Przedstawiciele Formuły 1 mimo wyraźnej chęci przywrócenia poprzedniego formatu sesji kwalifikacyjnej, nie zdołali dzisiaj przeforsować jednomyślnie takiej zmiany w Komisji F1.
Nowy format sesji kwalifikacyjnej ku niezadowoleniu większości zawodników został wdrożony na kilkanaście dni przed rozpoczęciem sezonu. Bardzo szybko okazało się jednak, że nie sprostał on przede wszystkim poprawie emocji w ostatnich sekundach poszczególnych sesji, dlatego wszystkie zespoły już w niedzielę rano, przed pierwszym wyścigiem sezonu przegłosowały iż chcą powrócić do poprzedniego, sprawdzonego formatu kwalifikacji.Problem pojawił się jednak na etapie dzisiejszego głosowania Komisji F1, w skład której oprócz ekip F1 wchodzą przedstawiciele sponsorów, torów, FIA i FOM.
Ostatecznie pod głosowanie Komisji F1 przekazano projekt zmian, który zachowywał proces eliminacji kierowców w dwóch pierwszych częściach sesji kwalifikacyjnej, a przywracał stary format jedynie podczas trzeciej części czasówki.
Wydawało się, że taka zmiana będzie zadowalała wszystkie strony jednak jak się okazało nie udało się uzyskać niezbędnej na tym etapie mistrzostw jednomyślności.
Oznacza to, że w Bahrajnie obowiązywał będzie dokładnie taki sam system kwalifikacji jak w Australii.
Problem z podjęciem tak kluczowej decyzji pojawił się po tym jak kierowcy zrzeszeni w GPDA napisali list otwarty do udziałowców F1, w którym zaapelowali o zmianę przestarzałej i chorej struktury procesu decyzyjnego, który negatywnie wpływa na sport.
24.03.2016 19:02
0
Chcieli demokracji, to ją teraz mają. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze parytetów w ciałach zarządczych F1. Kobiety na traktory!
24.03.2016 19:53
0
Chyba pierwszy raz celowo nie obejrzę kwalifikacji.
24.03.2016 21:16
0
Słusznie. Wystarczy, że z F1 odejdą sponsorzy a wtedy malkontenci nic nie obejrzą i będzie sprawiedliwie.
24.03.2016 21:21
0
Najważniejszy głos mamy my! Jeśli im oglądalność kwalifikacji spadnie o 50% to już sponsorzy ze spoconymi czołami zrobią wszystko by przeforsować zmiany - simple.
24.03.2016 23:03
0
Nie mieli się czego uczepić to kwalifikacje im się uroiły.Dla mnie stare były w porządku,niech się wezmą za przepływ paliwa i przestaną wprowadzać co chwilę nowe zasady.
24.03.2016 23:18
0
Ja oczywiście kwalifikacje będę oglądał, tak samo z resztą jak i treningi, niezależnie od tego co by wprowadzili, ale to absolutnie nie zmienia mojego negatywnego nastawienia do tego formaty kwalifikacji. Wydawało się, że naprawdę rozsądnym wyjściem będzie utrzymanie tego formatu w Q1 i Q2 i powrót do starego w Q3, a tu dupa. Nie wiem, obrazili się za list, czy co?
24.03.2016 23:59
0
@1. St Devote A co, wolisz żeby to np. Bernie decydował o wszystkim bez prawa żadnego veta? Przecież połowa jego pomysłów to też jakieś bzdury, a pieniądze już dawno rzuciły mu się na mózg. Wystarczy poprawić system decyzyjny z jednomyślności na np. zwykłą większość głosów czy 2/3 i będzie ok.
25.03.2016 00:15
0
@4. Obawiam się, że łańcuch pokarmowy zaczyna się w innym miejscu niż myślisz a na swoim podwórku masz żywy przykład związany z transmisją telewizyjną ukochanych zawodów. Jeśli masz taką moc, to ja poproszę o przywrócenie transmisji na wiadome kanały. Owocnych negocjacji.
25.03.2016 08:07
0
Brakuje tylko Liberum Veto :)
25.03.2016 08:35
0
przecież Ferrari ma Liberum Veto
25.03.2016 09:32
0
@4 - po tym jak w Australii większość osób zaczęła opuszczać tor na 5 minut przed końcem quali, bo wszyscy siedzieli w boksach, kierowcy i właściwie wszyscy mówili, że pomysł jest beznadziejny, nie sądzę by cokolwiek im dało do myślenia.
25.03.2016 10:24
0
To nie kwalifikacje są winne a wy kibice którzy ciągle krytykują. Technologia idzie do przodu i trzeba się z tym pogodzić a wy ciągle krytykujecie za cichy bolid, wygrywa ciągle ta sama osoba. Ja to rozumiem ale spróbujcie to zrozumieć a innych seriach także dominuje jeden zespół i jakoś tam nikt nie narzeka.
25.03.2016 10:25
0
moim zdaniem q1 i q2 mogło być tak jak w Australii a q3 sprzed tamtego roku ale no cóż...
25.03.2016 10:31
0
Niektórzy dostają bzika na punkcie kwalifikacji, ale w czym były lepsze poprzednie? W tym, że w Q1 i Q2 Mercedes, Ferrari, Willliams i Red Bull wyjeżdżały na jedno kółko, w Q1 nawet na wolniejszych oponach po czym zjeżdżali do garażu i czekali na koniec sesji a na torze walczyło kilku kierowców o awans?
25.03.2016 10:43
0
@7 Jacko, no tak mi się właśnie wydaje na bazie wieloletnich obserwacji różnych gremiów podejmujących decyzje kolegialnie. Powinien być jeden koleś z wizją F1 i mieć do pomocy zespół. Wizję niech sobie zatwierdzają demokratycznie wszystkie zespoły, ale potem pomysł powinien być realizowany autorsko. Jak oni nad każdą bzdurą chcą demokratycznie głosować, to nic dziwnego, że w efekcie wychodzi taki Frankenstein - temu przeszedł jeden pomysł, tamtemu 2 inne itd. a potem to wszystko pozszywali i się dziwią, że wyszło jak wyszło.
25.03.2016 11:08
0
Obecny format kwalifikacji można sobie darować. Nic ciekawego się na torze nie dzieje a napięcie spadło do zera. Nuda.
25.03.2016 13:11
0
Ciekawe co zrobią jak sponsorzy zobaczą spadek oglądalności kwalifikacji. Wtedy to szybciutko uda się powrót do zeszłorocznego systemu.
25.03.2016 16:12
0
kiedy zajma sie dominacja mersedesa? :)
25.03.2016 18:35
0
Czy oni się dobrze czują? Dla mnie stare kwalifikacje!
26.03.2016 16:28
0
kwalifikacje są ok tylko Q3 skrócić ,ostatecznie 1 szóstka jedno kółko na czas.Naresczcie coś się działo prócz nudnego Q3
26.03.2016 16:31
0
jak by w prywatnej firmie pracownicy mieli więcej do powiedzenia niż właściciel ......hehehe
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się