WIADOMOŚCI

Prost: spodziewam się problemów z silnikami V6
Prost: spodziewam się problemów z silnikami V6
Czterokrotny mistrz świata F1 a obecnie ambasador marki Renault uważa, że zespoły Formuły 1 nie unikną problemów z nowymi silnikami 1,6 V6 Turbo, które od przyszłego roku będą napędzały bolidy F1.
baner_rbr_v3.jpg
Zamrożenie prac nad obecnymi, wolnossącymi jednostkami V8 sprawiło, że na przestrzeli ostatnich kilku lat awarie techniczne jednostek napędowych stały się rzadkością.

Alain Prost uważa, że sytuacja ta ulegnie zmianie i nowe silniki wszystkich trzech producentów (Ferrari, Mercedes i Renault) zwłaszcza na początku będą miały problemy z niezawodnością.

„Mogę Wam powiedzieć, że na pewno będziemy mieli problemy z niezawodnością. Zwłaszcza na początku” przekonywał Prost. „Zobaczymy czy będzie tak tylko podczas zimowych testów, ale tego nikt nie może przewidzieć.”

„Na pewien sposób to dobrze, ponieważ zaczynamy pracę z nową technologią, podobnie jak mieliśmy to podczas ery turbo [F1 w latach ’70 i ‘80]. Musimy zaakceptować, że czasami coś może przysporzyć problemy.”

„Niezawodność zawsze stanowi problem. Stanowi problem, gdyż mamy silnik i turbo, ale są tam także części elektryczne, przewody i różne inne systemy.”

„Nawet jeżeli wszystko jest w porządku, trzeba silnik zintegrować z bolidem i wziąć pod uwagę inne aspekty takie jak temperatura czy wibracje.”

„Kibice zrozumieją, że to nowa technologia i że nie jest ona do końca niezawodna, ale powoli zobaczą jak przeradza się ona w osiągi, niezawodność oraz zużycie paliwa.”

„To bardzo dobra sytuacja dla branży samochodowej oraz trzech, albo czterech [gdy w sezonie 2015 w F1 pojawi się Honda] producentów.”

Jako ambasador marki Renault Prost po raz kolejny potwierdził, że francuski producent testuje swoje jednostki na hamowani i cały czas je poprawia, idąc zgodnie z założonym harmonogramem prac.

„Wszystko idzie zgodnie z planem, wszystko jest okay. Wszyscy są bardzo ciekawi co inni robią i mówią, gdyż to zupełnie nowa technologia.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Kalor666

30.09.2013 13:53

0

Super! Byle się dużo działo!


avatar
Gosu

30.09.2013 14:14

0

Obecne silniki są praktycznie niezawodne, bo od 6 lat ich rozwój jest zamrożony. Przez ten czas producenci "wypieścili" je do granic. Pierwotnie byłem przeciwny nowym silnikom, ale trzeba iść z duchem czasu. Dodatkowo, to nowy bodziec by wróciły koncerny, dla których to bardzo korzystna zmiana.


avatar
Gregorrius

30.09.2013 14:49

0

Tak tylko widać tu pewien bezsens ze strony FIA, tzn ograniczenie ilości jednostek do 5(może 6), nowa technologia zawsze sprawia jakieś problemy i żebyśmy nie mieli sytuacji gdzie niektórzy kierowcy po 10/15 wyścigach nie będą już mieli silników dostępnych bez nałożenia kary. Oby to nie zaważyło na tytule mistrzowskim.


avatar
Gregorrius

30.09.2013 14:56

0

Poza tym te nieszczęsne 100kg paliwa przy cięższym bolidzie, będzie nuda jak wszyscy zaczną pod koniec wyścigu paliwo oszczędzać. A pod koniec sezonu mega szanować silniki, powinien być pewien okres przejściowy z dużo większą ilością silników i okres przejściowy w celu określenia faktycznej potrzebnej ilości paliwa na wyścig bądź uwzględnienia uwag ze strony producentów jednostek odnośnie zużycia paliwa.


avatar
bartexar

30.09.2013 16:09

0

Może wprowadzić coś dla ekologów. Najlepiej turbodoładowany silnik R4 w dieslu jak mój samochód i będzie więcej drzew. A na co drzewa? Na papier...


avatar
PanKonrad

30.09.2013 17:46

0

Nie idziemy z duchem czasu, lecz z duchem głupoty, który owładną cały świat. Ekologia w F1 jest tak potrzebna, jak dziura w prezerwatywie. Kogo obchodzi ile spali samochód F1, ważne aby były emocje. Dla mnie F1 to: 600kg wagi, >900KM, gładkie opony, przyczepność z podłogi, tankowanie wyścigu.


avatar
Yachu

30.09.2013 18:56

0

Popieram cie PanKonrad, oni chyba chca doprwadzic do sytuacji ze Greenpeace bedzie przyjezdzal na GP kibicowac a nie protestowac. Ma byc tak zeby turbo dmuchalo ile fabryka dala i konie po betonie :) A jak narazie dziwnie to wszystko wyglada. Beda z tego robic zawody na oszczedzanie paliwa. Y


avatar
RyżyWuj

30.09.2013 19:06

0

Od 2014 jeżdżą kosiarki i jak to z nimi bywa, często się psują.


avatar
bartexar

30.09.2013 19:29

0

Kosiarki to za dużo powiedziane. Ja w swojej mam pamiętne V10 z czasów Schumachera i się o paliwo nie martwię, nie to co co panowie z FIA, którzy karają Alonso, że podrzucił Webbera.


avatar
magic942

30.09.2013 19:53

0

Będzie dramaturgia np. jak w 2006 roku alonso wyprzedza kubice na monzy wydaje sie że polak nie stanie na podium a tu nagle eksplozja ślinika i fernando kończy wyścig.ciekawa ruletka


avatar
Avalon

30.09.2013 21:09

0

fajnie by bylo, gdyby wzorem rajdow (tu chodzi o cale auta) silnik uzywany w F1 musial zostac zastosowany (oczywiscie slabszy) w serii powiedzmy 1000 samochodow dopuszczonych do ruchu drogowego :))) niech by mial po 300-400 km... miodzio :D dopuscic rozwoj silnikow i co roku jesli cos zmieniaja w silniku to seria cywilnych wyscigowek musi wyjsc. Zmusilo by to puszki do rozpoczecia produkcji aut :D


avatar
orto

30.09.2013 21:25

0

Psia kostka! Nic dzisiaj nie piłem a nie bardzo kumam wypowiedź Avalona ! :-)


avatar
ygor

30.09.2013 22:01

0

nie ????? no wiadomo ;-)- To się napij ;P Faktyczne zbliżenie w jakiś sposób elementów z F1 do ( powiedzmy ) naszej rzeczywistości mogłoby zainspirować większą ilość producentów aut do brania udziału w Formule


avatar
scortes

01.10.2013 07:51

0

5. bartexar nie kracz , bo z takiej ironi może ktoś podłapać pomysł i jeszcze go wprowadzić.


avatar
Skoczek130

01.10.2013 11:30

0

To oznaczałoby całkowitą zmianę filozofii F1. Pojazd taki nie nadawałby się do jazdy po drogach cywilnych. Już prędzej prototyp LMP. ;)


avatar
owadd

01.10.2013 19:28

0

11. Avalon Sam sobie przeczysz.. Z twojej wypowiedzi wynika że to renault i inni producenci silników F1 musieliby zastosować jest w krótkiej serii samochodów produkcyjnych. Wcale z tego nie wynika że puszki albo inne "niefabryczne" zespoły miały nagle zacząć produkować samochody....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu