Po dzisiejszych kwalifikacjach FIA postanowiła wydłużyć pierwszą strefę DRS. Przypomnijmy, że pierwsza strefa DRS na torze w Abu Zabi znajduje się pomiędzy zakrętem 7 i 8,a druga za 10 zakrętem.
Pierwotnie pierwsza strefa DRS miała znajdować się na najdłuższej prostej, za zakrętem 7 – miała rozpoczynać się od 475 metra po zakręcie, jednak FIA zdecydowała się przesunąć początek i wydłużyć strefę DRS o 75 metrów. Ma to pomóc w wyprzedzaniu. Pomimo wydłużenia strefy, nie wszyscy kierowcy są przekonani, że dzięki temu rozwiązaniu wyprzedzanie będzie znacznie łatwiejsze:„Z mojego doświadczenia wczoraj, nie będzie lepiej. Próbowałem DRS od wyjścia z 7 zakrętu aż do końca prostej, a i tak trudno było wyprzedzać. W związku z tym wydłużenie strefy DRSo 75 metrów czy o ilekolwiek, nie spowoduje znaczącej różnicy, ponieważ to i tak tylko połowa prostej, to za mało” – skomentował decyzję FIA Jenson Button.
„Dwie strefy DRS są dobre, ale w dalszym ciągu nie będzie łatwo wyprzedzać. Tutaj zawsze wyprzedzanie było trudne. Nie widzieliśmy za dużo manewrów wyprzedzania na prostej. Będzie trochę lepiej, ale czy to wystarczy – zobaczymy”.
Fernando Alonso, piąty kierowca dzisiejszych kwalifikacji, tak skomentował zmiany:
„Jeżeli chodzi o DRS, musimy poczekać do jutra z odpowiedzią. Nasze wrażenia po wczoraj były takie, że dystans strefy jest za krótki, więc FIA zwiększyła go na jutro. Miejmy nadzieję, że to zadziała, ale teraz trudno jest jednoznacznie stwierdzić – musimy poczekać”.
Lewis Hamilton chciałby, aby strefa DRS została wydłużona jeszcze bardziej:
„Może powinni ją wydłużyć jeszcze trochę. Ja nie miałem takich problemów jak Jenson. Jechałem za Toro Rosso, które jest dość szybkie na prostych, używałem DRS, on nie. W momencie, gdy go dogoniłem, było już za późno na wyprzedzanie”.
12.11.2011 19:55
0
Ciekawe czy to pomoże
12.11.2011 19:58
0
Grzesiu, jeżeli chcesz zabłyszczeć posyp się brokatem a nie wszystko komentujesz
12.11.2011 20:11
0
bossF1, ciekawe czy to pomoże;)
12.11.2011 20:37
0
chciałbym DRSu między zakrętami a nie tylko na prostej - było by niebezpiecznie ale tam siedzą ludzie nie cyborgi wiec podejmują decyzję - jeśli była by słuszna i udąło pokonać zakręt to nadrabiają - jeśli jednak by się nie udawało to pułapka zabierała by najgorzej oceniających przyczepność - było by ciekawiej ale jak sądze nie było by bardzeij niebezpiecznie
12.11.2011 20:56
0
2. to forum jest po to aby komentować. Jeśli ktoś chce pisać pod każdym newsem to jego sprawa.
12.11.2011 21:04
0
@4 Ty chyba nie wiesz o czym mówisz. W F1 wszystko jest robione, żeby było jak najbardziej bezpiecznie. Przykładem jest GP Korei podczas, którego stosowano sygnalizację osób, które wyjeżdżały z Pit-Stopów. Czy widziałeś, żeby którykolwiek z kierowców miał otwarte tylne skrzydło w zakręcie? ^^ Aktywacja DRS powoduje spadek przyczepności co za tym idzie - używanie go w zakrętach powodowałoby automatyczny koniec wyścigu.
12.11.2011 21:15
0
Bossf1 jak tobie jest potrzebny brokat to juz nie mój problem . I takie pytanie co w tym sezonie osiagnołeś ze sie za bossa podajesz
12.11.2011 21:43
0
Dzieci do spania :)
12.11.2011 21:44
0
Jeżeli ktoś nie potrafi wyprzedzić innego bolidu korzystając z DRS to znaczy to po prostu, że nie jest na tyle szybki aby go wyprzedzić. Mam wrażenie, że kierowcy o tym powoli zapominają i chcieliby wygrywać wyścigi tylko dlatego, że ich bolid jest szybszy na prostej.
12.11.2011 21:57
0
Moim zdaniem wyścig będzie ciekawszy...a ciekawość może zostać podwyższona jak Lewis będzie jechał obok Felipe-wtedy emocje gwarantowane
12.11.2011 22:13
0
@8 No to pa :D :D :D
12.11.2011 22:28
0
Święty, a pamiętasz Monze i Hamilton vs. Schumacher ? Hamilton z DRSem był na odcięciu i nie mógł dopaść Schumachera, który nie używał ruchomego skrzydła. Dużo zależy od tego jak masz ustawione przełożenia w skrzyni biegów oraz jak bardzo chcesz ryzykować. Nie sztuką jest wyprzedzić kogoś na końcu prostej opóźniając hamowanie. Sztuka jest opóźnić hamowanie na limicie i jeszcze taką linię jazdy wybrać aby wyjść z zakrętu przed przeciwnikiem. Także jutro może być ciekawie. Tor jest mocno nagumowany ale w nocy może nanieść pyłu i piachu. Z kolei w połowie wyścigu mocno spadną temperatury i zacznie się loteria przy oponach "twardszych" jednak kto trafi ze zmiana przy odpowiedniej temperaturze pojedzie dużo okrążeń z racji niższej temperatury, która oszczędza mieszankę. Czeka nas sporo emocji ;-)
12.11.2011 22:42
0
@6 nie zrozumiałeś mnie - nie chodzi o to iż oni mają jeździć w zakrętach z DRS bez docisku - chodzi mi oto aby mieli wybór - mogę wejść zakręt z DRS i wypaść ale mogę też wejść z zakręt z zamkniętym DRS i mogę go włączyć wcześniej lub później i w ten sposób zaryzykować że wypadnę lub nie - zyskam lub stracę -oczywiście strefa z zakrętem powinna być bezpieczna (pułapka żwirowa lub bardzo szerokie pobocze) tak aby można było w miarę bezpiecznie o ile to możliwe wylecieć z toru
12.11.2011 23:36
0
@13. To może od razu wyprzedzanie umożliwić wyprzedzanie poboczem, hubertus piszesz bzdury, tak się składa, że po wprowadzeniu DRS-u większość kierowców stwierdziła, że zbyt późne wyłączenie/lub wczesne włączenie jest niebezpieczne. A co do pułapki żwirowej to chyba nie jest najlepszy materiał, bo jak się bolid zakopie, to na amen, dobrze kombinujesz, ale idąc Twoim tokiem myślenia, jednak w praktyce byłaby to wolna amerykanka.
13.11.2011 09:05
0
@14 no ale jaka atrakcyjna - wyleci czy nie -trafi innego czy się zakopie - przecież każdy z nich chce dojechać bo są za to punkty które przekładają się na kasę, pytanie czy ktoś zaryzykuje i zyska czy straci po wyjściu z zakrętu
13.11.2011 09:07
0
@14 przecież i tak zamkną DRS na czas zakrętu - chodzi o to aby mogli mieć możliwość skorzystania z niego jeszcze przez chwilę po zakręcie i mogli skorzystać z jego dobrodziejstw lub stracić jeśli popełnią błąd
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się