WIADOMOŚCI

BMW Sauber F1.07 najbardziej niezawodnym bolidem?
BMW Sauber F1.07 najbardziej niezawodnym bolidem?
Być może polscy kibice w to nie uwierzą, ale bolid zespołu BMW Sauber F1.07, którym w sezonie 2007 ścigali się Nick Heidfeld oraz Robert Kubica okazał się nie tylko trzecim najszybszym autem w stawce, ale jednocześnie był najbardziej niezawodną konstrukcją.
baner_rbr_v3.jpg
Metoda, w wyniku której został dowiedziony ten fakt polegała na porównaniu liczby okrążeń przejechanych przez obu kierowców podczas 17 Grand Prix sezonu 2007. Kierowcy zespołu BMW Sauber (Heidfeld, Kubica oraz Vettel) przejechali w mistrzostwach łącznie 5188 okrążeń, co doje imponujący przebieg ponad 25000 kilometrów. Żaden inny team w minionym sezonie nie osiągnął podobnego wyniku.

Redakcja zdaje sobie sprawę z tego, że dokładność powyższej metody nie jest najlepsza, dlatego prosimy o rozsądne komentowanie artykułu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

42 KOMENTARZY
avatar
Hagen14

03.12.2007 13:11

0

Ale jaja :P "Być może Polscy kibice w to nie uwierzą." Nie wierze :D


avatar
Marti

03.12.2007 13:21

0

Statystyki podobno nie kłamią :-)


avatar
KrzysR

03.12.2007 13:24

0

Nie mozliwe, przeciez mclaren przejechał wiecej kołek, he he he


avatar
AndrzejOpolski

03.12.2007 13:24

0

Jaka metoda badania - taki wynik. Faktycznie, rozsądnie tego nie można skomentować.


avatar
Marti

03.12.2007 13:35

0

kempa - na te 5188 okrążeń składaja sie także wszystkie treningi z 17. weekendów czy testy również? :D


avatar
maf1

03.12.2007 13:36

0

Śmiech na sali!!!!....


avatar
rfz

03.12.2007 13:51

0

hahahaha :D


avatar
szymonszymon

03.12.2007 14:08

0

"Istnieją trzy rodzaje kłamstw : kłamstwa, okropne kłamstwa, statystyki." Benjamin Disraeli


avatar
Kazik

03.12.2007 14:11

0

Wynik badania nizawodności tą metodą jest dość ciekawy ale nie odpowiada prawdzie.Zarówno Ferrari jak i Mc Laren oraz Renault zepsuły się rzadziej niż BMW. Obiektywniej więc byłoby umieścić BMW na czwartym miejscu.


avatar
pz0

03.12.2007 14:25

0

nie wiem czy i Toyota nie wypadła lepiej


avatar
pz0

03.12.2007 14:29

0

To jest iloś kilometrów przejechanych przez bolidy co nie ma nic wspólnego z bezawaryjnością, a Williams ile miał awarii?


avatar
kemerek

03.12.2007 14:35

0

Takie są fakty. Liczby nie kłamią. Ja wierzę. ;-)


avatar
dziarmol

03.12.2007 14:36

0

ciekawe kto dokonał tych obliczeń ?Pewnie OBOP


avatar
AjsMan01

03.12.2007 14:42

0

McLaren był najmniej niezawodny. Renault też. Ferrari miało tylko parę usterek ale zwykle gdzieś mniej więcej na poczatku wyścigu. A tak powaznie to chyba liczyły sie też treningi i kwalifikacje :D Kiedy BMW jeździło to Ferrari i McL se stały :)


avatar
geniula1

03.12.2007 14:50

0

przejechali najwięcej kółek podczas testów i treningów bo bolidy BMW śa awaryjne a przejeździali tyle by usunąć usterki. McLareny nie musiały robić tyle kółek bo nie miały usterek i ntrzeba było ich usuwać i stąd analogicznie mniej kółek zrobili.


avatar
pieprzyk16

03.12.2007 14:51

0

Żartowniś z Ciebie kempa :):)


avatar
huku

03.12.2007 14:55

0

"...prosimy o rozsądne komentowanie artykułu" heheh ano :)


avatar
creashan

03.12.2007 15:07

0

Statystyka jest jak kobieta w bikini, niby wszystko pokazuje jednak to co najistotniejsze pozostaje zakryte :))


avatar
shav

03.12.2007 15:20

0

Prawda jest taka że jak się innym zespołom coś psuło były to treningi lub testy, zaś BMW nawalało przeważnie w wyścigu :P


avatar
Fierro

03.12.2007 15:32

0

No zapomnieli dodać ze połowa km. zrobił sam Heidfeld. Po za tym Kubica psuł sie wyścigu pod koniec, a inni na początku. I jeszcze jedna sprawa Kubica miał problemy nieraz z szybkością, to sprawiało że jechał i jechał ale daleko. Przykład GP Węgry, w QW.


avatar
bartek.s

03.12.2007 16:01

0

To już wiadomo dlaczego Robert w Malezji doczołgał się na 18. miejscu.... chciał poprawić statystyki ;)


avatar
Porky2

03.12.2007 16:12

0

a co ma ileść przejechanych okrążeń do bezawaryjnosci? a jak bolid sie psuł 2 razy na okrążenie?:)


avatar
Igor

03.12.2007 16:18

0

szymonszymon, nic dodać, nic ująć.


avatar
walerus

03.12.2007 16:54

0

ostatnie zdanie artykułu najlepsze!


avatar
Nowiszu

03.12.2007 17:19

0

Beznadziejna statystyka.Przecież jeden bolid uległ awarii na 2 okrążeniu a drugi na ostatnim to ten drugi jest niby mniej awaryjny od tego pierwszego bo przejechał więcej okrążeń,beznadzieja.Pozatym nie wliczono tutaj usterek które umożliwiały jazdę ale umozliwiały prawidłową prace bolidu a takich BMW miało bez liku.Podsumowując dla mnie ta statystyka nie pokazuje całej prawdy.


avatar
jan55

03.12.2007 17:29

0

jak to jak mclareny trzy razy nie ukończyły a a bmw 5 razy


avatar
zu7

03.12.2007 17:35

0

Przede wszystkim statystyka ta nie uwzględnia braku przejechanych kilometrów z powodu błędu kierowcy (np Hamilton w żwirze) lub kolizji.


avatar
jan55

03.12.2007 18:00

0

zu7 to takto w mclarenie nie było awarii więc mclaren powinien mieć 100%


avatar
aihad

03.12.2007 18:13

0

ej... Ale one może psuły się, bo właśnie przejechali aż tyle okrążeń???


avatar
yantar

03.12.2007 18:58

0

Oj ludzie dalej bedziecie to walkowac, zamiast popatrzec na ta statystyke z przymruzeniem oka? Samo info o pokonanym dystansie jest naprawde ciekawe.


avatar
mar1

03.12.2007 19:45

0

ha ha moze byc ..........))))))


avatar
Tvey

03.12.2007 20:33

0

A jak by porównać okrążenia Kubicy i Heidfelda? Poza tym jak BMW przejechało więcej kółek od McLarena czy Ferrari?


avatar
lania01

03.12.2007 20:35

0

Wlasnie, z przymrozeniem oka. Tak wogole to ciekawe te porownanie ale trudno ocenic niezawodnosc wedlug niego. Pozdro, narka. :-)


avatar
obi216

03.12.2007 21:21

0

Stwierdzenie o tyle ciekawe co i zatrważające. He... Osobiście byłbym spokojniejszy gdyby ilość przejechanych kółek ( kilometrów ) zamienili na możliwość zbliżenia się do Ferrari i McLarena i odskoczenia od Renault ( o wiele spokojniejszy ) . He he he


avatar
TomCraft

03.12.2007 22:37

0

na uczelni mam taki przedmiot jak statystyka i się nuczyłem że dane badanie można przedstawić w różny sposób, trzeba wziąść to pod uwage, poprostu trzeba na to patrzeć z przymrużeniem oka.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu