Vijay Mallya, właściciel zespołu Force India, który jeszcze nie tak dawno dementował plotki o sprzedaży swojej ekipy poinformował o nawiązaniu współpracy z Grupą Sahara należącą do Subroto Roya.
Podpisana umowa stanowi, że Grupa Sahara obejmie 42,5 procent akcji zespołu za kwotę 100 milionów dolarów.„W imieniu zespołu Force India mam zaszczyt poinformować o tej współpracy” mówił Vijay Mallya. „Zespół będzie się teraz nazywał Sahara Force India.”
„Sahara India Parivar zainwestuje 100 milionów dolarów i pozyska 42,5 procent akcji.”
Vijay Mallya w 2007 roku kupił zespół Spyker F1 za kwotę 90 milionów dolarów, w 2008 roku zmienił jego nazwę na Force India. Ekipa aktualnie zajmuje szóstą lokatę w mistrzostwach świata konstruktorów.
„Zespół wykonuje świetną robotę w F1 i chciałbym pogratulować dr Vijay Mallya” mówił nowy współwłaściciel zespołu Subroto Roy. „Jesteśmy bardzo podekscytowani tą współpracą.”
12.10.2011 17:39
0
Czyżby Kubica w przyszłym sezonie jeździł w ... Saharze ??:D
12.10.2011 17:40
0
to zarobił 10 mln i jeszcze ma team :D
12.10.2011 17:57
0
Force India byc może czeka na decyzje Roberta. Na pewno warto byłoby miec w zespole kierowcę tego pokroju. Oczywiście biorę pod uwagę jego dyspozycję po wypadku, bo nikt nie zatrudni w ciemno zawodnika, bez uprzedniego sprawdzenia, czy jest we właściwej formie. Gdyby nie to, myślę że obecny skład już dawno byłby potwierdzony. Zarówno DIR, jak i SUT spisują się bardzo dobrze i tylko sprawa finansowa mogłaby byc argumentem do zastąpienia któregoś z nich. Cóż, zobaczymy... ;)
12.10.2011 17:59
0
Kub i Dir ; ) Ciekawe czy malowanie sie zmieni? (oby nie bo jest najładniejsze zaraz po Ferrari ;])
12.10.2011 18:27
0
@4 a dla mnie FI ma malowanie i koszulki rodem z disco polo ... sorry mam inny gust.
12.10.2011 18:34
0
2. robert893: Vijay Mallya kupił zespół w 2007r. a więc 4 lata temu. Przez te lata zainwestował w zespół więcej niż wydał na jego zakup bo wpływy z reklam czy umów z FIA na pewno nie pokryły w 100% wydatków. Oczywiście też nie jest właścicielem Force India lecz współwłaścicielem i ma pakiet własnościowy. To tak gwoli formalności :o)
12.10.2011 19:31
0
4. robert893 Tak, zmienią. Tylko się jeszcze namyślają czy na Three Color Desert czy na Wustentarn ;)
12.10.2011 20:10
0
Przed sezonem skazywałem ich na totalna porażkę a tu 6 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Dla nich ten sezon to rewelacja pokonali Williamsa, Saubera, Toro Rosso są blisko Lotusa Renault.
12.10.2011 20:15
0
Vijay podjął dobrą decyzję. Tyle lat "sam" ciągnął interes, więc pora się trochę odciążyc. I tak przecież posiada większośc, więc prawa ma większe. Zobaczymy, czy będzie to miało znaczni w kwestii przyszłorocznych zawodników. ;)
12.10.2011 20:33
0
Czy wy wszyscy co piszecie o Robercie w Force India to macie powalone w tych pustych pałach czy jak Robert w tak kiepskim zespole to nie realne i nigdy nie możliwe i skończie te durne spekulacje bo śmiech wielki zbiera z was i waszych durnych myśli
12.10.2011 22:10
0
@9 Mallya nie ma już większości, zostawił sobie 42,5% czyli tyle samo ile dostała firma pana Sahary, zaś 15% ma Michel Mol czyli były właściciel Force India (Spykera) co do Kubicy w SFI to raczej mało prawdopodobne, obecnie największe szanse mają di Resta i Hulkenberg, Sutil nie ma póki co kontraktu i nawet z nim nie rozmawiaja - sam powiedział, ze powoli rozgląda się za nowym zespołem (Williams?) ale jednak liczy, że zostanie... Ale przecież nie po to dają Hulkowi jeździć w piatki by go teraz zostawić na lodzie - to logiczne... A co ciekawe Sahara z kolei będzie naciskać na indyjskich kierowców - chcą promować rodzime talenty więc pewnie na trzeciego kierowcę będą chcieli wcisnąć Chandhoka lub może kogoś młodego, nieznanego - oby nie, bo wolałbym prawdziwy talent z GP2 lub WSbR a nie Karuna :)
12.10.2011 22:46
0
Dajcie spokój z mówieniem o Robercie w FI. Fajnie bedzie gdy Robert bedzie w nowym roku mógł zasiąść za kierownicę zwykłego samochodu, bo poki co to jest niemozliwe. Wracajac do tematu - FI stale udoskonala swojego Jordana i widać jakieśtam postępy, są przed TR, Williamsem i Sauberem, co jest obiecującym prognostykiem, niemniej chyba zdali sobie sprawę z tego, że musza utopić w zespole większą kasę, żeby w przyszłym roku móc powalczyć o 4 miejsce w klasyfikacji generalnej.
12.10.2011 23:50
0
Śmiesznie to brzmi, gdzie Sahara, a gdzie Indie?:) Ale nazwa nieważna, najważniejsze i tak jest malowanie:). No i wyniki:)
13.10.2011 06:35
0
A co do malowania to uważam ich bolid za najładniejszy w stawce :-) To połączenie żywych kolorów daje całkiem dobry efekt.
13.10.2011 09:34
0
Jakoś nie wyobrażam sobie Roberta w F.I. Co do malowania to jest najlepsze w całej stawce
13.10.2011 10:45
0
@devious - dzięki za "oświecenie".
13.10.2011 12:44
0
@10. mike 40 Wyraz głupoty dajesz sam o sobie, a już na pewno braku wychowania. Każdy ma prawo do wyrażania myśli i kim trzeba dopiero być, by wyzywać za to innych. Zastanów się sam kim jesteś nim zaczniesz mówić o innych. A FI jakby nie patrzeć jest dzisiaj lepszym zespołem od Reni, która jest na równi pochyłej. Wystarczy zobaczyć jaki oni mają progres a jaki Renia regres. A KUB to coś wątpię byśmy go szybko zobaczyli w wyścigu, raczej najpierw jako trzeci, nim nie wróci do pełni sił i nim się bossowie nie przekonają że jeździ jak dawniej.
13.10.2011 19:39
0
I to kolejny przykład jak szybko coś się zmienia w F1. Wczoraj nie sprzedaję , dzisiaj sprzedałem :) I co tu chcieć więcej w temacie Roberta ? Czekać i tyle...
14.10.2011 18:29
0
@devious - pewnie masz racje z Hulkiem, ale w kontrakcie jest zawarta informacja, iż jest także piątkowym kierowcą. Dlatego też jeździ. Nie jest pewne, czy Robert będzie jeździł w LRGP. Wszystko okaże się za jakiś czas. Oczywiście najważniejsze jest to, aby znalazł się z powrotem w tym sporcie. Na pewno jednak nie można pominąc Force India, gdyż można się mocno zaskoczyc.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się