WIADOMOŚCI

Renault odsłoniło nowy bolid R.S.18
Renault odsłoniło nowy bolid R.S.18
Kilka godzin po prezentacji Saubera ekipa Renault odsłoniła swój nowy bolid na sezon 2018 oznaczony jako R.S.18.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa z Enstone wkracza już w trzeci sezon startów w roli fabrycznego zespołu Renault i powoli zbliża się do terminów, w których jej cele z 2016 roku zakładały powrót do walki o podia i zwycięstwa.

Szef zespołu, Cyril Abiteboul, kilka dni temu stwierdził jednak, że na wyrównanie osiągów do najlepszych, jego ekipa będzie musiał poczekać jeszcze do 2019 roku. W tym roku ma jednak dalej ograniczać straty i rozbudowywać moce produkcyjne.
Celem sportowym na sezon 2018 jest dalsza poprawa osiągów oraz zbliżanie się do czołówki.

"Naszym nadrzędnym celem jest kontynuacja postępu poprzez wyniki" mówił Cyril Abiteboul. "Chcemy być w stanie pokazać nasze postępy w każdym obszarze: jednostce napędowej, podwoziu, działaniach operacyjnych, kierowcach. Wszystko musi się poprawić a my musimy kontynuować rozwój. Chcemy to zademonstrować na różne sposoby, poczynając od walki z konkurentami na torze, poprzez zmniejszanie straty do liderów, a włączając w to także naszą bazę fanów i szacunek jaki będzie budził nasz zespół zarówno na torze, jak i poza nim."

Nowy bolid R.S.18 przykuwa wzrok głównie zmienionym malowaniem i wpisuje się w dotychczasowy trend narzucony przez zmiany w regulaminie technicznym. Nowe auto pozbyło się części żółtego koloru na rzecz większej ilości czerni, zwłaszcza po bokach, posiada czarny system halo oraz małą płetwę rekina.

W tym roku Renault będzie posiadało wzmocniony skład, po tym jak jeszcze w zeszłym sezonie udało się jej ściągnąć do siebie Carlosa Sainza. Hiszpan został wypożyczony z Red Bulla w zamian za możliwość zerwania kontraktu silnikowego przez Toro Rosso, które w tym roku przeszło na silniki Hondy. Skład Renault uzupełni dobrze znany Nico Hulkenberg, który cały czas czeka na swoją pierwszą wizytę na podium.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
GTR

20.02.2018 16:31

0

Nie sądzę aby ten bolid był wizją Renault na początek sezonu. Jest ubogo. Nawet powiedziałbym, że winni zastosować hashtag #bieda na swoim koncie twittera.


avatar
Janusz f1

20.02.2018 16:31

0

Mało zmian, jeśli w ogóle są jakieś zmiany. Nawet dobrze że nie ma zmian bo ten czarny ładnie się komponuje z żółtym.


avatar
dami14321

20.02.2018 16:36

0

Malowanie bardzo ladne, ale sam bolid wyglada bardzo biednie. Wydaje mi sie ze do pierwszego wyscigu jednak wiele sie zmieni w kwestii aero, jak i wygladu. Pewnie beda walczyc o miejsca 9-10 max na poczatku, a pozniej moze 5-8.


avatar
michal39533

20.02.2018 17:04

0

słabo się przyglądacie jak zmian nie widzicie ;p


avatar
marcelo9205

20.02.2018 17:07

0

Przednie skrzydło to chyba w wersji bieda edyszyn. Zapewne na Barcelone przywiozą już właściwy bolid. Bo tutaj to raczej prezentacja malowania.


avatar
Manonfire

20.02.2018 18:12

0

Halo wygląda nieciekawie. Jak zresztą w innych bolidach. Pytanie, jak się będzie sprawdzać w kwestiach bezpieczeństwa. O ile w przypadku Bianchi'ego być może uratowałoby mu życie, to u Massy niekoniecznie dałoby spodziewany efekt.


avatar
belzebub

20.02.2018 18:28

0

@6 Nie uratowało by Franuzowi życia, gdyż zadziałało wtedy bardzo duże przeciążenie. Jak koło się urwie, to powinno spełnić swoje zadanie.


avatar
Urubu

20.02.2018 18:37

0

Infinity ? Nie współpracowali przypadkiem z Red Bull'em ?


avatar
michal39533

20.02.2018 18:54

0

@8 Od powrotu Renault opuścili RBR bo marka Infiniti należy do Renault


avatar
Jacko

20.02.2018 18:54

0

@8. Urubu No ale teraz przecież Red Bull "współpracuje" z Aston Martinem, a Infinity jest powiązane kapitałowo właśnie z Renault, więc nic dziwnego w tym nie ma, że się "przenieśli".


avatar
gt1

20.02.2018 19:53

0

Ja sie zastanawiam gdzie te obwiewki na halo. Jak narazie bida.


avatar
devious

20.02.2018 20:48

0

Malowanie super, lubię takie kolory :) Kierowców też lubię, zespół lubię, producent mi się dobrze kojarzy. Na pewno będę im kibicował... Ale realnie patrząc to obecnie chyba 5 miejsce to ich szczyt. Fajne jednak jakby podgonili czołówkę, moze jakieś pierwsze podia w karierach Nico i Carlosa? Byłoby super. Bolid na pewno jeszcze będzie przebudowany, nikt kart tak wcześnie nie odkrywa, po co? Do Melbourne jeszcze miesiąc...


avatar
deep_air

20.02.2018 23:56

0

Infiniti, nissan, mitsubishi, dacia, łada, moskwicz = renault


avatar
Vendeur

21.02.2018 03:56

0

Polscy, forumowi specjaliści już ocenili bolid, że do niczego się nie nadaje. Renault może zwijać manatki...


avatar
iceneon

21.02.2018 06:53

0

Widzę, że niektórzy eksperci mylą Infiniti i Infinity.


avatar
RB2017

21.02.2018 09:49

0

Wyczuwam w tym bolidzie cichego killera


avatar
GTR

21.02.2018 11:03

0

@14 Vendeur Bo to prawda. Wskaż największą różnicę między RS17 z zakończenia sezonu a RS18 z prezentacji. Grubo się rozczarujesz. To nie jest specyfikacja na testy. Tym bardziej na Melbourne. Jestem w 100% przekonany, że Renault odkryje karty aero późno. Najpierw będą testować silnik.


avatar
michalde

17.03.2018 00:09

0

Obecny model Renault jest mieszanką barw Lotusa i R30. Kolorystyka tylnego skrzydła i bocznych spojlerów na pierwszy rzut oka przypomina Lotusa i to bez cienia wątpliwości. Co do kokpitu i przedniego skrzydła to wyraźne podobieństwa do R30. Z kombinezonami dla kierowców jest podobnie. Dobrze, że kierownicy tego teamu postanowili odejść od siarczystych kolorów i wrócić do dawnych wzorców. Nie wiem, jaka jest Wasza opinia, ale moim zdaniem Renówka stworzyła najbardziej elegancki bolid na rok 2018.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu