mariok77
Ostatnia aktywność
avatar
mariok77

03.04.2023 07:54

0

@13. BlahFFF Słuszna uwaga z tym brakiem konsekwencji. Też oczekiwałem kary dla Sargeanta. Nie wiem, czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby zakończenie wyścigu pod czerwoną flagą i zatwierdzenie wyników na podstawie pozycji z poprzedniego okrążenia. Sędziowie mogli również ukarać Saintza doliczeniem kilku pozycji do następnego wyścigu.

avatar
mariok77

03.03.2023 17:46

0

@6 Ja na F1TVPRO.

avatar
mariok77

09.07.2022 08:21

0

@47 Ślązak A jakim mistrzem byłby HAM, po tym gdy darowano mu punkty na Imolii? To byłoby tak jak byś próbował porównać majątki dwóch miliarderów i jeden z nich okazał się być bogatszy, bo dostał zapomogę dla bezrobotnych.

avatar
mariok77

09.07.2022 04:57

0

@45 Globtroter Skoro już spotkałem kogoś "starego" co się zna, skorzystam z okazji i zapytam. Po co wprowadzono oddublowywanie zawodników?

avatar
mariok77

07.07.2022 22:09

0

@40 Piszesz o darowanej wygranej, a ta jak wiadomo jest bezpośrednio związana ze zdobyczą punktową. Cytuję... "Zamknąłby usta wszystkim antagonistom przyznając się, że zmanipulowano wynik i ma świadomość darowanej wygranej" Darowanej punkty były zarówno dla VER jak i HAM. Obydwa przypadki dotyczyły sytuacji ze zdublowanymi zawodnikami. W tym miejscu należy zadać sobie pytanie, po co wprowadzono oddublowywanie?

avatar
mariok77

07.07.2022 20:04

0

@36 Faustus Tylko, że to wszystko nie jest takie czarno-białe jak się wydaje. Piszesz o darowanych punktach, to przypomnij sobie ile ich zyskał HAM gdy podarowano mu okrążenie straty podczas GP Emilii -Romanii. W mojej ocenie ostatni wyścig tylko wyrównał fuksa na przestrzeni sezonu. Wszak bez kraksy LAT nie byłoby szansy dla VER, tak jak zderzenie BOT i RUS umożliwiło zdobycz punktowa HAM.

avatar
mariok77

04.07.2022 10:03

0

@90 alfaholik166 LEC z uszkodzonym skrzydłem dogania kolegę z zespołu i ma od niego lepsze tempo. Nawet w scenariuszu chroniącym SAI należało puścić LEC i wypracowany czas przeznaczyć na wymianę skrzydła.

avatar
mariok77

03.07.2022 18:40

0

@24 Jest pierwsze,ale czy wygrało? W każdym razie zestaw hymnów jest radosny.

avatar
mariok77

03.07.2022 18:21

0

Ferrari wisi duże piwo PER za uratowanie wygranej po Grande Strategii.

avatar
mariok77

03.07.2022 18:03

0

Nie wierzę w to co widzę. Geniusze z Ferrari zostawili LEC na twardych oponach jako jedynego w stawce na 11 okrążeń do końca. To który skończy LEC?

avatar
mariok77

03.07.2022 17:50

0

Ferrari to jednak stan umysłu. Jaki był sens nie zmieniania skrzydła u LEC skoro i tak stracił ten czas wlokąc się za SAI. Jeżeli ogra ich HAM, to na własne życzenie.

avatar
mariok77

29.06.2022 23:02

0

@10 "Różnica jest taka że Hamilton potrafi się zachować na torze jak w Brazylii" Obawiam się, że Albon ma inne zdanie.

avatar
mariok77

05.06.2022 15:37

0

@14 Chyba Ty! Rozpogodziło się u mnie o nie mam czasu bawić się z trolami. Pozdro.

avatar
mariok77

05.06.2022 11:34

0

@10 Piszesz oczywiście o sobie, ale to dobrze dla forum, przynajmniej nie masz czasu pisać kłamstw i obrażać innych użytkowników.

avatar
mariok77

05.06.2022 09:00

0

@8 Poproś kogoś ze znajomych aby przeczytał ci jeszcze raz mój poprzedni wpis i wytłumaczył o co w nim chodzi.

avatar
mariok77

04.06.2022 20:53

0

@6 Chciałeś zabłysnąć i ci nie wyszło, ale tak to jest gdy nick określa wielkość mózgu.

avatar
mariok77

03.06.2022 17:30

0

@40 FIA tak przeszkadzała HAM w zdobyciu kolejnego tytułu, aż podarowała Lewisowi okrążenie straty do VER podczas GP Emilii Romanii 2021. W sumie to szkoda, że HAM nie wygrał 8 tytułu, bo byłby to tytuł wyjątkowy po takim prezencie - jedyny w całej historii F1.

avatar
mariok77

23.05.2022 14:24

0

Ja bym poczekał jeszcze wyścig czy dwa żeby potwierdzić czy uporali się z dobijaniem. W Hiszpanii nie dobijało także Ferrari, w sumie to chyba nikt nie dobijał.

avatar
mariok77

19.05.2022 08:21

0

@4 A czy nie jest przypadkiem tak, że nawet pomimo nie zdobycia mistrzostwa i tak zostali zdyskwalifikowani? @5 Nie przepadam za Hamiltonem, ale wydaje mi się że to była ustawka i w tamtym sezonie mistrzem nie mógł zostać nikt z Mclarena.

avatar
mariok77

10.04.2022 14:06

0

@6 Problemem jest niezawodność bolidu. Jeżeli jesteś innego zdania proponuję na kolejny wyścig obstawić wszystkie swoje pieniądze na wygraną Mercedesa nad RBR.

avatar
mariok77

10.04.2022 08:46

0

Dziś najweselszy zestaw hymnów.

avatar
mariok77

09.04.2022 14:06

0

Maturę co prawda pisałem dawno temu i poszła mi średnio, ale z tym tytułem jest coś nie tak.

avatar
mariok77

31.03.2022 09:59

0

Silnik Mercedesa z pewnością nie jest gorszy niż w roku ubiegłym. IMO dużym problemem wpływającym na moc uzyskiwaną z ich jednostki jest nie tyle zwiększenie bio z 5% na 10%, co określenie że musi to być etanol.

avatar
mariok77

21.03.2022 22:12

0

"Z pustego i Salomon nie naleje"

avatar
mariok77

21.03.2022 19:42

0

@129 W tym roku podczas kwalifikacji do GP Bahrajnu stawka była bardziej zbita o 1.2s w porównaniu do roku ubiegłego. Ostatni w zeszłym sezonie Haas zajął 5 miejsce, a przedostatnia Alfa Romeo 6 w tym wyścigu. Jeżeli spojrzysz na zeszłoroczne wyniki z pewnością zauważysz,że wtedy zdublowany był 12 zawodnik w stawce.

avatar
mariok77

21.03.2022 12:43

0

@127 Skąd takie wnioski?

avatar
mariok77

20.03.2022 17:57

0

Świetny wyścig!

avatar
mariok77

23.02.2022 10:32

0

Toto nie skłamał. Mieli numer 44 i jego skrzydłowego.

avatar
mariok77

22.02.2022 19:38

0

Jedno mi się nie zgadza. Dlaczego Masi nie odpowiedział od razu Hornerowi na pytanie o to dlaczego zdublowani kierowcy nie będą mogli się oddublować. Tylko odpowiedział, aby dał mu kilka sekund. To czyja to była decyzja?

avatar
mariok77

21.02.2022 10:30

0

Dla mnie tytuł VER w niczym nie ustępuje temu, który zdobyłby HAM. Lewis byłby ośmiokrotnie mistrzem, ale chyba pierwszym w historii, który zdobył tytuł dzięki temu, że w GP Emilii-Romanii podarowano mu okrążenie straty do VER. Niewiele to ma wspólnego z uczciwą rywalizacją w sporcie w którym czas liczy się z dokładnością do 0,001s.

avatar
mariok77

08.02.2022 21:01

0

"Sam zainteresowany na dodatek - co wcześniej nigdy nie miało miejsca - przestał unikać jakiejkolwiek aktywności medialnej i nie udzielał głosu publicznie." Polonistka byłaby dumna!

avatar
mariok77

27.01.2022 20:53

0

@6 iceneon Przecież wyraźnie napisałem, że chodzi mi o zdublowanego siedmiokrotnego. Znasz jakiegoś innego mistrza, któremu trzeba dać w prezencie jedno kółko w wyścigu aby liczył się w walce o tytuł?

