Po pierwszym wyścigu sezonu w Melbourne, gdzie kierowcy McLarena zajęli pierwsze i trzecie miejsce, szef ekipy, Martin Whitmarsh, przyznał że bolidy MP4-27 na torze Albert Park mogły być jeszcze szybsze.
Jenson Button pewnie kontrolował wyścig od startu do mety, podczas gdy Lewis Hamilton pod koniec wyścigu stracił drugą pozycję na rzecz Sebastiana Vettela, który wykorzystał okres neutralizacji toru do wyprzedzenia Brytyjczyka.Mimo wyraźnej dominacji McLarena w GP Australii, jego szef uważa, że gdyby nie konieczność oszczędzania paliwa, jego kierowcy byliby jeszcze trochę szybsi.
„Mieliśmy mniej jak margines na to pozwalał” mówił po wyścigu odnośnie ilości paliwa z jaką do wyścigu przystąpili kierowcy McLarena. „Gdybyśmy ścigali się nie przejmując się tym, żaden z bolidów nie dojechałby do mety, więc od ósmego okrążenia przełączyliśmy się na mocne oszczędzanie paliwa.”
„Sądzę, że bez wątpienia mogliśmy pojechać nieco szybciej. Mieliśmy tutaj szybki bolid i powinniśmy zdobyć podwójne zwycięstwo, niemniej nie jesteśmy zbyt mocno rozczarowani tym jak zakończył się wyścig.”
18.03.2012 15:41
0
Usunięty
18.03.2012 15:45
0
A toś Hameryke odkryl...
18.03.2012 15:50
0
Usunięty
18.03.2012 15:54
0
P. Kierowca Czas Okr. 1. Jenson Button 1:29.187 56 2. Sebastian Vettel 1:29.417 57 3. Mark Webber 1:29.438 57 4. Lewis Hamilton 1:29.538 57 5. Pastor Maldonado 1:30.254 53 6. Jean-Eric Vergne 1:30.274 52 7. Fernando Alonso 1:30.277 52 8. Daniel Ricciardo 1:30.592 53 9. Paul di Resta 1:30.605 57 10. Kamui Kobayashi 1:30.620 55 11. Kimi Raikkonen 1:30.759 50 12. Sergio Perez 1:30.843 46 13. Bruno Senna 1:30.855 49 14. Nico Rosberg 1:30.931 53 15. Felipe Massa 1:31.940 46 16. Witalij Pietrow 1:33.214 27 17. Heikki Kovalainen 1:33.693 26 18. Michael Schumacher 1:34.021 4 19. Timo Glock 1:34.253 43 20. Charles Pic 1:35.011 45
18.03.2012 15:55
0
Czasy okr. z wyścigu
18.03.2012 16:36
0
McLaren udowodnił , że charakterystyczne garby na nosach bolidów nie były koniecznością. Panowie ZASPAŁEM NA WYŚCIG:( chyba za dużo piwek wypiłem w sobote wieczorem. Jest jakaś retransmisja? to juz nie to oglądanie ale zawsze coś można zobaczyc
18.03.2012 16:50
0
Jakieś dziwne te ich tłumaczeni,czyli co machnęli się z wyliczenie m paliwa i to aż tak bardzo? Śmierdzi jakąś ściemą.
18.03.2012 17:01
0
Jeśli to co mówią jest prawdą to przypuszczam, że mają cholernie udaną konstrukcje na ten rok.
18.03.2012 17:05
0
Brzmi to jak jakieś pieprzenie. Skoro byliby szybsi to czemu dano im mało paliwa? By byli wolniejsi?
18.03.2012 17:14
0
@9 , @7. Pewnie dlatego, że ich baki są na tyle małe, że więcej wlać nie mogą , Albert Aprk to najbradziej paliwozerny tor w całej stawce. Można by rzec , że mogli większy zrobić , ale po co ? P1 i P3 to raczej nie tragedia :P
18.03.2012 17:16
0
6.melo Hmmm ja mam cały wyścig jak i kwalifikacje na pendrive, bo przygotowuję się do tworzenia "mini filmików", "skrótów" itd z sezonu.. wrzuciłbym Ci cały wyścig do neta ale z moim łączem zajęłoby to tydzień czasu :/
18.03.2012 17:38
0
Pierdoła dzień dobry... ;]
18.03.2012 17:49
0
Ja myślę, że Jejson B w ogóle kontrolował wyścig i się nie żyłował. Gdyby chciał, mógłby narzucić szybsze tempo, ale po prostu nie było po co.
18.03.2012 18:09
0
@leo_ - też tak sądzę, tym bardziej że pod odskoczeniu od Hamiltona oraz Vettela, potem przewaga się ustabilizowała, z niewielkimi "korektami". Klasa sama w sobie - tak jak ty życzę mu nawet mistrzostwa, jeżeli sezon miałby należec do ekipy z Woking. Pzdr :)
18.03.2012 18:10
0
P.S. Ten pierwszy koment jest po prostu odpowiedzią na "przechwałkę" Martina. ;)
18.03.2012 18:12
0
Ano miało być podwójne zwycięstwo panie Martinie, jak zresztą zatypowałam i podejrzewam, że sporo typujących zrobiło podobnie. IMO ostatnie zdanie tej wypowiedzi Whitmarsha jest zaowalowaną krytyką Hamiltona. @7. jar188 - coś mediom trzeba powiedzieć, prawda? :) Tak czy owak margines jakiś mieli i Button nie musiał wszystkiego wyciskać z bolidu. W pewnym momencie wyścigu zapytał się inżyniera jak wygląda sprawa z silnikiem, a ten mu odparł, że jadą tylko na 4-tym poziomie. Nie wiem ile w tej sytuacji cyfr mają ich sekretne oznaczenia, ale 4-ka na pewno nie była tym maksymalnym poziomem.
18.03.2012 19:03
0
@10. Skąd taka informacja? Nigdy nie przyglądałem się, który tor jest bardziej, a który mniej "paliwożerny", możesz podać swoje źródła? ;)
18.03.2012 19:19
0
@11. youstus nagrywasz na komputerze czy np z satelity?
18.03.2012 19:21
0
@17. Tilion Borowczyk coś dziś gadał :D
18.03.2012 19:23
0
@18. xdomino996 nagrywam z tv na dysk zewnętrzny.. a że jakość hq to poważne gigabjaty z tego wychodzą. ..hmm ale jakość zawsze można zmniejszyć ^^
18.03.2012 19:39
0
@20. youstus w jakim rozszerzeniu Ci nagrywa ? Bo ja też nagrywam Q i race ,ale podłączając dysk pod laptopa to nie rozpoznał rozszerzenia :(. Co do GB to wiem z Q i treningu zajęło mi ponad 10 gb nawet chyba bliżej 20 ,jakość FHD.
18.03.2012 19:42
0
rozpędziłem się rozdzielczość FHD :)
18.03.2012 20:12
0
17. Tilion williams swego czasu podawal takie parametry jak jeszcze wazyli sie przed startem. nie sprawdzalem poprawnosci informacji kolegi PanaPikusia.
18.03.2012 20:24
0
W to, że Button nie jechał na 100% jestem w stanie uwierzyć, bo i tak miał przewagę i wygrał. Nie musiał robić nic więcej i tak był najszybszy. Ale skoro Lewis mógł jechać szybciej, to czemu przegrał z Vettelem? Co nie zmienia faktu, że nie narzekam, miejsca dobre ;]
18.03.2012 20:25
0
21. xdomino996 ja nagrywam w .mts ( którego najgłupszy Win Media Player odtwarza) ale śmiało można to przekonwertować na .avi czy .wmv i przy okazji "odchudzić" do normalnych rozmiarów. Kwalifikacje + cały wyścig = 4.76 GB
18.03.2012 20:50
0
Lewis mógłby jechać szybciej w końcówce, ale, zakładając prawdziwość słów Martina oraz sposób jazdy Lewisa, najprawdopodobniej zatrzymałby się na torze w okolicach 50 okrążenia.
18.03.2012 20:54
0
@25. youstus dobra wielkie dzięki za podpowiedź jutro się pobawię :)
18.03.2012 21:11
0
@10. PanPikuś, Tylko że, oni zaczęli oszczędzać od 8 kółka, więc to chyba nie do końca o to chodzi, tym bardziej, że te zużycie zdaje się na kilku torach jest podobne albo i wyższe, dokładnych danych nie mam. Przekonamy się w kolejnych wyścigach jak to wygląda bo początek sezonu to jest jeszcze czas "ściemniania".
18.03.2012 21:11
0
Czy to prawda czy blef, McLaren ma obecnie najlepszy bolid w stawce. O drugie miejsce chyba walczą Red Bull i Lotus, potem jest Mercedes z Williamsem i Ferrari. Czołówka jest bardzo blisko środka stawki, co gwarantuje emocje w czasie sezonu, bo przy odrobinie szczęścia którym z kierowców, np. saubera czy toro rosso, moze sprawić niespodziankę.
18.03.2012 21:31
0
O której będzie GP Malezji ?
18.03.2012 22:19
0
@29. MelonE250 w grupie Williams/Mercedes/Ferrari jest jeszcze Sauber
19.03.2012 08:11
0
Wspaniała jazda Buttona a Lewis przegrał na własne życzenie
19.03.2012 11:30
0
24. Alette: Przypomnij sobie, jak wyglądały opony w samochodzie Hamiltona, a jak w bolidzie Vettela, a będziesz miał odpowiedź, dlaczego Hamilton nie wyprzedził Vettela. Witmarsh nic nie ściemnia, wystarczy przypomnieć sobie, jak szybko Button odjechał Vettelowi po restarcie na bezpieczną odległość, którą potem cały czas kontrolował. McLaren ma jeszcze zapas w tempie wyścigowym, a to, że musieli oszczędzać paliwo, wynika pewnie z tego, że tegoroczne opony powodują większe jego zużycie. Myślę, że po dwóch lub trzech wyścigach, nie będą już mieli problemu z dokładnym wyliczeniem jego ilości.
19.03.2012 12:44
0
mogli byc szybsi, ale nie byli. wszyscy starali się oszczędzać paliwo, nie tylko oni
19.03.2012 17:31
0
Jeżeli to prawda, to znaczy, że mają problemy ze zużyciem paliwa. Takie jest moje zdanie. ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się