DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
07.11.2024 21:23
0
4. Niektórzy ludzie głosu mieć nie powinni. Człowieku. To jest sport o największej adrenalinie jaka istnieje, a oni co weekend ryzykują życiem. Jeśli nie masz 15 lat to pewnie jeździłeś samochodem, wiec powinieneś wiedzieć że nawet małe sytuacje potrafią sprawić że wymsknie się "chole*a", a co dopiero im. Mało tego, ich zwykłe fu*k jest zawsze transmitowane na siłę, a potem ludzie się ich czepiają. Potem kierowcy dostają za to kary pienięzne, czasem ogromne sumy które idą na nieokreślone cele. Szefowie serii prują się o to przeklinanie, a mnóstwo innych problemów jest nierozwiązanych. Trzeba zacząć od czegoś.
Przejdź do wpisu GPDA domaga się traktowania kierowców, jak dorosłe osoby w kwestii przeklinania
14.04.2024 21:55
0
@1 a może warto by tak zamilczeć ze swoimi durnotami?
Przejdź do wpisu Bayer wyjaśnił przyczyny poprawy Tsunody
28.02.2024 13:07
0
2. manikspy "nie ma zwyczaju słuchać prostych komend i dostosować temperamentu do potrzeb teamu" "nie uznaje takich zachowań jakie ma w zwyczaju Tsunoda" To podaj przykłady z ostatniego roku czy 2, bo widać jesteś pewny swoich teorii. Opowiedz jakie to problemy zespół z nim ma i jak to nie chce się dostosowywać do komend lub odbiega zachowaniem od innych kierowców. 3. mm27m "przerost ego" kolejny świetny argument. Podaj przykłady. Dla mnie to jeden z najbardziej pokornych kierowców w stawce. To że sobie lubi czasem przeklnąć (albo inaczej - to że lubią puszczać jak akurat on przeklina) nie ma nic wspólnego z krnąbrnością lub nieodpowiednim zachowaniem.
Przejdź do wpisu Marko zabrał głos ws. potencjalnych zastępców Pereza
10.07.2023 15:43
0
5. markus202 Alpha Tauri była wcześniej w miksie słabych samochodów, ale mógł się wtedy wykazać i jakoś bronić bo agresywnych startach. Teraz inni zrobili zdecydowany krok na przód i nie jest możliwe, aby być w okolicy 10 miejsca. Wtedy różnice były minimalne, mielismy 4 mocne ekipy+Alpine po środu i potem peleton średniaków. teraz jest przepaść. W Monako przed problemami z hamulcami Yuki był komfortowo na 9 miejscu, w hiszpanii przed bzdurną karą też. Potem poogarniali sobie poprawki i konkurencyjnosc się skonczyla... Jesli nawet Sargeant w Williamsie był szybszy w ten weekend to coś jest nie tak.
Przejdź do wpisu AlphaTauri ponownie na szarym końcu stawki
10.07.2023 12:58
0
1. markus202 Ty śledzisz w ogóle układ sił czy nie? Tsunoda żadnego zjazdu nie zaliczył. McLaren i Williams zrobiły mega postęp, Haas ma jeszcze lepsze tempo kwalifikacyjne niż na początku, a AT ma fatalny samochód i spadli w hierarchii. Samochód nie ma żadnych atutów. Kiedy Williams i McLaren byly w walce w 2 szeregu to Yuki z nimi walczył bardzo skutecznie. Teraz nie da się nic zrobić. W dodatku wczoraj miał awarię mechaniczną przez cały wyścig. Jak można takie rzeczy pisać, kiedy interesujesz się F1 i nie potrafić wyciągnąć jakichkolwiek wniosków... TSU objechał Holendra w kwalach 0.5s na torze, gdzie Holender był przynajmniej 10 razy i to wciąż było za mało żeby wyjść z Q1, bo samochód jest tak wolny.
Przejdź do wpisu AlphaTauri ponownie na szarym końcu stawki
03.04.2023 10:39
0
W tamtym roku jak Tsunoda zespinował Gaslyego to go ukarali 5+2pkt. Teraz robią wszystko żeby Gaslyego nie zawiesić.
Przejdź do wpisu Sędziowie uznali wypadek Alpine za incydent wyścigowy
13.02.2023 09:24
0
@.BekowySzyderca Jeśli porywczość pokazuje się poprzez takie rzeczy twoim zdaniem, jak np. zblokowanie za zimnych kół i pocałowanie w ten sposób bandy, to idąc tym tropem Russel który wwalił się w połowę kierowców jaki jest? Albo Gasly który skasował 2 astony i Hamiltona w Austrii, Lewis z Alonso, Leclerc wyjeżdżający w bandę na Imoli, Ricciardo i Ocon kasujący Tsunodę. To jest według Ciebie porywczość? Zacznij odróżniać porywczość od zwykłego błędu, wynikającego ze stanu opon. W Silverstone Tsunoda w 70% miał ten manewr, stracił tylne opony dopiero w ostatniej fazie wykonywania zakrętu bo były już tak łyse po turlaniu się za Gaslym i zaryzyował bo zużywały się jeszcze szybciej a nie zrobili team orders, mimo że Tsunoda był szybszy. Trzeba użyć trochę rozumu i nie pisać głupot. Wszyscy kierowcy popełniają jakieś błędy.
Przejdź do wpisu Tost spodziewa się dużej poprawy bolidu i stawia wysokie cele przed kierowcami
12.02.2023 18:43
0
"Tsunoda przez pierwsze dwa lata dał się poznać jako stosunkowo porywczy kierowca." A w tamtym roku to kiedy on był stosunkowo porwyczy? W 2021 jak jeszcze nie umiał się odnaleźć to w 1 połowie sezonu tak, ale ten temat już jest nieaktualny. "Po trudnym pierwszym sezonie startów szefostwo Red Bulla dało mu drugą szansę, a on sam zaczął pracować nad sobą. W tym celu pomagał mu były trener Daniela Ricciardo, Michael Italiano. Ich współpraca będzie kontynuowana również w tym sezonie." Boże... żeby nawet takiej informacji sobie nie zweryfikować. Michael Italiano pracuje z Tsunodą dopiero od tej zimy, przez 2 poprzednie lata jego trenerem był Noel Carrol.
Przejdź do wpisu Tost spodziewa się dużej poprawy bolidu i stawia wysokie cele przed kierowcami
22.09.2022 11:16
0
4.Gerhard Taka seria bez punktów to nie jego wina. Baku, Spa, Zandvoort, Monaco, Francja - we wszystkich tych wyścigach mógł mieć punkty bo po nie jechał, ale wkradły się awarie, niekompetencja zespołu i pech we Francji. Jego jedyne błędy wkradły się w Silverstone i Kanadzie, które też go kosztowały punkty. Ale większość kierowców w stawce popełniła wiele więcej błędów niż on. Jego komentarze biorą się z tego, że nie chce mu sie udawać i robić z siebie PR merchanta co sam przyznał. Powiedział, że i tak nie obchodzi go co ludzie myślą i przyzwyczaił się do hejtu odkąd zaczął go dostawać rok temu na masową skalę. Prawidłowe podejście. 100 razy wolę to niż Russela.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Tsunoda zostaje z AlphaTauri na sezon 2023
22.09.2022 10:11
0
@1. sismondi Najmniej doświadczony kierowca w stawce, potrafiący walczyć z wielokrotnymi mistrzami świata jak równy z równym vs. typ, który siedzi na basicowym forum o f1, piszący że jest to kierowca, który nie ma pojęcia. Ciekawe kogo bardziej szanować.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Tsunoda zostaje z AlphaTauri na sezon 2023
18.08.2022 14:53
0
@Xandi Po Rossim zaobserwował jeszcze Hornera, Capito i jakiegoś ziomka z Alfy. Więc to nie znaczy nic.
Przejdź do wpisu Schumacher: wątpię, aby Ricciardo otrzymał kolejną szansę w F1
10.08.2022 19:58
0
@belzebub Najpierw magicznie twierdzisz że tegoroczny bolid nie pasuje Gaslyemu i dlatego ma gorsze wyniki, ale chwilę potem piszesz "Co innego było w zeszłym roku, gdzie potrafił sięgnąć nawet po zwycięstwo." Geniuszu, zapomniałeś że on tym samochodem jeździł kilka lat z wyjątkiem pół roku w Red Bullu, zasoby były skupione wokół niego co sam przyznał, a zespół nie miał szansy dostosować samochód jakkolwiek pod Tsunodę, bo samochód w ciągu sezonu był już nie rozwijany. Czyli rok temu to była genialna jazda przeciwko nowicjuszowi który nie znał 70% torów, ale teraz to wina samochodu i dlatego Pierre nie domaga. Serio chcesz rozmawiać o błędach w tym sezonie? No dobra: Gasly i jego kontakty w tym sezonie: Zhou Imola Norris Miami Alonso Miami Ocon w Hiszpanii na 1 okrążeniu Stroll w Hiszpanii Russel/Zhou Silverstone Hamilton/Albon Austria Seb Austria Yuki UK To, gdzie był totalnie bez winy to jego kontakt z Tsunodą. W sytuacji z Alonso czy Silverstone mógł zachować się lepiej. Reszta to jego wina. A ile miał Tsunoda? Kontakt z Gaslym i Kanada. Możesz doliczyć jeszcze kontakt z Oconem, który w niego wjechał we Francji. Więc sobie porównaj kto nagenerował kosztów i popisał się gorszą świadomością przestrzenną.
Przejdź do wpisu Przedstawiciele Red Bulla wykluczają transfer Gasly'ego do Alpine
10.08.2022 16:50
0
4.belzebub Tsunodzie też nie podchodzi tegoroczna konstrukcja i mało tego - samochód znów jest zrobiony pod preferencje Gaslyego, a sam Tsunoda powiedział że musiał się po prostu nauczyć jak jeździć z nadsterownym i podsterownym samochodem. Drugie primo - pamiętaj że Tsunoda jest wciąż najmłodszy ze wszystkich i ma najmniej doświadczenia, Gasly jeździ już 6 sezon, pomijam że siedział 2 lata w RB jako kierowca testowy, 2 lata w F2 i sezon w superformule. I porównaj sobie to z doświadczeniem japończyka. Po 3 - statystyki nie kłamią - średnia różnica w czasie sektora w kwalifikacjach to 0,027 między nimi, gdzie wzięta pod uwagę jest też Kanada, gdzie Tsunoda pojechał tylko 1 kółko 2 sekundy wolniejsze niż Gasly z powodu wymiany jednostki. Różnica w tempie wyścigowym na suchej nawierzchni również jest najmniejsza spośród wszystkich kierowców. Różnica w doświadczeniu i w jeździe w tym samym zespole jest kolosalna, a Gasly przez cały sezon nie pokazał występu nawet zbliżonego do tego, co pokazał Tsunoda na Imoli. Gasly w samej Austrii miał więcej kolizji niż Tsunoda przez cały sezon, a nigdy nie został skrytykowany przez Tosta. Jeśli nie rozumiesz podejścia Tosta do współpracy z Gaslym to znaczy że nie śledzisz F1. Gasly musi mieć pielęgnowane ego, bo inaczej będzie dym w zespole. To jakie ma zamiary pokazał już w Austrii, kiedy w zmowie ze swoim inżynierem przerwali Tsunodzie grzanie opon przed decydującym okrążeniem i dzięki temu go pokonał, gdy w Q1 z nim przegrał. Wszystko zostało pięknie opisane w pewnym artykule, a także to że zespół wewnętrznie musiał po tym zawrzeć umowę, że do podobnej sytuacji już nigdy nie dojdzie, kiedy to Francuzi zrobili samowolkę, a kolejność w garażu była ustalana inna.
Przejdź do wpisu Przedstawiciele Red Bulla wykluczają transfer Gasly'ego do Alpine
10.08.2022 14:38
0
Niesamowite jak muszą łechtać jego ego i wmawiać mu że jest niesamowity. Wystarczyłoby, że Tsunodzie skrzydło nie nawaliło w Baku i już byłby przed nim w generalce. Nie wspominam o Francji, gdzie został staranowany przez Ocona, brak startu w Jeddah, awarii hamulców w Miami i jeszcze by się ulało. Taki z Gaslyego zdecydowany lider - chyba w powodowaniu kolizji z innymi kierowcami, gdzie japończyk miał tylko 1 przez cały sezon i to też tapnięcie a nie staranowanie Gaslyego. Statystycznie są najbardziej wyrównaną parą pod względem czasów okrążeń w kwalifikacjach. Alpha nie ma nic do zaoferowania jako zespół, więc muszą go urabiać takimi gadkami. Szkoda Tsunody w tym wszystkim, mam nadzieję że to lizanie jajek jego partnera zespołowego do niego nie dochodzi.
Przejdź do wpisu Przedstawiciele Red Bulla wykluczają transfer Gasly'ego do Alpine
19.07.2022 12:59
0
Za to za co go szanuję to otwartość na temat swoich niedociągnięć i umiejętność skrytykowania siebie samego, co wytknął Gasly'emu Helmut ostatnio, jak oceniał wszystkich kierowców RB, którzy przewinęli się w F1. Yuki nie gra w PRowe gadki i jeśli nawalił to to powie i nie boi się krytyki innych - łatwiej się żyje będąc w zgodzie z własnym sumieniem. Ludzie co prawda przez to bardziej skupiają się na jego błędach, jeśli już je popełni, ale będąc tego świadomym, można się poprawiać. Praca z psychologiem czy terapeutą sportowym jest całkowicie normalna i nie można mylić tego z pracą z normalnym psychologiem, czy psychiatrą. Kompletnie 2 różne dziedziny. Dobrze, że Red Bull go pielęgnuje i chce go otrzaskać z presją już na tym etapie, bo później będzie mu po prostu łatwiej. W porównaniu do Gasly'ego to Tsunoda jest w tym roku prawie bezbłędny. Gasly miał kolizje chyba już z połową samochodów na gridzie w tym roku.
Przejdź do wpisu Tsunoda przyznaje, że musi nad sobą pracować i chwali zaangażowanie psychologa
07.07.2022 12:00
0
O masakra. Jak można dorabiać taką interpretację do artykułu i to jeszcze z takim tytułem...Rozumiem, że szczytem dziennikarstwa na tej stronie jest copy-paste z innych artykułów ale bez przesady. Kilka faktów: 1. Red Bull nie zatrudnił "psychologa" po wypadku z Gaslym, Yuki pracuje ze specjalistą już od jakiegoś czasu. Marko po prostu teraz o tym wspomniał. 2. Po co w tytule dla clickbaitu autor daje słowo "psycholog" jeśli Helmut jasno powiedział "ktoś w rodzaju psychologa" a to 2 różne osoby. Zresztą autor zacytował w tekście już poprawnie, ale rozumiem clickbait musi się zgadzać. 3.Helmut niejednokrotnie podkreślał jaki postęp w tym roku zrobił Tsunoda i współpraca ze specjalistą jest po prostu kontynuowana. Ten wywiad nie ma nic wspólnego z ostatnimi wydarzeniami. 4.Nie ma co dorabiać do tych słów dramatycznej ideologii, bo Marko mówił to z uśmiechem i troską na twarzy. 5."Sam Tsunoda starał się natomiast unikać wątku kolizji z Gasly'm" - przyznał się w 2 wywiadach dla największych mediów, że to była jego wina, wszystko wyjaśnił, wyjaśnił to także z zespołem i publicznie wszystkich przeprosił. Prośba do autora - proponuję zrobić lepszy research i starać się być bardziej obiektywnym.
Przejdź do wpisu Red Bull zatrudnił psychologa dla Tsunody
12.06.2022 01:35
0
Wiadomo, że do tego nie dojdzie, ale niesamowite, ile nazwisko może pomóc, choćby wywołując takie wypowiedzi, gdzie gość nie pokazał jeszcze kompletnie nic w F1. Masakra.
Przejdź do wpisu Wolff: Schumacher zawsze będzie na radarze Mercedesa
04.06.2022 14:08
0
Kolejny raz artykuł zrobiony w sposób clickbaitowy i zredagowany niewłaściwie, tak by wyszło że jest jak najbardziej pewny siebie i gotowy do walki o mistrza, a nic takiego nie płynęło z wersji źródłowej dla holenderskiej wersji racingews. On został tylko podpytany o tą kwestię, a jego odpowiedzi w oryginale miały zupełnie inny wydźwięk, tymczasem przedstawiono to, jakby udzielił odrębnego artykuły o swoich ambicjach mistrzowskich itd. Po prostu słabe dziennikarstwo i brak skupienia się na narracji samego rozmówcy. Szkoda. PS. widzę, że niektórzy tutaj wytykają mu problemy z psychiką - czym się według Was one objawiają? Że poprzeklinał trochę? Znowu wychodzi zwracanie uwagi tylko na niego, podczas gdy przeklinają wszyscy? Naprawdę nikt nie bierze pod uwagę, że puszczane jest tylko to, co potencjalnie zwróci uwagę odbiorców? Po za tym i tak mocno ogarnął tą sprawę. Z psychiką mogło być krucho rok temu, jak wszyscy się na niego rzucili za niewiadomo co, od 2 wyścigu, teraz to już zupełnie inny kierowca i nie popełnia głupich błędów, nie rozwala się, jedyna szkoda jaką zrobił przez 7 weekendów to uszkodzone koło podczas kwalifikacji w Monako, gdzie Gasly rozwalił samochód w Barcelonie i zaliczył już 5 kontaktów podczas samych wyścigów. Tsunoda wyciągnął naukę z tamtego roku i jeździ bardzo dobrze. Jedyny słaby wyścig, który wziął na siebie że po prostu mu nie wyszło to Australia. W Miami miał popsute hamulce co zdradził kilka dni temu Yamamoto i to bylo powodem słabej jazdy, w Monaco zespół całkowicie wtopił strategię i zesłali go z P11 na P18 po 1 pitstopie, który mu od razu zruinował wyścig. Reszta jego wyścigów była bardzo dobra. Agresywne zwracanie się do inżyniera? Dokładnie miało miejsce raz i szczerze na jego miejscu chyba też bym nie wytrzymał, bo jego inżynier cały czas gadał i go pospieszał na torze ulicznym, gdzie szybciej już jechać nie mógł co potwierdził potem sam Tost. Szkoda, że Norris kiedy powiedział to samo w Sochi i zignorował polecenie inżyniera to wszyscy się litowali nad niedolą brytyjczyka. Inni kierowcy też mieli swoje momenty. Polecam zacząć traktować kierowców równo, a nie wypominać komuś coś, gdzie u innych nawet nikt nie zwraca na to uwagi.
Przejdź do wpisu Tsunoda gotowy na jazdę u boku Verstappena i zostanie mistrzem świata
30.05.2022 18:30
0
3.Juve1897 Co ty opowiadasz za głupoty-jakby pierwszy raz za kierownicą siedział?. A Perez, Alonso czy inni nie popełnili błędów? Pokiereszowali swoje samochody. Nie będę już o takim MSC wspominać, czy kontakcie Ocona w wyścigu albo o Latifim, który się wywalił na ścianę w okrążeniu formującym. Nawet Russel też przywalił w to samo miejsce co Tsunoda, ale o centymetr czy 2 mniej głęboko więc nie przebiła mu się opona, ale dlatego wylądował w tym miejscu w kwalach, a nie wyżej. Sam się przyznał. To był 1 błąd Tsunody w tym sezonie, który miał jakieś konsekwencje, Gasly notorycznie się z kimś zderza i nawet na testach w Barcelonie się rozwalił znowu. Gdyby zespół z Faenzy zrobił to samo w Q1 co inne zespoły - 3 lub 4 push lapy w 1 przejeździe i bycie bezpiecznym, zamiast 1-2 i czekanie do ostatniej chwili (mieli tempo by odhaczyć sobie Q1 wcześniej) to nie byłoby żadnego problemu. Jak zsyłasz kierowcę na kółko ostatniej szansy to wiadomo, że mogą różne rzeczy się dziać, szczególnie w Monaco. Mogli zabezpieczyć kierowców wcześniej.
Przejdź do wpisu AlphaTauri opuszcza Monako bez punktów
29.05.2022 21:37
0
Wczoraj zespół podkopał Gasly'ego kwale, dzisiaj zmasakrowali wyścig Tsunodzie.Wszystkie pitstopy w złym momencie. Koniec końców historycznie wykorzystał wszystkie dostępne mieszanki w wyścigu: softy, mediumy, hardy, przejściowe i całkowite wety. Ich strategowie są największym pośmiewiskiem w padoku, stwierdzam, że już dawno przeskoczyli Ferrari 2019 pod tym względem.
Przejdź do wpisu AlphaTauri opuszcza Monako bez punktów
21.05.2022 19:31
0
Tak naprawdę to były 5 kwalifikacje dla Tsunody, bo w Jeddah nie wystartował, a tam też miał szansę pobić Gasly'ego bo to był jego najbardziej obiecujący weekend po treningach z całego tego sezonu, gdzie ani razu nie wypadł z top10.
Przejdź do wpisu Tsunoda już drugi raz w tym sezonie pokonał Gasly'ego
24.03.2022 10:59
0
4. To, że nie lubi treningów to nie znaczy, że trzeba go do nich zmuszać. Trenuje po 4h dziennie i nadrobił wszystkie zaległości. A racecraftem bije na głowę przynajmniej połowę stawki, musi jeszcze kwalifikacje trochę poprawić, w tamtym roku jak już się wjeździł do było regularne Q3, teraz trzeba mu dać czas kilka weekendów i też będzie dobrze. Chłop jest w stanie holować każdego za sobą i to nie przez 1 okrążenie, Bottasa ostatnio pół wyścigu wiózł, tak samo w Abu Djabi. Może nie lubić treningów, tylko on w przeciwieństwie do Zhou nie skakał z radości po 1 punkcie zdobytym przez to, że odpadły 3 samochody, tylko był średnio usatysfakcjonowany i zły na siebie, że stracił kilka pozycji na starcie w debiucie mimo że na 1 okrążeniu osunął się na 17 miejsce a skończył na 9. Na ostatnim okrążeniu zaryzykował wszystko i zanurkował niesamowicie pod Strollem, aby skończyć z 2 punktami, a nie jednym. Inny mental na torze, a to się liczy najbardziej.
Przejdź do wpisu Zhou: zdobycie punktu w debiucie to najlepsza odpowiedź dla krytyków
15.03.2022 12:18
0
Dexter nareszcie jakiś głos rozsądku. Btw. śmieszą mnie komentarze typu: inni pracują tak ciężko, żeby dostać się do F1 a on sobie olewa i jest. 2 sprawy: Okres, którego dotyczy wywiad, że jadł i grał to był sam początek sezonu - Tsunoda został przeniesiony już po Monako do Włoch, dopiero w przerwie wakacyjnej przeprowadził się do domu, a tak mieszkał w hotelu bo nie miał kiedy znaleźć dom. To też nie jest łatwa sytuacja, kiedy wracasz z hotelu do hotelu. Potrzeba stabilizacji. Od przybycia z Japonii w ciągu 2 lat z hakiem mieszkał w Szwajcarii, UK i We Włoszech. To jego 4 kraj w 22 letnim życiu. Wyobraźcie sobie. Kolejną sprawą jest to, że jeśli on nie był tytanem pracy a jeździł świetnie w seriach juniorskich, gdzie przegrał mistrzostwo w F2 w swoim 1 roku tak naprawdę przez pecha i to w Carlinie, nie w premie, gdzie inni wylewali 7 poty + to był jego 2 rok w Europie to chyba mówi o skali talentu. Co będzie, jeśli będzie ciężko pracował? Dlatego Marko i Tost chcieli go zostawić i nie było mowy o odejściu. Możesz nauczyć szybkiego kierowcę jak pracowac więcej i popełniać mniej błędów, ale takiej agresji i prędkości nie nauczysz.