avatar
mariok77

27.01.2022 18:25

0

@4 Nie wiem. Zapytaj zdublowanego siedmiokrotnego, może do ciebie przemówi.

avatar
mariok77

27.01.2022 17:03

0

@9 Glorafindel W Belgii VER dostał połowę punktów za zwycięstwo właściwie to za zwycięstwo w kwalifikacjach, ale nie chcesz mi chyba w mówić że ta ulewa to wina VER. Wiadomo było, że nikt nie będzie zwracał za bilety i dlatego to GP musiało się odbyć. Inna sprawa, że powinni zrobić te kilka kółek na początku, a nie odstawiać szopki z wznawianiem wyścigu pomimo braku poprawy warunków. Już inni się licytowali, ale nie widziałem aby ktoś inny zwrócił uwagę na to podarowane kółko na Imolii, dlatego staram się to pokazać. Pokaż mi w historii F1 drugi taki przypadek, gdzie punkty zdobyte przez zawodnika, któremu podarowano kółko straty do rywala decydowałyby o końcowym mistrzostwie? IMO zdublowani nie powinni darmowo odzyskiwać pozycji, a dojeżdżać do mety z paliwem wymaganym na pokonanie tego 1 czy 2 okrążeń.

avatar
mariok77

26.01.2022 14:27

0

@1 Na Imolii podarowano kółko straty HAM.

avatar
mariok77

20.01.2022 09:39

0

@9 Gdyby nie rozbicie się LAT to HAM byłby pewnie 8- krotnym mistrzem. Tylko czy na to zasługiwał na przestrzeni sezonu? Na Imolii odzyskał kółko straty do VER dzięki oddublowaniu i tylko dlatego był w stanie zająć drugie miejsce w tamtym wyścigu. Pokażcie mi drugiego takiego " mistrza", który zdobywa wygraną w sezonie po takim oddublowaniu.

avatar
mariok77

16.01.2022 22:44

0

@1 Glorafindel Mam nadzieję, że śledztwo wyjaśni również jak doszło do zmiany procedury pit-stopów w trakcie sezonu. Nawet jeżeli zrobiono VER prezent w postaci usunięcia zdublowanych bolidów, to należy pamiętać, że HAM na Imoli podarowano jedno okrążenie straty do VER.

avatar
mariok77

15.01.2022 00:39

0

@7 Nawet gdyby przyjąć, że w UK to był RA, to przepisy niesłusznie ukarały VER za wymianę silnika dając tym samym zysk HAM.

avatar
mariok77

14.01.2022 22:22

0

@5 Gdyby skończyli za SC papierowy byłby HAM. Ten ósmy tytuł byłby zdobyty dzięki takim zagraniom jak te podczas GP Wielkiej Brytanii, czy na Imoli, gdzie HAM w konsekwencji swojego błędu był już zdublowany przez VER. Te zawody ukończył na drugiej pozycji tylko dlatego, że podarowano mu jedno okrążenie przed wznowieniem wyścigu.

avatar
mariok77

13.01.2022 20:46

0

@3 iceneon Buraka nie było stać na taki gest, bo Czarna Rzepa wykopała go w bandy i niehonorowe odniosła zwycięstwo w swoim ogródku.

avatar
mariok77

07.01.2022 23:57

0

@3 Suwayarad Cała motoryzacja staje się plastikowa. Nie jestem nawet pewien, czy F1 jest w stanie uczyć ekologii. W biopaliwach Brazylia dekadę temu osiągnęła więcej niż jest planowane w najbliższych latach, a rekuperacja to tylko listek figowy.

avatar
mariok77

06.01.2022 22:53

0

Już nie mogę się doczekać tych scen z niekończącą się skrzynią biegów ;)

avatar
mariok77

02.01.2022 00:06

0

@5 Sorry, ale w tych przepisach jest tyle logiki co na promocji pewnego dyskontu " kup 2, ale maksymalnie 4 na jednego klienta" A widzisz różnicę w pytaniu o to dlaczego zawodnicy nie mogą się oddublować przed wznowieniem wyścigu od polecenia do dyrektora wyścigu aby nie wprowadzał SC?

avatar
mariok77

01.01.2022 21:28

0

@3 Jacko Gdybym był złośliwy to napisałbym. Są przepisy dotyczące limitów silnikowych w sezonie 2021 i zespoły przewidują dalszy przebieg zdarzeń oraz podejmują pewne decyzje. I nagle ktoś kasuje twój silnik, a sam otrzymuje promocję na kolejną nadprogramową jednostkę. Widzisz pewną analogię? Czy to nie jest kosmicznie niesprawiedliwe? Po prostu robią sobie co chcą i zawsze ktoś jest pokrzywdzony, a ktoś na tym zyskuje... Zależnie od aktualnego zapotrzebowania niestety...

avatar
mariok77

31.12.2021 23:32

0

@6 A czy kogoś jeszcze dziwi, że mistrzostwo szczególnie w klasyfikacji kierowców jest w jakimś zakresie sterowane? Myślisz, że FIA zgodziłaby się na zmianę procedury pit-stop w trakcie sezonu albo promocję na 5 silnik spalinowy w sezonie gdyby nie przyczyniało to się do wyrównania walki HAM-VER.

avatar
mariok77

16.12.2021 10:25

0

Wzrost energii ze 120 kW na 350 kW i to wszystko ma się naładować z MGU-K ? Nie ma informacji o ilości gromadzonej energii, ale wygląda na to, że będzie to " strzał" jak w dawnym KERS, tyle że dużo mocniejszy . Być może planują zastąpić tym DRS. Tak czy inaczej energia w całości będzie pochodzić z tylnej osi. Czy będą tam jeszcze potrzebne hamulce?

avatar
mariok77

14.12.2021 18:08

0

@46 berko Moja propozycja nie tyczy się obecnego sezonu, tylko przepisów na przyszłość. Obecne przepisy dają pole do nadużyć. Raz zawodnicy mogą się oddublować innym razem nie. I jest to czyjaś decyzja. W tym wyścigu należało albo dać czerwoną flagę, albo wznowić wyścig bez oddublowywania na dwa ostatnie kółka. Ogólnie zgadzam się, że powinno dążyć się do tego aby unikać kończenia wyścigu za SC. Może ostatnie kółko mogłoby być takim wyjątkiem, ale nie 6 czy więcej, bo to często stanowi 10% dystansu, a chyba nie o to chodzi w wyścigach. Piszesz, że oddublowywania się na początku SC byłoby bez sensu, ale nie podajesz argumentów które czyniłyby takie zmiany bezsensownymi. To może ja krótko wypunktuję największe zalety takiej zmiany. 1.Uporządkowanie stawki. 2.Skrócenie czasu obowiązywania SC 3. Zminimalizowanie problemu podczas restartu wyścigu, kiedy zdublowani na dogrzanych oponach wznawiają zawody chwilę po dogonieniu stawki na oponach niedogrzanych. Co chyba w zeszłym roku doprowadziło do kraksy.

avatar
mariok77

14.12.2021 09:51

0

@40 berko A czy oddublowujące się bolidy muszą jechać z normalną prędkością na całej długości okrążenia? Nawet przy obecnych przepisach kierowcy którzy zjeżdżają po zmianę opon podczas SC nie jadą przecież po powrocie na tor z prędkością SC, tylko doganiają poprzedzający bolid. Przecież to nie czas na ściganie tylko na uporządkowanie szyku i pozycja na jakiej ustawiają się w stawce jest ustalona Obecnie za SC kierowcy i tak przejeżdżają obok rozbitego bolidu, w ostatnim wyścigu było to widać chociażby z kamery HAM gdy po ogłoszeniu SC mija rozbity bolid LAT, a za nim uczyniła to pewnie nawet dwukrotnie cała stawka.

avatar
mariok77

13.12.2021 22:36

0

@23 Też zastanawiał się nad tym, czy nie było tam rozmowy z Mercedesem na temat zatrzymania dublowanych pomiędzy Lewisem a Maxem, bo jeżeli byłaby to niezależna decyzja Masiego to byłby w stanie odrazu odpowiedzieć Hornerowi. Moim zdaniem sprawa zdublowanych kierowców podczas SC powinna być rozwiązana w ten sposób, że tacy zawodnicy powinni oddublowywać się na początku ogłoszenia SC.

avatar
mariok77

13.12.2021 08:43

0

@41 Trafna analiza z którą w większości się zgadzam. Wystarczy popatrzeć na kalendarz wyścigów, aby zorientować się o co chodzi. Na wczesnym etapie mistrzostw faworyzowany był Mercedes, w końcówce RBR.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu