WIADOMOŚCI

Statystyki z testów w Jerez
Statystyki z testów w Jerez
Czterodniowa sesja testowa w hiszpańskim Jerez de la Frontera dobiegła dziś końca. Poniżej prezentujemy zestawienia czasów okrążeń oraz liczby pokonanych przez poszczególne zespoły kółek. Obiekt na którym odbywały się testy liczy 4428 metrów.
baner_rbr_v3.jpg
Pod względem pokonanych okrążeń nad resztą stawki zdecydowanie góruje zespół z Maranello. Felipe Massa i Fernando Alonso każdego dnia testów w Jerez pokonywali największą liczbę kilometrów. Na ostatnim miejscu plasuje się natomiast Team Lotus.
Poz. Zespół         Kierowcy       D1   D2   D3   D4   Razem
 1.  Ferrari        F. Massa      101  116    -    -    217
                    F. Alonso       -    -  131  115    246
                                                        463

 2.  Red Bull       M. Webber      94  113    -    -    207
                    S. Vettel       -    -   98   90    188
                                                        395

 3.  Mercedes       N. Rosberg     67    -    -   45    112
                    M. Schumacher   -  112  114    -    226
                                                        338

 4.  Toro Rosso     D. Ricciardo   31    -    -    -     31
                    J. Alguersuari 42   72    -    -    114
                    S. Buemi        -    -   92   90    182
                                                        327

 5.  Sauber         S. Perez       94   56    -    -    150
                    K. Kobayashi    -    -   84   86    170
                                                        320

 6.  Lotus Renault  W. Pietrow     57   65    -    -    122
                    N. Heidfeld     -    -   86    -     86
                    B. Senna        -    -    -   68     68
                                                        276

 7.  Force India    A. Sutil       28   73    -    -    101
                    P. di Resta     -    -   64   99    163
                                                        264

 8.  Williams       P. Maldonado   14   37    -    -     51
                    R. Barrichello  -    -   99  103    202
                                                        253

 9.  McLaren        L. Hamilton    58    -   36    -     94
                    J. Button       -   69    -   70    139
                                                        233

10.  Virgin Racing  T. Glock       42   57    -    -     99
                    J. d'Ambrosio   -    -   72   45    117
                                                        216

11.  Team Lotus     J. Trulli      54   40    -    -     94
                    H. Kovalainen   -    -   61   43    104
                                                        198

W zestawieniu czasów z czterech dni testów, pierwsze miejsce okupuje najszybszy dziś Rubens Barrichello. Za Brazylijczykiem znalazł się najszybszy w piątek, Michael Schumacher oraz wczorajszy lider tabeli, Nick Heidfeld.
Poz. Kierowca        Zespół           Czas  
 1.  R. Barrichello  Williams	    1:19,832
 2.  M. Schumacher   Mercedes	    1:20,352
 3.  N. Heidfeld     Lotus Renault  1:20,361
 4.  F. Massa        Ferrari	    1:20,413
 5.  F. Alonso       Ferrari	    1:20,493
 6.  K. Kobayashi    Sauber	    1:20,601
 7.  J. Button       McLaren	    1:21,009
 8.  L. Hamilton     McLaren	    1:21,099
 9.  S. Buemi        Toro Rosso	    1:21,213
10.  J. Alguersuari  Toro Rosso	    1:21,214
11.  B. Senna        Lotus Renault  1:21,400
12.  S. Perez        Sauber	    1:21,483
13.  M. Webber       Red Bull	    1:21,522
14.  S. Vettel       Red Bull	    1:21,574
15.  H. Kovalainen   Team Lotus	    1:21,632
16.  D. Ricciardo    Toro Rosso	    1:21,755
17.  A. Sutil        Force India    1:21,780
18.  N. Rosberg	     Mercedes       1:22,103
19.  T. Glock        Virgin Racing  1:22,208
20.  W. Pietrow	     Lotus Renault  1:22,493
21.  P. Maldonado    Williams	    1:22,591
22.  P. di Resta     Force India    1:22,945
23.  J. d'Ambrosio   Virgin Racing  1:22,985
24.  J. Trulli       Team Lotus	    1:23,216

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

41 KOMENTARZY
avatar
egonF1

13.02.2011 20:30

0

Senna 11ty, Pietrow 20ty..... nic dodac nic ując


avatar
tomekrush

13.02.2011 20:39

0

Mysle że wiele wyjaśni sie po kolejnych testach. A mnie ciekawi co powie jutro Roberto gdy ludzie z LR przywiozą mu szczegółowe podsumowanie testów z Jerez.


avatar
tasm.dis

13.02.2011 20:39

0

Hmm najlepszy teraz scenariusz dla L-R to zatrudnić NH a w trakcie sezonu jeśli zdrowie Roberta pozwoli to Robert zastępuje VP który i tak niema o co walczyć w klasyfikacji kierowców


avatar
egonF1

13.02.2011 20:43

0

3. zgadzam sie


avatar
Lanckorona

13.02.2011 20:44

0

Wygląda na to, że bez dobrego kierowcy żaden zespół nie jest w stanie przygotować dobrego bolidu. Jak kierowca jest zieloną fasolą w stylu Pietrowa, to nie wiadomo w którym kierunku rozwijać bolid. Taki Pietrow pewnie nie jest w stanie powiedzieć co trzeba zrobić, żeby bolid lepiej pod niego ustawić. Jego ubiegłoroczne sukcesy bazowały na rozwoju samochodu dzięki wskazówkom Kubicy.


avatar
Niespokojny

13.02.2011 20:46

0

LRGP - trochę mało kółek, ale McLaren ? - jeszcze mniej. Kluczowe będzie ujarzmienie nowego ogumienia Pirelli.


avatar
luca motorsport

13.02.2011 20:46

0

Petrow to kolejny kierowca w stylu Piqueta czy Grosajeana


avatar
soton

13.02.2011 20:48

0

@5. Lanckorona. Może HEI coś pomoże. echh.. wszystko się pogmatwało. Taki bolid szykowali, a tu rusek z niemcem (ze wskazaniem na tego pierwszego) nie za bardzo wiedzą co z nim zrobic


avatar
abyszof

13.02.2011 20:53

0

ciekawe co na to Pietrow xD


avatar
RobertoF1

13.02.2011 21:02

0

ja proponuje poczekac z Pietrowem do pierwszego wyścigu. Chłopak jeżdził na mało nagumowanym torze, i mogl sie skupic na testach a nie na wyscigach o fotel. Chłopak tez fajnie jeżdzi, trudno go wyprzedzać, ma agresywny styl jazdy a przyjdzie czas, że przestanie wylatywac z torów :))


avatar
rewiblack

13.02.2011 21:03

0

Swoją drogą w LRGP teraz jak w kawałach: Polak ,Niemiec i R(usek)osjanin :D


avatar
RobertoF1

13.02.2011 21:05

0

11. hehehe. Dobre. No tak


avatar
tomekrush

13.02.2011 21:11

0

11. rewiblack No nie bardzo jak w kawałach ale jak w zyciu:) Niemiec, R(usek)osjanin a Polak czeka na rozwój wydarzeń. Chciałem dać po słowie >wydarzeń< wesołego emotionka ale pojąłem że to nie byłoby trafne


avatar
kierowca

13.02.2011 21:24

0

@10, ze niy co ? a kiedy to trudno PET wyprzedzac ? z tego co pamietam to kazdy objezdzal go jak chcial, procz tych torów na ktorych wyprzedzanie jest niemozliwe. Czasem nawet prezenty robil i wypadal na takich torach.


avatar
be_rcik

13.02.2011 21:24

0

Polak, Niemiec, Rosjanin, Brazylijczyk, Francuz ...


avatar
lc1

13.02.2011 21:37

0

... Czech, Chińczyk, Malezyjczyk


avatar
dominof1

13.02.2011 21:39

0

15. be_rcik ......i Czech.


avatar
dominof1

13.02.2011 21:41

0

16. lc1, a no masz racje.


avatar
lc1

13.02.2011 21:44

0

Można powiedzieć, że dość oryginalny skład


avatar
slepy

13.02.2011 21:47

0

Dla mnie i tak najlepsi są kierowcy toro rosso :D różnica 0,001 :D


avatar
athelas

13.02.2011 21:49

0

10, 14. Dokładnie, dobrze się bronił w Abu Dhabi za sprawą cudownego kanału F Renault, w innych wyścigach jakoś nie szalał (chyba że po trawie). Ale trzeba mu też przyznać, że atomowe starty są naprawdę widowiskowe. Jeśli dopracuje technikę startu tak, aby nie zderzyć się z nikim to może naprawdę łapać sporo pozycji już na pierwszym zakręcie. A czas Barichello pokazuje nam, jaki KERS jest świetny i jak daje szybkości. Przynajmniej w kwalifikacjach... W wyścigu bardzo pomocne urządzenie.


avatar
RobertoF1

13.02.2011 21:54

0

W rajdach jest taki Rosjanin Novikow. Co on wyprawiał ze swoim citroenem na Rajdzie Polski 2009 jak były Mistrzowstwa Swiata :))))))))) http://w ww.yout ube.com/wat ch?v=2mtn9 p3VmA4&fe ature=rela ted a tutaj z Rajdu Finlandii 2009 : http://w ww.yout ube.com/wa tch?v=Aa4H 6XuwsLg Oni już to mają we krwi


avatar
RobertoF1

13.02.2011 22:02

0

21 bardzo ładnie walczył jeszcze z Hamiltonem, już nie pamiętam na jakim torze. Będzie z niego gość. Jak się nauczy i nie bedzie wypadał


avatar
Piotrek19

13.02.2011 22:08

0

WIDac jaka ekipa ma najbardziej niezawodny bolid :))


avatar
miki26

13.02.2011 22:14

0

21. athelas 2011-02-13 21:49:50 (Host: *.strong-pc.com) Williams testowal dzisiaj bez Kersu .....Ty ZnaFco...


avatar
mario36

13.02.2011 22:26

0

25 jak na moj stary chlopski rozum to 21 pisze to w przenosni co znaczy ze kers nie wiele pomaga.A co do testow w jerez to sa tylko testy i zaden najlepszy gracz nie odkrywa wszystkich kart po pierwszym sprawdzeniu.


avatar
marcin20

13.02.2011 22:37

0

Cieszy pozycja Lotus Renault, choć to tylko testy :)


avatar
pablo_surf

13.02.2011 22:39

0

1. egonF1 Dodać można różnice czasowe: Senna +1 sek do czasu Nicka, Pietrow +2 sek!


avatar
prezesq

13.02.2011 22:42

0

Świetne statystyki wszystko zebrane do kupy i pokazane w jednym zestawieniu. Teraz wszystko widać jak na dłoni. Po pierwsze wiemy kto ile przejechał okrążeń (zespołowo). Po drugie znamy czasy poszczególnych kierowców. Po trzecie widzimy ile kółek zrobił każdy z kierowców. Po czwarte znamy klasyfikację kierowców po testach w Jerez. Wnioski nasuwają się same: Co do liczby okrążeń - wiemy może ułamek procenta na temat kłopotów technicznych. Co do uzyskanych czasów przez kierowców - wiemy nic. A co do klasyfikacji kierowców - wiemy totalnie nic. Każdy testował co team zaplanował i nikt nie jeździł tu tempem kwalifikacyjnym. Co niektóry zespół testował długie przejazdy co się nie zawsze udawało. Więc tak naprawdę dla nas kibiców testy są przygrywką do rozpoczynającego się sezonu a dla kierowców i mechaników ciężką pracą bez zwracania większej uwagi na kręcone czasy. Dopiero w piątek poprzedzający pierwsze GP mamy szansę zorientować się co do kondycji poszczególnych kierowców i ich bolidów. Trzymajmy więc kciuki za siebie aby dotrwać do startu zapowiadającego się nieźle sezonu. No i przede wszystkim za naszego rodzynka... niech szybko wraca do zdrowia i ścigania. Pozdrawiam.


avatar
maxxx1980

13.02.2011 23:28

0

hehe wszyscy specjaliści mówią, że f1 jest przewidywalna, a rajdy nie - po wypadku Roberta. Jest jeden kierowca który jeszcze nie nauczył się przewidywać jak jeździć bolidem f1 i to jest Pietrov :D


avatar
Gieniu16

13.02.2011 23:39

0

30. Swięta racja


avatar
fabian-return

14.02.2011 00:11

0

Jednego tylko nie wiemy. Kto ile miał paliwa gdy kręcił swój najlepszy czas? Ale oczywiście może się nie znam i nie jest to istotne ile...


avatar
BLOO

14.02.2011 00:25

0

Nie rozumiem waszego podniecania sie słabym czasem Pietrova . Pietrov ma testowac ustawienia i bolid a nie ciagle trzaskac okrązenia kwalifikacyjne. Byćmoże Senna i Heidfeld jechali na maxa , mógł to byc swoisty test na ile Bruno się nadaje i o ile będzie słabszy od droższego i bardziej doświadczonego solidnego kierowcy . Ale od Petrova się odczepcie bo on z nikim nie konkuruje w tym momencie i nikomu niczego nie musi udowadniac . A poza tym żadnem zaspół nie chce sobie na tym etapie pozwolić na pokazanie maksimum gdyż automatycznie wszyscy inni wezma go pod lupę. Jeszcze raz wam powtarzam , to sa testy , nawet nie treningi tylko zwyczajna obczajka jak wszystko ze soba współgra i miejsca i czasy tutaj osiagane nie sa w żadnym wypadku wytyczną do rozkładu sił w stawce


avatar
dnb

14.02.2011 00:29

0

32. fabian-return na bank jest istotne ile, ale mi wydaje się, że na którymś z kolei okrążeniu wszyscy trzej mieli tę samą lub zbliżoną ilość paliwa i podobne warunki, żeby wykręcić najlepszy czas. A 2 sekundy straty do HEI i sekunda do Senny to trochę dużo, chyba że faktycznie Vitek testował coś co nie wymagało kręcenia najlepszych czasów, ale jeśli nie to słabo to widzę.


avatar
xdomino996

14.02.2011 06:13

0

Vitaly pojechał by spokojnie jak Senna bo innaczej wyglądalo to by tak ze Heidfeld jest o sekunde szybszy od Kubicy bo w Q Pietrov mial od 1s do 0.5 straty do Kubicy. Nie licze tych swietnych kwalifikacji Pietrowa


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu