze i incydent wyścigowy. A Hamilton został ukarany tylko dlatego że Max nie mógł kontynuować wyścigu. Gdyby się tylko obrócił i wrócił na tor nie było by mowy o żadnej karze. Dlatego taka a nie inna kara dla Hamiltona.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się