Przejdź do wpisu Tsunoda: wchodząc do F1, tylko grałem i zamawiałem jedzenie
06.03.2022 23:54
0
@8 Nie przeszkadza Maxowi, ale Gasly i Albon też nie przeszkadzali. Teraz będą celowali w zdobycie klasyfikacji konstruktorów jeśli bolid będzie na takim poziomie jak tym roku, a jeśli stawka się wyrówna to Perez będzie mieć tylko ciężej, szczególnie w kwalifikacjach w których orłem nie jest. Jeśli okaże się, że Ferrari ma najmocniejszy pakiet na ten rok a Perez gdzieś znów przepadnie w walce z Norrisami, kiedy Mercedesy, Max i owe Ferrari będzie sobie obstawiać top5 miejsc i McLaren walczyć dajmy na to o 6 to Marko nie będzie się cackać i mu tej umowy nie przedłuży. Perez będzie musiał być dużo lepszy niż w tym roku, jeśli ma utrzymać miejsce. Jeśli Gasly będzie jeździł jak jeździ, młody Tsunoda zacznie dowozić (bronić i tak już umie jak Perez a ma 1 rok doświadczenia, nie 10) a ktoś z juniorów z F2 będzie jasnym kandydatem do awansu do F1 to myślisz, że kto pierwszy pójdzie w odstawkę? Oczywiste, że najstarszy Perez który pewnego poziomu już nie przeskoczy. Przecież nie odstawią Tsunody, w którego władowali kasę w rozwój, który ma surową prędkość lepszą niż Perez (dla mnie to oczywiste) i którego sponsorem jest Honda, na rzecz Pereza. Gasly ma umowę do 2023 roku i któryś musi siedzieć w AT, żeby rozwinąć kolejnego juniora. Tost jasno powiedział, że nie będzie w AT sytuacji z 2 nowicjuszami. To Perez jest na najbardziej straconej pozycji.
Przejdź do wpisu Gasly stawia ultimatum Red Bullowi
06.03.2022 22:29
0
@5 Nie będzie. Perez nie jest jakimś wybitnym kierowcą, Red Bull dopiął 2 ogromne umowy sponsorskie i kasy im nie brakuje, więc nie potrzebują jego meksykańskich pieniędzy kosztem wyniku sportowego. Oprócz kilku obron nie pokazał zbyt wiele. Helmut już w przerwie wakacyjnej powiedział, że Perez nie ma długiej przyszłości w Red Bullu, od zawsze był tylko opcją tymczasową. Marko został zapytany już rok temu w Bahrajnie czy Tsunoda może wejść na fotel Pereza już na 2022 rok to ten nawet wtedy tego nie wykluczał i powiedział, że nie będą się z niczym spieszyć i podejmą decyzję co do niego w odpowiednim czasie bo nie chcą go spalić jak poprzedników (i tak swoimi tekstami i presją prawie mu się udało), ale Perez nie bez powodu, mimo że chciał umowę 2 letnią, dostał tylko roczne przedłużenie z podkulonym ogonem. Jeśli Tsunoda zacznie wszystko składać częściej tak jak to zrobił w Abu Dhabi, a Perez nie pokaże cudów to japończyka wrzucą na dwójkę. Gasly próbuje wmówić ludziom, że jedyny powód dla którego został zdegradowany miał podłoże sportowe i że nie był wtedy gotowy, a dobrze wszyscy wiemy co tam się działo i nie wiem co on próbuje wmówić ludziom. Swoją drogą to już jakiś jego 5 wywiad w przerwie międzysezonowej o jego przyszłości. Ile można...
Przejdź do wpisu Gasly stawia ultimatum Red Bullowi
21.11.2021 19:10
0
Tsunodzie na 1 stincie utknął wizjer w tylnym skrzydle. Stracił 50 punktów docisku i równowagę, w konsekwencji całe tempo na softach. Przez to musiał zjechać tak szybko, potem już było w sumie po ptakach. Tempo na twardszej mieszance było już jakkolwiek porównywalne do reszty midifieldu, ale wraz mega słabe jak na to, co prezentowali cały weekend.
Przejdź do wpisu AlphaTauri mocno traci w mistrzostwach po wyścigu w Katarze
13.11.2021 23:10
0
Tempo im wyparowało na tej miękkiej mieszance. Nie było szans nawiązać z kimkolwiek walkę. Jutro zapewne będą unikać jej jak ognia, bo zwyczajnie nie będzie mieć to sensu, będzie też cieplej. Start na medach, 1 pit i potem hardy + liczenie na szczęście, jakiś wypadek i wolniejsze postoje innych.
Przejdź do wpisu Nieudana sobota dla AlphaTauri
13.11.2021 13:01
0
1. hubertusss Po co zmieniać coś, co funkcjonuje dobrze? Perez zaczął ogarniać, Gasly w tym sezonie to top4 kierowców i pozwala AlphaTauri osiągać bardzo dobre wyniki, oni mu robią samochód pod niego i jest bardzo dobrym punktem odniesienia dla juniorów, bo dzieki niemu szybciej będą dobijać do topu. Tauri też musi na siebie zarabiać, Red Bullowi nie trzeba aż tak dobrego 2 kierowcy. Nie wiadomo, jak noworoczne konstrukcje komu podpasują. Po za tym co, wywalą Pereza, wsadzą tam Gaslyego, a w AT zostanie Tsunoda i kto? Przecież z tych młodych każdy ma na razie gorsze wyniki niż japończyk i żaden się nie nadaje. Pereza przecież nie przeniosą do ekipy juniorskiej. Więc cała operacja nie ma sensu.
Przejdź do wpisu Gasly znów najlepszy w "środku stawki", Tsunoda bez awansu do Q3
11.11.2021 14:17
0
7. giovanni paolo Tsunoda dostał w Turcji rozkaz blokowania Hamiltona, tak samo jak Gasly. Z tym, że Tsunodzie się udało, a Gasly dostał małą burkę od Helmuta po wyścigu, który powiedział, że Hamilton go minął tak jakby Gasly parkował, bronił się jakieś pół okrążenia. Marko już dzień wcześniej zapowiadał użycie AT i to publicznie do mediów, dzień później to potwierdził. Toto chyba zapomniał co powiedział Oconowi w Monaco '18.
Przejdź do wpisu Wolff: w F1 nie ma miejsca dla poleceń między zespołami jak w DTM
08.11.2021 13:27
0
Mclaren był 5 siłą tego weekendu...Lando faktycznie też sam z siebie obniżył loty i Ricciardo do niego dzięki temu wyrównał. Nie było tempa. Powiedział po kwalifikacjach, że po okrążeniu Tsunody z Q2 już wiedzieli, że nawet nie ma co się starać o pozycję startową bo i tak byliby gorsi i w wyścigu też sobie szans nie dawał. Mimo że też miał nową jednostkę. Ferrari to wyciągnie.
Przejdź do wpisu McLaren stracił 3. pozycję w klasyfikacji konstruktorów
08.11.2021 13:15
0
7. www. as-web.jp/f1/757737?all ze spacją ;) Na twitterze znalazłem, jest fota ze spotkania z Marko, reszta po japońsku ale można translator odpalić.
Przejdź do wpisu Red Bull twierdzi teraz, że Tsunoda nie zawinił podczas sobotniej czasówki
08.11.2021 12:58
0
5. Hubertusss Trochę nie do końca bo oni już zmienili swoje zdanie przed wyścigiem, ale dopiero po wyścigu Horner to zakomunikował. Helmut po 9 rano wczoraj przeprosił już Tsunodę na spotkaniu face 2 face.
Przejdź do wpisu Red Bull twierdzi teraz, że Tsunoda nie zawinił podczas sobotniej czasówki
08.11.2021 12:22
0
Horner, i tak wyszedłeś znów na kretyna. Wszyscy znali prawdę w tej sytuacji, ale tobie aż dzień zajęło, żeby zobaczyć co się stało i przyznać się. Myślałeś że wszyscy przyznają rację tobie a tu zonk. Wygrał młody japończyk. Tylko fanów Tsunodzie narobiłeś po tej całej sytuacji. Podobno Yamamamoto się na RB też wkurzył i nawet sam Albon uznał, że oskarżenia są niedorzeczne. Yamamoto kazał Albonowi przywieźć Helmuta wcześniej na padok wczoraj, żeby przeprosił Tsunodę.
Przejdź do wpisu Red Bull twierdzi teraz, że Tsunoda nie zawinił podczas sobotniej czasówki
07.11.2021 23:52
0
No tak średnio zacięcie walczycie. Alonso zdobył punkty tylko dzięki szczęściu, tempo mocno średnie. Gdyby Ocon nie wytrzelił w powietrze Tsunody to byłby przed nim bo AT miało 3 tempo w ten weekend. Już ekipy zrównały się punktami, a w Brazylii Alpine stracą bezpowrotnie prowadzenie. Obaj kierowcy AT w gazie i spodziewam się, że do końca sezonu to ta przewaga urośnie do ok. 25 pkt.
Przejdź do wpisu Alpine zacięcie walczy z AlphaTauri o piąte miejsce w mistrzostwach
07.11.2021 23:09
0
No i się wyjaśniło. Helmut dziś sam przyznał, że to nie była jego wina. RB wymiękł i musiał to przyznać, ale przy okazji zwalili winę na jego inżyniera, który powiedział mu za późno.
Przejdź do wpisu Tost broni Tsunodę: to nie była jego wina
07.11.2021 13:56
0
5. Jacko Bo tak faktycznie jest. Choć Gasly zbytnio nie pomaga i wcale mnie to nie dziwi. On już się przejechał na tamtym zespole i wie, że i tak tam nie wróci. Walczy o swój własny interes. Tsunoda ma jak najbardziej swój interes w tym, żeby pokazac im się z dobrej strony, ale jak 2 aligatorów z Red Bulla dalej będzie klepać językiem i zwalac na niego winę za swoje niepowodzenia to i jemu się odechce im pomagać. Zostaną z mocno średnim Perezem i ręką w nocniku. Horner gloryfikował swój fantastyczny występ w Turcji, a gdyby nie Tsunoda to nie dość że Perez by padł w starciu z Hamiltonem natychmiast to i Max prawdopodobnie też byłby zagrożony.
Przejdź do wpisu Tost broni Tsunodę: to nie była jego wina
07.11.2021 12:27
0
"Jego w ogóle nie powinno być w Q3" co on wygaduje. Równie dobrze ty Perez nie powinieneś był odpaść swojego czasu w Q1 Red Bullem. Tsunoda robił to samo co Norris miał robić Ricciardo. Alpha Tauri tez zależy na punktach więc japończyk musiał tam ostatecznie wejść, by być przed Norrisem na starcie. Facet ściga się 10 lat i potem twierdzi, że po co w ogóle wchodził do Q3. Nie będę przypominać kto urwał skrzydło w treningu na domowym torze, a kto przejechał czysto cały weekend będąc tu 1 raz i prawie nie spędzając czasu na symulatorze.
Przejdź do wpisu Tost broni Tsunodę: to nie była jego wina
07.11.2021 01:12
0
Bo nie zrobił. Puszki zawsze znajdą kozła ofiarnego, szkoda że teraz w swoim własnym i to młodym kierowcy. Byli wolniejsi od Mercedesów. Może Max ostatecznie jakoś wyprzedziłby Hamiltona ale startowanie tu z P2 nie jest najlepsze. Mają lepszy silnik, będą mogli wyprzedzać na prostych. Gdzie RB był, jak Yuki zTsunodował Hamiltona w Turcji i Bottasa w Austin? Krótką mają pamięć, że teraz Horner gada takie cyrki do mediów. Jak coś to mógł przedyskutować to sam wewnętrznie, ale widocznie chciał pokazać światu, że jego zespół był szybszy, a nie był.
Przejdź do wpisu Tsunoda obawia się rozmów z Red Bullem ws. incydentu z czasówki
07.11.2021 00:56
0
3. hubertusss Dostał zdecydowanie za późno info od swojego inżyniera, który stracił czujność. Ale on musiał zwolnić wcześniej bo nie mógł się władować w tamto miejsce jadąc szybciej bo spowodowałby większy chaos. Gdyby ostrzegł Yukiego 10 sekund przed nadejściem Pereza a nie 4 (o Verstapenie powiedział mu dopiero jak wyjeżdżał z tamtego miejsca) to nic takiego by się nie stało. Koniec końców Perez nie musiał zwalniać bo miał już Yukiego poza torem. Po prostu nie spodziewał się raczej takiej "usługi" i zdekoncentrował się tym. Obu kierowców nie można za to winić koniec końców. Tsunoda chciał dobrze.
Przejdź do wpisu Horner sfrustrowany przebiegiem Q3: zostaliśmy "zTsunodowani"
07.11.2021 00:13
0
Horner, nie płacz. Podziękowałeś jak Japończyk Ci zabierał punkty Mercedesom w 2 poprzednich wyścigach? I tak nie byliście lepsi niż Bottas w tym ostatnim okrążeniu i nie byłoby PP. A Tsunoda chciał Perezowi zjechać całkowicie z toru, żeby mógł przejechać bez zakłóceń. Chciał dobrze i on jako ostatni powinien być winiony, w tej sytuacji w której inżynier mu powiedział, że Perez jest 4 sekundy za japończykiem. Zarówno inżynier mógł powiedzieć mu wcześniej, jak i Perez nie powinien był spanikować. Yuki dosyć szybko mu uciekł z toru. Nie zrzucajcie winy na innych, jesli nie mieliście tempa, a już na pewno nie obwiniajcie gościa, który wam pomaga i otwarcie mówi, że chce waszego mistrzostwa. Mógłbyś Horner czasem się po prostu nie odzywać, bo żal tego czytać.
Przejdź do wpisu Horner sfrustrowany przebiegiem Q3: zostaliśmy "zTsunodowani"
06.11.2021 23:44
0
Horner jak zwykle poszedł z językiem i twierdzi, że Tsunoda im zawalił kwalifikacje. Gdzie był w Turcji i Austin, jak im pomagał, poświęcając częściowo swój wyścig? Tutaj chciał pomóc i jak mu inżynier powiedział, że Perez jest 4 sekundy za nim to on zjechał tam poza tor, żeby zostawić mu zupełnie wolne miejsce. Jak Perez zbierał się do zakrętu to Yuki już był poza torem, więc gdyby Perez się nie zdekoncentrował to wszystko byłoby w porządku. Jeśli ktoś ponosi tu winę jakąkolwiek to inżynier Yukiego, że nie powiedział mu wcześniej albo Perez, który mógł pojechać normalnie. Po za tym i tak tracili na początku tych kółek i nie zmieniliby swojej pozycji w kwalifiakcjach.
Przejdź do wpisu Mercedes w Meksyku odwdzięcza się Red Bullowi za porażkę w Austin
05.11.2021 21:36
0
Tsunoda będzie i tak chciał wejść do Q3, żeby dać strugę Gaslyemu, tak jak dziś w FP1. Dał mu przez 3/4 prostej startowej a i tak wystarczyło do rekordu w 1 sektorze.
Przejdź do wpisu Stroll i Tsunoda wystartują z końca stawki do GP Miasta Meksyk
20.10.2021 16:17
0
5.XandrasPL No i jakie ma DTM przełożenie na singleseatery? Żadne. Albon "dostał baty" a Lawson przegrywa aktualnie w F2 z wielce utalentowanym Daruvalą, który rok temu dostał okropny oklep od Tsunody, z którym był w 1 zespole. DTM to DTM, singleseatery to singleseatery. Lawson teoretycznie powinien być lepiej przygotowany niż inni debiutanci w F2 bo był w ciągłym rytmie wyścigowym. W DTM wymiatał, w F2 jest tylko bardzo dobrym zawodnikiem. Owszem miał pecha (choć inni też mieli i to nie mniejszego), ale popełniał też błędy, które go kosztowały punkty.
Przejdź do wpisu Albon: tegoroczne doświadczenie da mi przewagę nad rywalami
17.10.2021 20:44
0
To nie Tsunoda, a Gasly + 2 RB mają już odhaczony 4 silnik ;)
Przejdź do wpisu Red Bull i Mercedes mają swoje problemy przed końcówką sezonu
14.10.2021 16:33
0
3. Gloriafindel Jak dla mnie nie widze większej różnicy pomiedzy tym, jak RB traktuje swoich kierowców a jak Mercedes. Chodzi mi już o sytuację, kiedy ktoś w tym zespole jeździ. Bottas był tak samo sponiewierany jak cała reszta w RB, o czym sam dawał niejednokrotnie znać. Toto już sam klepał różne rzeczy, mówiąc raz że są traktowani równo, innym razem że Bottas zostanie poświęcony. Różnica jest taka, że Mercedes miał tak kapitalny samochód, że w ostatnich latach nawet ktoś pokroju Giovinazziego mógłby być wystarczający do zapewnienia tytułu. Kolejną sprawą jest to, że RB ma swoją specyficzną akademię, która wydaje jednak sporo utalentowanych kierowców. W sytuacji, kiedy samochód jest jaki jest, a ten drugi kierowca nie domaga, szukają i zmieniają bo co im szkodziło. 2 miejsce mieli zapewnione, nie mieli nic do stracenia. A akademia się kręciła i zarabiała pieniądze, bo dla każdego kto dołączał, perspektywa jazdy w F1, przez bytowanie AT, nie była surrealistyczna. Red Bull miał i ma dalej większe możliwości rotacji i z tego korzystał i będzie nadal korzystać, jeśli będzie potrzeba. Odstrzelili całkowicie Kvyata, który zaczął płakać już na wiosnę, że Helmut tak naprawdę chce zadzwonić do niego i go przywrócić, ale nie ma honoru? I słusznie - z takimi ludźmi nie dochodzi się na szczyt. Red Bull uczy się powoli na swoich błędach co widać. Ale rotacja tam będzie, do czasu aż nie znajdą złotego strzału, dla którego nie będzie trzeba zmieniać ani całkowicie samochodu ani kultury organizacji.
Przejdź do wpisu Albers ostro krytykuje Red Bulla i "wujka Marko" za traktowanie Gasly'ego
14.10.2021 16:02
0
Czy "specjaliści" udają, że nie wiedzą dlaczego Helmut nie chce Gasly'ego znów w Red Bullu, czy naprawdę nie wiedzą? Gasly niejednokrotnie chce podkreślić, że chce wygrywać. A Gasly w Red Bullu nie będzie wygrywać bo Holender mu na to w normalnych okolicznościach nie pozwoli. Ani on ani Helmut. Nawet gdyby forma pozwoliła. Francuz to nie jest kierowca, który w razie potrzeby podłoży się dla sukcesu ogólnego zespołu, to nie jest teamplayer, takiego jakiego potrzeba w Red Bullu. Gość lubi powiedzieć o 1 słowo za dużo w mediach na swojego pracodawcę, i nie tak dawno wyszedł publiczny list "do fanów" w którym powiedział jak się czuł w Red Bullu. Taki Albon postanowił przyjąć odmienną ofensywę i ociepla wizerunek Marko oraz rywalizacji z Maksem. Musiał dla nich serio cieżko zapie*rzać w tym symulatorze, że zdecydowali się mu pomóc dołączyć do Williamsa. Chłop złego słowa nie powiedział na ten zespół. Pomaga Perezowi, co przyznał sam Meksykanin. Co do braku postawy teamplayera przez Gaslyego, nie trzeba daleko szukać - wystarczy się cofnąć do niedzieli. Wszyscy kierowcy z rodziny RB dostali polecenie od Marko, żeby bronić się przed Hamiltonem jak najdłużej i blokować go. Marko się z tym nie krył, sam to zapowiedział. Tsunoda uratował parę bezcennych punktów dla Red Bulla i pokrzyżował plan Hamiltona na ten wyścig, wyrażając potem skruchę że chciał go blokować 20 okrążeń a nie 8 (mimo, ze okazało się to wystarczające i ponad stan, szokując nie jako widownię i samego Hamiltona który potem żalił się do bono) Perez wykonał także kluczowy ruch nie odpuszczając Brytyjczyka, a Gasly puścił Hamiltona jakby chciał parkować, co wytknął sam Helmut w wywiadzie wczoraj. Takie rzeczy decydują o tym, czy jesteś na liście czy nie.
Przejdź do wpisu Albers ostro krytykuje Red Bulla i "wujka Marko" za traktowanie Gasly'ego
12.10.2021 10:26
0
11.berko Jego inżynier wyścigowy kilkukrotnie udowodnił już, że potrafi nie ogarniać sytuacji ;)
Przejdź do wpisu Tsunoda o obronie przed Hamiltonem: chcę, aby Max wygrał tytuł
12.10.2021 08:46
0
6. Glorafindel Co do jego wypowiedzi o tym, że nic nie widział to akurat nic nadzywczajnego bo wielu kierowców uskarżało się na to, że lusterka były zalepione od brudu i kurzu i też nic nie widzieli. Ale z tą bezsensowną szczerością to nie przesadzaj że bezsensowna ;) I w ogóle skąd Ci się wzięło to, że ktoś nawet nadmiernie szczery, jest głupi? To jakas twoja logika? W tym sporcie większe jaja ma ten kto jest szczery niż ten kto mówi to, co prasa wymaga. A niestety mniej niż połowa stawki jest zdolna do tego, by być uczciwym z odbiorcami i z samym sobą. I dlatego jeszcze bardziej doceniam japończyka, ktory nie stara się wmówić innym że coś jest białe jak jest czarne i nie skarży sie, że ktoś inny mu zawalił wyścig albo wina zespołu, żeby tylko się wybielić. A co do braku talentu - nie myl tego z brakiem doświadczenia. Jeśli on ma brak talentu to znaczy, że w F1 jeżdżą same beztalencia i może czas przerzucić się na lokalne wyścigi o puchar sołtysa.
Przejdź do wpisu Tsunoda o obronie przed Hamiltonem: chcę, aby Max wygrał tytuł
11.10.2021 23:02
0
1. Glorafindel Sam fakt, że Helmut zlecił mu taką robotę, do czego się otwarcie przyznał, a on ją wykonał wyśmienicie sprawia, że nie musi nic przypucowywać. Helmut wierzył, że chłopiec jest zdolny do trzymania Lulu w Mercu za sobą i się nie pomylił. Gdyby nie to, cały wyścig dla HAM ułożyłby się inaczej i możliwe, że Maxowi robiłoby się ciepło w ostatniej fazie wyścigu. Na 8 okrążeniu, kiedy Hamiltonowi wreszcie udało się uporać z TSU, ten tracił do Maxa już prawie 18 sekund. To była ogromna zaliczka. Potem Lewis mijał już wszystkich jak tyczki, łącznie z Gaslym. Bono kazał HAM wyprzedzić Tsunodę natychmiast od razu jak uporał się z VET, ale nie poszło i długo nie szło. Kolejnym krytycznym momentem była rzecz jasna obrona Pereza, który wykonał swoją robotę elegancko. RedBull zminimalizował straty jak tylko mógł. Dobra robota wszystkich z rodziny puszek.
Przejdź do wpisu Tsunoda o obronie przed Hamiltonem: chcę, aby Max wygrał tytuł
11.10.2021 12:03
0
1. SpookyF1 Zgadzam się. Co ciekawe, w przypadku Tsunody niektórzy myślą, że Hamilton celowo za nim tyle jechał. Ale nic bardziej mylnego. Po wyprzedzeniu VET, Hamilton dostał polecenie od inżyniera, żeby szybko przesunął się przed Japończyka i siedział mu na ogonie długo, aż w końcu wyszło za długo bo tamten nie chciał popełnić żadnego błędu w brudzie za Strollem, trzymał gardę i HAM zaryzykował wreszcie - doświadczeniem ogarnął ten manewr. Niemniej jednak RB wisi piwo Yukiemu, bo on dzisiaj jechał dla nich - te 8 okrążeń za Yukim kosztowało Hamiltona podium.
Przejdź do wpisu Masi wytłumaczył, dlaczego Gasly dostał karę za incydent z Alonso