Zespół McLarena po optymistycznym początku przedsezonowych testów F1 kiedy to w trakcie trzech dni pokonał w sumie 254 okrążenia, końcówki tygodnia nie zaliczy do udanych.
Wczoraj plany testowe zespołu pokrzyżował wyciek z układu hydraulicznego MP4-31. Ostatecznie Jenson Button jeździł po torze w zasadzie tylko w pierwszej części dnia i pokonał skromne 51 okrążeń. Najmniej ze wszystkich obecnych na torze kierowców.Zespół ciężko pracował przez noc, aby przywrócić auto do funkcjonalności i niemal od razu, gdy rozpoczął się ostatni dzień przygotowań pod Barceloną wypuścił Fernando Alonso na tor. Hiszpan po pokonaniu trzech okrążeń instalacyjnych na dobre jednak utknął w garażu z usterką techniczną silnika.
Honda ma nadzieję, że dwukrotny mistrz świata zdoła jeszcze dzisiaj wyjechać na tor.
Nowy szef projektu F1 Hondy, Yusuke Hasegawa przyznał, że jego zespół jeszcze nie przetestował w pełni niezawodności wszystkich części silnika na rozpoczęcie sezonu w Australii.
„Ogólnie sprawdziliśmy naszą niezawodność na hamowni, więc możemy potwierdzić, że nasz silnik pokonuje już 4000 km na stanowisku testowym” tłumaczył. „Niemniej musimy to jeszcze sprawdzić na torze w bolidzie.”
„Niezawodność jest jedną z najważniejszych rzeczy do poprawy po ubiegłym sezonie. Tak jak wspomniałem, nadal mamy drobne problemy z częściami, więc musimy jeszcze potwierdzić że każda z nich jest gotowa na udział w wyścigu.”
25.02.2016 12:17
0
Nikogo to juz nie dziwi ...
25.02.2016 13:33
0
Tak jak myslalem, Honda nie odnajdzie sie nawet za 3 lata.
25.02.2016 14:23
0
Smutne... liczyłem na duży krok do przodu.
25.02.2016 16:09
0
Po takim sezonie... Taki skok jak chcieli zroboć jest nie możliwy.
25.02.2016 17:25
0
I tak to na razie wygląda, zespół wykonał jakieś poprawki ale niestety nie tyle żeby bolid był w znacznej mierze niezawodny. Jest więcej, niż pewne że tak będzie wyglądał początek sezonu. Jestem ciekaw ile silników wykorzystają w tym sezonie?
25.02.2016 19:16
0
„Ogólnie sprawdziliśmy naszą niezawodność na hamowni, więc możemy potwierdzić, że nasz silnik pokonuje już 4000 km na stanowisku testowym” tłumaczył. „Niemniej musimy to jeszcze sprawdzić na torze w bolidzie.” Najlepsza jednostka napedowa Mercedesa na hamowni pokonuje 4800 km, skrzynia biegow 3500 km.
25.02.2016 19:22
0
Blad, nie na hamowni tylko w samochodzie na torze wyscigowym.
25.02.2016 19:23
0
@6 czyżby warunki panujące w bolidzie tak bardzo obniżały trwałość jednostki napędowej, a raczej jej podatność na defekt? (wibracje, chłodzenie, oddawanie ciepła, przeciążenia)
25.02.2016 20:17
0
I tak idzie im lepiej, niż w ubiegłym roku.
25.02.2016 20:37
0
Jestem skłonny się założyć, że jeśli w tym sezonie nie będzie radykalnej poprawy, to od 2017 roku Mclaren będzie miał dwóch nowych kierowców, a przynajmniej nie będzie w nim jeździł Alonso. Nawet uwzględniając to ile mu płacą, to nie sądzę że Ferdek jest skłonny dalej tułać się w środku stawki - zakładając, że w ogóle dojedzie do mety.
26.02.2016 00:28
0
Jestem skłonny zacząć zbierać zakłady kto od sezonu '18 będzie dostawcą dla McL.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się