DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
08.07.2019 11:24
0
Renault w 2021 może już nie być w F1 lub nie będzie miało własnych silników, jeśli potwierdzi się fuzja Fiat/Chrysler z Renault to nie będzie miało sensu tworzenie dwóch konstrukcji silnika w ramach jednego koncernu i utrzymania 3 zespołów
Przejdź do wpisu Budkowski: Renault nie ma szans powalczyć w przyszłym roku z Mercedesem
12.03.2019 11:09
0
Cały światowy sport brnie w złym kierunku, dystrybucja pieniędzy w sporcie w szerokim pojęciu to błędne koło, czy to F1 czy piłka nożna itd, krocie zarabiają najbogatsi wymuszając zmiany takie aby biedni nie mieli szans na rozwój i rywalizację i tak w F1 mamy 3-4 zespoły krezusów a potem długo nic, w piłce kilka klubów/lig bogatych i całą resztę. I tak bogaty hamuje rozwój biednego i rywalizacja robi się nudna bo ograniczona do wąskiego grona a reszta to tylko tło. Co za przyjemność co roku podziwiać walkę Merc/Ferrari i czasami przebłysk RBR
Przejdź do wpisu Horner uważa, że F1 musi spełnić pewne warunki, by zatrzymać Red Bulla
14.11.2017 15:01
0
I ma w 100% rację, jakie plusy są z ograniczeń ilości jednostek, cięcie kosztów g.. prawda, może poprawa widowiska :) fajnie oglądać co rusz to kogoś na poboczu i samochód bezpieczeństwa, może poprawę tempa wyścigowego :/ ? Jakie to cięcie kosztów jak jednostki przez wymogi zwiększenia trwałości są po prostu jeszcze droższe a jak się skończą te limitowe to i tak trzeba je wymienić w razie awarii i wydać kasę. Najpierw doprowadzili do tego że silniki są mega drogie a teraz "ograniczają" koszta tnąc ilość i psując show. Ok ograniczmy ilość żeby zespoły fabryczne nie montowały co wyścig nowej jednostki, ale ograniczmy je do rozsądnej ilości. Może niech wprowadzą że 1 silnik na sezon i całkowity zakaz wymiany silników, a klasyfikację wygra ten kto zrobi więcej kilometrów w sezonie (taki Trial) to do Abu Zabi wszyscy będą musieli leżaczki od Alonso kupić.
Przejdź do wpisu Hamilton: ograniczenia liczby siników są do bani
19.04.2017 08:28
0
Nie wiem jak się to ma do przepisów, ale czy Honda nie ma jakiejś możliwości testowana tego silnika poza hamownią, np. montując go do jakiejś innej konstrukcji, jakiegoś bolidu innej serii lub własnego bolidu z czasów startów w F1 pod własnym szyldem? Pytam bo pogubiłem się już w tych wszystkich zakazach.
Przejdź do wpisu Hamilton najszybszy po pierwszym dniu testów w Bahrajnie
09.03.2017 14:22
0
Moim zdaniem Lauda słodzi tylko po to żeby studzić oczekiwania wobec Merca, bo ten sezon to jeden wielki ? a co do @7 to tego jakoś nie widzę, to raczej Rory Byrne maczał w nowym projekcie swoje magiczne paluszki.
Przejdź do wpisu Lauda przekonuje, że Ferrari jest szybsze od Mercedesa
13.10.2016 09:35
0
Jak dla mnie w Ferrari powinny zajść zmiany, powinni zatrudnić ludzi z poza Włoch, bardziej zimnokrwistych, bo w tym zespole właśnie brakuje zimnej krwi, gdy nie idzie najgorszym rozwiązanie jest się miotać i podejmować pochopne decyzje. Oni się tak miotają już 7-8 lat, szukają winnych wszędzie tylko nie u siebie, to podwójny dyfuzor, to dmuchany dyfuzor, to kanał f, to giętkie skrzydła itd, a sami nic nie potrafią wymyślić.
Przejdź do wpisu Baldisserri: w Ferrari panuje klimat terroru
02.08.2016 15:00
0
Przepraszam ale nigdzie nie napisałem że aero ma być słabe, tylko prostsze i mieć mniejszy wpływ na różnicę w osiągach, bo rozbudowane skomplikowane aero promuje ekipy mające przewagę w postaci własnych tuneli aero i kasę na każde 0,01s wynikające z docisku. Niech ekipy wykażą się kreatywnością na innym polu, a co do różnicy ~0,1s to chodziło mi o wpływ aero a nie całego bolidu sorki za niedopowiedzenie.
Przejdź do wpisu F1 rozważała klasyfikację konstruktorów niezależnych
02.08.2016 12:54
0
Po co ciąć koszty, wystarczy to o czym po cichu zaczyna się rozmawiać, czyli względne wyrównanie podziału zysków z F1 między wszystkie ekipy, to wyrówna poziom, poza tym uproszczenie aero i po krzyku. Jeśli bolidy się zbliżą do siebie na 0,1s zaczniemy oglądać walkę. A jeśli chodzi o rozwój technologii do samochodów cywilnych to aero ma tu nie wiele do rzeczy bo nie ma przełożenia. Niech zespoły walczą na zawieszenie, ustawienia, silniki itd a nie kombinują jak tu urwać 0,05s kosztem 50mln $.
Przejdź do wpisu F1 rozważała klasyfikację konstruktorów niezależnych
12.12.2014 11:59
0
@5-6 Może rozwiązaniem było by dołożenie pojemności do V6 i przerobienie na V8 bez dodatkowych zmian technologicznych, dodatkowo zmniejszenie ograniczeń przepływu paliwa i jego zużycia na wyścig. Umówmy się koszta poniesione przez producentów poszły w technologię a nie w to że jest to V6 1,6. Jak zrobili by V8 2,0 technologia może pozostać ta sama (ten sam silnik tylko większy), ilość garków i pojemność to dla producenta żaden koszt a jak by widowisko zyskało no i niech umożliwią tym silnikom kręcić się nawet do 17 tyś a będzie to z powrotem prawdziwa F1. A co do bliskości do silników seryjnych to co za różnica czy V6, V8, V10 czy V12 liczy się technologia (turbo, odzysk energii, smarowanie, chłodzenie itd.) a nie ilość garów i pojemność. To opracowanie technologii kosztuje majątek a nie zbudowanie samego silnika, nie ważne jakie były by jego parametry odnośnie pojemności i ilości cylindrów.
Przejdź do wpisu Bernie nie przestaje marzyć o powrocie do silników V8
12.12.2014 10:24
0
To tak troszkę ironicznie ale nie do końca.
Przejdź do wpisu Bernie nie przestaje marzyć o powrocie do silników V8
12.12.2014 10:23
0
A może V10 3,0 turbo z ers, w sumie 2000KM :) + zniesienie części ograniczeń aero, opon i dotyczących trakcji (bajeczki), ale było by bardzo ciekawie na torze (może to byłby słuszny kierunek dla show w F1). Marzenie każdego maniaka motoryzacji zobaczyć na torze bolidy rozpędzające się do grubo ponad 400 km/h (ale niestety takie rzeczy to tylko w kinie :P )
Przejdź do wpisu Bernie nie przestaje marzyć o powrocie do silników V8
19.11.2014 14:40
0
Pokry2 #1. Red Bul dominował ale na innych zasadach ta dominacja powstała, dominował na polu aero które można rozwijać cały czas i nikt nie zabrania poprawek, a w tym przypadku rozwój silników jest blokowany na czas sezonu. Red Bul dominował w czasach gdy 3 podstawowe jednostki miały porównywalne, dopracowane przez lata jednostki, a nie tak jak teraz że jak coś w silniku nie gra to się bujaj z tym przez cały sezon. Silniki V8 powstawały i były dopracowywane w czasach gdy dostawców było 7 z mniejszymi ograniczeniami co do zmian, a teraz jest 3 i jak widać tylko 1 silnik się udał, ba to nie tylko silnik ale cały układ napędowy z bajerami 10x bardziej skomplikowany niż poprzedni, a wystarczy 1 mały błąd i cała koncepcja się sypie na cały sezon.
Przejdź do wpisu Bernie znalazł pomysł na rozwiązanie problemu rozwoju V6...
04.11.2014 12:55
0
McL był słaby bo moim zdaniem już skupili się na bolidzie pod silnik Hondy a jak wiadomo to trzeba dopasować, silnik Hondy będzie pod bolid McL a nie na odwrót i przy projektowaniu silnika będą brane uwagi ekipy, taką przewagę ma mercedes że budowali silnik pod samochód a nie na odwrót, ekipą która jak dla mnie nie zrobiła dobrej roboty pod tym kontem jest Ferrari które miało takie same możliwości jak merc a nie skorzystało z tego, może przez to że chcieli rywalizować z RBR w poprzednim sezonie i nie skupili się na dopasowaniu silnika do bolidu i na odwrót.
Przejdź do wpisu Mercedes powoli zmienia zdanie co do luzowania rozwoju V6
24.03.2014 22:39
0
@17 Tak ale z czego wzięły się te ozdoby choinkowe na bolidach, właśnie z ograniczeń i zmuszania konstruktorów do szukania każdej 0,01s na kółko a nie ze swobody w aero bo już wtedy były ograniczenia co do wielkości skrzydeł ich powierzchni, sztywności itd.długości, nachyleń itd więc nie mów o swobodzie.
Przejdź do wpisu FIA nie wyklucza wprowadzenia zmian do F1
24.03.2014 15:41
0
O jaki miły atak na moją personę. F1 nie powinna odwracać się od nowych technologii ale silnik 1600cm to troszkę przesada, turbo ok ale co by zaszkodziło żeby silnik miał 3000cm, ok pewnie się zaraz znajdą tacy co napiszą że on miałby zbyt dużą moc, ale jak oni są tacy mocni w pomysłach na ograniczenia to to też da się załatwić. I nie piszcie że to do cywilnej motoryzacji bo cywilną motoryzacją też są Ferrari Koenigsegg i Pagani a tam nikt nie montuje silników 1,6. A co do konstrukcji nowych bolidów i silników to kasa poszła w technologię a nie w pojemność silnika i aktualne aero i od nowego sezonu nic nie szkodziło by znieść większość tych bzdurnych kagańców zakładanych zespołom bo co ktoś wymyśli nowego to zaraz tego zakazują. Konstruktorzy powinni mieć szeroką swobodę w konstruowaniu a nie że teraz prawie każdy parametr bolidu jest unormowany co do mm i grama.
Przejdź do wpisu FIA nie wyklucza wprowadzenia zmian do F1
24.03.2014 09:03
0
Niech dodadzą 2000cm pojemności do tych silników od kosiarek, zniosą limity (ilości paliwa, opon, ilości silników itd.) i wszelkie standaryzacje (ECU, opony, itd.), ograniczenia w aero, wadze bolidu i obrotach silnika i jego rozwoju, wtedy będziemy mieli prawdziwe F1 gdzie każdy bolid jest inny a o jego tempie nie decydują jakieś zakamuflowane sztuczki. Taka F1 wcale nie będzie droższa bo teamy nie będą wydawać grubych milionów na 0,1 s. na kółko, chcemy większego docisku dajemy większe skrzydło a nie szukamy pierdnięć z wydechu.
Przejdź do wpisu FIA nie wyklucza wprowadzenia zmian do F1
22.02.2014 11:44
0
kempa007, w systemie nie chodzi o to ile energii idzie na odzysk a o to jakie obciążenie jest w danym momencie na generatorze i z jaką siłą generator hamuje bolid, i tą siłę odejmuje od zamierzonej przez kierowcę siły hamowania, zapobiegając blokowaniu kół, bo generator + max na zacisku to może być za wiele.
Przejdź do wpisu Brake by wire w F1 - co to takiego?
21.02.2014 19:53
0
Chodzi o to że idea jest prosta i nie jest wielkim problemem dla inżynierów wysokiej klasy i temperatura w tym akurat przypadku nie jest problemem, a półosie odpadają bo w nosie nie ma na to miejsca bo tam już jest dość układów upakowane.
Przejdź do wpisu Brake by wire w F1 - co to takiego?
21.02.2014 19:26
0
wystarczy odpowiedni izolator termiczny, uzwojenie nie musi być z miedzi, jest wiele innych metali nadających się do tego znakomicie a jak wiemy w F1 kasa nie jest zaporą odnośnie zastosowania nowoczesnych materiałów.
Przejdź do wpisu Brake by wire w F1 - co to takiego?
21.02.2014 14:44
0
tzn magnesy na ośce a generator na zacisku.
Przejdź do wpisu Brake by wire w F1 - co to takiego?
21.02.2014 14:43
0
Rozwiązanie jest proste, generatory 2szt można umieścić niezależnie na obu stronach przedniego zawieszenia, wykorzystując je jako element układu hamulcowego, przy wykorzystaniu magnesów z metali ziem rzadkich można w stosunkowo niewielkim generatorze zamontowanym na ośce koła wygenerować sporą moc. taki układ zwiększył by rozmiarami system hamulcowy raptem o kilka cm szerokości.
Przejdź do wpisu Brake by wire w F1 - co to takiego?
30.01.2014 14:21
0
Pytacie skąd takie wyniki Ferrari odpowiedź brzmi " to są tylko testy. Mają czasy porównywalne McL ale nie wiadomo ile mają paliwa na pokładzie i co testują. Poza tym jestem dobrej myśli co do F14, w końcu Rory wrócił a wiadomo że tylko on dorównuje Newey'owi.
Przejdź do wpisu Rusza trzeci dzień testów w Jerez
28.01.2014 13:44
0
Testy są ważne ale Lotus moim zdaniem nie pojawił się na testach, a jedynie pokazał komputerową grafikę dlatego że coś ukrywają, może mają jakąś nowinkę którą nie bardzo da się zdemontować a testowanie bez niej przekłamywało by tylko wyniki. Nie chcą jej zbyt wcześnie pokazać żeby konkurencja miała mniej czasu na kopiowanie.
Przejdź do wpisu Hamilton rozbił W05
10.10.2013 13:03
0
@16 A tam stabilizatory, nie kumasz ironii, to miało na celu nawiązanie do tych "sensacyjnych" doniesień, ale twój pomysł ze stabilizatorami połączonymi z hydrauliką amortyzatorów też fajny hihihi . Znam budowę zawieszenia i wiem jak działa kontrola trakcji i tu się pojawia nieścisłość bo Lotusowi zabronili stosowania rozwiązania związanego z zawieszeniem i hamulcami. Ktoś tu przymyka oczy w F1 na sztuczki Red Bula bo mogliby całkowicie skontrolować bolid (rozebrać na części) po wyścigu i to by załatwiło sprawę.
Przejdź do wpisu Red Bull połączył KERS z zawieszeniem?
09.10.2013 10:47
0
Zabawa w wymyślanie nowych systemów: Połączenie zawieszenia ze zbiornikiem paliwa-im mniej paliwa tym bolid niżej zawieszony :) Połączenie zawieszenia z hamulcami (pasywne)-przeciążenie na kołach obniża bolid, przeciążenie przy przyspieszaniu unosi :) Połączenie zawieszenia z układem kierowniczym (pasywne)- przeciążenie na prawym kole stabilizacja lewej strony bolidu Wszystko oparte u układ naczyń połączonych (pasywne bez sterowania) Ale ja mądry jestem co nie hihihihi Idę do Red Bula
Przejdź do wpisu Red Bull połączył KERS z zawieszeniem?
30.09.2013 14:56
0
Poza tym te nieszczęsne 100kg paliwa przy cięższym bolidzie, będzie nuda jak wszyscy zaczną pod koniec wyścigu paliwo oszczędzać. A pod koniec sezonu mega szanować silniki, powinien być pewien okres przejściowy z dużo większą ilością silników i okres przejściowy w celu określenia faktycznej potrzebnej ilości paliwa na wyścig bądź uwzględnienia uwag ze strony producentów jednostek odnośnie zużycia paliwa.
Przejdź do wpisu Prost: spodziewam się problemów z silnikami V6
30.09.2013 14:49
0
Tak tylko widać tu pewien bezsens ze strony FIA, tzn ograniczenie ilości jednostek do 5(może 6), nowa technologia zawsze sprawia jakieś problemy i żebyśmy nie mieli sytuacji gdzie niektórzy kierowcy po 10/15 wyścigach nie będą już mieli silników dostępnych bez nałożenia kary. Oby to nie zaważyło na tytule mistrzowskim.
Przejdź do wpisu Prost: spodziewam się problemów z silnikami V6
31.01.2012 09:35
0
Sorki ale moim zdaniem testy silnika przez kierowcę na torze są istotne bo to tor weryfikuje dane z hamowni, prawda że kierowca nic tam nie grzebie może jedynie wyrazić opinię czy mu się charakterystyka w czasie jazdy podoba, poza tym jego zadanie zamyka się do ostrej jazdy podczas której to nie kierowca a cały zestaw czujników różnej maści zbiera dane które są później analizowane przez inżynierów. Jak pisali przedmówcy hamownia nie pokazuje wszystkiego bo wiadomo że laboratoryjne warunki to nie tor (praca gazem kierowcy, zmiany biegów, przeciążenia itd.
Przejdź do wpisu Kubica chce powrócić w czerwcu?
26.06.2009 15:21
0
a jeśli chodzi o stronę techniczną to paliwo do bolidu nie musi być wlewane pod takim ciśnieniem i mała pompka w box-ie wystarczy by napełnić zbiornik przed wyścigiem,poza tym po kwalifikacjach będzie wszystko jasne i w czasie nich też bo wszyscy po prostu pojadą na oparach i nie będzie tematu ze BMW zawaliło taktykę jak w Turcji
Przejdź do wpisu Zespoły chcą zakazu tankowania w sezonie 2010?
26.06.2009 15:02
0
Ta zmiana to słuszny krok przede wszystkim dlatego ze będzie to wykluczało motyw pecha, że weźmy np sytuacje gdzie właśnie ze względu na zablokowanie maszyny w baku ląduje za dużo paliwa lub gdy po jakiś perypetiach na treningu ktoś dobry i szybki ląduje za taką cysterną której nie da sie wyprzedzić a tak wszystko zależy od bolidu i kierowcy
Przejdź do wpisu Zespoły chcą zakazu tankowania w sezonie 2010?