Nico Rosberg, który nie ukrywa, że na torze w Bahrajnie czuje się wyjątkowo dobrze w drugim treningu pokonał Lewisa Hamiltona o przeszło 0,1 sekundy. Po zmroku za najszybszymi kierowcami Mercedesa uplasowali się zawodnicy Ferrari.
Kimi Raikkonen ponownie okazał się szybszy od Sebastiana Vettela, tracąc do Nico Rosberg nieco ponad pół sekundy.Zakurzony jeszcze mocno tor po zmroku przysparzał wszystkim kierowcom sporo problemów. Poza wyścigową linię wyjeżdżali zarówno kierowcy Mercedesa jak i Ferrari, czy Lotusa.
Na piątym miejscu piątkowe przygotowania do wyścigu zakończył Valtteri Bottas z Williamsa, wyprzedzając Daniela Ricciardo i Pastora Maldonado.
Czołową dziesiątkę tym razem zamykali: Felipe Nasr, Daniił Kwiat i Felipe Massa. Fernando Alonso, który poranną sesję zakończył na wysokim 7 miejscu, po południu uzyskał 12 czas, tracąc do Rosberga nieco ponad 1,5 sekundy.
Drugi kierowca McLarena, Jenson Button, zaliczył kolejną pechowa sesję. Rano przygotowania Brytyjczyka zakończyły się awarią bolidu już po 2 okrążeniach, a po południu bolid MP4-30 zatrzymał się na torze po trzech kółkach. Szczęśliwe tym razem udało mu się powrócić na tor jednak w końcówce ponownie musiał zjechać do boksów. Ostatecznie Button pokonał skromne 15 okrążeń i uzyskał czas lepszy tylko od Roberto Merhiego z Manora.
W drugim treningu przed GP Bahrajnu słabiej wypadli również kierowcy Toro Rosso. Carlos Sainz był 14, a Max Verstappen 16.
17.04.2015 18:34
0
Hamilton i Vettel dość duże błędy na swoich najlepszych kółkach. Ferrari jak cień za Mercedesem, mam nadzieje że jutro bolidy Ferrari z Mercedesem się wymieszają na polach startowych bo jest to do osiągnięcia! :)
17.04.2015 18:37
0
@1 Jeszcze plus Williams.
17.04.2015 18:43
0
Raikkonen może w końcu coś pokaże, liczę że McHonda jak najszybciej wejdzie do czołówki.
17.04.2015 18:51
0
Button gorszy czas od Stevensa ;)
17.04.2015 18:52
0
Mclaren testuje nową podłogę z dyfuzorem. Widać ,że chłopcy z Woking nie próżnują i jeśli Honda dostarczy jednostkę o takich parametrach, na jakie było projektowanie nadwozie, to powinno być bardzo dobrze. Co ciekawe jak na razie korelacja danych jest bardzo wysoka.
17.04.2015 18:53
0
Ferrari świetne tempo wyścigowe... Kimi po 19-stu kółkach na miękkich wciąż śmigał w graniach 1:39.500:1:40.000, Seb również trzymał tempo Niko na średnich. Jestem pełen podziwu dla pracy Ferrari i bardzo im kibicuje, choć nigdy nie byłem fanem Vettela. Ciekawe ile jeszcze do qual może poprawić McLaren. Będzie ciekawie :)
17.04.2015 19:01
0
I wszystko jasne vetel sprzedal tajemnice redbulla do ferrari , proste i na temat jezeli ktos cos kryje to znaczy , ze oszukuje . Oby Mclaren wrocil na szczyt i on bil sie w rownej (sprawiedliwej) walce z Mercedesem . Tylko te marki zasluguja na sprawiedliwy tytuł .
17.04.2015 19:22
0
@7: Faktycznie, to wszystko ma sens, tyle ze on nie sprzedal ot tak po prostu, to byla sprzedaz z klauzula wylacznosci dla Ferrari wszystkich pomyslow Red Bulla i dlatego RBR w tym sezonie byl zmuszony takie badziewie zbudowac. A Mclaren to faktycznie jest czysty jak lza, szczegolnie sezon 2007 pokazal to wyraznie.
17.04.2015 19:50
0
@7. Proponuję więcej nie pisać tego typu pierdół, to nie forum "oneta" dla cymbałów. :)
17.04.2015 19:59
0
Mam nadzieje że, Ferrari będzie bardzo blisko w Q. Wyścigi stają się wtedy ciekawsze.
17.04.2015 20:03
0
Jak już to ktoś wcześniej zauważył po Sauberze silnik Ferrari jest może i na równi z Mercedesem. Mercedes miał wiele swobody budując aerodynamikę na ten sezon. Nie dziwię się Maclarenowi że poszedł do Hondy. Producenci z własnymi teamami się tylko liczą. Maclaren to nie może Honda ale wyłączność jest.
17.04.2015 20:35
0
@1 - Raikkonen również popełnił błąd na szybkim kółku, dokładnie na ostatnim zakręcie. Jedynie Rosberg z TOP4 przejechał czyste okrążenie.
17.04.2015 20:51
0
Jak ktoś liczy na walkę Ferrari z Mercedesem to się zawiedzie
17.04.2015 20:57
0
Esator dzieki
17.04.2015 23:10
0
Obserwował ktoś tępo wyścigowe Hamiltona? Chętnie porównałbym tępo wyścigowe kierowców Mercedesa (szczególnie Hamiltona) i kierowców Ferrari.
17.04.2015 23:20
0
Tempo tępaku :)
17.04.2015 23:37
0
Do tych, którzy z nadzieją patrząc na Mclarena chciałbym przypomnieć, że w Chinach w treningach też wyglądali bardzo dobrze, a jak było potem to już każdy wie. Choć z drugiej strony cuda czasami się zdarzają. ;) Poza tym, nawet co z tego że może troszkę podwyższyli tempo, skoro dalej mają problemy z niezawodnością. I jeszcze jedna bardzo istotna kwestia, myślę że jest duże prawdopodobieństwo że będą pierwszymi, którzy będą dostawać kary za wymianę silnika poza limitem.
18.04.2015 03:42
0
@17 Dla tego co pisze takie głupoty, pragnę poinformować, że nikt, czyli tylko ja, nie pisał o walce o mistrzostwo w tym sezonie. Pragnę przypomnieć, że z każdym GP widać mały postęp i już w Chinach Q2 było bardzo blisko. Jeśli w Bahrajnie przejdą dalej, to będzie to kolejny krok w zrozumieniu bolidu i dowód na dobry pakiet aero.
18.04.2015 06:30
0
Dla jednego z kierowcow Mercedesa PP nie powinno byc jakas problemem. Roznica miedzy Mercedesem a Ferrari wynosi 0,527 na jednym okrazeniu. Patrzac na czasy wykrecone w przejezdzie „Longrun“ sytuacja wyglada jednak troche inaczej. Vettel na odcinku 7 okazen zyskuje srednio szesc dziesiatych do wykreconego czasu Rosberga. I to na tej samej mieszance. Uwzgledniajac paliwo Mercedes przewiduje strate ok. 3 dziesiate na okrazeniu. W piatki z reguly Ferrari jezdzi po torze z mniejsza iloscia paliwa. Powodem przewagi Ferrari nie jest nadmierne zuzycie opon w Mercedesie, lecz speed. W takiej sytuacji wazne jest aby zespol wiedzial co jest tego powodem. Opona ktore nie pracuje w odpowiedniej temp? Oszczedzanie opon? Wyjatkowo, temp. asfaltu nie byla zbyt wysoka. U Nico Rosberga degradacje miekkich opon mozna bylo dopiero zauwazyc na 11 okrazeniu. Longrun w Mercedesie zostal znowu podzielony. Najpierw Hamilton wyjechal na twardej, zmienil na soft. Rosberg odwrotnie. Po raz pierwszy w tym sezonie Ferrari wypuscilo swoich kierowcow podczas dlugich przejazdow tylko na oponie soft. Poniewaz to bedzie preferowana mieszanka w wyscigu. Roznica miedzy oponami na jednym okrazeniu w godzinach wieczornych tak jak informuje Pirelli ma wyniesc ok. 2 sek. (to jest duzo). Pirelli przewiduje ze opona soft wytrzyma najmniej 18 okrazen. Tak na boku: Jakas dokladna metoda to nie jest i nigdy nie bedzie, ale gdyby ktos chcial sie w domu zabawic to moze porownac sobie 2 przejazdy Longran. Tzn. Najdluzszy przejazd i pozniej z tego przejazdu odpowiednio wyciagnac przecietna liczba przejechanych okrazen ktore uzyskal kazdy kierowca. W Bahrajnie ta liczba wynosila 7 okrazen. I teraz posiadajac ta bardziej reprezentatywna wartosc (jezeli chodzi o predkosc auta w warunkach wyscigowych, uwzgledniajac rodzaj mieszanki) mozna sie pobawic. Porownujac dalej czasy wykrecone przez zespol Ferrari w longruns mozna zauwazyc ze Vettel byl szybszym kierowca od Raikkonena: 1.39,499 do 1,39,699 (w srednia 7 okrazen). Tylko na jednym okrazeniu Kimi byl szybszy. Poniewaz Vettel w zakrecie popelnil blad. W Mercedesie nie mozna porownac dlugiego przejazdu, poniewaz Rosberg przejechal stint 13 okrazen na miekkiej mieszance, a Hamilton 10 okrazen na twardszym ogumieniu Przynajmniej McLaren trzymal zespol Force India pod kontrola. Alonso wykrecil 12 czas ze strata 1,544 do najszybszego okrazenia i to jest postep na jednym okrazeniu. Ale srednia czasu longrun wyniosla 1.41,744 Podczas dluzszych przejazdow Honda troche redukuje moc silnika. Tor i jego charakterystyke opisalem pod innym tematem, ale co jeszcze wydaje sie byc wazne na dystansie 5,412 km oprocz hamulcow i tylnych opon? Benzyna. Wiadomo, wiatr ma zawsze duzy wplyw na strategie oraz ustawienie auta. Wiatr nie tylko wieje i roznosi piasek po calym torze. Jezeli wiatr w Bahrajnie na prostej bedzie wial patrzac w kierunku jazdy od przodu to oznacza to wyzsze zuzycie paliwa. Dlaczego? Pozostale 2 dlugie proste leza akurat w takim kierunku ze przy wietrze z przodu na prostej start/merta tam bedzie boczny wiatr. Prognoza pogody (za prognoze pogody dla F1 odpowiedzialna jest firma Ubimet) wskazuje na to, ze dzisiaj podczas 3 wolnego treningu mozna oczekiwac silne podmuchy wiatru w porywach do 60km/h. W kwalifikacjach predkosc wiatru ma wyniesc 45 km/h. Co to oznacza dla kierowcow, bolidu szczegolnie w dohamowaniach kiedys tutaj pisalem. W niedziele wiatr nadal bedzie wial, ale juz nie tak strasznie mocno: 35 km/h. Kierunek wiatru ma sie zmienic ze wschodu na polnoc. I tutaj na odcinku prostym start/meta o dlugosci 1090 m. bedzie wial wiatr z przodu, co oczywiscie zwieksza spalanie. Bahrajn jest wyscigiem 100 kilogramowym. Baki beda do pelna wypelnione. Bez "Lift and coast" zaden kierowca nie przejedzie dystansu.
18.04.2015 06:36
0
Edit: "nie powinno byc problemem", "srednia 7 okrazen" - tak mialo byc
18.04.2015 09:25
0
@EvEnEmEnT O jezu, jeden błąd i już mnie wyzywasz cebulaczku, nie mieszkam w Polsce i mi lekko polszczyzna zanika, ponadto istnieje słowo "tępo" więc się pomyliłem a ty (tak, specjalnie z małej) się prujesz do mnie, demokracja ci nie służy. Dlatego, obserwował ktoś TEMPO mercedesów i ferrari i mógłby je tutaj podać?
18.04.2015 10:33
0
@FanRosbergaBC Symulacja wyscigu: Kierowca Ø Najlepszy Ø Najdluzszy Liczba okazen Mieszanka 7 okr.Longrun Longrun Vettel 1:39.499 1:39.499 8 soft RAI 1:39.669 1:39.736 8 soft Rosberg 1:40.099 1:40.445 13 soft Hamilton 1:40.763 1:40.999 10 medium
18.04.2015 10:54
0
Edit @FanRosbergaBC Kierowca, Ø najlepszy 7 okr. Longrun, Ø najdluzszy Longrun, Liczba okrazen, Mieszanka
18.04.2015 11:15
0
@22, 23 To Twoje liczenie nie ma żadnego sensu porównawczego, bo ilość paliwa i program treningowy oraz ocena zużycia opon jest sprawą priorytetową. Do tego wszystkiego nie wiadomo dlaczego skróciłeś bez żadnej konsekwencji przejazd Raikkonena. Wykonał on prawie dwa razy dłuższy wyjazd, co już sugeruję, że miał inne wytyczne i warunki. Można powiedzieć, że Twoja metoda za bardzo upraszcza istotne sprawy, tym bardziej, że poruszamy się w strefie spekulacyjnej.
18.04.2015 12:18
0
@mekpalottynker "ilość paliwa i program treningowy oraz ocena zużycia opon jest sprawą priorytetową" - zdaje sobie z pewnych rzeczy sprawe, zreszta wiele razy sam na ten temat pisalem. PS. mekpalottynker - nie byles kiedys tutaj przypadkowo na portalu zameldowany pod nickname "fracky" ?
18.04.2015 12:35
0
@25 "zdaje sobie z pewnych rzeczy sprawe, " , to szkoda, że korzystasz z tej wiedzy praktycznie. "nie byles kiedys tutaj przypadkowo" nie byłem, ani kiedyś, ani przypadkowo, ani nigdy. Widzę, że korzystasz z prostego warunku - jak ktoś ośmieli się zwrócić Ci uwagę, to musi być @fracky.
18.04.2015 12:54
0
* że nie korzystasz - w pierwszym zdaniu
18.04.2015 12:56
0
@26 "ak ktoś ośmieli się zwrócić Ci uwagę, to musi być @fracky." - Nie, przeczytalem tutaj na portalu kilka Twoich postow i bardzo stylem przypominaja mi uzytkownika @fracky. Dlatego zapytalem.
18.04.2015 13:02
0
@21 oglądałem w TV niemal cały 2 trening i na zatankowanych bolidach Merce kręciły ~1:40-1:41 a Ferrarki ciągle 1:39 nie wiadomo gdzie było ile paliwa ale wygląda to optymistycznie
18.04.2015 13:13
0
@ chelsea 8 Z tego co sie orientuje, Ferrari posiadalo mniej paliwa na pokladzie.
18.04.2015 13:15
0
@FanRosbergaBC Na stronie FIA masz cały dział poświęcony tematyce czasów i prędkości. Kliknij na stronie głównej na aktualne GP i zakładce Menu wybierz event timing information.
18.04.2015 14:19
0
A trzeci trening... a trzeci trening został przez Polsat olany, jakiś tenis leci... żenada.
18.04.2015 18:08
0
@26 "To szkoda, że korzystasz z tej wiedzy praktycznie" - z checia poczytam Twoje precyzyjne analizy, ktore w dosc prosty, zrozumialy a zarazem dokladny sposob przybliza uzytkownikom tego portalu temat Motorsportu.
18.04.2015 18:56
0
@34 Z miłą chęcią coś nie coś bym napisał, gdyby moderacja nie była tak ortodoksyjna. Niestety wszelkie próby wyjaśnienia oraz prośby zmiany spotykają się z głuchą ciszą ze strony redakcji, więc nie licz na rychłą poprawę. Jeżeli mam czekać ponad 40 godzin na zaakceptowanie postu, to muszę spasować na razie. Pzdr
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się