Kilka godzin po prezentacji Saubera ekipa Renault odsłoniła swój nowy bolid na sezon 2018 oznaczony jako R.S.18.
Ekipa z Enstone wkracza już w trzeci sezon startów w roli fabrycznego zespołu Renault i powoli zbliża się do terminów, w których jej cele z 2016 roku zakładały powrót do walki o podia i zwycięstwa.Szef zespołu, Cyril Abiteboul, kilka dni temu stwierdził jednak, że na wyrównanie osiągów do najlepszych, jego ekipa będzie musiał poczekać jeszcze do 2019 roku. W tym roku ma jednak dalej ograniczać straty i rozbudowywać moce produkcyjne.
Ladies & gentlemen... Meet our 2018 challenger, the @RenaultSportF1 R.S.18! #LaRS18IsComing #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/ELdwrD6wNe
? Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 20, 2018
"Naszym nadrzędnym celem jest kontynuacja postępu poprzez wyniki" mówił Cyril Abiteboul. "Chcemy być w stanie pokazać nasze postępy w każdym obszarze: jednostce napędowej, podwoziu, działaniach operacyjnych, kierowcach. Wszystko musi się poprawić a my musimy kontynuować rozwój. Chcemy to zademonstrować na różne sposoby, poczynając od walki z konkurentami na torze, poprzez zmniejszanie straty do liderów, a włączając w to także naszą bazę fanów i szacunek jaki będzie budził nasz zespół zarówno na torze, jak i poza nim."
Nowy bolid R.S.18 przykuwa wzrok głównie zmienionym malowaniem i wpisuje się w dotychczasowy trend narzucony przez zmiany w regulaminie technicznym. Nowe auto pozbyło się części żółtego koloru na rzecz większej ilości czerni, zwłaszcza po bokach, posiada czarny system halo oraz małą płetwę rekina.
W tym roku Renault będzie posiadało wzmocniony skład, po tym jak jeszcze w zeszłym sezonie udało się jej ściągnąć do siebie Carlosa Sainza. Hiszpan został wypożyczony z Red Bulla w zamian za możliwość zerwania kontraktu silnikowego przez Toro Rosso, które w tym roku przeszło na silniki Hondy. Skład Renault uzupełni dobrze znany Nico Hulkenberg, który cały czas czeka na swoją pierwszą wizytę na podium.
20.02.2018 16:31
0
Nie sądzę aby ten bolid był wizją Renault na początek sezonu. Jest ubogo. Nawet powiedziałbym, że winni zastosować hashtag #bieda na swoim koncie twittera.
20.02.2018 16:31
0
Mało zmian, jeśli w ogóle są jakieś zmiany. Nawet dobrze że nie ma zmian bo ten czarny ładnie się komponuje z żółtym.
20.02.2018 16:36
0
Malowanie bardzo ladne, ale sam bolid wyglada bardzo biednie. Wydaje mi sie ze do pierwszego wyscigu jednak wiele sie zmieni w kwestii aero, jak i wygladu. Pewnie beda walczyc o miejsca 9-10 max na poczatku, a pozniej moze 5-8.
20.02.2018 17:04
0
słabo się przyglądacie jak zmian nie widzicie ;p
20.02.2018 17:07
0
Przednie skrzydło to chyba w wersji bieda edyszyn. Zapewne na Barcelone przywiozą już właściwy bolid. Bo tutaj to raczej prezentacja malowania.
20.02.2018 18:12
0
Halo wygląda nieciekawie. Jak zresztą w innych bolidach. Pytanie, jak się będzie sprawdzać w kwestiach bezpieczeństwa. O ile w przypadku Bianchi'ego być może uratowałoby mu życie, to u Massy niekoniecznie dałoby spodziewany efekt.
20.02.2018 18:28
0
@6 Nie uratowało by Franuzowi życia, gdyż zadziałało wtedy bardzo duże przeciążenie. Jak koło się urwie, to powinno spełnić swoje zadanie.
20.02.2018 18:37
0
Infinity ? Nie współpracowali przypadkiem z Red Bull'em ?
20.02.2018 18:54
0
@8 Od powrotu Renault opuścili RBR bo marka Infiniti należy do Renault
20.02.2018 18:54
0
@8. Urubu No ale teraz przecież Red Bull "współpracuje" z Aston Martinem, a Infinity jest powiązane kapitałowo właśnie z Renault, więc nic dziwnego w tym nie ma, że się "przenieśli".
20.02.2018 19:53
0
Ja sie zastanawiam gdzie te obwiewki na halo. Jak narazie bida.
20.02.2018 20:48
0
Malowanie super, lubię takie kolory :) Kierowców też lubię, zespół lubię, producent mi się dobrze kojarzy. Na pewno będę im kibicował... Ale realnie patrząc to obecnie chyba 5 miejsce to ich szczyt. Fajne jednak jakby podgonili czołówkę, moze jakieś pierwsze podia w karierach Nico i Carlosa? Byłoby super. Bolid na pewno jeszcze będzie przebudowany, nikt kart tak wcześnie nie odkrywa, po co? Do Melbourne jeszcze miesiąc...
20.02.2018 23:56
0
Infiniti, nissan, mitsubishi, dacia, łada, moskwicz = renault
21.02.2018 03:56
0
Polscy, forumowi specjaliści już ocenili bolid, że do niczego się nie nadaje. Renault może zwijać manatki...
21.02.2018 06:53
0
Widzę, że niektórzy eksperci mylą Infiniti i Infinity.
21.02.2018 09:49
0
Wyczuwam w tym bolidzie cichego killera
21.02.2018 11:03
0
@14 Vendeur Bo to prawda. Wskaż największą różnicę między RS17 z zakończenia sezonu a RS18 z prezentacji. Grubo się rozczarujesz. To nie jest specyfikacja na testy. Tym bardziej na Melbourne. Jestem w 100% przekonany, że Renault odkryje karty aero późno. Najpierw będą testować silnik.
17.03.2018 00:09
0
Obecny model Renault jest mieszanką barw Lotusa i R30. Kolorystyka tylnego skrzydła i bocznych spojlerów na pierwszy rzut oka przypomina Lotusa i to bez cienia wątpliwości. Co do kokpitu i przedniego skrzydła to wyraźne podobieństwa do R30. Z kombinezonami dla kierowców jest podobnie. Dobrze, że kierownicy tego teamu postanowili odejść od siarczystych kolorów i wrócić do dawnych wzorców. Nie wiem, jaka jest Wasza opinia, ale moim zdaniem Renówka stworzyła najbardziej elegancki bolid na rok 2018.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się